Oprindeligt indsendt af claudes1
Se indlæg
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Transfervinduet Sommer 2026 (ønsker, rygter og muligheder).
Collapse
X
-
Jeg hader Brøndby mere end de fleste, men jeg tror bare ikke klubben ville få meget godt ud af at nægte Ejdum et skifte, hvis det er den klub han vil til. Vi er lavere i fødekæden end Brøndby, det er bare et fakta. Og det er vi også selvom vi gerne vil op og spille blandt de 6 bedste. Jeg forstår godt at det gør ondt at sælge Ejdum til Brøndby, og jeg forstår godt argumentet vedrørende signalværdien og at man ikke vil sælge til klubber i samme liga. Det samme tænkte AGFs fans sikkert i sidste sæson, da de solgte Mads Emil Madsen sidste sommer. Men salg der gør ondt er også bare en del af en fodboldklubs udvikling til tider. Så håber jeg bare at beslutningstagerne i klubben er de rigtige folk til at geninvestere pengene.
- Likes 4
-
Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
Realiteten er, at vi har kontrakt med ham 2 år mere. Alt andet lige er sandsynligheden for et stort salg større hos udenlandske klubber i forhold til Superligahold. Så jeg køber ikke dét dér med at det skulle være en "nødvendighed" med interne salg i ligaen for at opretholde eller skabe en bæredygtig klub. Det er IKKE "nødvendigt" at sælge til andre danske klubber.
Og med hensyn til det sidste: Så er der altså ikke trykket på nogen "nulstillingsknap" for hver sæson. Min kammerats tålmodighed er tyndslidt; manges tålmodighed er tyndslidte, derfor forstår jeg fuldt ud hans lyst til at trykke på pauseknappen. De sidste 10-15 år eksisterer altså stadig i baghovedet, og er jo én af hovedgrundene til at de i det hele taget gik med på Søren og CO's identitetsgalej, som jeg så også deltog i. At vi skulle komme videre efter 10-15 magre år og en nedrykning. Hvor fokuspunkterne var fynske profiler og et bæredygtigt hold. Jeg har svært ved at se et salg af en fynsk profil til et andet dansk hold (og så endda Brøndby) som andet end et udtryk for, at man ser penge nu, og ikke ret meget andet.
Og dét er både jeg og min kammerat pænt trætte af. Det eneste forskel er, at jeg IKKE kan trykke på en pauseknap, når det gælder OB. Det er eneste grund til, at jeg ikke har trykket på den forlængst. Og det synes jeg, at der er flere, der burde have en forståelse for. At det simpelthen kan blive for meget. Og at såkaldte "rationelle" og "pragmatiske" argumenter ikke tæller en døjt i dén sammenhæng. Følelser før fornuft, når det gælder fodbold. Altid.
MvH ChrisOB
Det ved jeg ikke om den er. Jeg ved heller ikke om sandsynligheden for han hellere vil til HSV er større.
Jamen der er vi ens så. Jeg kan heller ikke trykke på en pauseknap. At andre har lyst/vil/kan, det har jeg forståelse for, men jeg kan ikke bruge fortællingen til noget som helst, uanset hvor lang den end måtte være.
Følelser før fornuft, det kan jeg sagtens sætte mig ind i, men det er jo ikke enten eller, fornuften kan godt få lov at sejre en enkelt gang imellem.Til-afgange under Alm: 96 - still counting
- Likes 2
Comment
-
Jeg er helt uenig.Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur Se indlæg
Jeg hader Brøndby mere end de fleste, men jeg tror bare ikke klubben ville få meget godt ud af at nægte Ejdum et skifte, hvis det er den klub han vil til. Vi er lavere i fødekæden end Brøndby, det er bare et fakta. Og det er vi også selvom vi gerne vil op og spille blandt de 6 bedste. Jeg forstår godt at det gør ondt at sælge Ejdum til Brøndby, og jeg forstår godt argumentet vedrørende signalværdien og at man ikke vil sælge til klubber i samme liga. Det samme tænkte AGFs fans sikkert i sidste sæson, da de solgte Mads Emil Madsen sidste sommer. Men salg der gør ondt er også bare en del af en fodboldklubs udvikling til tider. Så håber jeg bare at beslutningstagerne i klubben er de rigtige folk til at geninvestere pengene.
Han er på kontrakt - i 2 år endda - under vældigt gunstige forhold, og det er aldeles fair at sige “hør her, vi vil ikke sælge dig til BIF, blev et år mere, vær med til at få os i top 6, og så får du din tur til udlandet”.
Jeg synes, at salget til BIF er rædderligt, og hvis man er for fin til i øvrigt at fuldføre sin kontrakt, så er der noget helt galt i OB.Last edited by Jungledyret; i dag, 02:58.
- Likes 1
Comment
-
10000000000000000% enigOprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
Identitet er også at IKKE at acceptere at man sælger fynske profiler til konkurrenter. Og da slet ikke Brøndby.
For mig handler det mest om signalværdi. Man snakker om top 6 og vil ha fynske profiler/makkere, og så sælger man en fynsk profil til et hold, man skal konkurrere med om top 6. Tilliden er i forvejen tyndslidt, så undskyld, men op et vist sted med "fødekæden". Vi skal have en identitet, hvor vi ikke sælger profiler til andre danske klubber. Og da slet ikke fynske profiler.
Det er bare sådan, at jeg har det. Og en enkelt af mine OB kammerater, som jeg var ude sammen med på Falen for at se træningskamp mod Kolding forleden, overvejer en pause fra OB, fordi han er træt af snak om top 6 og så sælger de Ejdum til Brøndby.
Og jeg forstår ham.
NU står de herrer atter med en post i Urias størrelsen. Og det er helt deres egen skyld.
MvH ChrisOB
Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...
2025 stadig med armene over kors
Comment
Comment