Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Sommer 2026 (ønsker, rygter og muligheder).

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Vi må bare forvente hvert år at 2-3 af vores bedste ryger ud. Det er vores plads i fødekæden og det er det vel for alle i superligaen.
    Men det skal sgu være til udlandet vores unge fra akademiet ryger hen. Ikke lorte Brøndby

Næste år er det nok McCoy,Ganaus og Arp der er på springbrættet. Vi skal bare op og sælge for 50-75 mill snart i stedet for så budgettet kan øges med 30-40 mill
    Et renoveret stadion med plads til mange flere sponsorer og skybokse skal simpelthen også spæde ekstra til dette
    Hørte SFÅ hvor Enrico nævnte deres sponsor indtægter var ca 50 millioner.
    Dem ville de gerne øge til 60 millioner om 5 år når stadion stod klar.
    Virkelig ambiøst mente han.

Til sammenligning har AGF på nuværende tidspunkt sponsor indtægter på ca 100 millioner. Altså nuværende tidspunkt, ikke om 5 år.

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
      Vi må bare forvente hvert år at 2-3 af vores bedste ryger ud. Det er vores plads i fødekæden og det er det vel for alle i superligaen.
      Men det skal sgu være til udlandet vores unge fra akademiet ryger hen. Ikke lorte Brøndby

Næste år er det nok McCoy,Ganaus og Arp der er på springbrættet. Vi skal bare op og sælge for 50-75 mill snart i stedet for så budgettet kan øges med 30-40 mill
      Et renoveret stadion med plads til mange flere sponsorer og skybokse skal simpelthen også spæde ekstra til dette
      altså et salg af Ejdum har jo hele tiden ligget i kortene - havde nok håbet og forventet det ville være oven på en rigtig stærk sæson, istedet blev det vel en pæn sæson. Og måske derfor interessen ikke er helt så stor fra udlandet?
      For det eneste der virkelig trækker ned er jo hvis han sælges indenrigs.

Og fortsætter McCoy stilen fra foråret, bliver han helt sikkert solgt - men kommer vi i top 6 så tænker jeg også snildt han vil kunne trække det beløb Troels står og skal sælge for...som min.

Og så skal stilen holdes, top 6 (som min.) medaljer, europa så kommer priserne også til at stige på vores talenter.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Til sammenligning har AGF på nuværende tidspunkt sponsor indtægter på ca 100 millioner. Altså nuværende tidspunkt, ikke om 5 år.
        tja...for et hold der konstant bliver nr 8 - der vil det vel været meget pænt. 20% stigning

Men begynder man at levere, spille attraktivt, er med i top 6 og generelt godt tør at udvise nogle ambitioner - og så handle på dem, ja så bliver du også mere attraktiv og kan nok også kræve lidt mere for et sponsorat.

Men altså, lad os se hvordan det går denne sæson, kan man langt om længe indfri det "store" mål om en top 6 placering?

Comment

Ja hørte den godt. Det var nu Jack der var i studiet. Jeg er sikker på at det er konservativt sagt og det reelt nok er 65-70 mill internt som mål.
          Vores merchandise salg er også steget voldsomt de sidste år og vel bare fortsætte med at stige når vi både har forretning i Gågaden og vores webshop
          Men ja det er vildt med de århusianere
          Last edited by fmprOB; i dag, 18:48.

Comment

Var det ikke Jack Jørgensen?

og det siger måske mere om de fynske erhvervsdrivende/sponsorne men hvor mange sponsorer havde AGF da de lå i bunden af ligaen?
            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

og det siger måske mere om de fynske erhvervsdrivende/sponsorne men hvor mange sponsorer havde AGF da de lå i bunden af ligaen?
              Aner det ikke, men for 2 år siden lå indtægterne på 80 millioner, så de er øget med 20 millioner på et par år (selv mens de spiller på deres reservestadion) !
              Last edited by Online; i dag, 18:57.

Comment

Så blev Breum officiel. Kan blive nogle gode dage for økonomien i OB

https://bold.dk/fodbold/klubber/sain...er-jakob-breum

Der spekuleres i 25-30 mill så det er nok kun 7-7,5 mill plus uddannelses penge vi får. Stadig fint
                https://campo.dk/2026/07/03/tidliger...millionhandel/

Så mangler vi bare nogle gode dage sportsligt. De lader vente på sig må man sige
                Last edited by fmprOB; i dag, 19:31.

Comment

Snakker vi +25 mio for Ejdum, så lever jeg lettere anstrengt med at Ejdum må i gult. Jeg ved ikke om det er Frøkjærs halvår som har løsnet min anger imod den slags en smule, men selvom Ejdum har været en fin profil for os, så synes jeg +25 mio er mange penge.
                  Der skal helt sikkert en dygtig erstatning ind i stedet for, og forhåbentlig bygger WCM videre på et lovende forår, så han kan blive den næste Ejdum i løbet af den kommende sæson. Et drømmescenarie kunne være med Eriksen som læremester i en sæsons tid.

Tidspunktet er bare lidt anstrengende for os alle lige nu. Vi hører ikke for alvor rygter om tilgange med kød på, i stedet er det en masse afgange fra prominente spillere, som fylder billedet. Var der nu landet en Arp, som kom ret hurtigt sidste år, så kunne man lettere fordøje et chok som dette.
                  Jeg tror dog på der kommer nogle store profiler til. Hitraten har været ganske fin hidtil, og med endnu et stort sommersalg, så medvirker det nok også til muldvarpen kryber lidt højere op i lommen

Comment

Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
                    Snakker vi +25 mio for Ejdum, så lever jeg lettere anstrengt med at Ejdum må i gult. Jeg ved ikke om det er Frøkjærs halvår som har løsnet min anger imod den slags en smule, men selvom Ejdum har været en fin profil for os, så synes jeg +25 mio er mange penge.
                    Der skal helt sikkert en dygtig erstatning ind i stedet for, og forhåbentlig bygger WCM videre på et lovende forår, så han kan blive den næste Ejdum i løbet af den kommende sæson. Et drømmescenarie kunne være med Eriksen som læremester i en sæsons tid.

Tidspunktet er bare lidt anstrengende for os alle lige nu. Vi hører ikke for alvor rygter om tilgange med kød på, i stedet er det en masse afgange fra prominente spillere, som fylder billedet. Var der nu landet en Arp, som kom ret hurtigt sidste år, så kunne man lettere fordøje et chok som dette.
                    Jeg tror dog på der kommer nogle store profiler til. Hitraten har været ganske fin hidtil, og med endnu et stort sommersalg, så medvirker det nok også til muldvarpen kryber lidt højere op i lommen
                    WMC blev skadet(måske alvorligt?) forleden og har kun 12 måneder tilbage på sin kontrakt. Hvis han ikke vil forlænge og måske misser en opstart plus en del kampe ser det svært ud med et gennembrud i OB.
                    Vi må håbe der bliver forlænget med 2-3 år. Så er jeg også sikker på at et gennembrud sker inden længe

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Nej, det siger mere om hvor stort et uforløst potentiale der er og var I Aarhus.

Tænk på hvor mange virksomheder der har hovedsæde i Aarhus kontra Odense. Aarhus har MARKANT flere milliardvirksomheder end Odense. Salling har en egenkapital på 15 milliarder og den er voksende, mens at NTs formue hat stagneret.

Jeg synes Jack er meget realistisk og ambitiøs i sin ambition. Stor ros og respekt for det. Men medmindre at Odense tiltrækker virksomheder, der kan smide et fornuftigt sponsorat eller Universal Robots og MIR vender deres kæmpe underskud og bliver mere villig, så har jeg svært ved at se, at OB øger og overgår Aarhus i sponsorat indtjening

Comment

Oprindeligt indsendt af bjerghest Se indlæg

Nej, det siger mere om hvor stort et uforløst potentiale der er og var I Aarhus.

Tænk på hvor mange virksomheder der har hovedsæde i Aarhus kontra Odense. Aarhus har MARKANT flere milliardvirksomheder end Odense. Salling har en egenkapital på 15 milliarder og den er voksende, mens at NTs formue hat stagneret.

Jeg synes Jack er meget realistisk og ambitiøs i sin ambition. Stor ros og respekt for det. Men medmindre at Odense tiltrækker virksomheder, der kan smide et fornuftigt sponsorat eller Universal Robots og MIR vender deres kæmpe underskud og bliver mere villig, så har jeg svært ved at se, at OB øger og overgår Aarhus i sponsorat indtjening
                        Lokale rigmænd

Barfoed Group (allerede sponsor) 44
                        Thornico (allerede sponsor, men usikkert pga. tøjet) 22
                        Orifarm (allerede mindre sponsor) 33
                        USTC (Enrico må bruge sine forbindelser) 6
                        Thansen (ved ikke om fortiden gør det umuligt)
                        Visti Unlimited
                        Odense Holding 91
                        Harald Nyborg 47
                        Saan Holding 69
                        Familien Nielsen (har allerede et investeringsselskab med NT mht. fodboldspillere) 70
                        Fayard Holding 95
                        Kompan 29
                        ... og sikkert flere jeg har glemt (har ikke taget FCK ejeren fra Svendborg med...)​

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

Lokale rigmænd

Barfoed Group (allerede sponsor) 44
                          Thornico (allerede sponsor, men usikkert pga. tøjet) 22
                          Orifarm (allerede mindre sponsor) 33
                          USTC (Enrico må bruge sine forbindelser) 6
                          Thansen (ved ikke om fortiden gør det umuligt)
                          Visti Unlimited
                          Odense Holding 91
                          Harald Nyborg 47
                          Saan Holding 69
                          Familien Nielsen (har allerede et investeringsselskab med NT mht. fodboldspillere) 70
                          Fayard Holding 95
                          Kompan 29
                          ... og sikkert flere jeg har glemt (har ikke taget FCK ejeren fra Svendborg med...)​
                          Ja? Laver du den samme liste for Aarhus, for så vil du se, at pengene er signifikant større i Aarhus. Derudover skal du huske at AGF er et aktieselskab, hvilket giver nogle andre muligheder, som en eneejer som Niels næppe kan tilbyde - omvendt tilbyder Niels konstruktion en anden slags sikkerhed.

Det er IMO markant nemmere at tiltrække kapital når det er en AS konstruktion, hvor man nemmere kan se ens penge få direkte værdi kontra I Odense, hvor der nok nærmere er netværk og branding.

Comment

Nu står det jo ikke skrevet at vores sponsorer skal have adresse inden for bygrænsen.
                            Vi har tidligere haft f.eks Carlsberg som stor sponsor. Det kan jo være man kunne tiltrække nogle store landsdækkende virksomheder.
                            Eller udenlandske for den sags skyld.

Comment

Ja? Laver du den samme liste for Aarhus, for så vil du se, at pengene er signifikant større i Aarhus. Derudover skal du huske at AGF er et aktieselskab, hvilket giver nogle andre muligheder, som en eneejer som Niels næppe kan tilbyde - omvendt tilbyder Niels konstruktion en anden slags sikkerhed.

Det er IMO markant nemmere at tiltrække kapital når det er en AS konstruktion, hvor man nemmere kan se ens penge få direkte værdi kontra I Odense, hvor der nok nærmere er netværk og branding.

Som sponsor er der da ikke forskel på hvilken virksomhedsform klubben har ..

Investor er en anden snak ..

Eneste grund til at NT er eneinvestor er, at hver gang OB har skullet bruge penge til at dække underskud og investere har han kommet med sin del af pengene og når de øvrige har skulle betale for deres del har de ikke kunnet eller villet og så har TB skullet købe de andre ud eller der er udvidet antal aktier han har skullet købe for at indskyde hvad der har manglet ..
                              Last edited by Plum; i dag, 20:51.
                              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Jeg kunne godt se Stefan Velkov fra Vejle som en god "billig" løsning til forsvaret.

Stabil, rutineret forsvarer, som taler/forstår dansk og er velintegreret i DK (så kræver ikke tilvænning).
                                Last edited by Online; i dag, 20:58.

Comment

Working...
                                X