Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Sommer 2026 (ønsker, rygter og muligheder).

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

Billing fylder 30 lige om snart - det er næsten 5 års forskel. Det er ret væsenligt. Nu har jeg lige tjekket - resten af FCMs midtbane er spillere på 22 eller under (måske der var en enkelt på 23...)

Så sammensætningen betyder (for mig) bare meget. Falk og Eriksen - to spillere man vil skulle starte - der runder 35 i næste sæson. Og læg dertil den fysiske pakke (jeg ved ikke hvor meget OB lægger i det) men jeg så altså gerne vi fik lidt mere fysik ind centralt, noget højde og noget styrke. Også her vil jeg mene at Billing og Eriksen er lidt forskellige

Altså lander Eriksen i ådalen, så bliver det da svært ikke at blive begejstret. Det vil jo være en vanvittigt signing (og vil vel også sige noget om ambitionsniveauet for de kommende par sæsoner)
    Men personligt var det ikke her jeg ville lægge mine transferkroner.
    Synes det er gode argumenter, som jeg sagtens kan være enig i. Jeg tror bare der mangler en ubekendt i den ligning: Hvad ville Eriksens tilstedeværelse betyde for hvilke spillere vi ellers kan hente?
    Jeg ved sjovt nok ikke om det har en betydning, men min fornemmelse er, at vi med ham i truppen lige træder et skridt op på attraktivitets-stigen.

Comment

Oprindeligt indsendt af SydFyn Se indlæg

Synes det er gode argumenter, som jeg sagtens kan være enig i. Jeg tror bare der mangler en ubekendt i den ligning: Hvad ville Eriksens tilstedeværelse betyde for hvilke spillere vi ellers kan hente?
      Jeg ved sjovt nok ikke om det har en betydning, men min fornemmelse er, at vi med ham i truppen lige træder et skridt op på attraktivitets-stigen.
      ikke uenig. Og, skulle Eriksen komme til OB - så vil jeg jo også forvente at man, som jeg har skrevet andetsteds, går "all-in". Der vil skulle oprustes og målsætning skal skrues markant i vejret for at det giver mening.

Lidt samme logik som ved tilgangen af Falk, Arp og Zorniger - der havde jeg også forventet mere, men noget tyder jo så på det "ryk" kommer nu med et års "forsinkelse". Man skulle lige tilbage først, have nogle spillere ud og nu lyder det til man tager skridtet mod top 6.

En tilgang af Eriksen vil for mig at se bare skrue ambitionsniveauet et par takker op.

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

ikke uenig. Og, skulle Eriksen komme til OB - så vil jeg jo også forvente at man, som jeg har skrevet andetsteds, går "all-in". Der vil skulle oprustes og målsætning skal skrues markant i vejret for at det giver mening.

Lidt samme logik som ved tilgangen af Falk, Arp og Zorniger - der havde jeg også forventet mere, men noget tyder jo så på det "ryk" kommer nu med et års "forsinkelse". Man skulle lige tilbage først, have nogle spillere ud og nu lyder det til man tager skridtet mod top 6.

En tilgang af Eriksen vil for mig at se bare skrue ambitionsniveauet et par takker op.
        Der findes helt sikkert mange meget mere fodboldfaglige mennesker end jeg er, så hvorvidt CE "passer" til OBs/AZs spillestil vil jeg ikke vurdere på, men det forekommer mig nu at være usandsynligt at han havner i Ådalen ikke mindst fordi TB jo siger at den udvikling OB er i gang med skal også ske ved økonomisk ansvarlighed. OB gik jo efter TBs udsagn over budget med ansættelsen af AZ og hans team. Jeg tror ikke klubben har råd til ham (CE) medmindre der er nogle sponsorer der kaster penge efter ham, enten som gave til OB eller som et lån som så skal betales tilbage .. det sidste tror jeg ikke kommer til at ske af fornuftige årsager.

Believe OB

½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

Ligegyldige kampe eksisterer ikke

Comment

Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg

Sønderjyske!!

En bytter med Gretarsson ? Lidt som da vi byttede Charly Nouck med Jakob Bonde i Viborg ?

Gretarsson er absolut ikke noget dårligt bud på en forsvarsspiller vi godt kan bruge. Han er 30 år og har et år tilbage af sin kontrakt i SjE.

Christian Eriksen ville til gengæld være en god erstatning i vores trup som erstatning for Marcus Jensen, da vi jo ikke spiller med kanter, og CE godt kan spiller både 8'er og 10'er og lur mig om han ikke også kan spille en 6'er når Ouedraogo skal have en pause (ia) ;-)

Comment

Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

Gretarsson er absolut ikke noget dårligt bud på en forsvarsspiller vi godt kan bruge. Han er 30 år og har et år tilbage af sin kontrakt i SjE.

Christian Eriksen ville til gengæld være en god erstatning i vores trup som erstatning for Marcus Jensen, da vi jo ikke spiller med kanter, og CE godt kan spiller både 8'er og 10'er og lur mig om han ikke også kan spille en 6'er når Ouedraogo skal have en pause (ia) ;-)
            Må indrømme jeg ikke har lagt mærke til Gretarson. Er det en der rykker noget eller er han en ny Bürgy?

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Må indrømme jeg ikke har lagt mærke til Gretarson. Er det en der rykker noget eller er han en ny Bürgy?
              Keg forstår spørgsmålet og svaret er umiddelbart nej i det han er “left footed” forsvarsspiller og jeg opfatter ham
              som defensiv påpasselig og god for et mål fra tid til anden. Hvis du mener niveaumæssigt i det system vi skal spille vil jeg mene han er et niveau op i fht. Adam i fht defensiven måske lidt ned i fht. tempo og fremdrift

Believe OB

½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

Ligegyldige kampe eksisterer ikke

Comment

Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                Keg forstår spørgsmålet og svaret er umiddelbart nej i det han er “left footed” forsvarsspiller og jeg opfatter ham
                som defensiv påpasselig og god for et mål fra tid til anden. Hvis du mener niveaumæssigt i det system vi skal spille vil jeg mene han er et niveau op i fht. Adam i fht defensiven måske lidt ned i fht. tempo og fremdrift
                Jeg er meget enig mht. Gretarsson.

En anden venstrebenet midterforsvarer som jeg synes ser spændende ud er Silkeborgs Pedro Ganchas, men jeg tror han desværre er meget aktuel for andre klubber med mere købekraft end os.

Comment

Nogen der kender til ham

FCK-talent søger videre

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
                    Nogen der kender til ham

FCK-talent søger videre
                    Nej, men hvis han skulle være interessant for os så kan Falk måske komme med informationer om ham til Bech og Zorniger.
                    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                    - Norbert Elgert -

Comment

Hørt fra én med tilknytning til personer i Ådalen.
                      Der skulle pt. være indgået dialog med hurtig venstrebenet back fra Alsvenskan.
                      Det er meget tyndbenet og nok en dialog af mange andre, men det kunne være at der var andre herinde, som der kunne supplere eller har hørt noget lignende

Comment

Oprindeligt indsendt af Hustler Se indlæg
                        Det er meget tyndbenet og nok en dialog af mange andre, men det kunne være at der var andre herinde, som der kunne supplere eller har hørt noget lignende

Her er en mere komplet liste over venstrefodede forsvarsspillere i Allsvenskan 2026 (primært centerbacks og backs):
                        Busanello Venstreback / CB Malmö FF
                        Rami Kaib Venstreback / CB Halmstads BK
                        Max Larsson Venstreback IFK Värnamo
                        Sodiq Lawal Venstreback Kalmar FF
                        Frédéric Nsabiyumva Centerback Västerås SK
                        Tony Miettinen Centerback Mjällby AIF
                        Rony Jansson Centerback Kalmar FF
                        Oskar Ågren Centerback GAIS
                        Robin Frej Venstreback / CB GAIS
                        Lucas Bergquist Centerback AIK
                        Oscar Steinke Venstreback Hammarby IF
                        Viktor Bergh Venstreback / CB IFK Värnamo
                        Simon Strand Venstreback / CB IF Brommapojkarna
                        Listen er baseret på aktuelle 2026-trupper, spillerprofiler og registrerede positioner i Allsvenskan.
                        ​med forbehold for ai
                        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Her er en mere komplet liste over venstrefodede forsvarsspillere i Allsvenskan 2026 (primært centerbacks og backs):
                          Busanello Venstreback / CB Malmö FF
                          Rami Kaib Venstreback / CB Halmstads BK
                          Max Larsson Venstreback IFK Värnamo
                          Sodiq Lawal Venstreback Kalmar FF
                          Frédéric Nsabiyumva Centerback Västerås SK
                          Tony Miettinen Centerback Mjällby AIF
                          Rony Jansson Centerback Kalmar FF
                          Oskar Ågren Centerback GAIS
                          Robin Frej Venstreback / CB GAIS
                          Lucas Bergquist Centerback AIK
                          Oscar Steinke Venstreback Hammarby IF
                          Viktor Bergh Venstreback / CB IFK Värnamo
                          Simon Strand Venstreback / CB IF Brommapojkarna
                          Listen er baseret på aktuelle 2026-trupper, spillerprofiler og registrerede positioner i Allsvenskan.
                          ​med forbehold for ai
                          Og fra den liste kan du fjerne Busanello, der har en markedsværdi på 3,5 million euro på transfermarkt. Sodiq Lawal, der skrev under på fire års kontrakt 1. januar i år.

Resten ved jeg ikke rigtig med. Der er meget blød mellemvare på den liste.

Comment

I en gennemgang af spillere siger Zorniger “var” om Grot.
                            Altså Grot var en udfordring.
                            Om de andre siger han “er”. Altså Ejdum er tiltalende.. Martin Hansen er en udfordring. Ouédraogo er et af de flinkeste mennesker på jorden osv..

https://fyens.dk/ob/denne-legende-ha...a6427eaaf3d-13

Comment

Oprindeligt indsendt af Hustler Se indlæg

Mon ikke den svensker spiller i 2.Bundesliga hvis der skulle være kød på den historie. Hvilket jeg ikke tror der er.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Mon ikke den svensker spiller i 2.Bundesliga hvis der skulle være kød på den historie. Hvilket jeg ikke tror der er.
                                Bundesliga
                                • Daniel Svensson — venstreback/wingback — Borussia Dortmund
                                • Gabriel Gudmundsson — venstreback — spillede tidligere i Lille OSC og har været rygtet til Bundesliga-klubber, men er ikke fast Bundesliga-spiller i 2025/26.
                                2. Bundesliga
                                • Eric Smith — centerback/defensiv midtbane — FC St. Pauli (St. Pauli rykkede dog op/ned afhængigt af sæsonstatus).
                                • Dennis Jastrzembski — venstre wingback — Fortuna Düsseldorf (svensk baggrund, ikke svensk landsholdsspiller).

Der er generelt ikke mange svenske venstrebenede forsvarsspillere i de to øverste tyske rækker lige nu.
                                ​Forbehold for ai
                                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Working...
                                X