Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur
Se indlæg
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Transfervinduet Sommer 2026 (ønsker, rygter og muligheder).
Collapse
X
-
Enig. Lad os nu lige se. Tænker ikke at Leif ved noget. Så det er et kvalificeret gætOprindeligt indsendt af DD84 Se indlæg
prisen kommer fra fyens . Hvornår har Leif sidst haft noget rigtigt omkring ob? Forhåbentlig kommer der en højere pris frem når handlen bliver officiel og de troværdige journalister undersøger det lidt :)
Comment
-
Har du medregnet deres lønninger (8 store mod en lærlinge) og sign-on-fees i dit regnestykke ? Med den kortsigtede logik forstår jeg godt, at mange klubber i sportsverdenen kører i minusOprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg
Jammerligt købmandskab havde været slet ikke at få penge for ham…..15 millioner kan vi trods alt hente 4 Ganaus, 2 Fiete, 1 Ouedraogo og 2 Suhonen for ;-)
- Likes 1
Comment
-
På hvilken planet, betaler en klub 21 millioner danske kroner for en forsvarsspiller med under 50 seniorkampe - 15 af dem kun på næsthøjest nationale niveau, og 3 U21-landskampe, 2 U19 og 0 U17-landskampe på CV’et.Oprindeligt indsendt af Leander Se indlæg
Alt under 2 er jammerligt imo. 3mio + 10-15% havde været acceptabelt.
læg dertil en kontrakt, der udløber om 12 måneder, fri til at forhandle om 6 måneder og ingen interesse i forlængelse.
Jeg synes det er fuldstændig på månen at forvente et salg a la Oliver Christensens til Hertha Berlin, når Julius Bertel Askou ikke har spillet halvt så meget, og har det kvarte tilbage af sin kontrakt.
- Likes 5
Comment
-
Jeg tror det er fordi vi tænker meget økonomisk kortsigtet og ikke skeler til, hvordan eksempelvis FCN behandler talenterne (lange kontrakter, bedre vilkår/løn, og gentlemanaftaler om "hurtige" salg m.m.). Det var jo den model den unævnelige BW prøvede at indføre bl.a. med Slotsaftalen, som jo blev skrottet.Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg
På hvilken planet, betaler en klub 21 millioner danske kroner for en forsvarsspiller med under 50 seniorkampe - 15 af dem kun på næsthøjest nationale niveau, og 3 U21-landskampe, 2 U19 og 0 U17-landskampe på CV’et.
læg dertil en kontrakt, der udløber om 12 måneder, fri til at forhandle om 6 måneder og ingen interesse i forlængelse.
Jeg synes det er fuldstændig på månen at forvente et salg a la Oliver Christensens til Hertha Berlin, når Julius Bertel Askou ikke har spillet halvt så meget, og har det kvarte tilbage af sin kontrakt.
Comment
-
Ja “Online”, jeg har regnet alt med inkl. Ironi, Sarkasme og Humor generelt. Når du sammenligner med dine darlings FCN og Bjørn Weststrøm, har du så også regnet alt med?.Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
Har du medregnet deres lønninger (8 store mod en lærlinge) og sign-on-fees i dit regnestykke ? Med den kortsigtede logik forstår jeg godt, at mange klubber i sportsverdenen kører i minus
- Likes 2
Comment
-
han er jo en vi har hørt om længe, og skulle være blevet opereret så han forhåbentlig er sine skadesproblemer kvit.Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlægJeg hørte forleden(af lidt tilfældige omveje) at man stadig kraftigt overvejer at give Noah Lassen en kontrakt her fra sommer af
Ved ikke mere. Men mon ikke det også er et puslespil hvis man ligepludselig står med 3 unge i truppen til næsten samme plads.
Den er lidt svær mm der kan ske lidt udlejning
Men Friis, Juul-Sandberg og Lassen giver ingen mening - der er alt for mange og gør vejen til spilletid nærmest umulig for to af dem, og for den 3. vil der stadig være lang vej før man kommer på banen.
Friis må man vel næsten se om man kan få udlejet, men han har vidst kontraktudløb næste sommer. Juul-Sandberg - har han rykket sig nok til at kunne gå ind og udfylde lidt en "Grubbe" rolle? Ellers kunne man jo overveje endnu et lejeophold
Comment
-
Øøøhhh ja, men ikke mig men dem. Vel derfor FCN er så suveræne med deres salg af unge spillere.Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg
Ja “Online”, jeg har regnet alt med inkl. Ironi, Sarkasme og Humor generelt. Når du sammenligner med dine darlings FCN og Bjørn Weststrøm, har du så også regnet alt med?.
Jeg har hverken et crush på eller vil betegne BW som en darling... det har jeg derimod på Marina G. som jeg gerne så som sportsdirektør i Ådalen
Men totalt urealistisk 
Desuden er du vel den første, der mener FCN er min darling, når alle andre anklager mig for at nævne/sammenligne med FCM alt for meget
- Likes 2
Comment
-
Vi har flere talenter på lange aftaler herunder Magnus Andersen og Marcus McCoy.Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
Jeg tror det er fordi vi tænker meget økonomisk kortsigtet og ikke skeler til, hvordan eksempelvis FCN behandler talenterne (lange kontrakter, bedre vilkår/løn, og gentlemanaftaler om "hurtige" salg m.m.). Det var jo den model den unævnelige BW prøvede at indføre bl.a. med Slotsaftalen, som jo blev skrottet.
Jeg kan ikke se, hvordan Troels Bech kan klandres for det her salg, når Julius’ kontrakt blev forlænget under Wesström og han nu ikke ønsker at forlænge?
- Likes 4
Comment
-
Du har lige bekræftet mig i de fleste af mine antagelser omkring dig ;-)Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
Øøøhhh ja, men ikke mig men dem. Vel derfor FCN er så suveræne med deres salg af unge spillere.
Jeg har hverken et crush på eller vil betegne BW som en darling... det har jeg derimod på Marina G. som jeg gerne så som sportsdirektør i Ådalen
Men totalt urealistisk 
Desuden er du vel den første, der mener FCN er min darling, når alle andre anklager mig for at nævne/sammenligne med FCM alt for meget
- Likes 1
Comment
-
ja og hvor det ligner en rigtig og god beslutning med McCoy - der vil jeg nok stille mig lidt mere tvivlende overfor en lang kontrakt til Magnus Andersen.Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg
Vi har flere talenter på lange aftaler herunder Magnus Andersen og Marcus McCoy.
Jeg kan ikke se, hvordan Troels Bech kan klandres for det her salg, når Julius’ kontrakt blev forlænget under Wesström og han nu ikke ønsker at forlænge?
Men det er jo det dillemma OB vil befinde sig i; skal man skrive en lang kontrakt med en ung spiller - før man reelt ved om de kan tage skridtet op til superligaen, eller skal man skrive en kortere kontrakt for lige at se tiden lidt an. Det første kan koste hvis ikke spilleren udvikler sig som håbet. Det andet kan så ende og koste hvis de udvikler sig så meget at de (og deres bagland) mener de er klar til noget mere.
Og med de helt unge må man vel kun skrive en 3 årig aftale (er det for spillere under 18?) Dvs man har år 1. til at køre det unge talent ind - få dem til at vende sig til livet som prof., et år hvor de skal spille mere eller mindre fast og så skal der træffes en beslutning - men allerede der kan man så ende med at skulle sælge hvis, som i Askous tilfælde spilleren ikke ønsker at forlænge. Så faktisk skal man træffen en beslutning om en kontrakt forlængelse efter 1 år...
- Likes 1
Comment
-
Nja, jeg synes nu den potentielle downside er ret lille, også med en som Krølle, der ikke er slået igennem (endnu i hvert fald). Ja, det er en lang kontrakt, men lønnen er lille og nok ikke, man kan finde en aftale, hvis der ikke er udsigt til spilletid på sigt? Det er jo heller ikke i en ung spillers interesse at være en lang kontrakt ud, hvis det er uden spilletid.Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
ja og hvor det ligner en rigtig og god beslutning med McCoy - der vil jeg nok stille mig lidt mere tvivlende overfor en lang kontrakt til Magnus Andersen.
Men det er jo det dillemma OB vil befinde sig i; skal man skrive en lang kontrakt med en ung spiller - før man reelt ved om de kan tage skridtet op til superligaen, eller skal man skrive en kortere kontrakt for lige at se tiden lidt an. Det første kan koste hvis ikke spilleren udvikler sig som håbet. Det andet kan så ende og koste hvis de udvikler sig så meget at de (og deres bagland) mener de er klar til noget mere.
Og med de helt unge må man vel kun skrive en 3 årig aftale (er det for spillere under 18?) Dvs man har år 1. til at køre det unge talent ind - få dem til at vende sig til livet som prof., et år hvor de skal spille mere eller mindre fast og så skal der træffes en beslutning - men allerede der kan man så ende med at skulle sælge hvis, som i Askous tilfælde spilleren ikke ønsker at forlænge. Så faktisk skal man træffen en beslutning om en kontrakt forlængelse efter 1 år...
Comment
Comment