Jeg er også skuffet over at Eriksen ikke kom hjem i sommer, og ja han er ved at være godt op i årene.
Til gengæld er jeg ikke i tvivl om, at han offensivt nemt ville kunne skille superligaen ad, når han lige pludselig for endnu længere tid til at træffe beslutninger, kontra i BL og PL
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Transfervinduet Sommer 2026 (ønsker, rygter og muligheder).
Collapse
X
-
Helt enig. Manden er blevet for gammel nu til at kunne gøre en forskel.Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
og mon han så vil til superligaen? Og skulle det endelig blive en mulighed - altså et eller andet sted ville det da være smukt at se ham i OB, sammen med Falk. Men to 34 årige inde centralt, dyre spillere og syntes jo i forvejen vi står og mangler både fart og fysik derinde.
Smider man den slags penge på bordet for Eriksen - så skal man også være villig til at investerer massivt i resten af truppen - ellers giver det ingen mening.
Falk er god i OB, men brænder jo heller ikke banen af i hver kamp. Kan sagtens følge ideen om de 2 drenge i OB, men tror ikke på det vil blive en succes.
Leave a comment:
-
Hellere Falk end Eriksen. Falk er en leder. Det er Eriksen, med al ære og respekt for hans store fodboldmeritter, ikke. Selvom tempoet i Superligaen alt andet lige må være lavere end i Bundesligaen, har han ikke samme løbevilje som Falk, som er mere en tovejsspiller. Én (god) 34-årig centralmidt er nok, især hvis vi skal spille som en aggressiv bisværm. At han vil være top-3 i ligaen teknisk, betyder ikke så meget hvis han ikke har benene til at sprinte frem og tilbage.Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
og mon han så vil til superligaen? Og skulle det endelig blive en mulighed - altså et eller andet sted ville det da være smukt at se ham i OB, sammen med Falk. Men to 34 årige inde centralt, dyre spillere og syntes jo i forvejen vi står og mangler både fart og fysik derinde.
Smider man den slags penge på bordet for Eriksen - så skal man også være villig til at investerer massivt i resten af truppen - ellers giver det ingen mening.
Og ja, jeg er måske...nej, jeg ER farvet af, at han i sommer hellere ville til en tysk bundklub og tilmed skrev 2-årig kontrakt med den. En etårig kunne i mine (for ham, ligegyldige) øjne retfærdiggøres med henblik på VM. Kontraktlængden var med afstand det tydeligste signal for mig om, at han ingen intention havde om at slutte i striber. Og det er på et eller andet plan fair nok; han kan ikke forventes at have samme tilknytning til OB som Falken.
- Likes 1
Leave a comment:
-
og mon han så vil til superligaen? Og skulle det endelig blive en mulighed - altså et eller andet sted ville det da være smukt at se ham i OB, sammen med Falk. Men to 34 årige inde centralt, dyre spillere og syntes jo i forvejen vi står og mangler både fart og fysik derinde.Oprindeligt indsendt af andlox Se indlægGod muligt at Christian Eriksen er på markedet igen i sommeren. Wolfsburg præsenterer sig som en nedrykkere og er i største nedrykningsfare. CE vil vel næppe gå med i 2 Bundesliga.
- Likes 1
Leave a comment:
-
God muligt at Christian Eriksen er på markedet igen i sommeren. Wolfsburg præsenterer sig som en nedrykkere og er i største nedrykningsfare. CE vil vel næppe gå med i 2 Bundesliga.
- Likes 1
Leave a comment:
-
Jeg kommer ikke til at jinxe noget som helst før vi er meget tættere på “Ohms dag”. Kampen imod SjE samt den mod FCK, viste endnu engang hvor uskarpe vi kan være. Og vi har allerede vist i denne sæson at vi kan tabe til Silkeborg når vi rammer dagen, hvor alt går ind for dem og intet for os.Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
Jeg er sikker. Vi kommer ikke i nedrykningsfare. At vi ikke er med i Top6 skyldes kun de store udsving vi havde i sæsonstarten. Balancen manglede og derfor fik vi et hav af mål ind. Men det blev rettet og nu har vi et bedre indspillet hold som har fundet balancen med angribere som scorer.
Vi kæmper om plads 7 og europakvalkampen og ender som nummer 7 eller nummer 8. Er ikke en anelse bange at det kunne blive en nedrykningsplads.
Men hvis nogen havde sagt til mig før sæsonen at OB kommer i samme slutspil som FCK, så havde jeg da købt den ;-).
- Likes 1
Leave a comment:
-
gid jeg turde dele din optimismeOprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
Jeg er sikker. Vi kommer ikke i nedrykningsfare. At vi ikke er med i Top6 skyldes kun de store udsving vi havde i sæsonstarten. Balancen manglede og derfor fik vi et hav af mål ind. Men det blev rettet og nu har vi et bedre indspillet hold som har fundet balancen med angribere som scorer.
Vi kæmper om plads 7 og europakvalkampen og ender som nummer 7 eller nummer 8. Er ikke en anelse bange at det kunne blive en nedrykningsplads.
jeg venter indtil vi er 100% sikre på vi ikke rykker ned før jeg tør tør tro på noget
- Likes 1
Leave a comment:
-
bestemt - men havde vi "bare" vundet de kampe man "skal" vinde, så kunne vi stadig have været nok så svingende og stadig klaret den selv.Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
Det er jeg enig i, men Andlox' pointe, at vi havde store udsving, det ser jeg nu også som den væsentlige grund. At vi i en længere periode ikke kunne præstere point to kampe i træk, men svingede lige fra den ene yderlighed til den anden, det har helt klart været mest afgørende for vores grundspil.
Men svært at være uenig i at der var for mange og for store udsving i starten af sæsonen.
Jeg vil så også sige at jeg syntes vi periodevis så noget af det mest spændende OB spil særligt i starten af sæsonen. Der var mere af den slags "overfaldsfodbold" som jeg nok forbinder med Zorniger, og det var så nok også det truppen slet ikke var klar på - for vi så jo gentagne gange hvordan holdet gik ned til sidst når kræfterne var brugt op.
- Likes 1
Leave a comment:
-
Det er jeg enig i, men Andlox' pointe, at vi havde store udsving, det ser jeg nu også som den væsentlige grund. At vi i en længere periode ikke kunne præstere point to kampe i træk, men svingede lige fra den ene yderlighed til den anden, det har helt klart været mest afgørende for vores grundspil.Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
pointen var at målscoren alene gør det ikke. Ændre vi alle de store nederlage til et tab på ét mål - så er vi stadig afhængig af andre resultater. Knapt så vilde resultater der skal til - men vi vil stadig forlade os på nederlag til FCK og Viborg - plus en sejr til os i dag.
Men ja tager vi 3 point mod Vejle i den kamp - det ændre meget. Men 3 point der og vi kunne stadig have tabt stort til BIF, AGF og FCM...
- Likes 2
Leave a comment:
-
pointen var at målscoren alene gør det ikke. Ændre vi alle de store nederlage til et tab på ét mål - så er vi stadig afhængig af andre resultater. Knapt så vilde resultater der skal til - men vi vil stadig forlade os på nederlag til FCK og Viborg - plus en sejr til os i dag.Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
Det må da som minimum passe lige så meget. Feks. vores nedsmeltning i Vejle. Alene målscoren i den kamp har lukket top-6 muligheden for os i dag.
Men ja tager vi 3 point mod Vejle i den kamp - det ændre meget. Men 3 point der og vi kunne stadig have tabt stort til BIF, AGF og FCM...
- Likes 1
Leave a comment:
-
Det må da som minimum passe lige så meget. Feks. vores nedsmeltning i Vejle. Alene målscoren i den kamp har lukket top-6 muligheden for os i dag.Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
det passer jo så ikke. Det var programmet op til jul der gjorde det - OB - Silkeborg 1-1 og Randers - OB 0-0...to sejre her og vi havde været med, eller ihvertfald stadig inde i billedet. Uagtet at vi har haft de store udfald.
Tager vi så en sejr med over FCK istedet for at smide den til sidst -så havde top 6 været sikret.
Men ellers enig i pointen - vi kommer ikke for alvor i nedrykningsfarer.
- Likes 1
Leave a comment:
-
det passer jo så ikke. Det var programmet op til jul der gjorde det - OB - Silkeborg 1-1 og Randers - OB 0-0...to sejre her og vi havde været med, eller ihvertfald stadig inde i billedet. Uagtet at vi har haft de store udfald.Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
Tager vi så en sejr med over FCK istedet for at smide den til sidst -så havde top 6 været sikret.
Men ellers enig i pointen - vi kommer ikke for alvor i nedrykningsfarer.
- Likes 1
Leave a comment:
-
Jeg er sikker. Vi kommer ikke i nedrykningsfare. At vi ikke er med i Top6 skyldes kun de store udsving vi havde i sæsonstarten. Balancen manglede og derfor fik vi et hav af mål ind. Men det blev rettet og nu har vi et bedre indspillet hold som har fundet balancen med angribere som scorer.Oprindeligt indsendt af tjdebat Se indlægAltid spændende at læse forslag og meninger, men kvaliteten af det der kan komme ind afhænger vel af om det hedder superliga eller 1. Division.
Er de fleste blot “sikre” på det bliver superligaen… ?
- Likes 1
Leave a comment:
-
McCoy har noget fysik, der måske rimer bedre på det centrale forsvar end backen. Jeg synes, det er spændende, hvis han også bliver en mulighed hér! Sikke en debut i hvert fald.
- Likes 1
Leave a comment:
-
altså risikoen for nedrykning er der jo når det hedder kval.spillet.Oprindeligt indsendt af tjdebat Se indlægAltid spændende at læse forslag og meninger, men kvaliteten af det der kan komme ind afhænger vel af om det hedder superliga eller 1. Division.
Er de fleste blot “sikre” på det bliver superligaen… ?
Når det er sagt så er jeg noget mere tryg i år frem for tiden under Alm / Krogh
Jeg kan simpelthen ikke se det her hold falde så meget sammen over 11 kampe. Den enkelte kamp, ja men over en længere periode og mod svagere modstandere - der skal vi nok få de point der skal til.
MEN taber vi i dag, Silkeborg vinder - så går vi til nedrykningsspillet med 6 point til stregen. Møder vi så Fredericia i første runde og taber, kan man stå med kun 3 point, så det kan hurtigt blive alvor.
Men hvad snakker vi reelt? 9 point i 11 kampe bringer os på 36 point.
Vi rykkede ned med 32p og det var vidst historisk højt antal point til en nedrykker, så reelt kan vi nok klare os med 2 sejre...hvis ikke vi kan finde de point - altså så fortjener vi sgu at tage turen ned.
- Likes 2
Leave a comment:
Leave a comment: