Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Sommer 2026 (ønsker, rygter og muligheder).

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

nok dårlig formuleret. Historisk set så.

Pointen var bare at det kan ske selv for store klubber med en lang historie bag sig. Esbjerg tog turen ned i 2. div. og kæmper stadig med det. Og det ligner ikke at AAB bare sådan lige kommer tilbage til superligaen.

Begge klubber har så haft udenlandske ejere der er kommet ind og har lavet rav i den. Så man kan bruge det som eksempler både for og imod Thorborgs ejerskab.

Jeg frygter bare det fører samme vej, forskellen er det blev en hurtig død for EFB under amerikansk ejerskab, hvor OBs nedtur bare er trukket ud i langdrag under Thorborg.
    Havde begge klubber ikke også svingende økonomier før, at der var udenlandske ejere? Var Esbjerg ikke nede at vende et utal af gange de sidste 30 år? Var AaB ikke ved at gå konkurs et par gange eller to de sidste 25 år?

Det er nemt, at sætte ligshedstegn mellem udenlandske ejer = dårlige resultater. Jeg synes dog, at det er en overset faktor, at begge klubber enten har været elevatorklubber eller har bøvlet med økonomien. Det er muligt, at de er historisk store og har vigtig forankring - men det er også klubber, der ødslet penge væk og har haft problemer med at skabe en rentabel forretning.

Comment

Hmm, mon vores vindue er lukket.?

Jeg forbereder mig på den gode gamle,

"vi arbejdede til det sidste"
      "Vi går ikke på kompromis med kvalitet"
      "Det er et svært marked"

Find selv på flere

Comment

Angående NT...................var der ikke noget om at enevælden blev afskaffet i 1849?.....;)

Comment

Oprindeligt indsendt af bjerghest Se indlæg

Havde begge klubber ikke også svingende økonomier før, at der var udenlandske ejere? Var Esbjerg ikke nede at vende et utal af gange de sidste 30 år? Var AaB ikke ved at gå konkurs et par gange eller to de sidste 25 år?

Det er nemt, at sætte ligshedstegn mellem udenlandske ejer = dårlige resultater. Jeg synes dog, at det er en overset faktor, at begge klubber enten har været elevatorklubber eller har bøvlet med økonomien. Det er muligt, at de er historisk store og har vigtig forankring - men det er også klubber, der ødslet penge væk og har haft problemer med at skabe en rentabel forretning.
          Yderligere er fælles mængden mellem dem og OB - stor provinsby med et forventningspres fra befolkningsunderlaget om andet end "leverpostej"
          Kamp om interessen blandt andre udbydere ( håndbold og ishockey) - der er masser af paraleller.
          Jeg er enig i at udenlandske ejere kan være glimrende og udviklende - men vil til enhver tid foretrække - en ejerkreds af flere ejere - En dominerende ejer som NT har for OB betydet manglende modspil, mangel på flere til at dele risikoen, manglende sportslig indsigt ( og nej det rækker ikke at have set mange kampe - citat fra NT selv i SFÅ), stædig fastholdelse af fejlslagen strategi ( i 15-20 år !!).

Comment

Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg
            Hmm, mon vores vindue er lukket.?

Jeg forbereder mig på den gode gamle,

"vi arbejdede til det sidste"
            "Vi går ikke på kompromis med kvalitet"
            "Det er et svært marked"

Find selv på flere
            "jeg vil hellere undgå to forkerte end at få fem rigtige."

Comment

De rigtige spillere var der bare ikke og vi tror på vores trup er stærk nok til top 6

Comment

Vi arbejder på at få 2+2 til at blive 5.

Comment

De spillere vi går efter er til VM.

Comment

Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

"jeg vil hellere undgå to forkerte end at få fem rigtige."
                    Den er spændende set i lyset af therkildsen og yttergård

Comment

https://bold.dk/fodbold/stillinger/s...il-graekenland

Har været nævnt som en mulighed. Tabt til græske oprykkere..
                      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Working...
                      X