Oprindeligt indsendt af Plum
Se indlæg
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Transfervinduet Vinter 2026 (rygter, ønsker og muligheder).
Collapse
X
-
Men bruger FCM ikke Fredericia?Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
positivt - men håber ikke man kun kigger inden for Fyns grænser. Fredericia er lige på den anden side - og må forventes at tage turen ned, oplagt at forsøge at få sendt en spiller derover til næste sæson. Så langt er der heller ikke til Kolding...Esbjerg bør da også være et sted man kigger hen."Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."
"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."
Venter man for længe, får man ingenting ...
Comment
-
jeg ved de tidligere har lejet en del spillere ud til Fredericia. Men mon dog det ligefrem er en eksklusiv aftale? Og så er der vidst også noget om hvor mange spillere en klub må leje ud til samme klub...Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
Men bruger FCM ikke Fredericia?
Og så er FCM vel begyndt at sende deres spillere til...mener det er Mafra i Portugal
Edit: og det er jo heller ikke sikkert Fredercia er interesseret i de spillere vi kan tilbyde på leje. Pointen var mere at der trods alt er flere klubber inden for en rimelig afstand af Odense. Tager Vejle turen ned kan det vel også være en mulighed.
Kigger man kun mod én klub er man ret afhængig af de holder sig i 1. division - og helst ikke skal rykke hverken op eller ned. Og pt er Middelfart jo ikke i nærheden af at kunne kalde sig for en etableret 1. div. klubLast edited by mhbp; 03-01-2026, 10:14.
Comment
-
Nej men tænker heller ikke nødvendigvis at en klub med ambitioner om SL vil vælge at leje spillere til det .. ACH, AAB, Lyngby, Hvidovre og EFB satser vel mere fast end at uddanne spillere for os … Kolding ville nok være et godt bud; Århus Fremad måske ..Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
jeg ved de tidligere har lejet en del spillere ud til Fredericia. Men mon dog det ligefrem er en eksklusiv aftale? Og så er der vidst også noget om hvor mange spillere en klub må leje ud til samme klub...
Og så er FCM vel begyndt at sende deres spillere til...mener det er Mafra i Portugal
Edit: og det er jo heller ikke sikkert Fredercia er interesseret i de spillere vi kan tilbyde på leje. Pointen var mere at der trods alt er flere klubber inden for en rimelig afstand af Odense. Tager Vejle turen ned kan det vel også være en mulighed.
Kigger man kun mod én klub er man ret afhængig af de holder sig i 1. division - og helst ikke skal rykke hverken op eller ned. Og pt er Middelfart jo ikke i nærheden af at kunne kalde sig for en etableret 1. div. klub
ved ikke om dette fortsat gælder …
https://www.fredericiaff.dk/nyheder/...c-midtjylland/
"Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."
Comment
-
Fredericia og FCM har stadigvæk et samarbejde, men på et lidt lavere blus efter oprykningen.Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
Nej men tænker heller ikke nødvendigvis at en klub med ambitioner om SL vil vælge at leje spillere til det .. ACH, AAB, Lyngby, Hvidovre og EFB satser vel mere fast end at uddanne spillere for os … Kolding ville nok være et godt bud; Århus Fremad måske ..
ved ikke om dette fortsat gælder …
https://www.fredericiaff.dk/nyheder/...c-midtjylland/
Jeg har igennem meeegeeet lang tid spurgt til vores aftale med Næstved, men ingen reaktion
Officielt lyder aftalen på 1½ år endnu...
https://ob.dk/nyheder/2022/september...isk-samarbejde
Ved godt de rykkede ned, men ligger jo godt til en oprykning igen. Så det er vel bedre at sende en spiller til et tophold i 2. Division end et bundhold i 1. Division (vel reelt samme styrke, men bedre for selvtilliden/udviklingen) ?
... eller er ALT BW-relateret noget møg for klubben
Last edited by Online; 03-01-2026, 13:58.
Comment
-
det kommer nok også an på træningssituationen. En ting er at vi gerne ser vores akademister kommer ud og får noget reel spilletid. Men set uppet skal vel også være til det - så er det et halvt eller hel prof set up man kommer til - også træningsmæssigt må også have betydning. Nu ved jeg ikke hvor længe Næstved har været i 2. division - men tænker det spiller ind ifht hvor attraktive de er. Det samarbejde der blev annonceret er vel også nogle år gammelt - de kan også have skiftet sportslig ledelse, lige som OB.Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
Fredericia og FCM har stadigvæk et samarbejde, men på et lidt lavere blus efter oprykningen.
Jeg har igennem meeegeeet lang tid spurgt til vores aftale med Næstved, men ingen reaktion
Ved godt de rykkede ned, men ligger jo godt til en oprykning igen. Så det er vel bedre at sende en spiller til et tophold i 2. Division end et bundhold i 1. Division (vel reelt samme styrke, men bedre for selvtilliden/udviklingen) ?
Og så nåede man vel kun at sende Ibrahimagic til Næstved - og det var vidst ikke en udpræget succes.
Jeg tror ikke det handler om at BW stod bag den aftale - men Troels og den nuværende Næstved ledelse skal jo (gen)optage kontakten og så tror jeg bare at vi kigger efter 1. divisionshold for at det skal give mening.
Middelfart kunne måske være en undtagelse næste år efter de er tilbage i 2. division, den korte afstand taget i betragtning kunne der måske laves en aftale om nogle træninger i OB (ren spekulation)
Comment
-
Kunne du ikke starte en tråd hvor du basher Troels og alt det der foeregår i klubben lige nu ? Måske kunne du få plads til at fremhæve FCM og BW lidt også ?Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
Fredericia og FCM har stadigvæk et samarbejde, men på et lidt lavere blus efter oprykningen.
så kunne dem som gider høre mere på det følge med der ?
- Likes 8
Comment
-
Gerne, men det er lidt sjovt, at man på et debatforum ikke må diskutere kendsgerninger/holdninger.Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg
Kunne du ikke starte en tråd hvor du basher Troels og alt det der foeregår i klubben lige nu ? Måske kunne du få plads til at fremhæve FCM og BW lidt også ?
så kunne dem som gider høre mere på det følge med der ?
Jeg "basher" ikke Troels, men forholder mig til hans udtalelser (hvor han flere gange har smidt BW under bussen) og hans efterfølgende handlinger har været udtalelser som "vi var i forhandlinger med tre, men markedet var svært... såååå de fravalgte os... og vi "valgte" ikke at skrive med nogen.... "bedre at vente på to gode end skrive med tre dårlige (frit fortolket)"
).
Grunden til jeg fremhæver BW er, at han gjorde klubben bæredygtig på det økonomiske plan, men desværre kostede det på det sportslige (når man så på strategien den gang... hvad bliver TB målt på i dag ?).
FCM - vi var på samme niveau for 15 år siden og vi havde alle muligheder for at være det samme i dag eller bedre (efter sølvårene) ! Men vores "lederskab" har siden været håbløst og tror vi pga. det har et efterslæb vi aldrig indhenter uden en ny ejerkreds. Jeg har aldrig sammenlignet med FCN, FCK eller BIF, da det historisk eller nutidigt ikke giver mening. Men JEG føler, at Ikast/Herning har en meget klar strategi/vision (som de tør melde ud... CS tager mange tæsk på den i Jantelovens Danmark, men de leverer) Jeg forstår simpelthen ikke, at vi ikke gør det bedre i Danmarks tredjestørste by og altid bare nøjes med de næstbedste løsninger (bl.a. stadion, træningsanlæg m.m....).
Jeg tror mange faktisk undervurderer mit engagement i Ådalen og hvad jeg ønsker for klubben, men "sandheden" er ofte ilde hørt, hvis man bare vil nøjes og ikke ønsker dialogen
- Likes 2
Comment
-
Kender du ikke en anden sang?Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
Alt er stadigvæk BWs skyld, mens alt nu kører på skinner i forhold til en strategi ingen må kende... grumme velklædte mafiaboss... heil TB !
Beklager, men er sååå træt af den sorte/hvide tilgang herinde (ikke møntet på dig personligt - fmprOB).
Hvis BW skrev en kontrakt med MH med en klausul som MH kunne udløse så var der vel BW som står for det men ikke TB.
Jeg er vel ikke den eneste som er træt af dine evige gentagelser. Var du ikke også den som skrev TB ville ikke være mere i OB i 2026?Last edited by andlox; 03-01-2026, 17:41."Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
- Norbert Elgert -
- Likes 7
Comment
-
Det er ja nonsens. Hvad gjorde os bæredygtigt var vsl en appelsin vi fandt i turbanen. Og vi skal vel takke Bakary Bojang for at anbefale Minteh flere gange til OB. Med alt det kontrakter vi måtte kunne af med af BWs sindsyge transfersgeren kostede han vel ikke kun i hensigt af det sportslige.Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
Gerne, men det er lidt sjovt, at man på et debatforum ikke må diskutere kendsgerninger/holdninger.
Jeg "basher" ikke Troels, men forholder mig til hans udtalelser (hvor han flere gange har smidt BW under bussen) og hans efterfølgende handlinger har været udtalelser som "vi var i forhandlinger med tre, men markedet var svært... såååå de fravalgte os... og vi "valgte" ikke at skrive med nogen.... "bedre at vente på to gode end skrive med tre dårlige (frit fortolket)"
).
Grunden til jeg fremhæver BW er, at han gjorde klubben bæredygtig på det økonomiske plan, men desværre kostede det på det sportslige (når man så på strategien den gang... hvad bliver TB målt på i dag ?).
FCM - vi var på samme niveau for 15 år siden og vi havde alle muligheder for at være det samme i dag eller bedre (efter sølvårene) ! Men vores "lederskab" har siden været håbløst og tror vi pga. det har et efterslæb vi aldrig indhenter uden en ny ejerkreds. Jeg har aldrig sammenlignet med FCN, FCK eller BIF, da det historisk eller nutidigt ikke giver mening. Men JEG føler, at Ikast/Herning har en meget klar strategi/vision (som de tør melde ud... CS tager mange tæsk på den i Jantelovens Danmark, men de leverer) Jeg forstår simpelthen ikke, at vi ikke gør det bedre i Danmarks tredjestørste by og altid bare nøjes med de næstbedste løsninger (bl.a. stadion, træningsanlæg m.m....).
Jeg tror mange faktisk undervurderer mit engagement i Ådalen og hvad jeg ønsker for klubben, men "sandheden" er ofte ilde hørt, hvis man bare vil nøjes og ikke ønsker dialogen
"Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
- Norbert Elgert -
- Likes 4
Comment
-
Enig. Han var heldig med at lynet ramte det helt rigtige sted. Ellers var han en katastrofe klædt i pænt tøj der virkelig fik hevet OB ned i mudderet..Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
Det er ja nonsens. Hvad gjorde os bæredygtigt var vsl en appelsin vi fandt i turbanen. Og vi skal vel takke Bakary Bojang for at anbefale Minteh flere gange til OB. Med alt det kontrakter vi måtte kunne af med af BWs sindsyge transfersgeren kostede han vel ikke kun i hensigt af det sportslige.
Det eneste gode der kom ud af det var at man hentede Troels og sadlede om til andre værdier. Om 5-10 år tænker jeg at man vil se tilbage på denne tid og se det som et vendepunkt for OB
- Likes 4
Comment
-
Så var BW´s "bonanza" vist heller ikke værre ... der var også en trup han skulle rydde op i ligesom TB har ryddet op efter BW ...Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
Det er ja nonsens. Hvad gjorde os bæredygtigt var vsl en appelsin vi fandt i turbanen. Og vi skal vel takke Bakary Bojang for at anbefale Minteh flere gange til OB. Med alt det kontrakter vi måtte kunne af med af BWs sindsyge transfersgeren kostede han vel ikke kun i hensigt af det sportslige.
Der var virkelig mange udlejninger af tidligere spillere som BW skulle håndtere og husk at det var en bunden opgave at han skulle lave overskud på transfers og det var velkendt at dette skete via mange handler i tidligere klub - helt med bestyrelsens åbne øjne ..
Dermed ikke sagt at jeg ikke er enig i at der ikke bør skiftes mere end 4-5 spillere pr. vindue men der skal ske noget løbende i forhold til skader, salg ovv.Jesper Hansen Tilgange Afgange 2013 12 10 2014 14 19 2015 12 16 2016 Vinter 5 6 Sommer 7 11 2017 Vinter 4 2 Sommer 4 3 2018 Vinter 3 3 Sommer 6 1 2019 Vinter 1 3 Sommer 8 8 Michael Hemmingsen 2020 Vinter 10 6 Sommer 5 3 2021 Vinter 5 4 Sommer 8 6 Bjørn Wesstrøm 2022 Vinter 5 3 Sommer 13 14 3 af dem er de samme ind og ud (leje) 2023 Vinter 4 8 Sommer 18 18 5 af dem er de samme ind og ud (leje) 2024 Vinter 3 4 Troels Beck Sommer 15 17 2025 Vinter 5 4 Sommer 12 8 Attached Files"Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."
- Likes 1
Comment
-
for mig handler det ikke så meget om antallet af signings i et givet vindue. Man kan heller ikke forvente der bliver ramt rigtigt med alle signings.Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
Så var BW´s "bonanza" vist heller ikke værre ... der var også en trup han skulle rydde op i ligesom TB har ryddet op efter BW ...
Der var virkelig mange udlejninger af tidligere spillere som BW skulle håndtere og husk at det var en bunden opgave at han skulle lave overskud på transfers og det var velkendt at dette skete via mange handler i tidligere klub - helt med bestyrelsens åbne øjne ..
...
Dermed ikke sagt at jeg ikke er enig i at der ikke bør skiftes mere end 4-5 spillere pr. vindue men der skal ske noget løbende i forhold til skader, salg ovv.
Men der blev bare skudt virkeligt meget forbi ved nogle af de handler BW stod for. Sammenligner man med det der er hentet under Troels, så er der altså markant forskel. Jeg mener ikke man kan sige at TB har ramt den lige i øjet med alle signings. Niemich syntes jeg bla. ikke ligner en der er helt god nok - men han er jo ikke helt uden for skiven som en Tyler Burrey, eller Selven.
Og skal vi så ikke snart lade snakken om BW ligge - altså det er 1½ år siden han tog videre.
Comment
-
Men 2 år siden de tog nøglerne fra hamOprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
for mig handler det ikke så meget om antallet af signings i et givet vindue. Man kan heller ikke forvente der bliver ramt rigtigt med alle signings.
Men der blev bare skudt virkeligt meget forbi ved nogle af de handler BW stod for. Sammenligner man med det der er hentet under Troels, så er der altså markant forskel. Jeg mener ikke man kan sige at TB har ramt den lige i øjet med alle signings. Niemich syntes jeg bla. ikke ligner en der er helt god nok - men han er jo ikke helt uden for skiven som en Tyler Burrey, eller Selven.
Og skal vi så ikke snart lade snakken om BW ligge - altså det er 1½ år siden han tog videre.
Comment
-
Jeg undervurderer ikke dit engagement. Jeg er bare træt af dine vanvittige mange urimelig angreb på Troels og klubben. Du virker ikke som andet end en sur gammel mand.Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
Gerne, men det er lidt sjovt, at man på et debatforum ikke må diskutere kendsgerninger/holdninger.
).
Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10
- Likes 6
Comment
Comment