Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2025/2026

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

Det eneste du skal ændre ved denne artikel er datoen... intet har ellers ændret sig, desværre

https://sport.tv2.dk/fodbold/2022-08-01-ligegyldige-ob

"Men hør nu her: Så sent som for ti år siden var OB det bedste alternativ til FC København som permanent tophold i dansk fodbold. Brøndby lå underdrejet, AaB var et engangsknald, mens FC Midtjylland endnu ikke var vokset til. Det var OB, som FC København frygtede."
    Syntes nu at der er stor forskel på det hold og det spil der blev skrevet om der frem for det vi så i efteråret .. vibrator lige mødt de to titelaspiranter og det største budget i ligaen som vi i øvrigt på spillet var bedre end.
    Nu har AZ 11+ kampe at skarpe holdet til og jeg vil tro at OB vinder mindst 2/3 af dem og så behøver det ikke være så sort .. solen er på vej ..
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

Det eneste du skal ændre ved denne artikel er datoen... intet har ellers ændret sig, desværre

https://sport.tv2.dk/fodbold/2022-08-01-ligegyldige-ob

"Men hør nu her: Så sent som for ti år siden var OB det bedste alternativ til FC København som permanent tophold i dansk fodbold. Brøndby lå underdrejet, AaB var et engangsknald, mens FC Midtjylland endnu ikke var vokset til. Det var OB, som FC København frygtede."
      Morten Bruun er ikke en gang selv enig i, at det stadig forholder sig sådan.

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Syntes nu at der er stor forskel på det hold og det spil der blev skrevet om der frem for det vi så i efteråret .. vibrator lige mødt de to titelaspiranter og det største budget i ligaen som vi i øvrigt på spillet var bedre end.
        Nu har AZ 11+ kampe at skarpe holdet til og jeg vil tro at OB vinder mindst 2/3 af dem og så behøver det ikke være så sort .. solen er på vej ..
        Der er stor forskel på et hold, hvor Troels Kløve var fast mand , til det hold vi har nu.
        På trods af vi endnu har nogle få spillere, der er kasseret i andre midterklubber, så har vi altså en langt mere spændende trup nu, med bedre potentiale.
        Dengang ville jeg af med 95% af truppen , sådan er det ikke mere.
        Vi skal med resterne af den “gamle” indkøbsstrategi og erstatte dem med bedre kvalitet, så begynder det at ligne noget.
        817 ⚪️
        Y.N.W.A ❤️

Comment

https://bold.dk/fodbold/stillinger/s...er-scenarierne

pointmæssigt at være omkring top6 er også ok i en oprykkersæson men f… alle de store nederlag …
          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

Comment

Kann på ingen måde dele den kritik AZ får for hans udtalelser om Top6.
            I mere end en årti havde vi en ledelse som krævede og lovede hver sæson Top6 som "the holy land" på vejen tilbage til toppen - men uden at tage de seriøse skridt som er nødvendigt at nå derhen. Og som fik - med ret - hård kritik derfor herinde pga mangelnde professionalitet og seriøsitet.
            Nu har vi en ledelse som udvikler klubben seriøs og step by step Med en transferageren som undgår lottokuponer og panikhandlinger og hvor man hellere venter end at hente den forkerte og som taler åbent om de muligheder og fordele det giver for udviklingen af spillestil at spille i Bund6 i denne sæson. Selvfølgelig havde de også taget Top6 men er glad at AZ kigger i første linje på udvikling og ikke på hurtige meritter og at de har et øje for at for store skridt kan bryde rhythmen og skade på den lange bane
            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
            - Norbert Elgert -

Comment

Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
              Kann på ingen måde dele den kritik AZ får for hans udtalelser om Top6.
              I mere end en årti havde vi en ledelse som krævede og lovede hver sæson Top6 som "the holy land" på vejen tilbage til toppen - men uden at tage de seriøse skridt som er nødvendigt at nå derhen. Og som fik - med ret - hård kritik derfor herinde pga mangelnde professionalitet og seriøsitet.
              Nu har vi en ledelse som udvikler klubben seriøs og step by step Med en transferageren som undgår lottokuponer og panikhandlinger og hvor man hellere venter end at hente den forkerte og som taler åbent om de muligheder og fordele det giver for udviklingen af spillestil at spille i Bund6 i denne sæson. Selvfølgelig havde de også taget Top6 men er glad at AZ kigger i første linje på udvikling og ikke på hurtige meritter og at de har et øje for at for store skridt kan bryde rhythmen og skade på den lange bane
              det er fint man kigge længere frem. Det er også fint man siger det er sæson ét tilbage i superligaen - det handler om overlevelse og at etablere sig. Så langt så godt. Det fint når man står i starten af sæsonen.

Men når man står to kampe før stregen trækkes og man reelt selv kan afgøre det - så må man altså godt kunne sige, uden uld-i-mund at man naturligvis gerne vil i top 6.

Comment

Det gode folk herinde er sært besatte af top-6. Hvad har dette fokus bragt os det sidste halvandet årti? Intet.

Vi er i gang med et langt sejt træk. Top-6 er ligegyldigt. Det handler om vores hold og vores kultur - uagtet at et par bonderøve herinde ikke forstår sidstnævnte begreb.

Er vores hold sjovt at følge, og kan man føle noget for holdets og klubbens retning. For mig er svaret ja, selvom jeg stadig synes, at der er masser af huller i osten - såvel fra TB som AZog spillerne. Vi mangler utroligt meget, og vi er enormt ustabile.

Men jeg føler mere for holdet og klubben og retningen end i mange år - og da særligt de sidste par år - og det bør være fokus! Retningen og udviklingen.

Comment

Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
                  Det gode folk herinde er sært besatte af top-6. Hvad har dette fokus bragt os det sidste halvandet årti? Intet.

Vi er i gang med et langt sejt træk. Top-6 er ligegyldigt. Det handler om vores hold og vores kultur - uagtet at et par bonderøve herinde ikke forstår sidstnævnte begreb.

Er vores hold sjovt at følge, og kan man føle noget for holdets og klubbens retning. For mig er svaret ja, selvom jeg stadig synes, at der er masser af huller i osten - såvel fra TB som AZog spillerne. Vi mangler utroligt meget, og vi er enormt ustabile.

Men jeg føler mere for holdet og klubben og retningen end i mange år - og da særligt de sidste par år - og det bør være fokus! Retningen og udviklingen.
                  At råbe op eller kalde folk navne giver dig ikke mere ret. Det får dig blot til at fremstå som det du beskylder andre for at være...

Top 6 er nu engang en del af strukturen - det er ret væsenligt, ifht interessen for klubben - både fra medierne, men nok også potentielle spillere vi håber på at tiltrække, økonomisk.

Men jeg er for så vidt enig med dig, her og nu - første sæson tilbage. Men hvad så næste sæson, når man finder en ny undskyldning - Troels er notorisk modstander af den slags målsætninger.

Man står to runder før stregen trækkes - og ens træner formår ikke tydeligt at sige at vi naturligvis går efter det. Istedet fremstår det som om vi foretrækker at tabe og ende i nedrykningsspillet - det er altså dårlig kommunikation. Uagtet at det ikke var et mål for sæsonen, når man er så tæt på og endda selv står med muligheden for at afgøre det.

Og hvad siger det ikke om klubben og de (manglende) ambitioner? Sponsorer - mon ikke de også gerne vil spille de lidt sjovere kampe på et tidspunkt? Og igen de potentielle spillere - hvilken fortælling er det man kan sælge OB på? Økonomisk har vi ikke de største muskler, europæisk kan vi heller ikke lokke med, hvis man ikke engang tør sige man går efter at slutte i den bedste halvdel, ja så det klart man skal vente til sidst i vinduerne med at lave sine handler.

Men jeg er med på man forsøger sig med at have de lidt længere briller på. Fint - jeg syntes også det ser ud til vi rykker i den rigtige retning.

Men hvorfor er det da så farligt at melde nogle ambitioner ud? Dét forstår jeg ikke.

Edit: og nu gider jeg heller ikke snakke top 6 mere denne sæson, det løb er ligesom kørt - vi kan genbesøge emnet om små 4 mdr når vi begynder at varme op til næste sæson

Comment

Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

https://bold.dk/fodbold/klubber/ob/n...r-noget-af-det

Vores anfører er åbenbart en bonderøv i dine øjne. Du kan gøre det bedre tror jeg.

Comment

Så skal OB bare slå SJE 5-0 ude mens ViF taber 5-0 hjemme til FCN hjemme og FCK skal tabe til RFC..

easy peacy … lige nu er jeg ret træt af

VB - OB : 4-0
                      OB - AGF : 1 -5
                      BIF - OB : 5 - 1
                      OB - BIF : 1 - 4
                      OB - FCM : 1 - 4

5 kampe, 18 måls forskel .. selv med vores antal point kan man ikke sukke og håbe pga meltdowns ..

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                        Så skal OB bare slå SJE 5-0 ude mens ViF taber 5-0 hjemme til FCN hjemme og FCK skal tabe til RFC..

easy peacy … lige nu er jeg ret træt af

VB - OB : 4-0
                        OB - AGF : 1 -5
                        BIF - OB : 5 - 1
                        OB - BIF : 1 - 4
                        OB - FCM : 1 - 4

5 kampe, 18 måls forskel .. selv med vores antal point kan man ikke sukke og håbe pga meltdowns ..
                        så det du siger er der er en chance

ja de store nederlag er da kedelige i den sammenhæng - men vi kunne jo også "bare" have vundet over Randers, eller Silkeborg - eller senest FCK, der ligger 6 point der fra tre uafgjorte - havde sikret os en plads, og det selv med de store nedsmeltninger.

Comment

Skør liga i år. Når grundspillet er slut kan et scenario også være at OB ender uden for top 6 (sandsynligt) men kun med 3 point til 3. pladsen! Vildt. Synes jeg.

Comment

Oprindeligt indsendt af Lunderbaum Se indlæg
                            Skør liga i år. Når grundspillet er slut kan et scenario også være at OB ender uden for top 6 (sandsynligt) men kun med 3 point til 3. pladsen! Vildt. Synes jeg.
                            Js og OB kan igen som det er udtalt i tidligere sæsoner sige at de var med i spillet om top 6 til sidste spillerunde.
                            Det er bare utroligt vi gang på gang ender lige udenfor.

Når det er sagt så er det særligt at begge de københavnske fyrtårne på en og samme tid virkelig slider med det. OB var klart bedst imod fck i søndags. Sønderjyske var også det bedste hold i Brøndby mandag aften.

Superligaen er snart at forveksle med håndboldligaen. Meget jysk domineret.

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

så det du siger er der er en chance

ja de store nederlag er da kedelige i den sammenhæng - men vi kunne jo også "bare" have vundet over Randers, eller Silkeborg - eller senest FCK, der ligger 6 point der fra tre uafgjorte - havde sikret os en plads, og det selv med de store nedsmeltninger.
                              Yes Lloyd ..

3-3 mod FCM efter at have været foran. Udligning i 85.’
                              1-1 mod FCK efter at have været foran. Udligning i 88.’
                              1-1 mod SJE efter at have været foran. Udligning i 69.’
                              1-1 mod SIF. Der udligner vi i 79.’
                              0-0 mod RFC
                              2-1 til AGF efter at have foran. De udligner i 86.’ (89.’)
                              2-2 mod FCK efter at have været foran. Udligning i 97.’

I hvert fald ikke fordi man ikke har haft chancerne til at vinde kampe …

Men holdet er bare ikke stærkt nok efter start11 ..
                              Last edited by Plum; 24-02-2026, 14:36.

Comment

Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

Js og OB kan igen som det er udtalt i tidligere sæsoner sige at de var med i spillet om top 6 til sidste spillerunde.
                                Det er bare utroligt vi gang på gang ender lige udenfor.

Når det er sagt så er det særligt at begge de københavnske fyrtårne på en og samme tid virkelig slider med det. OB var klart bedst imod fck i søndags. Sønderjyske var også det bedste hold i Brøndby mandag aften.

Superligaen er snart at forveksle med håndboldligaen. Meget jysk domineret.
                                Brøndby var engang altdominerende og ingen kunne se hvordan det skulle ændre sig.
                                FCK har op til nu været dominerende og ingen har kunnet se hvordan det skulle ændre sig.
                                Det sammen kan siges om Manchester United, Rosenborg m.fl. men intet vare for evigt .. kun Bayern

Men OB skal være innovative og gør noget anderledes. Gentænke og skabe noget der giver dem et forspring et sted … det ser jeg ikke ske hvis man vil tage et kvantespring ..

BIF blev børsnoteret
                                FCK fik flere indtægtsstrømme
                                FCN fik akademier og gik benhårdt på talenter
                                FCM fik dataindsigt og har siden lagt på ..

Der kommer behovet for en strategi ind, at gøre noget “andet” .. kom ikke i Strategi2026 og ligger ikke i Strategi Next Level.

Comment

Working...
                                X