Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2025/2026

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Du svarer selv på spørgsmålet. Man træner mere og hårdere. Det er åbenlyst for enhver man har trænet for lidt/forkert i mange år.
    Nu er spillerne endelig kommet i form så de ikke bliver skadet når de tager en sprint på 60 m.
    Det er faktisk ret enkelt.
    Det kan være flere ting - selvom at en korrekt doseret høj træningsmængde, naturligvis kan hjælpe på tingene.

Men du ser altså også klubber, med, hvad vi må antage er et ekstremt professionelt setup i PL, La Liga, Bundesligaen og Serie A, der jævnligt bliver ramt af mange skader. Det er ikke "kun" træningen, der gør dét.

- Rekruttering af spiller med lav eller ingen skadeshistorik (Jan Fiete-Arp har haft få skader, Noah Ganaus har vidst aldrig haft problemer med bentøjet, jeg kan ikke finde skader i historikken hos Oudraogo, Niemic har aldrig haft skader).

- En opgradering af den fysiske stab

- Mere bevidsthed om træningsunderlag og dosering af spillere med hang til skavanker.

- Bedre grundform - helt sikkert

- Dygtigere og mere erfaren træner

Comment

Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

Det kan være flere ting - selvom at en korrekt doseret høj træningsmængde, naturligvis kan hjælpe på tingene.

Men du ser altså også klubber, med, hvad vi må antage er et ekstremt professionelt setup i PL, La Liga, Bundesligaen og Serie A, der jævnligt bliver ramt af mange skader. Det er ikke "kun" træningen, der gør dét.

- Rekruttering af spiller med lav eller ingen skadeshistorik (Jan Fiete-Arp har haft få skader, Noah Ganaus har vidst aldrig haft problemer med bentøjet, jeg kan ikke finde skader i historikken hos Oudraogo, Niemic har aldrig haft skader).

- En opgradering af den fysiske stab

- Mere bevidsthed om træningsunderlag og dosering af spillere med hang til skavanker.

- Bedre grundform - helt sikkert

- Dygtigere og mere erfaren træner
      Havde ikke tænkt rekruttering, men det er jo helt rigtigt

Hvis man træner hårdere og på samme måde, så bør det give flere skader ... jeg køber ikke rigtigt den med at "det skal trænes væk"

Men hvis man træner på en anden måde (og det er jo tilfældet) så kan det være at man kommer i bedre fysisk form og også har færre skader

Jeg tænker også at de systemer man benytter i dag, til at måle belastningen på den enkelte spiller, nu er ved at være så gode at man kan undgå skader ved at systemet advarer i tide, så at spilleren får restitueret og derved undgår skader

I artiklen fremhæver staben at de har fået en ekstra fys.

Comment

AZ om truppen og transfervinduet mm

https://fyens.dk/ob/ob-traener-ser-i...EVj8uNB-6qZ1sg
        Believe OB

½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

Ligegyldige kampe eksisterer ikke

Comment

Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
          AZ om truppen og transfervinduet mm

https://fyens.dk/ob/ob-traener-ser-i...EVj8uNB-6qZ1sg
          jeg kan ikke læse artiklen, men ud fra overskriften - nej OB har ingen grund til at føle sig presset i transfervinduet. Ikke ifht det kommende halvår.

Men dette vindue bør ikke handle om truppen til nu og her - man skal forberede sig på næste sæson. Venter man nu, så skubber man de berømte lektier foran sig, og så får man pludselig mere travlt til sommer.

Må erkende jeg syntes det er lidt underligt man ikke har fået en afklaring på Trybulls situation, men kan jo være han står på sin ret, og så er der jo ikke så meget at gøre.

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

jeg kan ikke læse artiklen, men ud fra overskriften - nej OB har ingen grund til at føle sig presset i transfervinduet. Ikke ifht det kommende halvår.

Men dette vindue bør ikke handle om truppen til nu og her - man skal forberede sig på næste sæson. Venter man nu, så skubber man de berømte lektier foran sig, og så får man pludselig mere travlt til sommer.

Må erkende jeg syntes det er lidt underligt man ikke har fået en afklaring på Trybulls situation, men kan jo være han står på sin ret, og så er der jo ikke så meget at gøre.
            100% enig.

Comment

Hvis Trybull står på sin kontrakt må der ryges en fredspibe så han igen indgår i truppen

Comment

Oprindeligt indsendt af laffe Se indlæg

Hvis Trybull står på sin kontrakt må der ryges en fredspibe så han igen indgår i truppen
                Virker til at Trybull og AZ var på tværs fra start ..

men det er jo TB som skal forhandle med Trybull og de kan ryge nok så mange piber hvis AZ ikke vil udtage ham.
                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Draogo får lidt ferie pga Africa cup inden træningslejren hvis de er slået ud

Grot og Gomez får et par dages ekstra ferie

Owusu hænger i Amsterdam pga sne

Bonde stadig på motion cykel men AZ ved ca hvor lang tid der går. Men uddyber ikke

AZ vil gerne have en ny mental coach, men det skal være den helt rigtige. Ellers undværer de

Lasse Legolas er afløser for Hansborg

Comment

Der står intet om Trybull i artiklen

Comment

Oprindeligt indsendt af laffe Se indlæg

han har udløb om et halvt år - giver ingen mening. Vi går en halvsæson i møde hvor vi reelt set får svært ved at spille om noget. For gode til at rykke ned og skulle vi klemme os ind i top 6, altså måske en 5. plads.

Så at bruge min. på Tom T. nej - så må man hellere få givet Friis nogle min. hvis det kommer dertil.

Jeg håber man finder en løsning - så Trybull kan komme videre, og OB kan få åbnet en plads i truppen. Men når han ikke har spillet det sidste halve år - så skal det godt nok stå slemt til før jeg ville begynde at bringe ham.

Comment

Oudraogo og Burkina Faso tabte klart til Elfenbenskysten .. 3-0 blev det. Nu venter der lidt ferie til ham inden han rejser med truppen til Albir i træningslejr d. 19. jan.

https://fyens.dk/ob/ob-profil-kan-en...Z0_8Cc5gB8Qlzw
                        Believe OB

½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

Ligegyldige kampe eksisterer ikke

Comment

Træningen i dag er flyttet til OBBC og spinning, 10.30.

Comment

Ejdum “skadet”

https://campo.dk/2026/01/08/en-blaa-...-til-traening/

Comment

Working...
                            X