Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2025/2026

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
    4 kampe i den næste blok inden ny landskamp pause.

Silkeborg-OB 1-1
    OB-Fredericia 3-1
    Brøndby-OB 2-1
    OB-Sønderjyske 2-0

7 point vil være fint.
    Over 7 rigtig fint.
    Under 6 så bliver jeg for alvor bekymret.
    Tid til status for de 4 kampe mellem landsholdspausen.
    Det var alt i alt skuffende.

Comment

Fredercia er irriterende robuste

Comment

Oprindeligt indsendt af capone Se indlæg
        Man blivet næsten misundelig. Hel åben kamp med BIF. Lægger sig ikke fladt ned.

Vi blev splittet til atomer. Så meget for "vi er oprykkerne, så slap lige af".
        Fas est et ab hoste doceri.

Comment

I behøver ikke takke mig for Jinx ;)

Comment

I behøver ikke takke mig for Jinx ;)
            Ah ja. Men de havde chancerne!
            Fas est et ab hoste doceri.

Comment

Oprindeligt indsendt af Mhjortebjerg Se indlæg

Ah ja. Men de havde chancerne!
              Ja, mucolli burde score på chancen kort før bifs mål. Jeg tør ikke længere sige, at Fredercia er en sikker nedrykker.

Comment

Et point over stregen og a point med nummer syv. Det er virkelig syndigt tæt i den her sæson.
                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                - Norbert Elgert -

Comment

Ja, mucolli burde score på chancen kort før bifs mål. Jeg tør ikke længere sige, at Fredercia er en sikker nedrykker.
                  Og der er altid en oprykker der rykker ned …
                  "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Og der er altid en oprykker der rykker ned …
                    ser vi bort fra målscoren er vi trods alt stadig helt lige med dem. De er startet markant bedre end forventet - og vi har nok underpræsteret lidt. Sæsonen er stadig lang og vi har alt andet lige nok større muligheder for at styrke os i vintervinduet (hvis ellers troels vil...)

Jeg er langt fra begejstret for hvad OB har præsteret hidtil - men er også langt fra at gå i panik endnu.

Men de må gerne se at få sat et par sejre sammen...

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

ser vi bort fra målscoren er vi trods alt stadig helt lige med dem. De er startet markant bedre end forventet - og vi har nok underpræsteret lidt. Sæsonen er stadig lang og vi har alt andet lige nok større muligheder for at styrke os i vintervinduet (hvis ellers troels vil...)

Jeg er langt fra begejstret for hvad OB har præsteret hidtil - men er også langt fra at gå i panik endnu.

Men de må gerne se at få sat et par sejre sammen...
                      Jeg tror nu ikke at du kan skyde TB i skoene at han ikke vil forstærke truppen/holdet, det drejer sig nok mest om de rigtige spillere er klar på det, og "hellere sige nej til en rigtig, end ja til to forkerte"

Believe OB

œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

Ligegyldige kampe eksisterer ikke

Comment

Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                        Jeg tror nu ikke at du kan skyde TB i skoene at han ikke vil forstærke truppen/holdet, det drejer sig nok mest om de rigtige spillere er klar på det, og "hellere sige nej til en rigtig, end ja til to forkerte"
                        Var det sarkastisk eller bare citat?

Nok ikke nemmere at hente forstærkninger hvis vi ligger for tæt på den forkerte streg ..
                        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

Comment

Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                          Vi er nu midtvejs i grundspillet, og ligger dårligere end mine forventninger før sæsonen.

Jeg havde som de fleste håbet på forstærkninger i vinduet. Men her var håbet større end forventningerne, grundet min ikke eksisterende tiltro til vores scouting afdeling. Jeg tror ganske enkelt ikke de har evnerne til at finde den rette kvalitet. Og ja jeg er med på at OB, over de sidste 15 år har gjort sig umage for at gøre os så lidt attraktive som muligt, sammen med vores stinkende nærighed gør at vilkårene er svære. Men de er vel ikke sværere end i Silkeborg, Viborg eller Randers
                          To forstærkninger ville have gavnet os meget. I forsvaret prøver TB at skjule det manglende indkøb med glæden over at vi så har fået JBA på U21 landsholdet. Jeg syntes det er et større problem at forsvaret mangler en kvalitets styrmand. De unge har jo ingen stabil leder de kan læne sig op ad, og lære af.
                          Gomez og Bürgy er begge enormt dårligt scouted og burde ikke være indkøbt. Det ligner at Gomez ser kampen med fem sekunders forsinkelse, og der er meget langt imellem hans gode kampe.
                          Bürgy var på vej ud i VFF af den simple grund at han var for nedadgående, og de deroppe mente at han ikke var god nok mere. Er han ikke god nok til nummer otte , så kan han logisk nok ikke være god nok, til et hold med ambitioner om at komme forbi netop det hold som han er kasseret fra , og slet ikke til at være en af stiverne i korsettet.

På midtbanen er det satme sløjt med indskiftnings muligheder, og jeg giver AZ ret i at det er game changere, men for mig er det i negativ forstand. For hold da op hvor bliver vi forringet af at skifte ind.
                          Nu har Falk, Ejdum og Arp alle været ude, og der er bare for stor forskel i kvaliteten fra en af dem, til det vi har at erstatte dem med. .

Er vi så nedrykningskandidater her midtvejs, ja det er vi så absolut. Men kan vi bevæge os væk fra faren, ja det syntes jeg.
                          Der skal forbedres en del hos de nuværende spillere. Målmændene, uanset hvem der spiller skal begynde at redde nogle bolde. Det vil være en stor hjælp hvis forsvaret opper sig.
                          I forsvaret må vi få det bedste ud af det, indtil vinter vinduet.
                          Der skal hentes en styrmand til det forsvar, og det er nok et must at vi må af med en større transfersum, for vi kan bare ikke fortsætte med at satse på gratis kasserede spillere fra klubber ala Sønderjyske, Horsens Viborg. Der skal kvalitet ind, og kan det give 1-1,5 mill at sælge Gomes så er det helt fint.

Der må også gerne arbejdes på at udleje William Martin, så han kan komme ned på et niveau hvor han kan være med. Også her skal vi have en spiller ind, som kan være andet end fyld på bænken, som vi nødigt vil skifte ind.

I angrebet ser jeg gerne Grot skippes af, jeg er umådelig træt af at se, hvordan en aflevering til ham er som at sparke bolden ind i et træ, du aner ikke hvilken retning bolden kommer retur, men man er ret sikker på at hans første berøring også er hans sidste. Hans skarphed foran mål er også ret begrænset.

Jeg håber de i ledelsen har set nok, til at de lægger ekstra kræfter i at finde forstærkninger, og at vi ser bort fra de spillere der evt er på vej ud fra de andre bundhold. Vi skal heller ikke vente til sidst i vinduet, og ala JH se hvad der kan dumpe ned. De bliver nød til at indse, kvalitet koster penge.

Vi har smidt muligheden for at have lidt ro i hovedet, og ikke skulle tænke overlevelse allerede nu. Præstationerne, eller mangel på samme, i kampene mod FCN, SIF og Sønderjyske har bragt os i favorit feltet. Vi skal skrabe nogle point sammen inden vinter.
                          Forårets fire sidste kampe i gruppespillet er GF, FCK , Herning og Sønderjyske, der kan ikke forventes et eneste point, så vi er i overhængende fare for at komme ind i taberslutspillet med en dårlig opstart og knækket selvtillid.
                          Jeg syntes at vi ligger som forventet ud fra hvordan vinduet blev afsluttet. Vi havde et håbløst forsvar i sidste sæson og det blev ikke styrket, tværtimod. At vi nu bruger to dygtige unge forsvarsspillere der ikke kunne spille sig på i 1. div. siger mest om hvor meget at de mere erfarne er “faldet” i niveau/ikke havde niveau til SL for et år siden.

En del herinde kaldte på en styrmand til forsvaret, en del herinde kaldte på en midtbanespiller mere da man allerede i vinters manglede mindst en efter Bondes skade og salget af Manneh ..

Der var ret meget aktivitet i vinduet og halvdelen af start11 er skiftet ud i forhold til sidste år .. satset på talenter i sidste sæson gik ikke og der var ikke en ny Ejdum eller Luca der trådte frem. Det har Askou og Yaya i denne sæson men ikke super stabilt.

Desværre ser det ikke ud til at OB kan træne sig bedre .. systemet er efter ca. 15 kampe ikke i nærheden af at være i skabet og det lader til at alle de kræfter vi bruger i 1. halvleg ikke bringer os nok foran til at være trætte i 2. halvleg og så duer det ikke..

Nu står man i en situation hvor der skal mange point på kontoen i de næste par kampe mod de direkte modstandere i bund6 for efter jul står den på top6.. er man mentalt klar til det?
                          Last edited by Plum; i går, 06:51.

Comment

Angående debatten om AZ.

Inden jeg skriver videre: Jeg kan godt lide AZ, og jeg synes ikke, han skal fyres. Jeg håber, han bliver en succes.

Men jeg er - som diskuteret andetsteds - skuffet over ham indtil videre, og jeg har svært ved at forstå hans taktiske dispositioner, ligesom jeg havde forventet et helt andet fysisk udtryk.

I stemmer fra Ådalen stilles et spørgsmål, som jeg selv har funderet over: Har AZ et kompetent nok team omkring sig? Den ene tysker er helt ny som assistenttræner, den anden er ikke fodboldfagligt i en trænerrole. Derudover har vi vores (meget dygtige) transitionstræner.

Er det tilstrækkeligt? Mangler vi i virkeligheden noget supplement og modspil hér?

Comment

Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
                              Angående debatten om AZ.

Inden jeg skriver videre: Jeg kan godt lide AZ, og jeg synes ikke, han skal fyres. Jeg håber, han bliver en succes.

Men jeg er - som diskuteret andetsteds - skuffet over ham indtil videre, og jeg har svært ved at forstå hans taktiske dispositioner, ligesom jeg havde forventet et helt andet fysisk udtryk.

I stemmer fra Ådalen stilles et spørgsmål, som jeg selv har funderet over: Har AZ et kompetent nok team omkring sig? Den ene tysker er helt ny som assistenttræner, den anden er ikke fodboldfagligt i en trænerrole. Derudover har vi vores (meget dygtige) transitionstræner.

Er det tilstrækkeligt? Mangler vi i virkeligheden noget supplement og modspil hér?
                              Jeg så gerne TH været tilknyttet holdet igen, hvor jeg tror hans evner bruges bedre end som scout.

Comment

Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                                naturligvis vil han gerne forstærke holdet. Jeg syntes bare han holder lidt for meget i håndbremsen med sin tilgang - og udtalelser.

Det bliver sat meget binært op, en spiller er enten rigtigt eller forkert - og det er jo bare ikke tilfældet. Selvfølgelig skal man ikke hive en ny Tyler Burey eller Sven Köhler ind, det siger sig selv. Og jeg frygter bare den tilgang gør at man endnu engang ender med at skubbe udfordringerne foran sig, siger man kunne ikke lige få den helt rigtige og så igen håber på det går.

Det vil for det første være et stort sats ifht overlevelse, og for det andet gør det bare at man skal ud og finde endnu flere spillere til næste sommer, forudsat vi klare den i superligaen. At forstærke truppen til vinter vil hjælpe på den korte bane, men vil alt andet lige også gøre man står bedre til næste sæsonopstart.

Og så køber jeg bare ikke den måde Troels stiller det op (jeg kan ikke lige huske hvordan han plejer at sige det, men det er vidst ikke helt som du skriver) for var Niemic virkelig "den helt rigtige" var Ouedraogo? Jeg syntes de ligner fine signings, men sat op på en enten eller måde, så tvivler jeg på de var dem man gik først efter.

Trybull har en fod ude af døren - og det må Grubbe også have, hvor godt passer Bonde ind? Og hvilket niveau kan han komme tilbage på? Vores midtbane er så tyndt besat - der skal bringes min. en ind til vinter.

Og så kan man i samme ombæring ligeså godt få bragt en forsvarsspiller ind, helst en der kan gå ind fra dag ét. Men ellers en der kan køres ind til når BP sendes på pension næste sommer.

Comment

Working...
                                X