Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2025/2026

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

Der er selvfølgelig ingen, der efterspørger det.
    og det ved du bare helt sikkert?

Giver da eller god mening hvis man skal smide et større beløb at man undersøger hvem man investere i. Hvis OB melder ud man er tilfreds med at ligge i bunden af ligaen - så kan det da godt være Albani på sigt overvejer hvor mange penge de vil spytte i kassen.

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

og det ved du bare helt sikkert?

Giver da eller god mening hvis man skal smide et større beløb at man undersøger hvem man investere i. Hvis OB melder ud man er tilfreds med at ligge i bunden af ligaen - så kan det da godt være Albani på sigt overvejer hvor mange penge de vil spytte i kassen.
      Men er det det de gør?
      Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

Comment

Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg

Men er det det de gør?
        det håber jeg da ikke.

Det er selvfølgelig sat på spidsen, men første sæson tilbage er lidt en gratis omgang ifht målsætning. Ok vi skal overleve og genetablere os - selv om Troels da vidst tidligere fik sagt vi skulle "angribe" superligaen, det kan man så diskutere om OB har gjort.

Men først sæson - ok ifht målsætning. Og jeg forestiller mig da ikke at sponsorene er ved at springe fra fordi man ikke har en strategi fremlagt. Men når der engag skal findes en ny hovedsponsor, eller en ny sponsor til stadion navn eller lign. så tror jeg da ikke det er ligegyldigt hvor OB er og hvor de vil hen ifht hvor mange penge der bliver lagt på bordet.

Comment

Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

Baseret på interviews med Troels Bech, Niels Thorborg, Enrico Augustinus og Alexander Zorniger, vil jeg gerne bidrage med fem punkter, der kan forklare retningen.

Bullet 1:
          - OB vil færre indkøb, men flere "rigtige" - altså en markant højere hitrate, hvor spillerne også bliver "vettet" for om de nu passer ind og vil OB. Det kan betyde, at man accepterer at stille med en lidt dårligere trup, fordi man oftere end før prioriterer egne talenter som gamechangers og trupfyld.

Bullet 2:
          - Målet for sæson 24/25 er "konsolidering" i Superligaen.

Bullet 3:
          - OB ønsker og stræber efter på sigt at deltage i europæiske turneringer, man er dog realistiske omkring, det ikke er lige nu, og at man ikke ønsker at økonomisk "dope" sig mere end højst nødvendigt for at opnå europæisk deltagelse.

Bullet 4:
          - OB ønsker at være en mere åben klub. Det betyder, at i det omfang man kan, og det giver mening, giver adgang og stiller op til interviews med både national, regional og lokal presse. Nærhed skal være et ord og koncept man dyrker i OB.

Bullet 5:
          - OB's økonomiske formåen skal være drevet fortrinsvis af organisk og bæredygtig vækst i OS&E. Således kan klubben også efter Niels Thorborg ikke længere er ejer være med i toppen af dansk fodbold (Superliga).

Ovenstående bullets er tydelige og klare indikationer på retning og mål, som nøglepersonerne i OB har meldt ud i SFÅ, Fyens, Bold og TV 2. Retningen og målene er man ikke nærige med, men du har ikke fået et powerpoint med billeder og catchphrases - det er jeg klar over.
          Tak for at tage dig tid til at svare. Det sætter jeg oprigtigt pris på.

Men det er stadig sådan lidt her og der når det lige passer til situationen og går i hvert fald imod pkt. 4.
          Det virker ikke ret gennemarbejdet.

pkt.1) Jeg tror ikke at OB er den eneste fodboldklub, sportsklub eller virksomhed der gerne vil købe rigtigt ind så at sige at det er en del af strategien … det giver uro i mavsen og er sq lidt letkøbt.
          Det med at finde de rigtige spillere til spillestilen osv. var jo også en del af 2026 strategien baseret på data at finde de rigtige spillere og så sprang NT til BW der var kendt for stor omsætning af spillere og det at lede efter lottokupon er .. nu er vi så fornuftige igen.

pkt. 2) Tjek.
          Overlevelse må også være et minimum at gå efter og jeg sælger gerne sæsonen for en 8. plads.
          Men hvad med 26/27, 27/28 osv. I interviewet sagde TB bl.a. at Han havde skrevet med AZ for tre år af en årsag … lad os da høre mere.

pkt. 3) og det er jo en fin hensigtserklæring men lad os nu høre mere om hvordan man ønsker at gøre holdet så konkurrencedygtig at vi kan forvente en ærlig chance inden for x antal år. Både FCK og FCM har tidligere specifikt meldt ud hvordan man ville bygge hold baseret på det ene og andet. FCM sagde vist top50 i Europa lige da de blev stiftet og har haft en plan for hvad de ville.

pkt. 4) og det er super og tager så vidt jeg ved udgangspunkt i identitetsprojektet hvilket er fedt.
          Kan også forstå at man omorganiserer i kommunikationen så her er faktisk en helt reel action baseret på en aktiv tilgang til en målsætning man har nedbrudt til flere delmål og sat i gang … meget mere af det tak.

pkt. 5) og det er fanme en fed målsætning men igen.. det er en fin hensigtserklæring når det ikke bakkes op.

Der er retning og målsætning men det har ikke meget med strategi at gøre og det er sindssygt ukonkret..

"et mål uden en plan er bare et ønske": Antoine de Saint-Exupéry

En strategi kræver en konkret, tidsbestemt og realistisk plan for at omsætte sine drømme og ambitioner til virkelighed. Uden en plan forbliver et mål en passiv tanke, men en veludviklet strategi med konkrete handlinger, tidsfrister og forpligtelse er afgørende for at opnå succes​
          Last edited by Plum; 26-09-2025, 17:47.
          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

det håber jeg da ikke.

Det er selvfølgelig sat på spidsen, men første sæson tilbage er lidt en gratis omgang ifht målsætning. Ok vi skal overleve og genetablere os - selv om Troels da vidst tidligere fik sagt vi skulle "angribe" superligaen, det kan man så diskutere om OB har gjort.

Men først sæson - ok ifht målsætning. Og jeg forestiller mig da ikke at sponsorene er ved at springe fra fordi man ikke har en strategi fremlagt. Men når der engag skal findes en ny hovedsponsor, eller en ny sponsor til stadion navn eller lign. så tror jeg da ikke det er ligegyldigt hvor OB er og hvor de vil hen ifht hvor mange penge der bliver lagt på bordet.

Man kan jo angribe superligaen, og alle mulige ting, på mnge måder. Jeg tænker at det er vigtigt at huske hvor vi kommer fra og samtidig ikke tænke for mange år frem. Hvad TB, AZ & NT så gør sig af tanker og ideer på den lange bane synes jeg er ok at de holder lidt for dem selv. Personligt synes jeg atklubben melder godt ud angående forventninger mm Vi må og kan ikke forvente at de skal fortælle os alt. Det vil være naivt at tro det.

Ifht Sponsorer så tænker jeg at de store af dem godt ved hvordan sådan noget her forgår i spotsverdenen. Altså jeg mener jo ikke at have set andre klubber, både i fodbold og andre sportsgrene, komme med store udmeldinger om ditten og datten. En del af dem har fælles sponsorer. Jeg tror ikke vi skal frygte fremtiden helt så meget at det nu nærmest kun kan gå tilbage, men heller ikke på det område skal vi være naive

Giv nu TB og resten af klubben noget tid til at forme OB til den fremtid der venter os. Det her tager tid og igen må vise på hvor vi kommer fra. Jeg kan for øvrigt godt se en retning, samt fremgang. Ville jeg gerne have mere? Jo jo, men vi står pt hvor vi står, og med den økonomi ogde spillere vi har, og så må vi bygge på det. Det tænker jeg er sund fornuft og en realistisk tilgang til tingene.

En opfordring herfra er at det er ok at være kritisk, men vi herinde på forum er også en del af den optimisme og tro der gerne skal være om klubben. Den vil jeg gerne se mere af fordi det er ikke helt så grelt som det nogle gange kan læses. Husk at udvikling og overlevelse må være det godkendte for denne sæson, at der så er en masse håb, forventninger og ønsker er ok, men alt med måde.

Comment

Man kan jo angribe superligaen, og alle mulige ting, på mnge måder. Jeg tænker at det er vigtigt at huske hvor vi kommer fra og samtidig ikke tænke for mange år frem. Hvad TB, AZ & NT så gør sig af tanker og ideer på den lange bane synes jeg er ok at de holder lidt for dem selv. Personligt synes jeg atklubben melder godt ud angående forventninger mm Vi må og kan ikke forvente at de skal fortælle os alt. Det vil være naivt at tro det.

Ifht Sponsorer så tænker jeg at de store af dem godt ved hvordan sådan noget her forgår i spotsverdenen. Altså jeg mener jo ikke at have set andre klubber, både i fodbold og andre sportsgrene, komme med store udmeldinger om ditten og datten. En del af dem har fælles sponsorer. Jeg tror ikke vi skal frygte fremtiden helt så meget at det nu nærmest kun kan gå tilbage, men heller ikke på det område skal vi være naive

Giv nu TB og resten af klubben noget tid til at forme OB til den fremtid der venter os. Det her tager tid og igen må vise på hvor vi kommer fra. Jeg kan for øvrigt godt se en retning, samt fremgang. Ville jeg gerne have mere? Jo jo, men vi står pt hvor vi står, og med den økonomi ogde spillere vi har, og så må vi bygge på det. Det tænker jeg er sund fornuft og en realistisk tilgang til tingene.

En opfordring herfra er at det er ok at være kritisk, men vi herinde på forum er også en del af den optimisme og tro der gerne skal være om klubben. Den vil jeg gerne se mere af fordi det er ikke helt så grelt som det nogle gange kan læses. Husk at udvikling og overlevelse må være det godkendte for denne sæson, at der så er en masse håb, forventninger og ønsker er ok, men alt med måde.
              https://www.fck.dk/strategi

https://www.fcm.dk/vision-2025/
              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

Comment

hvis vi bare tager de highlighted ting en af gangen;

1. hvorfor ikke? Hvis ikke der bliver tænkt længere frem så er det man ender med "lektier" hvert vindue og skal ud og lappe for meget. Hvis man har planer om top 6 eller mere næste sæson var det dette vindue, og det til vinter hvor man skal begynde at forme truppen til næste sæson. Ellers står Troels og skal lave alt for mange udskiftninger i truppen på en gang.

2. rent ud sagt; komplet uenig

3. jeg gentager mig selv, komplet uenig

4. jeg har ikke brug for store udmeldinger om ditten og datten - men hvad er ambitionerne? Hvad vil man? Er du i tvivl om hvad FCK vil når en sæson starter? Eller FCM? Eller BIF? Nej de tør godt melde deres målsætninger ud - og de kan ikke alle vinde guld, men så prøver vi igen næste sæson. Jeg forstår grundlæggende bare ikke den frygt for at melde sine ambitioner ud. Vil man have en (over)vinder kultur så skal man vel også kunne have ambitioner, og stå ved dem - man skal kunne sige at naturligvis er vi favoritter når FCN eller Randers kommer til Odense - og selvfølgelig skal vi vinde den slags kampe.

5. Jeg er helt med på det tager tid - og det har jeg sådan set ingen problemer med. Men hvis der ingen målsætninger er - hvad måler vi så op imod? Er det når Troels siger at nu er vi i mål?

6. Sidste afsnit syntes jeg du modsiger dig selv lidt. Du vil have mere optimisme men ikke for meget? Og hvorfor "alt med måde"? Syntes da fodbolden lever af begejstring. Det var fedt i sommers da Zorniger kom til, så Falk og siden Arp (da jeg fandt ud af hvem han var ) der var tegn på ambitioner, på at OB - som Troels havde sagt skulle ud og angribe ligaen. Det var fedt at se den begejstring der var omkring de første træninger og testkampe under en ny træner. Der var en masse positivisme. Det var sgu da fantastisk.

Det blev så afløst af frustration og skuffelse da det stille og roligt gik op for mig (og sikkert andre) at nu kom der ikke til at ske mere. Man ville ikke angribe ligaen mere, man havde trykket på speederen men var hurtigt til at fjerne foden fra pedalen.

Men begejstringen er der jo stadig - vi har stadig muligheder for top 6 hvis man finder noget stabilitet, og tænk hvis nu man havde haft modet og lavet et par signings mere - så stor er afstanden altså ikke.

Så håbet lever videre. Håbet om at klubben udlever nogle ambitioner, at man tør turde, håbet om at vi slår Brøndby søndag aften. Og så følger begejstringen når vi bringer os foran 1-0, og frustrationen når BIF udligner. Og taber vi - så prøver vi igen ugen efter mod Sønderjydske.

Men hvis det alt sammen var "med måde" - ja så har du ikke den enorme begejstring eller den store skuffelse - og hvorfor så følge med overhovedet? Så bliver det jo bare ligegyldigt

Comment

Sorry jeg kan se at jeg ikke gjorde det klart at det var lokalt i forhold til eksempelvis Albani. Men ja selvfølgelig er der flere store klubber der har.Brøndby har vel haft 632 og det giver stadig underskud. Nå men jeg fik det desværre ikke skrevet som jeg tænkte det ;-)

Comment

hvis vi bare tager de highlighted ting en af gangen;

1. hvorfor ikke? Hvis ikke der bliver tænkt længere frem så er det man ender med "lektier" hvert vindue og skal ud og lappe for meget. Hvis man har planer om top 6 eller mere næste sæson var det dette vindue, og det til vinter hvor man skal begynde at forme truppen til næste sæson. Ellers står Troels og skal lave alt for mange udskiftninger i truppen på en gang.

2. rent ud sagt; komplet uenig

3. jeg gentager mig selv, komplet uenig

4. jeg har ikke brug for store udmeldinger om ditten og datten - men hvad er ambitionerne? Hvad vil man? Er du i tvivl om hvad FCK vil når en sæson starter? Eller FCM? Eller BIF? Nej de tør godt melde deres målsætninger ud - og de kan ikke alle vinde guld, men så prøver vi igen næste sæson. Jeg forstår grundlæggende bare ikke den frygt for at melde sine ambitioner ud. Vil man have en (over)vinder kultur så skal man vel også kunne have ambitioner, og stå ved dem - man skal kunne sige at naturligvis er vi favoritter når FCN eller Randers kommer til Odense - og selvfølgelig skal vi vinde den slags kampe.

5. Jeg er helt med på det tager tid - og det har jeg sådan set ingen problemer med. Men hvis der ingen målsætninger er - hvad måler vi så op imod? Er det når Troels siger at nu er vi i mål?

6. Sidste afsnit syntes jeg du modsiger dig selv lidt. Du vil have mere optimisme men ikke for meget? Og hvorfor "alt med måde"? Syntes da fodbolden lever af begejstring. Det var fedt i sommers da Zorniger kom til, så Falk og siden Arp (da jeg fandt ud af hvem han var ) der var tegn på ambitioner, på at OB - som Troels havde sagt skulle ud og angribe ligaen. Det var fedt at se den begejstring der var omkring de første træninger og testkampe under en ny træner. Der var en masse positivisme. Det var sgu da fantastisk.

Det blev så afløst af frustration og skuffelse da det stille og roligt gik op for mig (og sikkert andre) at nu kom der ikke til at ske mere. Man ville ikke angribe ligaen mere, man havde trykket på speederen men var hurtigt til at fjerne foden fra pedalen.

Men begejstringen er der jo stadig - vi har stadig muligheder for top 6 hvis man finder noget stabilitet, og tænk hvis nu man havde haft modet og lavet et par signings mere - så stor er afstanden altså ikke.

Så håbet lever videre. Håbet om at klubben udlever nogle ambitioner, at man tør turde, håbet om at vi slår Brøndby søndag aften. Og så følger begejstringen når vi bringer os foran 1-0, og frustrationen når BIF udligner. Og taber vi - så prøver vi igen ugen efter mod Sønderjydske.

Men hvis det alt sammen var "med måde" - ja så har du ikke den enorme begejstring eller den store skuffelse - og hvorfor så følge med overhovedet? Så bliver det jo bare ligegyldigt
                    For at gøre det kort - Det er midt om natten. Vi kan konstaterer atvibare er dybt uenige og det er fint nok. Men fordi du og jeg, samt Plum og mange andre ikke kender klubbens strategi 100% eller har fået den på skrift betyder det jo ikke at der ikke er en. Mener TB sagde et sted for ikke længe siden at den havde været der et halvt år, eller lignende.

Sidst men ikke mindst så jubler jeg så højt jeg kan ved scoring og sejre og bliver dybt skuffet og frustreret ved nederlag.Så selvom det ikke lige går som jeg ønsker. Vi ikke lige får de spillere jeg ønsker. At TB og AZ en gang i mellem fejler, kan jeg godt tage alt med måde - og OB er på ingen måde ligegyldige for mig, Har aldrig været det og bliver det aldrig.

Comment

Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

Det er ikke noget, jeg har hørt noget om - ej heller læst i medierne. Er det noget, der ligger fremme og tilgængeligt? Er det Barfoed og Albani, eller er det Bondemand Anders til 4.500,- om året?
                      Nu er det jo normalt ikke i sponsoreres interesse, at blande medierne ind i interne ting (lige med undtagelse af Frederik for et stykke tid siden, da han var tydeligt frustreret over klubbens ledelse).

Der bliver spurgt ind til strategi og målsætninger fra sponsoreres side, da man gerne vil kende eksponeringen og værdien af ens investering. Om det er først- eller sidstnævnte er behovet ofte, men ikke altid det samme (hvor mange bønder er egentlige sponsorer i OB?).

Utroligt, at så mange tager sponsorens interesse og penge til klubkassen for en selvfølge

Ville I selv investere jeres penge i noget, hvor udmeldingen var så vag eller hellere hvor der var sat et klart dokumenteret mål understøttet af målsætninger/handlinger?

Jeg fravalgte selv at forlænge et sponsorat for et stykke tid siden, da jeg ikke kunne få svar på, hvad det gik til ! 1. holdet, akademiet, Q, daglig ledelse, nye lamper til Odeon, stadionrenovering eller.... samt kunne forstå, at den strategi jeg tidligere havde købt ind på åbenbart ikke længere var gældende... uden jeg/vi havde fået forelagt en ny
                      Last edited by Online; 27-09-2025, 10:24.

Comment

For at gøre det kort - Det er midt om natten. Vi kan konstaterer atvibare er dybt uenige og det er fint nok. Men fordi du og jeg, samt Plum og mange andre ikke kender klubbens strategi 100% eller har fået den på skrift betyder det jo ikke at der ikke er en. Mener TB sagde et sted for ikke længe siden at den havde været der et halvt år, eller lignende.

Sidst men ikke mindst så jubler jeg så højt jeg kan ved scoring og sejre og bliver dybt skuffet og frustreret ved nederlag.Så selvom det ikke lige går som jeg ønsker. Vi ikke lige får de spillere jeg ønsker. At TB og AZ en gang i mellem fejler, kan jeg godt tage alt med måde - og OB er på ingen måde ligegyldige for mig, Har aldrig været det og bliver det aldrig.
                        Det var i SFÅ at TB sagde at strategien har ligget der over halvt år … det kunne de godt åbne lidt op for. Der er tilsyneladende en del interessenter der interesserer sig for mere end hvad der sker på banen.
                        Og i øvrigt en bagtanke. Hvis strategien har ligget der i et halvt år hvorfor har vi så hele tiden skulle vente på en milepæl om oprykning, nu træner, overstået vindue osv.?

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Det var i SFÅ at TB sagde at strategien har ligget der over halvt år … det kunne de godt åbne lidt op for. Der er tilsyneladende en del interessenter der interesserer sig for mere end hvad der sker på banen.
                          Og i øvrigt en bagtanke. Hvis strategien har ligget der i et halvt år hvorfor har vi så hele tiden skulle vente på en milepæl om oprykning, nu træner, overstået vindue osv.?
                          Fordi OB stadig er en lukket klub. Man vil jo beviseligt ikke inddrage offentligheden i strategien.
                          Det er fakta, og har været et gennemgående tema siden TB kom til. Jo mindre man sætter sig af mål, jo mindre kan man blive stillet til ansvar.

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Tænker de fleste af os gerne vil kende til det og vide om det. Jo strategier og målsætning er fede nok når vi opnår dem, men i 13-14 ud af de senste 15 år har vi dumpet gang på gang og måske er det en måde at fjerne lidt pres omkring klubben på, det at de holder det for dem selv. Jeg synes at det der sker på banen er det der er aller vigtigst pt og så kan håb og ideer på A4-ark, powerpoint osv for en tid godt gemmes væk. Men det er jo bare min holdning :-)

Comment

Tænker de fleste af os gerne vil kende til det og vide om det. Jo strategier og målsætning er fede nok når vi opnår dem, men i 13-14 ud af de senste 15 år har vi dumpet gang på gang og måske er det en måde at fjerne lidt pres omkring klubben på, det at de holder det for dem selv. Jeg synes at det der sker på banen er det der er aller vigtigst pt og så kan håb og ideer på A4-ark, powerpoint osv for en tid godt gemmes væk. Men det er jo bare min holdning :-)
                              En langsigtet strategi for OB/OS&E handler bare om så meget andet end placering i tabellen.
                              Når OB nu vil være Danmarksmestre i transition hvordan vil de så gøre det når der er i hvert fald tre klubber der investere mere i deres akademier og FCM er vist ved at gøre ungdommen fuldtidsprof?
                              Hvis strategien var færdig for et halvt år siden, hvor meget af Identitetsprojektet har man så taget udgangspunkt i/indarbejdet.
                              Hvordan skal synergierne i OS&E blive positivt for OB osv osv .. jeg syntes at det er interessant at kigge ud over stregerne og se på hvad NT vil med klubben på sigt og hvordan har har sat TB til at effektuere det.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Fordi OB stadig er en lukket klub. Man vil jo beviseligt ikke inddrage offentligheden i strategien.
                                Det er fakta, og har været et gennemgående tema siden TB kom til. Jo mindre man sætter sig af mål, jo mindre kan man blive stillet til ansvar.
                                Synes det er noget af en stramning at kalde OB en lukket klub.

I Hvilken anden SL-klub stiller sportsdirektøren op 4-6 gange om året i omkring en time (vel i omegnen af 30 minutter på transfervinduets sidste dag) og besvarer spørgsmål til et lille lokalt medie (SFÅ)? Jeg synes godt nok at der foregår en find hullerne i osten-stemning herinde fra en del personer. At kalde OB en “lukket klub” er simpelthen ikke til at tage alvorligt.

Comment

Working...
                                X