Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2025/2026

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
    Ser lige AGF - Brøndby jeg må jo være syg
    Nå, men det Brøndby hold der er vi ikke uden chancer imod næste weekend.
    Ja jeg gik faktisk og håbede vi kunne være et sted, hvor AGF var en konkurrent vi skulle lege med i kampen om en af top 6-pladserne, fordi jeg havde større forhåbninger til os end nu, og faktisk syntes at AGF havde et ordinært hold. Men de er godt nok steppet op under JP. De gamle drenge som Tingager, Mortensen, Poulsen og Dalsgaard er stadig kvalitetsspillere, og så har ham Arnstad på midtbanen vel sagtens været superligaens stærkeste midtbanemand hidtil.

Det er imponerende nok, men jeg vil tro det som vanligt bliver hverdag for dem. Deres bredde er heller ikke uovertruffen, og de så slidte ud sidst i kampen igår.

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

ja - og sådan har det jo været gennem længere tid.

Spiller godt mod de store hold, hvilket sjældent er nok til sejr. Og smider så point i de kampe mod de mindre, ofte de direkte modstandere som man bare skal vinde (senest Vejle, FCN og Silkeborg)
      Mere overordnet tænkte jeg nu mere
      En bestyrelsesformand der historisk har blandet sig i driften.
      En sportsdirektør der enten ikke kan eller vil fremlægge en strategi for hvad man vil med klubben og i øvrigt skubber opgaverne foran sig.
      Som du siger en kultur hvor man “opper sig” mod de store hold og måske er for nonchalant mod de mindre hold.
      En fangruppe der har (for) store forventninger til holdet
      Vandet der bliver drukket fra åen eller hvad det er der gør med spillernes niveau mens de er i OB .. mange spillere har præsteret bedre før og efter OB ..

Der er undskyldninger og bortforklaringer for det hele men faktum er at OB i mange mange år har spillet under par..
      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

En sportsdirektør der enten ikke kan eller vil fremlægge en strategi for hvad man vil med klubben og i øvrigt skubber opgaverne foran sig.
        Som du siger en kultur hvor man “opper sig” mod de store hold og måske er for nonchalant mod de mindre hold.
        Vandet der bliver drukket fra åen eller hvad det er der gør med spillernes niveau mens de er i OB .. mange spillere har præsteret bedre før og efter OB ..

Der er undskyldninger og bortforklaringer for det hele men faktum er at OB i mange mange år har spillet under par..
        Det er helt og aldeles sandt, men der er også nuancer til den sandhed.

Vi har også ramt "stolpe ud" i et par af de sæsoner, hvor vi har spillet under par. To eller tre år spiller vi kval-kampe om Europæisk deltagelse, men taber. Det ene år ligger vi til medaljer, men falder lidt uheldigt sammen til sidst efter en fin sæson, hvor særligt vores backs (Ryan Johnson Laursen og Jacob Barrett Laursen var en stor offensiv åbenbaring). Vi kommer i en pokalfinale som Breum er millimeter fra at sparke til Fyn, men som vi taber på straffe.

Hold kæft hvor har vi været tæt på flere gange, at ramme en slags "turning point", hvor det kunne blive vores tur til at få lidt tur i den, vores tur til at vinde lidt og fejre noget.

I dén optik kan man sige, at en nedrykning - om ikke andet - har givet holdet muligheden for at spille om noget, vinde noget - få lidt tur i den og noget momentum.

Alle de andre postulater kan man jo ikke være uenige i, men hvad de har af reel indflydelse på holdets resultater, kan man kun gisne om.

Comment

Vitus Friis rykker op i førsteholdet
          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
          - Norbert Elgert -

Comment

jeg er som sådan ikke uenig i pointerne.

men ved ikke hvor meget de har at gøre med at OB ofte gør det godt mod de store - for så at smide det væk igen mod de "mindre" hold - i de kampe man SKAL vinde. Det må jo være noget mentalt - manglende vinderkultur..I don't know.

Men at holdet taber til Vejle - har nok ikke så meget at gøre med om Thorborg har blandet sig i driften

skulle jeg tage en af pointerne tænker jeg de manglende ambitioner og udmeldinger om målsætninger, altså tør man ikke spille med en målsætning? Er det det pres som også gør sig gældende når man er favoritter mod et mindre hold? At man ikke har den mentalitet der skal til?

Men altså vi har jo spillet med målsætninger før - gjorde ikke den store forskel.

Comment

men ved ikke hvor meget de har at gøre med at OB ofte gør det godt mod de store - for så at smide det væk igen mod de "mindre" hold - i de kampe man SKAL vinde. Det må jo være noget mentalt - manglende vinderkultur..I don't know.

Men at holdet taber til Vejle - har nok ikke så meget at gøre med om Thorborg har blandet sig i driften

skulle jeg tage en af pointerne tænker jeg de manglende ambitioner og udmeldinger om målsætninger, altså tør man ikke spille med en målsætning? Er det det pres som også gør sig gældende når man er favoritter mod et mindre hold? At man ikke har den mentalitet der skal til?

Men altså vi har jo spillet med målsætninger før - gjorde ikke den store forskel.
              Men har vi ikke en målsætning for den her sæson. Der blev ja flere gange sagt at den her sæson vi skal etablere os i Superligaen igen/ blive i ligaen.
              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
              - Norbert Elgert -

Comment

Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

Men har vi ikke en målsætning for den her sæson. Der blev ja flere gange sagt at den her sæson vi skal etablere os i Superligaen igen/ blive i ligaen.
                det kan man så sige - jeg syntes TB virkeligt ikke bryder sig om at melde ud, og så kan man lidt gemme sig bag den udmelding det første år. Og fair nok det første år tilbage.

Som sagt så tror jeg heller ikke det er derfor vi har en kedelig tendens til at smide point i de kampe, vi har jo spillet med målsætninger tidligere.

Comment

Manglende vinderkultur siger du. Der skulle efter sigende være opbygget en ny kultur. En OVERVINDERKULTUR.
                  Den skulle være meget synlig på de indre linjer ifl fremtrædende personer på 1.salen.

Synes også det er lidt fluffy med en målsætning om at angribe superligaen, og være glade for en 10.plads.
                  Men så kan vedkommende jo heller ikke blivet stillet til ansvar for noget.

Comment

Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

Det er helt og aldeles sandt, men der er også nuancer til den sandhed.

Vi har også ramt "stolpe ud" i et par af de sæsoner, hvor vi har spillet under par. To eller tre år spiller vi kval-kampe om Europæisk deltagelse, men taber. Det ene år ligger vi til medaljer, men falder lidt uheldigt sammen til sidst efter en fin sæson, hvor særligt vores backs (Ryan Johnson Laursen og Jacob Barrett Laursen var en stor offensiv åbenbaring). Vi kommer i en pokalfinale som Breum er millimeter fra at sparke til Fyn, men som vi taber på straffe.

Hold kæft hvor har vi været tæt på flere gange, at ramme en slags "turning point", hvor det kunne blive vores tur til at få lidt tur i den, vores tur til at vinde lidt og fejre noget.

I dén optik kan man sige, at en nedrykning - om ikke andet - har givet holdet muligheden for at spille om noget, vinde noget - få lidt tur i den og noget momentum.

Alle de andre postulater kan man jo ikke være uenige i, men hvad de har af reel indflydelse på holdets resultater, kan man kun gisne om.
                    Syntes det er vrøvl at påstå at vi har spillet under par.
                    Vi har rekrutteret under par, og betalt overpris /lønninger for et utal af ligegyldige spillere som Kløve , Lund , Spellman og hvad de ellers hedder.
                    Vi har spillet lige præcis som spillermaterialet har haft kvalitet til.
                    Da vi endelig kom i medaljeslutspillet , blev vi tydeligt udstillet og var kun statister. Vi var otte point dårligere end EfB og BIF i de ti kampe. Det har intet med uheld at gøre, det er manglende kvalitet.

Vores tabte pokalfinale tabes på ren idioti , hvordan man udpegede Okosun og Larsen til at sparke er godt nok et mysterium.
                    817 ⚪️
                    Y.N.W.A ❤️

Comment

Oprindeligt indsendt af Memoryhof Se indlæg
                      Selv om det var dejligt at få point på udebanerne i Parken og på Heden, så havde jeg på længere sigt gerne byttet dem, så vi i stedet havde fået point i Vejle og hjemme mod FCN. men sådan skulle det så ikke gå.
                      Jeg tror så, at der kun er en plads i top-6 at kæmpe om, da jeg føler mig overbevist om, at plastik-FCN nupper en af pladserne, sammen med FCK,FCM, BIF og gymnasterne. Så for os bliver det afgørende, at vi kan få point i så mange kampe som muligt, for 1 at komme længst muligt væk fra bunden, og 2 at kunne beholde muligheden for at komme i top-6. Og selv om vi risikere at være i top-6 med stor afstand til de foranliggende, vil det være at foretrække, frem for at spille bundslutspil.
                      Og så skal vi lige huske på, at vi med vores elendige målscore hele tiden risikerer at skulle have et enkelt point mere end dem, vi konkurrerer med. Alle kampe kræver således ful fokus i 90+ minutter.
                      altså det kan de selvfølgelig sagtnes nå at gøre - men de er ved at tabe stort til et middelmådigt Randers mandskab. Så at "give" en af de ledige pladser væk på den måde vil jeg ikke gøre - jeg mener bestemt den er i spil.

Men vi skal spille bedre og over længere tid i kampene - og så må vi ikke på den måde miste hovedet som vi gjorde mod Fredericia. Og så skal vi nok sætte en 3-4 sejre i streg sammen.

Top 6 er bestemt muligt - men det er det så også for så mange andre hold...

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Manglende vinderkultur siger du. Der skulle efter sigende være opbygget en ny kultur. En OVERVINDERKULTUR.
                        Den skulle være meget synlig på de indre linjer ifl fremtrædende personer på 1.salen.

Synes også det er lidt fluffy med en målsætning om at angribe superligaen, og være glade for en 10.plads.
                        Men så kan vedkommende jo heller ikke blivet stillet til ansvar for noget.
                        LIDT fluffy...

jeg vil sige meget...

Comment

Hvor mange top 6 spillere synes du vi har haft de sidste 12-15 år?
                          Hvornår havde vi sidst en stamme op gennem holdet som havde top6 kvalitet?

Vi har ikke spillet under par. Vi har købt ind under par, brugt et top6 budget på bund4 spillere.
                          817 ⚪️
                          Y.N.W.A ❤️

Comment

Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

Hvor mange top 6 spillere synes du vi har haft de sidste 12-15 år?
                            Hvornår havde vi sidst en stamme op gennem holdet som havde top6 kvalitet?

Vi har ikke spillet under par. Vi har købt ind under par, brugt et top6 budget på bund4 spillere.
                            Bedre formulering end min - helt enig …

egen værste fjende …
                            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

Syntes det er vrøvl at påstå at vi har spillet under par.
                              Vi har rekrutteret under par, og betalt overpris /lønninger for et utal af ligegyldige spillere som Kløve , Lund , Spellman og hvad de ellers hedder.
                              Vi har spillet lige præcis som spillermaterialet har haft kvalitet til.
                              Da vi endelig kom i medaljeslutspillet , blev vi tydeligt udstillet og var kun statister. Vi var otte point dårligere end EfB og BIF i de ti kampe. Det har intet med uheld at gøre, det er manglende kvalitet.

Vores tabte pokalfinale tabes på ren idioti , hvordan man udpegede Okosun og Larsen til at sparke er godt nok et mysterium.
                              Det er sjældent jeg er helt enig med dig , men her er det godt nok tæt på Jeg tænkte dog mere i en formulering i fht. pokalfinalen som at vi vel nærmest skulle spille - og gjorde det - over par for at hive den hjem, men højst uheldigt missede Breum den gyldne mulighed. Straffesparkene i den kamp var sandsynligvis aftalt på forhånd i det omfang det var muligt, men det var nu nogen særprægede valg der var taget

Believe OB

½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

Ligegyldige kampe eksisterer ikke

Comment

I vrøvler med jeres over og under par. Over par = dårligere end forventet, under par = bedre end forventet
                                OB: Danske mestre i 2075/6

Comment

Working...
                                X