Sad lige og kiggede på de sidste 12 kampe inden vinterpausen.
Lige udover 2 x Brøndby, synes jeg faktisk det er et program hvor vi med alt rimelighed kan tro på sejre. Ikke at det kommer til at ske, men det er bestemt ikke kampe hvor jeg på forhånd, ikke tror på vi kan få noget med.
Til gengæld starter vi op med de sidste 4 kampe i grundspillet til foråret, og her ser det lidt vanskeligere ud.
Sad lige og kiggede på de sidste 12 kampe inden vinterpausen.
Lige udover 2 x Brøndby, synes jeg faktisk det er et program hvor vi med alt rimelighed kan tro på sejre. Ikke at det kommer til at ske, men det er bestemt ikke kampe hvor jeg på forhånd, ikke tror på vi kan få noget med.
Til gengæld starter vi op med de sidste 4 kampe i grundspillet til foråret, og her ser det lidt vanskeligere ud.
Det fede ved det her OB hold er at ALLE kampe kan vindes
Læg lige mærke til, hvordan hele FCMs hold går rundt når de mistet bolden. Det er et lorte-HOLD.
Et hold, som spiller europæisk, har et træningsanlæg i europæisk topklasse, en ejer som ikke bare er fan men har ambitioner og agerer efter det samt en bænk som selvstændigt kunne gøre sig i SL. Er rønnebærrene lidt sure
Jeg skrev "eller"... du kan tillade dig alt det du vil.
Frygter bare at vi igen i år skal ende i den kedelige gruppe. Jeg ser det ikke som et projekt, men resultatet af en fejlslagen strategi.
Jamen delvist enig. Det slog fuldstændig fejl med Alm, SK, BW, etc... og der skulle sættes en prop i hullet.
Det blev der, og nu er projektet af opbygningen af noget nyt i gang. Det ser heldigvis bedre ud end længe, selvom der er lang vej endnu.
15 års leverpostej, en nedrykning, et år i 1. Division... det tager tid og små og store bump på vejen at rejse sig fra. Det er jo ikke Football Manager det her!
Jamen delvist enig. Det slog fuldstændig fejl med Alm, SK, BW, etc... og der skulle sættes en prop i hullet.
Det blev der, og nu er projektet af opbygningen af noget nyt i gang. Det ser heldigvis bedre ud end længe, selvom der er lang vej endnu.
15 års leverpostej, en nedrykning, et år i 1. Division... det tager tid og små og store bump på vejen at rejse sig fra. Det er jo ikke Football Manager det her!
Synes måske også at vi er mange herinde - ikke mindst jeg selv - som har været lige lovlig naive over hvor OB står her i starten af SL-sæsonen efter en oprykning, hvor vi jo ret beset spillede et jammerligt forår. Men kan hurtigt glemme hvor vi kommer fra…
Jeg synes, at det er hævet over en hver tvivl at der er hentet forstærkninger til start 11. Jeg er stadig blown away over Arp og Falk. Arps mål i går er jo top top klasse. Det er en sublim sparketeknik. Nu har vi set en kamp uden Arp og en uden Falk og begge gange har vi været stækket og svækket markant.
Vi er så dårlige på bolden uden de to samtidig på banen og når så Ejdum er på 60% er vi tvunget til kun at spille lange bolde. Der er jo ikke nogen der tilbyder sig på midten i spillet langs jorden i går. Bürgy er tvunget til at sparke langt igen og igen.
Vores bænk er en katastrofe. Det er en del af strategien at de unge skal have muligheden. Nu har de fået det og mange er dumpet fælt. Vi må erkende at akademiet slet ikke udvikler godt nok til voksenfodbold i forhold til strategien.
Hvis der hentes 2 i dag, tror jeg nok at vi kan køre et snit på 1,2 point indtil vintervinduet og så skal der hentes 2-3 mere. Så burde vi være klar næste sæson med 3-4 mere ind. Ret beset er der vel kun 12-13 i truppen der kan spille superliga om et år.
Er TB så dumpet? Synes det er hård dømt. Der er mange karakterer fra 00-12. Når vi står i stærkeste opstilling med alle friske kan vi slå alle hold i ligaen. Her minder jeg lige om at sidst vi var i ligaen kunne vi ikke vinde på hjemmebane. Synes der er rykket en del der. Man skal ikke undervurdere hvor svært det er at få så mange kvalitetsspillere lokket til en klub uden meritter og efter en oprykning. Og det på ét vindue. Og så er der nogen der begynder at øffe over a TB ikke hentede dem i vinters. Helt ærligt. Hvor let er det mon at hente kvalitetsspillere på det tidspunkt, når det er svært nu?
Hvis man nu sidder og har erfaring som sportschef, må man sgu gerne lige skrive, hvordan TB burde have skåret den. Men jeg har ikke hørt et eneste holdbart argument for, at TB burde have kunnet klare det bedre. Peg på den klub i ligaen - naturligvis en oprykker - de sidste 10 år, som har forstærket sig bedre i løbet af et vinter og et sommervindue i forbindelse med en oprykning. Så skal jeg nok genoverveje sagen.
Comment