Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2025/2026

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Mfriise Se indlæg
    Det kom mange gode kommentarer, det er værdsat!
    Prøver at samle lidt op i en samlet kommentar.

Jeg er også overbevist om at der må havde være en eller anden form for forventningsafstemning inden Zorninger takkede ja til jobbet.
    Og han er da helt sikkert blevet lovet forstærkninger, så er spørgsmålet om han mener holdet er forstærket nok.

Ift til Bechs forsvar, så må man jo give ham ret i at Peter Sørensen måske ikke er den første der skal komme med den kritik.

Det er da fuldstændig lige meget, hvad PS selv har gjort eller ikke gjort i sin trænerkarriere. Naturligvis må han gerne komme med den holdning. Så det synes jeg er noget sludder fra TBs side.

Men, og der er et men, for jeg mener ikke at TB bare kan gemme sig bag ved at man har 6 nye i startopstillingen, for det er han da om nogen medskyldig til.

Men det handler jo ikke om, hvem der er skyld i det. Det handler jo om, hvordan man forklarer, at holdet ikke spiller optimalt. Er det fordi spillerne ikke er gode nok, som PS mener eller er det fordi de ikke er godt nok sammenspillet endnu, som TB mener? Det er svært at beviseden ene eller anden påstand. Hvis holdet er bedre sammenspillet om 8 kampe og kører 2 point i snit fra da af med de samme 11 spillere som sidste weekend har vi svaret. Hvis 5 spillere lavere dyre personlige fejl igen og igen kamp efter kamp om 8 kampe har vi også svaret. Bare et andet svar.

Først og fremmest så har det virket til at TB har sværget til den her spillestil som Zorninger praktiserer, siden de to var i Brøndby, han prøvede jo selv at implementere noget lignende i Esbjerg.
    Alligevel endte han med at forlænge med Krogh, som var på udebane med den måde at spille på, hvilket medførte at det blev de ældre spillerne der blev valgt til, istedet for at give spilletid til Bojang og Askou.

Ydermere så tænker jeg, at der var tydeligt for enhver i slutningen af nedrykningssæsonen at hverken TT eller BP ville have niveauet når vi kom op igen.
    Hvis man i stedet for at forlænge med dem, havde fundet deres afløsere i sidste sæson, så havde vi kun behøvet at spille med en af Askou og Bojang.
    Og så havde der allerede været en 6’er på plads fra sæsonstart.

Er du 100% sikker på at vi kunne have hentet en fuldgod CB og 6er, inden vi havde sikret oprykning, hvis det var det vi ville? I er mange der øejensynligt har den holdning at det er bare noget man gør - jeg har aldrig set det sandsynliggjort af nogen herinde.

Og ja Sander er U21 landsholdsspiller, men synes også det lugter af at niveauet i de årgange ikke er ret højt.
    Hans nærmeste konkurrent Lykke fra FCN fik en håndfuld kampe for FCN og kom så hurtigt på bænken igen.
    Se ovenfor

Comment

Hvor meget har Keld B med Leverkusens spillestil og trup at gøre? Det er da det mest røvsyge hold jeg har set i lang tid på det her niveau. De vil (kan) jo ingenting. Vildt hvis det er måden at få mest ud af lidt (som sikkert stadig er tre gange så meget som FCK? 560 mil ifølge AI) Det er jo grotesk at de blev nummer to i Bundesligaen sidste år.

Comment

Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
        Hvor meget har Keld B med Leverkusens spillestil og trup at gøre? Det er da det mest røvsyge hold jeg har set i lang tid på det her niveau. De vil (kan) jo ingenting. Vildt hvis det er måden at få mest ud af lidt (som sikkert stadig er tre gange så meget som FCK? 560 mil ifølge AI) Det er jo grotesk at de blev nummer to i Bundesligaen sidste år.
        De spillede virkelig flot fodbold under Alonso de sidste år. Så rykkede Ten Hag efter to runder og en åbenbart dårlig forberedelse og Hjulmand kom lige til. Det kan vel godt forklare at det går så skuffende. Under Alonso var der et helt andet hold.
        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
        - Norbert Elgert -

Comment

Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

De spillede virkelig flot fodbold under Alonso de sidste år. Så rykkede Ten Hag efter to runder og en åbenbart dårlig forberedelse og Hjulmand kom lige til. Det kan vel godt forklare at det går så skuffende. Under Alonso var der et helt andet hold.
          Jeg er rystet over niveauet.

Comment

Hvilken relevans har dit indlæg i denne tråd / på et OB-forum

Comment

Ja igår. Så du kampen i fredags ?

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

Hvilken relevans har dit indlæg i denne tråd / på et OB-forum
                Nååå ja enig :-)

Comment

Dejlig sejr i dag - Den var vigtig. Sidder dog stadig med en fornemmelse af, at jeg ikke rigtig ved hvad jeg forventer af OB og sådan rigtig kan bedømme hvordan det går.
                  Tjekkede lige OB's pointhøst, efter 9. runde, og i de sidste 10 sæsoner. Og kun i en sæson, havde vi på nuværende tidspunkt flere end de 11 point vi har nu, det i sig selv er jo enormt flot, også set i lyset af vi spiller som oprykker.

Jeg er sikker på, at grunden til vi ikke er mere "oppe og kører" over det, hænger sammen med, at der ikke er nogle suveræne bundhold i ligaen i år - Havde Vejle, Søn og Fredericia ligget med 2,3 og 5 point, havde vi helt sikkert set vores start som mere end godkendt, nu føles det nærmest som om vi spiller for overlevelse i hver runde, og det ødelægger lidt billede af en ellers relativ fornem pointhøst allerede.

Jeg vil forholde mig retten til at forblive positiv, også set i lyset af, at Zorninger åbenlyst forlanger mere. Vi har fået lidt mere brede i truppen, der viser sig i dag, i form af Jona fra bænken - Lad os håbe at vintervinduet måske kan målrettes det faktum at vi stadig lukker for mange mål ind.

Nu tager vi 4 point i de næste to kampe, og lukker en mere end godkendt første runde - Forza OB!!!!!

Comment

Oprindeligt indsendt af Schrøder Se indlæg
                    Dejlig sejr i dag - Den var vigtig. Sidder dog stadig med en fornemmelse af, at jeg ikke rigtig ved hvad jeg forventer af OB og sådan rigtig kan bedømme hvordan det går.
                    Tjekkede lige OB's pointhøst, efter 9. runde, og i de sidste 10 sæsoner. Og kun i en sæson, havde vi på nuværende tidspunkt flere end de 11 point vi har nu, det i sig selv er jo enormt flot, også set i lyset af vi spiller som oprykker.

Jeg er sikker på, at grunden til vi ikke er mere "oppe og kører" over det, hænger sammen med, at der ikke er nogle suveræne bundhold i ligaen i år - Havde Vejle, Søn og Fredericia ligget med 2,3 og 5 point, havde vi helt sikkert set vores start som mere end godkendt, nu føles det nærmest som om vi spiller for overlevelse i hver runde, og det ødelægger lidt billede af en ellers relativ fornem pointhøst allerede.

Jeg vil forholde mig retten til at forblive positiv, også set i lyset af, at Zorninger åbenlyst forlanger mere. Vi har fået lidt mere brede i truppen, der viser sig i dag, i form af Jona fra bænken - Lad os håbe at vintervinduet måske kan målrettes det faktum at vi stadig lukker for mange mål ind.

Nu tager vi 4 point i de næste to kampe, og lukker en mere end godkendt første runde - Forza OB!!!!!
                    Tror også de fleste er tilfredse med de 11 point so far. Det bekymrende er at vi indtil igår kun havde fået 1 point i 4 kampe, og at de 3 point vi nu fik, kun blev reddet hjem med hiv og sving, hjemme imod rækkens helt store favorit til at rykke ned.
                    tendensen er nedadgående og vi ser mere og mere slidte ud. Bare igår ser man nærmest kun Ganaus kunne stå på oprejst da han bliver skiftet ud. De øvrige forlader banen fuldstændig mørbanket.

Når energien er der, så ser det fornuftigt ud. Men det er bekymrende at vi så kan høre Zorniger sige at 4 spillere rækker ud efter en fys i pausen. Vi ser det også tydeligt. Arp har været så stærk i begyndelsen af sæsonen. De seneste tre kampe har dog været relativt ordinære, og han slider tydeligvis også med fysikken. Lidt samme forløb havde Ejdum op til sin skade. Præstationerne var for nedadgående og pludselig kom den reelle skade. Man kan godt få bange anelser om Arp kan lide samme skæbne, og så er vi fandme på den!

Comment

Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

Helt enig. Den tidligere udmeldte strategi var jo alligevel enormt… banal og blodfattig.

Kultur spiser strategi til morgenmad, og jeg synes, OB gør det helt rigtige med fokus herpå (identitetsprojektet) og korte men rimelige udmeldinger om mål som overlevelse og herpå konsolidering.

Og i øvrigt lader handlinger tale.

Det andet er nærmest komisk ‘corporate’.
                      En strategi er ikke komisk corporate men sætter retning for hvad man vil og der er flere indikationer på at OB eller OS&E har en strategi, så jeg er uforstående for at NT/EA/TB eller bestyrelsen ikke vil dele den med intressenterne i og omkring OB.

Allerede da der blev holdt identitetsaften var overskriften “Hvordan spiller ejerskab, identitet og strategi sammen i OB”
                      https://ob.dk/nyheder/2025/februar/k...-fremtidens-ob

og senest er en direktør fyret for at omorganisere så der kan arbejdes med den nye strategi - så hvor bliver den af?

https://ugeavisen.dk/ugeavisenodense...-klubben-en-ny

Jeg er meget lidt forståelig for hvorfor Fyens og SFÅ ikke er mere nysgerrige på det..

Når det så er sagt er jeg enig i at “kultur spiser strategi til morgenmad” men det ene kan sjældent stå uden det andet ..​
                      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

Tror også de fleste er tilfredse med de 11 point so far. Det bekymrende er at vi indtil igår kun havde fået 1 point i 4 kampe, og at de 3 point vi nu fik, kun blev reddet hjem med hiv og sving, hjemme imod rækkens helt store favorit til at rykke ned.
                        tendensen er nedadgående og vi ser mere og mere slidte ud. Bare igår ser man nærmest kun Ganaus kunne stå på oprejst da han bliver skiftet ud. De øvrige forlader banen fuldstændig mørbanket.

Når energien er der, så ser det fornuftigt ud. Men det er bekymrende at vi så kan høre Zorniger sige at 4 spillere rækker ud efter en fys i pausen. Vi ser det også tydeligt. Arp har været så stærk i begyndelsen af sæsonen. De seneste tre kampe har dog været relativt ordinære, og han slider tydeligvis også med fysikken. Lidt samme forløb havde Ejdum op til sin skade. Præstationerne var for nedadgående og pludselig kom den reelle skade. Man kan godt få bange anelser om Arp kan lide samme skæbne, og så er vi fandme på den!
                        Meget enig. Det ligner allerede at folk er slidte som om det er sidst på sæsonen. Der bliver trukket veksler på alt for få spillere pga en tynd og skævt sammensat trup der tydeligvis ikke er gearet til Zorniger bold pt.
                        Jeg har dog tillid til at vi nok skal få justeret det meste i løbet af de næste par vinduer. Håber bare at det er tids nok og at vi kan holde os oppe

Comment

Har vi egentligt en ekspert ud i det fysiske aspekt herinde, som kan gennemgå, hvad der sker med spillerne, når de er i processen fra at spille relativt lavintenst “SK-bold” til at spille højintensiv AZ-bold? Hvor lang tid går der inden fysikken er opbygget til det? Kan det ske at de slet ikke kan opnå den fysik?

Comment

Har vi egentligt en ekspert ud i det fysiske aspekt herinde, som kan gennemgå, hvad der sker med spillerne, når de er i processen fra at spille relativt lavintenst “SK-bold” til at spille højintensiv AZ-bold? Hvor lang tid går der inden fysikken er opbygget til det? Kan det ske at de slet ikke kan opnå den fysik?
                            Jeg har ikke, men jeg kan forestille mig at den længere opstart i vinterpausen er mere fordelagtig til at bygge en tilstrækkelig fysik op. Den korte intensive opstart har tydeligvis ikke rakt, så jeg håber vi står bedre i foråret, hvor truppen nok også har fået tilføjet et par ekstra kvalitetsspillere, så vi har en større bredde.

Indtil da ser jeg ikke noget i kampene eller Zornigers udtalelser, som indikerer vi ser et andet kampbillede end vi har set I de fleste kampe. Vi spiller fornuftigt i en time og må kæmpe for pointene i slutningen af kampene. Zorniger vil bare have mere mere mere, og det kan sagtens resultere i en gave på langt sigt, at han er så kompromisløs. Lige nu er det bare en farlig leg, for alle hold er bedre end os i kampens sidste halve time, og man forsvarer bare ikke særlig klogt i den fase, når man fysisk er på limit, og det resultere i fejl og store chancer til modstanderen.

Comment

Ekspert er bestemt ikke det rigtige at kalde mig .. tvært i mod vil jeg mene. Jeg har dog gjort mig erfaringer på min egen krop ved at lave hård intervaltræning på ugebasis i 50 min. af gangen i 6 mdr. Det flyttede min fysiske formåen markant og det er jo en konsekvens af at kroppen er vænnet til højintens belastning i længere tid af gangen, og dermed øget kroppens evne til at optage ilten i blodet for at kunne præstere på højere niveau i længere tid af gangen. Selvf. kan ingen fodboldspiller levere højintenst 90 min. og har selvf. også brug for perioder hvor at "restituere" undervejs i kampene. Hvis nogen kan afvise min "glade motionist teori" så læser jeg gerne med .. det er et interessant emne synes jeg.

Believe OB

½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

Ligegyldige kampe eksisterer ikke

Comment

Jeg har ikke, men jeg kan forestille mig at den længere opstart i vinterpausen er mere fordelagtig til at bygge en tilstrækkelig fysik op. Den korte intensive opstart har tydeligvis ikke rakt, så jeg håber vi står bedre i foråret, hvor truppen nok også har fået tilføjet et par ekstra kvalitetsspillere, så vi har en større bredde.

Indtil da ser jeg ikke noget i kampene eller Zornigers udtalelser, som indikerer vi ser et andet kampbillede end vi har set I de fleste kampe. Vi spiller fornuftigt i en time og må kæmpe for pointene i slutningen af kampene. Zorniger vil bare have mere mere mere, og det kan sagtens resultere i en gave på langt sigt, at han er så kompromisløs. Lige nu er det bare en farlig leg, for alle hold er bedre end os i kampens sidste halve time, og man forsvarer bare ikke særlig klogt i den fase, når man fysisk er på limit, og det resultere i fejl og store chancer til modstanderen.
                                Helt enig!

Comment

Working...
                                X