Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ny træner Alexander Zorniger

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg
    Fedt, første rigtige træner siden Bruce Rioch. Scoop at OB og Troels Bech kan får ham til Fyn, det giver virkelig tro på at der er noget på vej i OB, efter enormt mange middelmådige år, uden nogen resultater overhovedet.
    Derudover er der den sidegevinst, at vi bliver exponeret på et andet plan i de landsdækkende medier, i den kommende sæson.
    Zorninger er vældig populær i den københavnske del af superliga dækningen.
    Tænker der er en del rundt omkring i Danmark der kigger interesseret på vores projekt.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Derudover er der den sidegevinst, at vi bliver exponeret på et andet plan i de landsdækkende medier, i den kommende sæson.
      Zorninger er vældig populær i den københavnske del af superliga dækningen.
      Tænker der er en del rundt omkring i Danmark der kigger interesseret på vores projekt.
      Meget enig
      Kunne en Markus Jensen få lyst til at forlænge? Eller Luca blive overbevist om en sæson mere.

Det kan sagtens skabe ringe i vandet at få en træner som ham

Det eneste jeg frygter lidt er alt det her zig zag på træner posten konstant. De har stikket i alle retninger de sidste mange år

Comment

Er i gang med at høre de to timers SFÅ podcast fra i går aftes. Indtil videre spændende ting ..

Husker også BIF som en klub der på et tidspunkt var nede og skrabe både økonomisk og placeringsmæssigt før AZ kom til og han ændrede kultur til noget de stadig lever på og en del vist ønsker sig tilbage til.

Der snakkes om gearskifte og det har jeg fået lidt tiltro kan ske med AZ.

By far det den største træner af navn TB kunne tiltrække, så må vi se om han også er det af gavn - skal indrømme at jeg ikke husker ham for kampe men mest hvad man hørte af træning og der lyder det som han har samme tilgang som KB og Ricardo og det har vi jo som fans og tilhængere ønsket længe.

Og så har jeg fået lidt tiltro til TB igen. SK har gjort det godt med kulturen og været det som klubben havde brug for på det plan og det var nok i 1. div. men spillemæssigt og gearskiftemæssigt har det ikke været som ønsket og det er der taget action på.

Lytter videre og vil opfordre andre til det samme
        Last edited by Plum; i går, 07:13.
        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Nogen der ved hvad Tonny har sagt om AZ?

Er det, “den mentalitet har alle mine drenge” eller ..
          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

Comment

Et stort navn på sjælland med noget trænererfaring fra 3. Bundesliga og Brøndby. Det er da meget godt. Det ser ud til at folket er begejstret. Krydser fingre for succes. Forhåbentlig med et par udskiftninger i midterforsvaret samt en kvalificeret erstatning for Trybull.
            ​​​​​​

Comment

Oprindeligt indsendt af Lunderbaum Se indlæg
              Et stort navn på sjælland med noget trænererfaring fra 3. Bundesliga og Brøndby. Det er da meget godt. Det ser ud til at folket er begejstret. Krydser fingre for succes. Forhåbentlig med et par udskiftninger i midterforsvaret samt en kvalificeret erstatning for Trybull.
              ​​​​​​
              Trybull er vel den oplagte AZ spiller… I hovedet… Hvis han bare var hurtigere.. Jeg tør ikke spå

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                Er i gang med at høre de to timers SFÅ podcast fra i går aftes. Indtil videre spændende ting ..

Husker også BIF som en klub der på et tidspunkt var nede og skrabe både økonomisk og placeringsmæssigt før AZ kom til og han ændrede kultur til noget de stadig lever på og en del vist ønsker sig tilbage til.

Der snakkes om gearskifte og det har jeg fået lidt tiltro kan ske med AZ.

By far det den største træner af navn TB kunne tiltrække, så må vi se om han også er det af gavn - skal indrømme at jeg ikke husker ham for kampe men mest hvad man hørte af træning og der lyder det som han har samme tilgang som KB og Ricardo og det har vi jo som fans og tilhængere ønsket længe.

Og så har jeg fået lidt tiltro til TB igen. SK har gjort det godt med kulturen og været det som klubben havde brug for på det plan og det var nok i 1. div. men spillemæssigt og gearskiftemæssigt har det ikke været som ønsket og det er der taget action på.

Lytter videre og vil opfordre andre til det samme
                Synes at hans udtalelser i de interviews antyder at han måske er knap så hård og kompromisløs som han fremstod i Brøndby-perioden - bliver spændende at se. Det er da mange år siden at man har glædet sig så meget til sæsonstarten som i år -tænker også at jeg skal slå et slag eller 2 forbi Ådalen når træningen starter igen.

Comment

Oprindeligt indsendt af Galamush Se indlæg
                  Citat fra tv2: "Jeg har brug for unge spillere, der har en tom harddisk. Unge spillere der kan løbe igen og igen og igen. Unge spillere der kan komme sig meget hurtigt, når vi skal træne flere gange om dagen og har en hård dag igen dagen efter.
                  - Så til alle unge spillere i Danmark: Kom til Odense, og vi vil udvikle jer. Hvis I er dovne, så hold jer væk."
                  Så er tonen sat. Hjemmetræning, sæt i gang :D.
                  Jamen altså, det er øregasme!!!
                  Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                    Hele lortet på rød. Jeg kan både se det her blive den bedste træneransættelse OB har lavet siden årstusindskiftet, jeg kan også se det blive tæt på katastrofalt og en "lille AaB" potentielt, det synes jeg ærligt talt er tæt på umuligt at forudse med en så polariserende træner og person som Zorniger.

Det er næppe tilfældigt, at Lars Høgh i sin bog fortæller om en stab der var "utroligt tæt på at knække sammen" efter en måned, og at det var afgørende for dem, at man i den første kamp scorede efter 15 sekunder for at opnå følelsen af "at der faktisk var mening med galskaben", og staben dermed fortsat bakkede op. Og dermed næppe heller tilfældigt, at det endte som det gjorde i Brøndby da energien forsvandt i stab og spillertrup.

Det er dog næppe heller tilfældigt, at Zorniger kunne skabe den forvandling han gjorde dengang i Brøndby, netop fordi han ikke var villig til at gå på kompromis med sine ting og fik lov til at lave de ændringer han mente var nødvendige, og dermed tørrede røv med Troels Bechs berømte "Strategi 6.4". Netop fordi han fik lov til at gøre de ting han fandt nødvendige, blev han en succes i Brøndby, i hvert fald de første 2 år.

Så er spørgsmålet så, om han får lov til at gøre de samme ting her. Med hensyn til staben ser de første indikationer jo ud til, at svaret er et "Ja". Så bliver det næste selvfølgelig spillertruppen.
                    Er de fodboldmæssigt og nok især mentalitetsmæssigt gearet til Zorniger? Hvor meget får han mulighed og lov til at skifte ud? Og kommer "Danmarksmester i transition" til at stå tilbage som et nyt "Strategi 6.4", hvor det ender med at blive en komplet joke og en falsk fortælling. Det bliver ekstremt spændende at følge.

Jeg håber ikke for OB, at man prøver alt for mange kompromiser for en udvandet udgave af Zorniger tror jeg er en rigtig dårlig udgave af Zorniger. Og Zorniger er stadigvæk en meget speciel mand med en ledelsesstil som en del mennesker på de her breddegrader ikke forstår, så hvis man vil give ham forudsætningerne for at blive en succes, må man tage det sure med det søde, og det kan gøre ondt på nogle mennesker i og omkring klubben. Har Troels Bech fået afstemt og afklaret det? Det bliver spændende at se, jeg har ikke meget fidus til hans dømmekraft, men han må da om nogen vide, hvad han går indtil, så hvis han ikke formår at styre det her, så har han da i hvert fald endegyldigt diskvalificeret sig selv.

https://bold.dk/fodbold/stillinger/t...od-egen-keeper
                    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/gene...orniger-fyring
                    Meget enig i, at det er svært at spå om hvordan det kommer til at gå.

Som Troels også udtaler er der helt sikkert spillere, der ikke vil bryde sig om det og vil falde fra. Måske også andre i staben. Der vil forhåbentlig også være spillere, der trives i det og kan tage store skridt, men på længere sigt er hans stil noget der slider på især spillerne. Jeg anser det som et spørgsmål om tid før truppen vil være "opbrugt" og siger fra. Lidt som man hører om i AGF med Rösler nu her.

Hvor hurtigt det går afhænger primært af hvor meget succes, der er undervejs. Kommer han i nærheden af at være her den 3-årige periode ud vil der sandsynligvis have været nogle seriøse højdepunkter undervejs og vi kan have rykket os som klub. Men jeg kan også godt frygte hvor hurtigt det kan gå hvis/når vi lander i nedrykningsspillet.

Det er klart Zorniger ikke er et lige så ubeskrevet blad (herhjemme) som da han kom til Brøndby. Så vi behøver måske ikke score efter 15 sekunder eller vinde den første kamp, men det siger sig selv det er nemmere at få spillerne til at købe ind på stilen, og alt hvad det medfører, hvis man vinder kampe. Kunne godt frygte det hele implodere i foråret hvis vi ligger helt i bunden og ikke længere kan spille for at opnå noget, men fortsætter med at træne og spille på præcis samme måde.

Men omvendt er der ikke mange, der potentielt kan skubbe positivt til niveauet i klubben på så kort tid som Zorniger.

Jeg vælger at være positiv og er vildt spændt på at se det folde sig ud. Især fordi jeg er vildt træt af at være de grå mus, der gør ting halvt. På og udenfor banen. Jeg var nok ikke lige så bekymret for næste sæson med SK ved roret som mange andre (dvs. jeg tror ikke vi nødvendigvis var braget ned), men føler "nemt" jeg kunne se optakt, nedtakt og kampforløb, i de første kampe, for mig.

Comment

Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

Som Troels også udtaler er der helt sikkert spillere, der ikke vil bryde sig om det og vil falde fra. Måske også andre i staben. Der vil forhåbentlig også være spillere, der trives i det og kan tage store skridt, men på længere sigt er hans stil noget der slider på især spillerne. Jeg anser det som et spørgsmål om tid før truppen vil være "opbrugt" og siger fra. Lidt som man hører om i AGF med Rösler nu her.

Hvor hurtigt det går afhænger primært af hvor meget succes, der er undervejs. Kommer han i nærheden af at være her den 3-årige periode ud vil der sandsynligvis have været nogle seriøse højdepunkter undervejs og vi kan have rykket os som klub. Men jeg kan også godt frygte hvor hurtigt det kan gå hvis/når vi lander i nedrykningsspillet.

Det er klart Zorniger ikke er et lige så ubeskrevet blad (herhjemme) som da han kom til Brøndby. Så vi behøver måske ikke score efter 15 sekunder eller vinde den første kamp, men det siger sig selv det er nemmere at få spillerne til at købe ind på stilen, og alt hvad det medfører, hvis man vinder kampe. Kunne godt frygte det hele implodere i foråret hvis vi ligger helt i bunden og ikke længere kan spille for at opnå noget, men fortsætter med at træne og spille på præcis samme måde.

Men omvendt er der ikke mange, der potentielt kan skubbe positivt til niveauet i klubben på så kort tid som Zorniger.

Jeg vælger at være positiv og er vildt spændt på at se det folde sig ud. Især fordi jeg er vildt træt af at være de grå mus, der gør ting halvt. På og udenfor banen. Jeg var nok ikke lige så bekymret for næste sæson med SK ved roret som mange andre (dvs. jeg tror ikke vi nødvendigvis var braget ned), men føler "nemt" jeg kunne se optakt, nedtakt og kampforløb, i de første kampe, for mig.
                      Hver sin leder til hver sin opgave.

SK blev vurderet til at være den rigtige til at samle holdet op og bygge kultur men ikke at sætte gear på.
                      AZ er vurderet til at være den rigtige til at bygge på og at sætte et ekstra gear.
                      Det kan sagtens være at klubben skal udvikle sig med en ny om 2-3 år .. bare man ikke skal starte forfra og zigzagge igen men kan bygge yderligere ovenpå.
                      Man kan jo heller ikke blive ved men at køre i højeste gear hele tiden men det skal OB så i næste sæson.

Comment

Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

Det er en stor fordel at TB i denne omgang har en klar overbevisning om hvad de går ind til, og kan forberede stab og trup på stormfyldte oplevelse, der kommer til at møde dem i den kommende opstart. Ingen bør blive overraskede over det som møder dem, selvom det helt sikkert bliver vildere end de nogensinde har været udsat for.
                        jeg går også ud fra TB har et klart billede af hvem i truppen som ikke kan klare mosten, og derfor ryger direkte på salgslisten.

Comment

Jeg er meget positiv omkring AZ og håber da han er her alle 3 år, mindst.

Men hvilke danske trænere spiller noget der bare minder om ? Vi skal jo helst ende et sted, hvor stilen videreføres i en eller anden grad.

Comment

Der kommer noget om Zorninger/OB nu på tv3+

Comment

Ja, det var ikke lang tid det fik. Men KEP fik da meldt det op som et scoop og Tøffe var glad for at se Zorniger tilbage i Superligaen

Comment

OB har i de sidste 2 dage fået mere omtale i de landsdækkende medier, end vi har fået hele det seneste år i Nordic Bet-ligaen.

Det er dejligt at være tilbage i Superligaen.

Lige meget om Zorninger bliver i succes eller ej i OB, så er jeg glad for at vi giver det et skud.

Comment

Working...
                                X