Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ny træner Alexander Zorniger

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

Min pointe er at Zorniger ikke bruger unge spillere af egen avl.
    Er det en pointe du er enig i.?
    Jo, hvis de er gode nok. Man erkendte jo også i BIF, at akademiet ikke havde været godt nok og opgraderede det bagefter AZ var væk.

Du nævner tre specifikke spillere (som ingen på det tidspunkt vidste om ville slå igennem i pga. deres meget unge alder) - hvem skulle de havde slået af holdet? Skulle AZ havde sat "stjernespillerne" på bænken med Agger i spidsen for at man kunne spille med akademispillere og stadigvæk spille med i toppen?

Jeg er sikker på, at AZ spiller med de unge spillere i Ådalen, hvis de viser sig at være gode nok. Specielt dette forår har dog ikke helt overbevist mig om, at vi står med en guldgeneration, som har SL-niveau!

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

Jo, hvis de er gode nok. Man erkendte jo også i BIF, at akademiet ikke havde været godt nok og opgraderede det bagefter AZ var væk.

Du nævner tre specifikke spillere (som ingen på det tidspunkt vidste om ville slå igennem i pga. deres meget unge alder) - hvem skulle de havde slået af holdet? Skulle AZ havde sat "stjernespillerne" på bænken med Agger i spidsen for at man kunne spille med akademispillere og stadigvæk spille med i toppen?

Jeg er sikker på, at AZ spiller med de unge spillere i Ådalen, hvis de viser sig at være gode nok. Specielt dette forår har dog ikke helt overbevist mig om, at vi står med en guldgeneration, som har SL-niveau!
      Det er den gamle cirkel om hvornår er man god nok, og hvordan bliver man god nok.

Ingen af os ved hvad der sker, men forventer hver vores.
      Lad os se..

Comment

Min pointe er at Zorniger ikke bruger unge spillere af egen avl.
        Er det en pointe du er enig i.?
        Mon ikke det punkt har stået højt på listen over samtaleemnerne i de vistnok mange møder, der har været afholdt mellem Bech og Zorniger?

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

Det handler jo ikke om, om vi har en guldgeneration eller ej - og på den anden side, så har vi altså nogle dygtige ungdomsspilere nede i Ådalen. Det handler jo om, at vi ikke skal gå på kompromis med vores strategi for at få en dygtig og markant skikkelse ind på trænerfronten. Men jeg tror også, at dette er clearet gennem ansættelsesprocessen.

Comment

Det er den gamle cirkel om hvornår er man god nok, og hvordan bliver man god nok.

Ingen af os ved hvad der sker, men forventer hver vores.
            Lad os se..
            Ja, lad os se... men spændende bliver det ihvertfald

Comment

Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

Det er en underlig diskussion i har, for det er åbenlyst ikke noget Zorniger bekymrer sig om. Han spiller dem han mener er bedst og/eller har den bedste mentalitet i hans øjne. I tilfældet Brøndby betød det, at der var nogle af deres egne talenter der blev "syltet", men der var altså også flere der fik chancen.

Der hvor konflikten lå ift. Zorniger og talenterne i Brøndby var måden han omtalte deres "Masterclass" på, og hvor han kritiserede kulturen dernede ret hårdt. Det var noget folk virkelig ikke brød sig om, men han gav altså stadig chancen til nogle af dem, og flere bed sig også fast, det vil være løgn at påstå andet.
              handler vel til dels også om klubbens ambitions niveau. Zorninger skulle skaffe resultater i Brøndby - om målet var guld ved jeg ikke, men medaljer skulle der til. Så stilles der også nogle andre krav til truppen.

Comment

Med hensyn til hele snakken om Zorniger og akademiet, så tror jeg det kommer til at blive meget tydeligt over tid, at én ting bliver altafgørende i den forstand: "Mentalitet". Det var det han i sin tid beskyldte de unge i Brøndbys Masterclass for ikke at have.

Man kan ligeså godt forberede sig på, at det med spillere som f.eks. Breum, Nouck, Jenner, Juul-Sandberg osv. bliver en stor udfordring at få dem igennem. Kreative spillere og mennesketyper som næppe kommer til at blive motiveret af den ledelsesstil de vil møde, og spillere som med de udsving de har i både kamp og træning næppe kommer til at være Zornigers favoritter. De typer kommer grundlæggende til at få ret svært ved at lykkedes tror jeg, hvis ikke deres niveau er så højt, at de er selvskrevne til at spille, så man vil nok skulle kigge lidt i retning af lejeaftaler for, at man for alvor kan få udviklet de her spillere, og derved ryger hele tanken om at være "Danmarksmester i transition" også på gulvet.

Samtidig tror jeg heller ikke man skal være i tvivl om, at typer som Fenger, Adelgaard, Ejdum, McCoy, Askou osv. der bare tager imod de tæsk de får og knokler videre, dem vil Zorniger helt sikkert have stor tålmodighed med, og de vil have fine vilkår for at komme igennem.

Comment

Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                  Med hensyn til hele snakken om Zorniger og akademiet, så tror jeg det kommer til at blive meget tydeligt over tid, at én ting bliver altafgørende i den forstand: "Mentalitet". Det var det han i sin tid beskyldte de unge i Brøndbys Masterclass for ikke at have.

Man kan ligeså godt forberede sig på, at det med spillere som f.eks. Breum, Nouck, Jenner, Juul-Sandberg osv. bliver en stor udfordring at få dem igennem. Kreative spillere og mennesketyper som næppe kommer til at blive motiveret af den ledelsesstil de vil møde, og spillere som med de udsving de har i både kamp og træning næppe kommer til at være Zornigers favoritter. De typer kommer grundlæggende til at få ret svært ved at lykkedes tror jeg, hvis ikke deres niveau er så højt, at de er selvskrevne til at spille, så man vil nok skulle kigge lidt i retning af lejeaftaler for, at man for alvor kan få udviklet de her spillere, og derved ryger hele tanken om at være "Danmarksmester i transition" også på gulvet.

Samtidig tror jeg heller ikke man skal være i tvivl om, at typer som Fenger, Adelgaard, Ejdum, McCoy, Askou osv. der bare tager imod de tæsk de får og knokler videre, dem vil Zorniger helt sikkert have stor tålmodighed med, og de vil have fine vilkår for at komme igennem.
                  Super godt indlæg, som jeg er meget enig i

Comment

Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

Uden at vove mig ud i en større analyse af Brøndby Masterclass ano 2016 så tror jeg at mange af de dyder som man ønsker at fremme på akademiet i OB vægtes højt af Zorninger. Det er lidt en skrøne at Zorninger ikke gider talenter og jeg tænker vi kommer til at se at ‘er du god nok er du gammel nok’. Samtidig er succes’s kriteriet i OB vel et helt andet end det var i BIF hvor man virkelig gik all-in på mesterskabet hvilket havde en vis indflydelse på Brøndbys transfer strategi.
                    Min forhåbning er også at Zorninger er et andet sted i sin trænergerning, hvor han efter nogen år som bundesligatræner, selvfølgelig kom til Brøndby med ambitioner om at vinde for enhver pris og komme vende tilbage som bundesligatræner igen.
                    I dag er han 57 år og langt fra at være attraktiv for bundesligaen. Forhåbentlig kan han se perspektiver i nogen af de unge, der kan spilles endnu bedre ind.
                    dynamiske unge spillere fra eget akademi som Ejdum, Martin og McCoy håber jeg han kan finde plads til, og udvikle endnu mere på. De har allesammen et drive og lungerne til at blive et stort aktiv for det jeg husker Zorninger for. Derudover håber jeg han har den gennemslagskraft der skal til for endelig at få noget disciplin ind i Gomez spil. Der bliver behov for en hurtig duelstærk stopper, hvis vi skal spille ligeså ultimativt offensiv fodbold, som det var tilfældet da han var i Bøf.

Comment

Velkommen til
                      Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...
                      2025 stadig med armene over kors

Comment

Synes det matcher måden vi gerne vil spille på ret godt. Det her kan blive rigtig spændende! Pres fobol

Comment

Oprindeligt indsendt af thelin1337 Se indlæg
                          Synes det matcher måden vi gerne vil spille på ret godt. Det her kan blive rigtig spændende! Pres fobol
                          Pres fo’bold - hele ti’en og pas på ne’e bagi se’føli

Believe OB

½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

Ligegyldige kampe eksisterer ikke

Comment

Host host...

" - En anden ting er, at Alex i hele sin karriere har prioriteret unge spillere, som vi gør i OB. Trods rygtet i Brøndby - hvor jeg så ham give debut til Frendrup og Lindstrøm - så er det også et match for mig her."

Comment

I Brøndby skulle han vinde mesterskabet. I OB skal han først og fremmest sikre overlevelse, men udvikle holdet.

Jeg er sikker på at hvis de unge spillere er gode nok, så spiller han dem.

Jeg forstår da godt han ikke brugte de unge spillere i Brøndby. Der havde han et klart mål: Mesterskabet.

jeg ser frem til det her. Men mere spændt på at vi får 2 helt nye assistenter ind.

Men Troels har sagt det så godt - han vil ændre dynamikken. Det må vi da sige han gør

Comment

"- Jeg vil gerne imødekomme Alex og sige, at det faktisk ikke er hans skyld, at man ikke brugte unge spillere i starten i Brøndby. Det var min skyld. Jeg insisterede på at ændre på vores strategi og måden at spille på. Der var spillere, der havde øvet sig på det stikmodsatte end det, vi ville med Alex, og derfor havde han dårlige vilkår for at bruge unge spillere, siger sportsdirektør Troels Bech."

Tror snart at myten om AZ og hans manglende lyst til at bruge talenter er punkteret !
                                Last edited by Online; 31-05-2025, 14:52.

Comment

Working...
                                X