Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt til sæsonen 2025/2026

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

Måske danske talenter kunne få lov til at udvikle sig på en højere hylde, hvis der var flere hold, der kunne blive matchet på en højere hylde til hverdag. Selv i Sverige finder man plads til 16 hold, med 2 nedrykkere og 1 playoff. Så kunne man leje sine spillere ud til bunden af Superligaen i stedet for til 1. division.

Desuden mener jeg faktisk, at det er gavnligt for de danske hold, at få flere med op i det fine selskab. Bare se på, hvad en tur oppe gjorde for Hvidovre, se på Koldings udvikling, Fredericias. Det er hold med fuldtidssetups.

Jeg tænker at forsøget med de 14 hold var en postgang for "tidligt", men jeg mener vitterligt godt, at vi kunne være 16 hold i Superligaen, 16 hold i 1. division og så læg 2. og 3. division sammen.

16 hold en kamp ude og en kamp hjemme, ligeud turnering. Ja tak..

Comment

Oprindeligt indsendt af andreaslange Se indlæg

... og toppen får automatisk de europæiske pladser (minus pokalen selvfølgelig)

Comment

16 hold i superligaen, 16 hold i 1. division, 16 hold i 2 division, 16 hold i 3. division. Superligaholdenes 2. hold må rykke op til 2. division.
        2 direkte ned og oprykkere samt en playoff i hver række.
        Som det er nu mener jeg at Lyngby, Aab, Horsens og Esbjerg burde være oppe, kan Kolding spille et af holdene væk så dem.

Comment

Oprindeligt indsendt af andreaslange Se indlæg

Det er alt, alt, alt for nemt. Hvor mange djøffere forbliver ansat til tårnhøje lønninger, når du gør tingene simple? nul!

Det du gør:

16 hold. 8 udekampe og 8 hjemmekampe. De bedst rangerede hold fra sæsonen før, spiller skip-bo om hvilke af de dårligst rangerede hold, de får lov til at møde på hjemmebane. Så deler du rækken efter 16 kampe i et topspil af 8 hold og to bundspil af fire hold hver. Alle hold får 72,7% af deres point med videre i de nye grupper.

Topholdende spiller 14 kampe, hvor de møder hinanden ude og hjemme. Vinderen er nummer 1, etc. ligeud af landevejen

Holdene i de to bundspil møder hinanden ude og hjemme, altså 6 kampe.

Top 2 i de to bundgrupper, altså de fire bedst rangerede går videre i én ny gruppe, hvor man bevarer 85% af sine point fra gruppen før, hvor de spiller ude og hjemme, altså 6 kampe mere.

Bund 2 i de to bundgrupper, altså de fire dårligst rangerede går videre i én ny gruppe, hvor man bevarer 85% af sine point fra gruppen før, hvor de spiller ude og hjemme mod hinanden i yderligere 6 kampe.

Vinderen af top-bundgruppen møder nummer 4 eller 5 i turneringen afhængigt af pokalturneringen, i en kamp, der skal spilles på et neutralt makedonsk stadion uden tilskuere om, hvem der skal have den sidste europaplads.

De to tabere af bund-bundgruppen rykker ned i første division, mens at 3. pladsen i bund-bundgruppen møder sidstepladsen i top-bundgruppen om, hvem der skal spille en playoff-kamp over to kampe mod et hold fra første division om nedrykning.

Jeg har lige med ovennævnte turneringsstruktur skabt tre fuldtidsstillinger til djøffere, der skal holde styr på turneringsstrukturen og forstå matematikken bag DM i fodbold.

Men udover det, ville jeg helt sikkert selv foretrække en turnering der blev spillet lige ud af landevejen. En kamp ude, en kamp hjemme, 16 hold - ja tak.

Comment

Bedømt på de to første runder kunne man håbe på at OB i det mindste er marginalt bedre end SDJ

Comment

Det er alt, alt, alt for nemt. Hvor mange djøffere forbliver ansat til tårnhøje lønninger, når du gør tingene simple? nul!

Det du gør:

16 hold. 8 udekampe og 8 hjemmekampe. De bedst rangerede hold fra sæsonen før, spiller skip-bo om hvilke af de dårligst rangerede hold, de får lov til at møde på hjemmebane. Så deler du rækken efter 16 kampe i et topspil af 8 hold og to bundspil af fire hold hver. Alle hold får 72,7% af deres point med videre i de nye grupper.

Topholdende spiller 14 kampe, hvor de møder hinanden ude og hjemme. Vinderen er nummer 1, etc. ligeud af landevejen

Holdene i de to bundspil møder hinanden ude og hjemme, altså 6 kampe.

Top 2 i de to bundgrupper, altså de fire bedst rangerede går videre i én ny gruppe, hvor man bevarer 85% af sine point fra gruppen før, hvor de spiller ude og hjemme, altså 6 kampe mere.

Bund 2 i de to bundgrupper, altså de fire dårligst rangerede går videre i én ny gruppe, hvor man bevarer 85% af sine point fra gruppen før, hvor de spiller ude og hjemme mod hinanden i yderligere 6 kampe.

Vinderen af top-bundgruppen møder nummer 4 eller 5 i turneringen afhængigt af pokalturneringen, i en kamp, der skal spilles på et neutralt makedonsk stadion uden tilskuere om, hvem der skal have den sidste europaplads.

De to tabere af bund-bundgruppen rykker ned i første division, mens at 3. pladsen i bund-bundgruppen møder sidstepladsen i top-bundgruppen om, hvem der skal spille en playoff-kamp over to kampe mod et hold fra første division om nedrykning.

Jeg har lige med ovennævnte turneringsstruktur skabt tre fuldtidsstillinger til djøffere, der skal holde styr på turneringsstrukturen og forstå matematikken bag DM i fodbold.

Men udover det, ville jeg helt sikkert selv foretrække en turnering der blev spillet lige ud af landevejen. En kamp ude, en kamp hjemme, 16 hold - ja tak.
              Hvor ville jeg hade en turnering med 16 hold. Desuden ville man også skære yderligere 2 kampe fra endnu engang. Det bliver for få kampe på en sæson.

Det næste er at klubberne aldrig går med til det. Der er ikke penge til det.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Hvor ville jeg hade en turnering med 16 hold. Desuden ville man også skære yderligere 2 kampe fra endnu engang. Det bliver for få kampe på en sæson.

Det næste er at klubberne aldrig går med til det. Der er ikke penge til det.
                Sjovt jeg har det lige omvendt. Jeg ville elske en turnering med 16. Jeg mener det ville give flere unge spillere chance. Det ville også fjerne det latterlige slutspil og den sindsyge ide med nr7 kan opnå noget.

Jeg hader det slutspil og bare ideen om at kunne møde det samme hold 5 gange på en sæson giver opkastlignende fornemmelser.

Men enig i TV stationer og klubber ikke vil gå med denne løsning for hvordan skal Viasat og de andre kunne klare sig uden at kunne vise Brøndby-FCK så mange gange og lave deres lange optakter med ligegyldigt indhold.

Kan ikke huske hvornår jeg sidst har set en nedtakt, da indholdet simplethen er for ligegyldigt og lav kvalitet.
                Last edited by Elvic; i dag, 06:27.

Comment

Oprindeligt indsendt af Elvic Se indlæg

Sjovt jeg har det lige omvendt. Jeg ville elske en turnering med 16. Jeg mener det ville give flere unge spillere chance. Det ville også fjerne det latterlige slutspil og den sindsyge ide med nr7 kan opnå noget.

Jeg hader det slutspil og bare ideen om at kunne møde det samme hold 5 gange på en sæson giver opkastlignende fornemmelser.

Men enig i TV stationer og klubber ikke vil gå med denne løsning for hvordan skal Viasat og de andre kunne klare sig uden at kunne vise Brøndby-FCK så mange gange og lave deres lange optakter med ligegyldigt indhold.

Kan ikke huske hvornår jeg sidst har set en nedtakt, da indholdet simplethen er for ligegyldigt og lav kvalitet.
                  Den nuværende struktur er kun en fordel, hvis man fast top 6. Afstanden mellem bund 6 og top 6 bliver bare større og større som årene går. Så lad os blive del af det gode selskab, når strukturen alligevel aldrig bliver ændret.

Comment

Kiggede lige de sidste sæsoner igennem. 1,6 point i snit er i rigtig mange sæsoner nok til en 3. Plads og dermed europæisk fodbold. Det er sgu lidt vildt, at det ikke kræver mere

Comment

Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                      Kiggede lige de sidste sæsoner igennem. 1,6 point i snit er i rigtig mange sæsoner nok til en 3. Plads og dermed europæisk fodbold. Det er sgu lidt vildt, at det ikke kræver mere
                      Det er i princippet sandt, men du skal jo holde 1,6 i snit i de sidste ti kampe også, og der har du ingen "nemme" kampe. Det er vel dét, der gør snittet så lavt, det er fordi toppen bliver mere jævnbyrdig.

Comment

Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

Den nuværende struktur er kun en fordel, hvis man fast top 6. Afstanden mellem bund 6 og top 6 bliver bare større og større som årene går. Så lad os blive del af det gode selskab, når strukturen alligevel aldrig bliver ændret.
                        Korriger mig gerne hvis jeg tager fejl men er strukturen ikke “opfundet” i Belgien med afsæt i at der skal være så mange interessante kampe som muligt?
                        Har de ikke ændret strukturen i Belgien indenfor de seneste par år?
                        Måske håb forude.
                        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Korriger mig gerne hvis jeg tager fejl men er strukturen ikke “opfundet” i Belgien med afsæt i at der skal være så mange interessante kampe som muligt?
                          Har de ikke ændret strukturen i Belgien indenfor de seneste par år?
                          Måske håb forude.
                          Jo, for det ikke skal være løgn, så sløjfer Jupiler Pro League helt playoff-systemet fra 2026/27 og sluser to hold mere ind i ligaen, så de fremover bliver 18 i stedet for 16.

Det skal så lige nævnes, at Belgien havde også sådan et fuldstændig skraldet system, hvor man kun tog en given procentdel af ens point med videre til playoff-runderne, hvilket jo fik direkte indflydelse på, hvem der blev mester, når en kandidat med mange point fik barberet deres forspring væk. Det var ligeså godnat som vores Europa-playoff-kamp.

Det ville jo være et fint argument, at hvis inspirationskilden til vores forsøg selv indrømmer, at det har været noget juks, så kunne vi jo passende tage vores struktur op til overvejelse.

Comment

Jo, for det ikke skal være løgn, så sløjfer Jupiler Pro League helt playoff-systemet fra 2026/27 og sluser to hold mere ind i ligaen, så de fremover bliver 18 i stedet for 16.

Det skal så lige nævnes, at Belgien havde også sådan et fuldstændig skraldet system, hvor man kun tog en given procentdel af ens point med videre til playoff-runderne, hvilket jo fik direkte indflydelse på, hvem der blev mester, når en kandidat med mange point fik barberet deres forspring væk. Det var ligeså godnat som vores Europa-playoff-kamp.

Det ville jo være et fint argument, at hvis inspirationskilden til vores forsøg selv indrømmer, at det har været noget juks, så kunne vi jo passende tage vores struktur op til overvejelse.
                            Sålænge vi har den latterlige opdeling har jeg det findt med playoff kampen.
                            OG glædede mig over det rent faktisk lykkedes silkeborg vinde den

Comment

Oprindeligt indsendt af newbenji Se indlæg

Sålænge vi har den latterlige opdeling har jeg det findt med playoff kampen.
                              OG glædede mig over det rent faktisk lykkedes silkeborg vinde den
                              Har.nu aldrig haft et problem med play off kampen. Synes det det er fair nok der er noget på spil.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Har.nu aldrig haft et problem med play off kampen. Synes det det er fair nok der er noget på spil.
                                Sådan bliver det jo nødt til at være, for at bundspillet ikke skal blive en joke, men havde vi været en fast bestanddel af top-6, så havde vi hadet den playoff-kamp, og vi ville være mere end almindeligt bitre, hvis vi havde tabt europa-kampe til Silkeborg i en trøstepræmie-kamp.

Comment

Working...
                                X