Oprindeligt indsendt af Christian89
Se indlæg
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Optakt til sæsonen 2025/2026
Collapse
X
-
Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
Det ville så være vores egen skyld, og være fordi de andre var bedre.
Langt, langt, langt de fleste fans ville føle det var røvhamrende uretfærdigt, at en sæsons klasse skulle udfordres af en tilfældig VAR-kendelse, en træls skadessituation eller andre eksterne faktorer, der kan være med til at afgøre knald-eller-fald fodboldkampe.
Jeg ser kampen som en strukturmæssig nødvendighed, men det har ingenting med retfærdighed eller "må bedste mand vinde", at gøre. Vinderen bliver jo ikke "bedste mand", men blot bedste mand på dagen. Hvis man skulle kigge på det empirisk og videnskabeligt, så kan du jo have mange statistiske outliere, men det siger ingenting om gennemsnit, median eller et holds niveau. Du kan heller ikke sige, at fordi vi stod 3-3 med Midtjylland, så er vi på niveau med dem. Det retfærdige ville jo være, at summen af resultater gør, at du ender et sted, hvor du vinder en plads i Europa.
- Likes 3
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg
Det er i princippet sandt, men du skal jo holde 1,6 i snit i de sidste ti kampe også, og der har du ingen "nemme" kampe. Det er vel dét, der gør snittet så lavt, det er fordi toppen bliver mere jævnbyrdig.
Comment
-
Kan godt lide den bulgarske model, hvor
1 - 4 spiller mesterskabs-playoff
5 - 8 spiller Conference League playoff (spiller om én europæisk plads)
9 - 16 spiller nedryknings-playoff (13 og 14 spiller mod 3 og 4 fra 1. Division, 15 og 16 rykker direkte ned)
Skaber også noget spænding mht. klubberne i ingenmandsland (5 - 8), som hverken kan vinde mesterskabet eller rykke ned.Last edited by Online; i dag, 08:33.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Online Se indlægKan godt lide den bulgarske model, hvor
1 - 4 spiller mesterskabs-playoff
5 - 8 spiller Conference League playoff (spiller om én europæisk plads)
9 - 16 spiller nedryknings-playoff (13 og 14 spiller mod 3 og 4 fra 1. Division, 15 og 16 rykker direkte ned)
Skaber også noget spænding mht. klubberne i ingenmandsland (5 - 8), som hverken kan vinde mesterskabet eller rykke ned.
Når rækkerne "knækker" over, skaber det en dynamik, hvor spillere mentalt præsterer op mod forskellige deadlines, og der er skæringsdatoer, hvor man skal nå at præstere inden og bla. bla. bla. Nu har vi det, så jeg lever med det.
Jeg vil tusind gange hellere følge en helt normal liga eller division, hvor der kæmpes - ligesom det altid har været. Det her cirkus med playoffs og alt muligt er kun spændende, når det er i Europa, hvor det fungerer upåklageligt.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg
Jeg kan godt se, ligesom med vores nuværende model, hvordan det at have "mere på spil", kan gøre visse kampe mere seværdige - men i min optik er det noget amerikaniseret pis, hvor alle skal have noget på spil hele tiden. Jeg dyrker ikke ideen om præmier for deltagelse, der er ingen skam i at blive nummer 4 eller 7.
Når rækkerne "knækker" over, skaber det en dynamik, hvor spillere mentalt præsterer op mod forskellige deadlines, og der er skæringsdatoer, hvor man skal nå at præstere inden og bla. bla. bla. Nu har vi det, så jeg lever med det.
Jeg vil tusind gange hellere følge en helt normal liga eller division, hvor der kæmpes - ligesom det altid har været. Det her cirkus med playoffs og alt muligt er kun spændende, når det er i Europa, hvor det fungerer upåklageligt.
- Likes 1
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
Jeg foretrækker helt klart en "normal" liga, men hvis der skal være en form for playoff, synes jeg den bulgarske model er bedst (da der er noget at spille for for de fleste hold).
Comment
Comment