Forskellen er vel at de klubber du nævner gør det hvert år i den bedste række mens OB’s træner er rykket ned og har vundet i næstbedste række .. der er både noget perspektiv, historik og relevans at tage med i betragtning og ja, jeg ved godt at det også går imod min egen argumentation.
Det er bestemt heller ikke kun SK jeg skoser. Har rigeligt været efter TB for ikke at hente en erstatning for Bonde/Manneh F.eks.
Jeg syntes jo så at man skulle have bygget op med en anden træner med start for 9-10 mdr. siden ..
Fuldstændig enig.....
Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...
2025 stadig med armene over kors
Det lader til, at vi gerne ville spille den op, men at vores spillere blev overrasket over deres høje mand/mand-pres, hvilket vi ikke havde kvaliteterne på bolden til at sparke os ud af. Deres pres fik virkelig udstillet, hvor ordinære Bjørn P, Trybull og Bürgy kan være på dage, hvor spillet ikke kører.
I anden halvleg fik man rettet ind og fik tempo ind i kampen, men jeg opfatter ikke 1. halvleg som en kæmpe taktisk brøler, der udelukkende er SK's fejl. Vi var simpelthen ikke dygtige nok ude på banen til at svare igen på Hvidovres pres, og det handlede fortrinsvis om kvaliteten på bolden.
Og hvem er det så der har ansvaret for at spille med en taktik som passer til det spillermateriale man har? Eller omstille holdet taktisk, hvis modstanderen har sat ens hold skak-mat og iøvrigt gjorde det samme på vores hjemmebane da vi rykkede ned ?…..iøvrigt med ekstremt simple midler.
Og hvem er det så der har ansvaret for at spille med en taktik som passer til det spillermateriale man har? Eller omstille holdet taktisk, hvis modstanderen har sat ens hold skak-mat og iøvrigt gjorde det samme på vores hjemmebane da vi rykkede ned ?…..iøvrigt med ekstremt simple midler.
Det har Søren Krogh, hvilket jeg også skrev tidligere, at den kritik er helt retfærdig - og det skal han kritiseres for. Hvis man vel og mærke også roser ham, når det går godt, og tingene spiller.
Jeg harcelerer ikke mod kritik af SK, hvad jeg prøver at skrive, er, at jeg mener sol og vind skal fordeles lige og retfærdigt. Jeg synes ikke, det er retvisende, at tilskrive alle point truppens overlegenhed, og alle pointtab trænerens inkompetence.
Søren Krogh skal da kritiseres, sammen med spillerne (og de defensive dødboldskoordinatorer) for en rædderlig 1. Halvleg i Hvidovre, og et svagt defensivt fundament i afgørende situationer.
Det har Søren Krogh, hvilket jeg også skrev tidligere, at den kritik er helt retfærdig - og det skal han kritiseres for. Hvis man vel og mærke også roser ham, når det går godt, og tingene spiller.
Jeg harcelerer ikke mod kritik af SK, hvad jeg prøver at skrive, er, at jeg mener sol og vind skal fordeles lige og retfærdigt. Jeg synes ikke, det er retvisende, at tilskrive alle point truppens overlegenhed, og alle pointtab trænerens inkompetence.
Søren Krogh skal da kritiseres, sammen med spillerne (og de defensive dødboldskoordinatorer) for en rædderlig 1. Halvleg i Hvidovre, og et svagt defensivt fundament i afgørende situationer.
Fair nok, vi har åbenlyst bare forskellige holdninger til hvad der roses for og hvad der ikke skal roses for i professionel fodbold. Jeg har svært ved at se nogen positiv udvikling i vores udtryk og spillestil. Det er et pendul der svingede fra uge til uge.
Skal Søren Krogh roses for at bruge spillere fra vores akademi , for ikke at fucke en oprykning op og for at lave 58 points i 27 kampe i 1. division?.
Jeg er tilbøjelig til at være enig med dig, men jeg har også meget svært ved at se, hvem i alverden vi så skulle hente. Hvad ved vi reelt om trænertalenters niveau og potentiale? Er Tullberg et større trænertalent end Krogh?
Så for mig ender det jo med at blive en 10 fugle på taget eller 1 i hånden-agtig debat, hvor vi kan drømme om alt andet end det, vi har, men når hverdagen rammer, hvem kan så rykke OB, og hvem kan bedst vurdere, hvem der kan rykke OB?
Jeg tvivler på, at der er nogle herinde på Forum, der ved ret meget om fodboldtrænere, deres niveau, talent og potentiale, samt opbygningen af selv samme.
Jamen det er helt sikkert gode spørgsmål.
Sidst vi ikke drømte om ny træner, var vel under Ove P.
Det er bestemt heller heller ikke sikkert vi kan lokke større træner talenter til end det vi har. Det følges som oftest ad. Vi får nok også meget svært ved at hive større talenter til end det vi har.
Det tvivler jeg også på, og jeg kan da i hvert fald sige at jeg ikke gør.
Så bliver vi nødt til at være uenige, og det er sgu også i orden.
Jeg synes ikke, det var forventet forud for sæsonen, at OB ville mose NBL. Det har vi indtil nu gjort. Søren Krogh skal skoses for mangelfuld implementering af en spillestil, men han skal roses for de sejre han - i samarbejde med sin stab, sine spillere og fans - skaffet hjem til OB. Du tror en del andre trænere havde fået bedre eller samme snit, det tror jeg så ikke. Vi har haft et større budget, men vi har ikke haft en markant bedre spillertrup end eksempelvis AaB's sidste sæson eller Sønderjyskes. Mange brugere på Forum var endda også ude og sige, at Horsens' trup var på niveau eller bedre.
Nu kan vi så alle sammen sidde og sige "selvfølgelig vandt vi NBL - sådan skulle det jo gå", men du skal ikke læse mange gamle FS-analyser, eller høre gamle SFÅ-afsnit, før det bliver tydeligt, at vi var meget urolige for denne her sæson med det spillermateriale vi havde, og uden nogle nævneværdige indkøb.
Hvis Neestrup eller Thomasberg vinder DM-guld, så skal de roses. Hvis de taber kampe skal de skoses. Jeg anerkender, at der er nuancer, men fodboldtrænere er primært ansat til at vinde fodboldkampe. Det har Søren Krogh gjort siden vi besluttede at beholde ham efter nedrykningen.
argh det var vel mest de første 10 kampe - i starten af sæsonen hvor de fleste nok frygtede det ville blive "bøvlet". Her ser det ud til at det tempo vi tog med fra superligaen hjalp os. Og spillemæssigt har det meget sjældent været vildt overbevisende.
Og spørger du Troels så er Krogh jo netop ikke kun ansat til at vinde kampe - oprykning skulle jo være en sekundær gevinst til udviklingen af vores spil / unge akademister.
Jeg tror ikke du finder mange der mener alt er Kroghs "skyld", eller ikke ønsker at give manden kredit for det gode han har gjort, de sejre han naturligvis har været med til at sikre. Jeg mangler bare at se et mere tydeligt aftryk på spillet, der mangler en udvikling - og det gør at jeg har svært ved at tro på Krogh er den rigtige at fortsætte med næste sæson.
For jeg tvivler meget på vi ender med at have en spillertrup der rent kvalitetsmæssigt vil kunne opveje de mangler der er på trænerbænken. Og så bliver det altså svært i sidste ende.
Jeg syntes et eller andet sted sidste kamp mod Hvidovre er et godt billede på det. Alle kunne jo se der var noget galt, vi var ikke klar, blev overrasket over deres taktiske tilgang - men der skete ikke noget...der gik alt for lang tid før man fik ændret på det. Og det bør en træner være bedre til. Går jo ikke at man efter hveranden kamp ender med at stå og sige - de gjorde noget vi ikke var forberedte på - derfor tabte vi...
Det er godt træneren forbereder holdet godt, med en forventning om hvad modstanderen gør - men han skal også formå at lave ordenlige in-game ændringer.
argh det var vel mest de første 10 kampe - i starten af sæsonen hvor de fleste nok frygtede det ville blive "bøvlet". Her ser det ud til at det tempo vi tog med fra superligaen hjalp os. Og spillemæssigt har det meget sjældent været vildt overbevisende.
Og spørger du Troels så er Krogh jo netop ikke kun ansat til at vinde kampe - oprykning skulle jo være en sekundær gevinst til udviklingen af vores spil / unge akademister.
Jeg tror ikke du finder mange der mener alt er Kroghs "skyld", eller ikke ønsker at give manden kredit for det gode han har gjort, de sejre han naturligvis har været med til at sikre. Jeg mangler bare at se et mere tydeligt aftryk på spillet, der mangler en udvikling - og det gør at jeg har svært ved at tro på Krogh er den rigtige at fortsætte med næste sæson.
For jeg tvivler meget på vi ender med at have en spillertrup der rent kvalitetsmæssigt vil kunne opveje de mangler der er på trænerbænken. Og så bliver det altså svært i sidste ende.
Jeg syntes et eller andet sted sidste kamp mod Hvidovre er et godt billede på det. Alle kunne jo se der var noget galt, vi var ikke klar, blev overrasket over deres taktiske tilgang - men der skete ikke noget...der gik alt for lang tid før man fik ændret på det. Og det bør en træner være bedre til. Går jo ikke at man efter hveranden kamp ender med at stå og sige - de gjorde noget vi ikke var forberedte på - derfor tabte vi...
Det er godt træneren forbereder holdet godt, med en forventning om hvad modstanderen gør - men han skal også formå at lave ordenlige in-game ændringer.
Sidstnævnte er Kroghs helt store udfordring. Alle hold kommer engang imellem dårligt ud til en kamp, eller er måske læst på taktikbrættet, men Krogh formår alt for sjældent at få rettet på det. Det var et mindre mirakel Hvidovre ikke første større ved pausen forleden. Undervejs var sågar et længerevarende spildtid, hvor han kunne have samlet de startende og lagt en plan B frem til pausen. Intet tydede på det han fik fortalt det bidrog med noget som helst nyttigt.
Der skal være nogen taktiske håndtag at trække i, når holdet ikke levere. Dem er der meget lidt, der tyder på SK har overblik til at række ud efter, når behovet er til stede. Det har vi set gentagende gange og det går bare ikke, når det om lidt står på superliga.
Fair nok, vi har åbenlyst bare forskellige holdninger til hvad der roses for og hvad der ikke skal roses for i professionel fodbold. Jeg har svært ved at se nogen positiv udvikling i vores udtryk og spillestil. Det er et pendul der svingede fra uge til uge.
Skal Søren Krogh roses for at bruge spillere fra vores akademi , for ikke at fucke en oprykning op og for at lave 58 points i 27 kampe i 1. division?.
I min optik kan vi sagtens - med rette - kritisere øjebliksbilledet, men rose helheden.
Vi har fået integreret flere unge spillere i nærheden af start 11, vi har præsteret over hvad de fleste fans forventede, vi ligner en stensikker oprykker (og har lignet det længe) og vi ser ud til at have fået renset ud i en usund kultur og trup. Det skal også tilskrives Søren Krogh.
At foråret så har været som vinden blæser, med manglende stabilitet og kontinuitet, det skal også tilskrives Søren Krogh, for dét skal han kritiseres.
Jeg er meget enig med dig i det sidste. Alt for mange gange er vi blevet overrasket over en modstander, og har (for) svært ved at omstille os. Noget af forklaringen (IKKE undskyldningen) tror jeg bunder i, at man virkelig forsøger at nørde en særlig spillestil og forsøger at indstille holdet på en særlig måde at spille fodbold på. Derfor kan der måske til tider være problemer med omstillingsparatheden både fra spillere og bænk, der allerhelst vil lykkes med det de gerne vil.
Jeg anerkender, at de ti første kampe i sæsonen har lagt grundstenen til en rigtig flot sæson, men efter nederlaget i HB Køge, så moser vi Roskilde 5-1, vinder 2-1 hjemme over Esbjerg, tæver Fredericia 4-1 ude og vinder en snæver 3-2 sejr over Horsens hjemme. Siden december har det set lidt mere svingende ud, sandsynligvis fordi vi sagde farvel til Fenger og Manneh og fordi Bonde gik i stykker i Vendsyssel. Så skulle vi bare have hentet en ny 8'er - men det gjorde vi ikke.
Set i dét lys, er det vel ikke underligt, at vi har været en smule mere svingende end i efteråret. Vi har trods alt sagt farvel til hele midtbanen - men vi rykker sandsynligvis stadig op. Forårets pointsnit er 1,44 hvilket ikke er tilfredsstillende - uden at være fyringsgrundlag, når sæsonens snit nu hedder 2,15.
Hvis dét vi kan hente ind er markant bedre end Søren Krogh, så støtter jeg til hver en tid en trænerfyring, men et trænerskifte, der ikke rykker os - hvilket jeg har svært ved at se realistisk - det synes jeg er galimatias.
I min optik kan vi sagtens - med rette - kritisere øjebliksbilledet, men rose helheden.
Vi har fået integreret flere unge spillere i nærheden af start 11, vi har præsteret over hvad de fleste fans forventede, vi ligner en stensikker oprykker (og har lignet det længe) og vi ser ud til at have fået renset ud i en usund kultur og trup. Det skal også tilskrives Søren Krogh.
At foråret så har været som vinden blæser, med manglende stabilitet og kontinuitet, det skal også tilskrives Søren Krogh, for dét skal han kritiseres.
Det er vel ikke SK’s skyld at de unge spillere er kommet tættere på start11 - der har ikke været andre muligheder. Tværtimod skulle BW være angriber og Owusu midtbane for at SK kunne holde de gamle inde (som Haji som 6’er i sidste sæson).
Har OB med det største budget, største fanbase, blandt de største stadions og bland de bedste faciliteter og som tidligere SL klub overpræsteret? Det syntes jeg ikke - OB har nogle uafgjorte kampe flere end Fredericia men ellers lige mange vunde kampe.
Det er vel TB der har renset ud? Som forventet vel .. Jeg skal ikke kunne sige om der er en sund kultur og om det er SK der står for den men i sidste kamp så jeg modstanderne løbe mere, hurtigere og mere voldsomt end OB .. de vandt flere 2. bolde og gav i det hele taget udtryk for at de ville det mere .. har intet data på det, blot hvad mit indtryk efterlod ..
"Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."
"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."
Jeg er meget enig med dig i det sidste. Alt for mange gange er vi blevet overrasket over en modstander, og har (for) svært ved at omstille os. Noget af forklaringen (IKKE undskyldningen) tror jeg bunder i, at man virkelig forsøger at nørde en særlig spillestil og forsøger at indstille holdet på en særlig måde at spille fodbold på. Derfor kan der måske til tider være problemer med omstillingsparatheden både fra spillere og bænk, der allerhelst vil lykkes med det de gerne vil.
Jeg anerkender, at de ti første kampe i sæsonen har lagt grundstenen til en rigtig flot sæson, men efter nederlaget i HB Køge, så moser vi Roskilde 5-1, vinder 2-1 hjemme over Esbjerg, tæver Fredericia 4-1 ude og vinder en snæver 3-2 sejr over Horsens hjemme. Siden december har det set lidt mere svingende ud, sandsynligvis fordi vi sagde farvel til Fenger og Manneh og fordi Bonde gik i stykker i Vendsyssel. Så skulle vi bare have hentet en ny 8'er - men det gjorde vi ikke.
Set i dét lys, er det vel ikke underligt, at vi har været en smule mere svingende end i efteråret. Vi har trods alt sagt farvel til hele midtbanen - men vi rykker sandsynligvis stadig op. Forårets pointsnit er 1,44 hvilket ikke er tilfredsstillende - uden at være fyringsgrundlag, når sæsonens snit nu hedder 2,15.
Hvis dét vi kan hente ind er markant bedre end Søren Krogh, så støtter jeg til hver en tid en trænerfyring, men et trænerskifte, der ikke rykker os - hvilket jeg har svært ved at se realistisk - det synes jeg er galimatias.
igen - resultatmæssigt var efteråret flot, og en del af de haltende resultater kan helt sikkert tilskrives Bondes skade, Mannehs afgang og den manglende erstatning.
Spillemæssigt syntes jeg bare ikke det har været nær så overbevisende. Og det er grundlæggende mit problem med Krogh - efter halvandet år i jobbet forventer jeg nok at man i det mindste kan se nogle tegninger til hvad det er vi vil.
Og naturligvis skal man ikke skifte træner hvis ikke man kan finde en bedre end den nuværende, men det bør så også være muligt.
Comment