Oprindeligt indsendt af Online
Se indlæg
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Transfervinduet Sommer 2025
Collapse
X
-
Jeg har en historie relateret til CE. Jeg ved godt det er ret tyndbenet, men i mangel af rygter og transfers, så håber jeg det kan være relevant. Da det omhandler familiære forhold, så bliver det en skrabet version. Men i dag fik jeg at vide fra en troværdig kilde at familien Eriksen fysisk har besøgt et privat undervisningstilbud i Odense området i sidste uge. Det kan man så tolke som man vil, det er jo ikke en direkte forbindelse til OB, men kunne da vidne om at de i det mindste overvejer ideen om at være i DK, måske nu og her, måske på længere sigt.
- Likes 10
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Loneranger Se indlægJeg har en historie relateret til CE. Jeg ved godt det er ret tyndbenet, men i mangel af rygter og transfers, så håber jeg det kan være relevant. Da det omhandler familiære forhold, så bliver det en skrabet version. Men i dag fik jeg at vide fra en troværdig kilde at familien Eriksen fysisk har besøgt et privat undervisningstilbud i Odense området i sidste uge. Det kan man så tolke som man vil, det er jo ikke en direkte forbindelse til OB, men kunne da vidne om at de i det mindste overvejer ideen om at være i DK, måske nu og her, måske på længere sigt.
Det må betyde, at det, der bliver tilbudt i udlandet ikke er faldet i hans og familiens smag. Jeg kunne da også forestille mig, at man efter at have levet som udlandsdansker i 15 år, med børn i alderen 7 og 5 og bedsteforældre i Tommerup og Middelfart tænker seriøst over, om det ikke var ved at være tid. Måske kunne Eriksen presse to år mere ud af udlandskarrieren, men det ville være to skoleår for børnene i Holland, England eller et helt tredje land, hvor man igen, igen, igen skal trække børnene væk fra deres omgangskreds.
Jeg kan godt mærke, jeg taler mig mere og mere varm på, at Christian Eriksen skriver under i OB inden september.
- Likes 9
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg
Det kan jo betyde meget, men det taler til OB's fordel, at Christian Eriksen ikke har fundet sig en ny klub endnu.
Det må betyde, at det, der bliver tilbudt i udlandet ikke er faldet i hans og familiens smag. Jeg kunne da også forestille mig, at man efter at have levet som udlandsdansker i 15 år, med børn i alderen 7 og 5 og bedsteforældre i Tommerup og Middelfart tænker seriøst over, om det ikke var ved at være tid. Måske kunne Eriksen presse to år mere ud af udlandskarrieren, men det ville være to skoleår for børnene i Holland, England eller et helt tredje land, hvor man igen, igen, igen skal trække børnene væk fra deres omgangskreds.
Jeg kan godt mærke, jeg taler mig mere og mere varm på, at Christian Eriksen skriver under i OB inden september.Til-afgange under Alm: 96 - still counting
- Likes 2
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Loneranger Se indlægJeg har en historie relateret til CE. Jeg ved godt det er ret tyndbenet, men i mangel af rygter og transfers, så håber jeg det kan være relevant. Da det omhandler familiære forhold, så bliver det en skrabet version. Men i dag fik jeg at vide fra en troværdig kilde at familien Eriksen fysisk har besøgt et privat undervisningstilbud i Odense området i sidste uge. Det kan man så tolke som man vil, det er jo ikke en direkte forbindelse til OB, men kunne da vidne om at de i det mindste overvejer ideen om at være i DK, måske nu og her, måske på længere sigt.Man bliver da helt optimist
Ej, jeg tror det der taler for, er at Falk nu er vendt hjem, nu kan de reelt få deres ønske opfyldt om at spille sammen.
Men jeg er også ikke på Eriksen, har vendt med Reimer, hvordan chancerne er næste år, hvis han spiller i OB. Jeg er ret sikker på, at Eriksen kommer med til VM uanset hvad, pga navn, og fordi det er hans sidste VM.
Måske han ikke spiller den største rolle, men han har stadig kvaliteten, og erfaringen, der kan hjælpe de unge gutter.
Jeg kan slet ikke få tanken ud af hovedet om Eriksen i OB… Tænk lige. Det vil godt nok være noget af et gearskifte. Det ender så også med at blive en meget dyr sommer
Allerede nu, får OB meget omtale, men HVIS Eriksen lander, så vil det jo gå helt amok..
- Likes 4
Comment
-
Selvom han skulle flytte tilbage til DK, nærmere bestemt Odense, kan det vel ikke helt udelukkes at det er FCK som får æren af CE's underskrift. Specielt hvis det er fordi han skal vise sig frem for Riemer. Det gør man bedre i CL end i superligaen. Havde bare lige brug for at skrive det inden jeg selv er helt oppe over skyerne. Men shit jeg håber det modsatte.
- Likes 3
Comment
-
Oprindeligt indsendt af askejohansen Se indlægSelvom han skulle flytte tilbage til DK, nærmere bestemt Odense, kan det vel ikke helt udelukkes at det er FCK som får æren af CE's underskrift. Specielt hvis det er fordi han skal vise sig frem for Riemer. Det gør man bedre i CL end i superligaen. Havde bare lige brug for at skrive det inden jeg selv er helt oppe over skyerne. Men shit jeg håber det modsatte.
- Likes 1
Comment
-
Godt, så inden vi taler os selv for varme omkring CE i OB, så lad os prøve at kigge så objektivt på det vi nu kan.
Ting der taler for et skifte til OB nu:
Transferfri spiller med nostalgisk affektion for klubben og byen.
Hus i baghaven.
Familiær tilknytning til området.
Måske et ønske fra familien om at blive i DK nu.
Bedre at spille i OB end ingen klub.
Han har tjent mange penge gennem sin karriere og er formentlig ikke længere lige så drevet af løn.
Falk i OB.
Måske at det er Zorniger og Bech der driver retningen.
Ting der taler mod et skifte til OB nu:
Sportsligt niveau både i træning og kamp langt under hans niveau.
Renomme og status i forhold til landsholdsudtagelse.
Ingen europæisk bold.
Økonomi hvis det vægtes over andre ting.
Formentlig stakkevis af bedre tilbud på alle andre parametre end geografisk.
Stadigvæk en spiller der kan være med på niveau langt over SL.
Kan sagtens bo i Odense og fx spille i fck.
Andre bidrag +/-?
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Loneranger Se indlægGodt, så inden vi taler os selv for varme omkring CE i OB, så lad os prøve at kigge så objektivt på det vi nu kan.
Ting der taler for et skifte til OB nu:
Transferfri spiller med nostalgisk affektion for klubben og byen.
Hus i baghaven.
Familiær tilknytning til området.
Måske et ønske fra familien om at blive i DK nu.
Bedre at spille i OB end ingen klub.
Han har tjent mange penge gennem sin karriere og er formentlig ikke længere lige så drevet af løn.
Falk i OB.
Måske at det er Zorniger og Bech der driver retningen.
Ting der taler mod et skifte til OB nu:
Sportsligt niveau både i træning og kamp langt under hans niveau.
Renomme og status i forhold til landsholdsudtagelse.
Ingen europæisk bold.
Økonomi hvis det vægtes over andre ting.
Formentlig stakkevis af bedre tilbud på alle andre parametre end geografisk.
Stadigvæk en spiller der kan være med på niveau langt over SL.
Kan sagtens bo i Odense og fx spille i fck.
Andre bidrag +/-?
Comment
-
Jeg tror simpelthen ikke, CE ville vælge FCM eller FCK uagtet at det sportsligt åbenlyst er over OB. Det kan godt være, det også er fordi jeg bare så lidt håber det, men skulle han vælge DK, så tror jeg bare Fyn og OB vægter højere for ham. For som Orskov skrev tidligere, tror jeg ikke, han behøver vise sig frem for Riemer - han kender alt til CE's kvaliteter - om det så er i OB eller FCK. Og lige ud over CL kampe i FCK, så spiller FCK jo mod de samme modstandere i ligaen som OB...
Comment
-
Oprindeligt indsendt af kroggaard Se indlægJeg tror simpelthen ikke, CE ville vælge FCM eller FCK uagtet at det sportsligt åbenlyst er over OB. Det kan godt være, det også er fordi jeg bare så lidt håber det, men skulle han vælge DK, så tror jeg bare Fyn og OB vægter højere for ham. For som Orskov skrev tidligere, tror jeg ikke, han behøver vise sig frem for Riemer - han kender alt til CE's kvaliteter - om det så er i OB eller FCK. Og lige ud over CL kampe i FCK, så spiller FCK jo mod de samme modstandere i ligaen som OB...
Manden blev gift på Odense Rådhus. Ikke noget med at flyve alle venner og familie til Maldiverne med fuld pressedækning eller at booke et helt slot i en weekend på trods af, at han sikkert har pengene til det.
Alt andet lige, er det i hvert fald mærkeligt, at der er så få rygter omkring hans fremtid uagtet destinationen
- Likes 3
Comment
-
Oprindeligt indsendt af kroggaard Se indlægJeg tror simpelthen ikke, CE ville vælge FCM eller FCK uagtet at det sportsligt åbenlyst er over OB. Det kan godt være, det også er fordi jeg bare så lidt håber det, men skulle han vælge DK, så tror jeg bare Fyn og OB vægter højere for ham. For som Orskov skrev tidligere, tror jeg ikke, han behøver vise sig frem for Riemer - han kender alt til CE's kvaliteter - om det så er i OB eller FCK. Og lige ud over CL kampe i FCK, så spiller FCK jo mod de samme modstandere i ligaen som OB...
- Likes 2
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Loneranger Se indlæg
Der er også aspektet med, hvor gode medspillere du har at spille op af. Hvor velfungerende et hold rent taktisk og sportsligt du er en del af. Og hvor professionelt og disciplineret træning foregår, hvor meget specialtræning og individuelt fokus man får af klubben og hvor mange ressourcer der er i sundheds- og træningsstaben generelt. Der vil uanset hvad bare være en meget stor sportslig forskel på om du spiller i OB eller fck, uagtet om de spiller mod de samme hold. Ikke at det nødvendigvis i dette tilfælde med CE har stor betydning, det gør jeg mig ikke klog på. Men forskellen er der og den er markant.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af kroggaard Se indlæg
Fuldstændig enig - jeg er ikke i tvivl om, at forskellen er markant. Men som en anden skrev, så er CE nok ikke som spillere er flest. Han virker (uden overhovedet at kende ham mere end andre fans) totalt jordnær og nede på jorden. Og jeg har bare en fornemmelse af, han ville "hygge" sig mere i OB, fordi det er i O'ense og ikke så meget hurlumhej, hvis du forstår.
- Likes 1
Comment
Comment