Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Sommer 2025

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

Selvfølgelig er en sådan en da skrevet ind i kontrakten. Man ved på forhånd at det er Watford han skal til på leje nu og købes næste år. Det er fastlag. Så 100% at uanset om Udinese eller Watford så får OB nogle procenter når han skal sælges fra en af de 2 klubber. Det er jo ikke en regel eller lov der skal følges.
    Men en aftale lavet mellem 3 klubber hvor der selvfølgelig er skrevet noget ind hvis han bliver så god at han sælges videre for mere end 5 mill euro
    Thjaaa... hvis vi sælger ham for 4 millioner EUR og 15% klausul til Udinese. Udinese sælger ham til Watford for 4 millioner, så bliver klausulen ikke aktiveret (udover at der skal sendes nogle uddannelsespenge til DK).

OB har lavet en aftale med Udinese, så der er ikke tale om at klubben har nogen form for kontraktlige forhold med Watford og derfor ikke en aftale mellem 3 klubber.

Comment

De store sportsgrene i USA er jo kendt for at store kontrakter er bygget op af rigtig mange bonusser. Det ser vi i NBA,NFL osv. Så det kommer slet ikke bag på mig

Jeg har dog aldrig hørt om en kontrakt der er opbygget af 20% transfer og 80% bonusser… Fuldstændig vanvittigt i min verden…

Når det er sagt er jeg rigeligt tilfreds med de 6,4 mill vi får alene. Det er en ok transfer. Bare lidt træls når første melding var 30 mill. Ham fra tipsbladet skulle lige have trukket den en time eller to til han fik lidt flere facts. Men det er fint. All is good
      men ved at den faktisk er bygget op sådan? Kunne jo være en rate nu og en til næste sommer plus bonusser.

Men ellers enig - 30 mill lyder markant sjovere.

6,4 mill alene vil jeg mene er et sløjt salg - og tænker heller ikke den ender der. Hvis kontrakten er strikket sammen af så mange bonusser - så vil ihvertfald en del af dem være rimeligt lette at opnå.

Men ellers en fin case; Don D hentet i 1 division - gjorde det ok, uden sådan rigtigt at brænde banen af. Han har gerne ville prøve noget nyt - og han har nok heller ikke passet helt perfekt ind i Zornigers system

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

Thjaaa... hvis vi sælger ham for 4 millioner EUR og 15% klausul til Udinese. Udinese sælger ham til Watford for 4 millioner, så bliver klausulen ikke aktiveret (udover at der skal sendes nogle uddannelsespenge til DK).

OB har lavet en aftale med Udinese, så der er ikke tale om at klubben har nogen form for kontraktlige forhold med Watford og derfor ikke en aftale mellem 3 klubber.
        og det ved du hvorfra? Har du et indgående kendskab til kontrakten?

Mon ikke man i OB har kendskab til Udinese / Watford - flerklubshalløjet? Og på en eller anden måde har forsøgt at tage højde for det i kontrakten?

Uanset - for mig er det alt for tidligt at begynde at spekulere på den slags. Et fint salg - Luca kommer videre og skal prøve sig af, jeg kommer da til at holde et ekstra øje med championship den næste sæson.

Og så er jeg for øvrigt mere spændt på hvordan Troels kommer til at bruge (nogle af de) penge der er kommet ind.

Comment

Jeg gir op…

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

Mon ikke man i OB har kendskab til Udinese / Watford - flerklubshalløjet? Og på en eller anden måde har forsøgt at tage højde for det i kontrakten?

Uanset - for mig er det alt for tidligt at begynde at spekulere på den slags. Et fint salg - Luca kommer videre og skal prøve sig af, jeg kommer da til at holde et ekstra øje med championship den næste sæson.

Og så er jeg for øvrigt mere spændt på hvordan Troels kommer til at bruge (nogle af de) penge der er kommet ind.
            Selvfølgelig er der taget højde for det…. Ufatteligt at man kan tro de ikke har styr på den slags og at tro på det ikke kan skrives ind i en kontrakt…

Ellers bliver det da et slaraffenland med salg til alle de her klubber der har samme ejere. Det er da hverken første eller sidste gang det sker..

Comment

ikke nødvendigvis - 1 mill dollars her og nu som der står. Jeg ved ikke hvor stor FC Dallas økonomi er - men vel ikke unormalt at transfers spredes ud over tid, så det er en mulighed - og så kommer der så div. bonus - sikkert for spilletid osv.
              I USA har de en rimelig kompliceret transfer- og lønstruktur, der gør at interne handler i ligaen ikke har et loft, mens prisen på spillere fra udlandet modregnes i deres lønbudgetter. Derfor ser man gode spillere, fra andre ligaer, købes til små beløb, men med diverse bonusser, da de ikke medregnes.

Håber min lidt snørklede forklaring giver mening

Comment

Normalt får man procenter af salgsprisen minus købsprisen. Hvis de laver en "intern" handel, som går i nul er der ikke noget at tage en procentdel af !

OB lavede en aftale med Udinese. Hvad sidstnævnte gør bagefter (udlejning) har OB intet med at gøre. Jo, jeg tror OB har taget højde for det ved at havde fået en lidt højere pris.

Comment

Normalt får man procenter af salgsprisen minus købsprisen. Hvis de laver en "intern" handel, som går i nul er der ikke noget at tage en procentdel af !

OB lavede en aftale med Udinese. Hvad sidstnævnte gør bagefter (udlejning) har OB intet med at gøre. Jo, jeg tror OB har taget højde for det ved at havde fået en lidt højere pris.
                  den er jeg med på. Men behøver jo ikke være sådan. Det kan også være at OB får procenter af hele beløbet - og så er man ude over et evt problem med intern handel. Og uden at gøre mig til ekspert ud i fodbold kontrakter - så tænker jeg også man kan komme rundt om den eventuelle problematik på andre måde.

Og endeligt så er der jo også muligheden at Udinese ikke sælger til Watford...

Comment

Selvfølgelig er der taget højde for det…. Ufatteligt at man kan tro de ikke har styr på den slags og at tro på det ikke kan skrives ind i en kontrakt…

Ellers bliver det da et slaraffenland med salg til alle de her klubber der har samme ejere. Det er da hverken første eller sidste gang det sker..
                    Okay, så du mener klausulen ligger på en fremtidig ren salgspris og ikke en nettogevinst?

Du kan da ikke indskrive i en kontrakt, hvad den købende klub senere minimum må sælge for !

Comment

den er jeg med på. Men behøver jo ikke være sådan. Det kan også være at OB får procenter af hele beløbet - og så er man ude over et evt problem med intern handel. Og uden at gøre mig til ekspert ud i fodbold kontrakter - så tænker jeg også man kan komme rundt om den eventuelle problematik på andre måde.

Ja bestemt, da det jo lader til, at klubberne snart ikke er søstre mere.

Det er meget sjældent, at man får af hele beløbet, men mega godt forhandlet, hvis det er tilfældet (men så ryger en del af deres forretningsmodel jo på gulvet).

Comment

Okay, så du mener klausulen ligger på en fremtidig ren salgspris og ikke en nettogevinst?

Du kan da ikke indskrive i en kontrakt, hvad den købende klub senere minimum må sælge for !
                        Du kan lave en videresalgs klausul på 2 måder:
                        1. Du får X antal procent af hele salgsprisen eller 2. du får X antal procent af fortjenesten

så nu har Udinese givet 4 mio euro for ham, hvis de så sælger ham for det samme til Watford ser det således ud..
                        i case 1 med en videresalg på 10% får du så yderlige 400.000 euro hvis de sælger for det samme, men 0 hvis de har lavet det som i case nr 2.
                        Last edited by Tømmeren; 16-07-2025, 20:33.

Comment

Det jo bare penge, herregud. Sjovere bliver det at se hvor mange kampe han får i Watford.
                          Tænker ikke han bliver fast mand. Det ville overraske mig meget.

Comment

Står her at vinduet i USA først åbner 24/7. Så det er nok derfor de ikke har så travlt og der ikke rigtig er offentliggjort noget endnu måske

https://www.givemesport.com/fc-dalla...edson-sources/

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Det jo bare penge, herregud. Sjovere bliver det at se hvor mange kampe han får i Watford.
                              De har købt heftigt ind til offensiven og målet er oprykning, så Luca skal levere fra dag 1

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

enig

Comment

Working...
                                X