Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Sommer 2025

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

OB mangler massivt forstærkninger til Superligaen.

Kom nu i gang!

Comment

Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
      Hjulsager, som BT podcasten nævnte som aktuel i OB, er angiveligt tæt på Vejle nu.

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...drew-hjulsager
      Mon ikke de præsenterer Falk lige om lidt også?
      Spøg til side, så ærgrer det mig ikke super meget at misse både Hjulsager og Duelund. Begge deres karriere er på vej nedad, og jeg er ikke sikker på at deres nuværende niveau er så højt, så det er en risiko vi er nød til at tage.

Comment

Min take på det her er at vi ikke ønsker både Falk og Hjulsager og derfor må være så tæt på Falk at vi har takket nej.
        Kan ikke i min vildeste fantasi forestille mig at han ville vælge Vejle over os

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
          Min take på det her er at vi ikke ønsker både Falk og Hjulsager og derfor må være så tæt på Falk at vi har takket nej.
          Sagde Martin Davidsen ikke i sidste podcast at Lasse vøges rygte kom fra en ejendomsmægler :) måske har vi aldrig været interesseret men hjulsager bare heller vil bo i Odense også køre til Vejle hver dag :)

Comment

Oprindeligt indsendt af DD84 Se indlæg

Sagde Martin Davidsen ikke i sidste podcast at Lasse vøges rygte kom fra en ejendomsmægler :) måske har vi aldrig været interesseret men hjulsager bare heller vil bo i Odense også køre til Vejle hver dag :)
            Jo det lyder meget rigtigt. De sagde også at Hjulsager havde misset sindssygt mange kampe de sidste 4 år pga skader. Var det over 50%?
            Sådan en spiller under Zorninger går med garanti i stykker konstant.

Vi skal have friske yngre spillere og har ikke plads til både ham og Falk IMO

Comment

Jo det lyder meget rigtigt. De sagde også at Hjulsager havde misset sindssygt mange kampe de sidste 4 år pga skader. Var det over 50%?

De seneste 2 sæsoner har hans antal minutter svaret til lidt over 16 hele kampe, i ligaen. Ud af 80 mulige kampe. Jeg kan godt være i tvivl om hvor meget han stadig har tilbage i tanken

Comment

har lige fundet det i podcasten - han skulle have siddet ude 85 kampe med skader siden 21/22 sæsonen. Mens falk skulle have været ude i 23 kampe i samme periode.

Jeg syntes Falk giver rigtig god mening - forudsat prisen er den rigtige. Men jeg håber også de kigger på sammensætningen af midtbanen, og kunne man finde en eller to der aldersmæssigt var sådan i midttyverne, gjorde det ikke noget. Trybull, Bonde, (Falk) så begynder det at blive en aldrende midtbane.

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

har lige fundet det i podcasten - han skulle have siddet ude 85 kampe med skader siden 21/22 sæsonen. Mens falk skulle have været ude i 23 kampe i samme periode.

Jeg syntes Falk giver rigtig god mening - forudsat prisen er den rigtige. Men jeg håber også de kigger på sammensætningen af midtbanen, og kunne man finde en eller to der aldersmæssigt var sådan i midttyverne, gjorde det ikke noget. Trybull, Bonde, (Falk) så begynder det at blive en aldrende midtbane.
                  Præcis. Vi behøver ikke flere 30+ på den midtbane når vi også har Ejdum og WCM som jeg har stor fidus til under AZ.
                  Så efter alle disse betragtninger er det den rigtige beslutning uden at have bagklogskabens klare lys til at hjælpe

Comment

Men dén midtbane der kommer vi heller ikke til at spille med. Falk og Ejdum - forudsat Falk kommer - vil være to sikre mand på midtbanen, og derudover håber jeg, at man henter to midtbanespillere mere. William Martin er en dygtig spiller, og han skal have minutter, men jeg synes ikke, vi skal satse alt på en så ung spiller.

Edit: Men enig omkring betragtninger angående Hjulsager
                    Last edited by Kappen1975; i går, 10:51.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kappen1975 Se indlæg

Men dén midtbane der kommer vi heller ikke til at spille med. Falk og Ejdum - forudsat Falk kommer - vil være to sikre mand på midtbanen, og derudover håber jeg, at man henter to midtbanespillere mere. William Martin er en dygtig spiller, og han skal have minutter, men jeg synes ikke, vi skal satse alt på en så ung spiller.

Edit: Men enig omkring betragtninger angående Hjulsager
                      tænker jeg heller ikke. Pointen var mere at jeg gerne så et aldersmæssigt andet mix. Vi har de unge; Ejdum tænker jeg passer perfekt ind. Martin skal stadig udvikle sig - men skal nok også få sine minutter.
                      De ældre, erfarne spillere i Trybull, Bonde og (Falk)

Og så så jeg bare gerne (hvis muligt) nogle yngre men dog med en vis erfaring; 23-28ish...det er ikke så meget nu og her jeg mener det er et problem - men håber man (på sigt) kommer til at tænke lidt længere frem. Om to år kan Ejdum og Martin begge være på vej videre, og Bonde og Falk ved at være færdige - og så står man og skal skifte hele midtbanen på en gang. Selvfølgelig kan man ikke vide hvordan tingene udvikler sig - men jo ikke helt urealistisk at Bonde ikke får forlænget sin kontrakt når den udløber. Fortsætter Ejdum sin udvikling er han er næppe mere end to sæsoner osv.

En 24-25 årig spiller kan naturligvis også være på vej videre - men hvis ellers projektet er på rette vej og spændende nok så er det jo en spiller man ville kunne have 5-6 sæsoner uden problemer.

Comment

Good point .. og helt i tråd med mine personlige håb hvis det har været scenariet.

Believe OB

½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

Ligegyldige kampe eksisterer ikke

Comment

Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                          Good point .. og helt i tråd med mine personlige håb hvis det har været scenariet.
                          Efter forlydender ønsker alle 3 parter at det skal ske. Så har jeg svært ved at se hvorfor det ikke skulle lykkedes.
                          Jo jo der er noget økonomisk der skal løses. Men Falk kender jo nogenlunde lønloftet i OB og det kan derfor ikke komme som en kæmpe overraskelse.
                          Så kræver det at FCK lader ham gå kvit og frit.
                          Måske endda sender ham afsted med en lille pose og OB i den anden ende byder ind med et pænt sign on fee

Uanset hvordan vi vender og drejer det så ved Falk jo godt at det kommer til at koste ham nogle millioner. Han prøver nok bare at begrænse det mest muligt, samtidig med at han kommer til at spille en masse fodbold i sin barndomsklub resten af karrieren

Comment

Efter forlydender ønsker alle 3 parter at det skal ske. Så har jeg svært ved at se hvorfor det ikke skulle lykkedes.
                            Jo jo der er noget økonomisk der skal løses. Men Falk kender jo nogenlunde lønloftet i OB og det kan derfor ikke komme som en kæmpe overraskelse.
                            Måske endda sender ham afsted med en lille pose og OB i den anden ende byder ind med et pænt sign on fee

Uanset hvordan vi vender og drejer det så ved Falk jo godt at det kommer til at koste ham nogle millioner. Han prøver nok bare at begrænse det mest muligt, samtidig med at han kommer til at spille en masse fodbold i sin barndomsklub resten af karrieren
                            Jeg læste i går eller i forgårs på Bluesky, en der havde set Troels Bech og Rasmus Falk gå sammen nede omkring Lillebælt.

Ikke for at bringe en diskussion op, om det vil være en god signing eller ej - blot info.

Det er her:

https://bsky.app/profile/henningadk..../3ls4qsosg6c2y

Comment

"en lille pose" - var det på fyens jeg så at det var 24 mill over de næste to år han står til at tjene. Selv hvis OB strækker sig langt kan jeg ikke se andet end han kommer ned i 1/3 af det - og det er endda nok højt sat.

Det handler om hvor meget Falk ønsker at være en vigtig del af et hold, og derved spille mere eller mindre fast, og hvor meget FCk ønsker at spare en del lønkroner.

Comment

"en lille pose" - var det på fyens jeg så at det var 24 mill over de næste to år han står til at tjene. Selv hvis OB strækker sig langt kan jeg ikke se andet end han kommer ned i 1/3 af det - og det er endda nok højt sat.

Det handler om hvor meget Falk ønsker at være en vigtig del af et hold, og derved spille mere eller mindre fast, og hvor meget FCk ønsker at spare en del lønkroner.
                                Nægter at tro på han får 1 million om måneden. Det er Corner der får det.
                                Rygterne siger 600.000-750.000 om måneden som er 15-18 mill over de næste 2 år

Der tænker jeg at vi kan komme med det halve i løn, sign on og måske et sign off hvis han fuldender kontrakten. Så må Falk og FCK løse resten. Tænker også at FCK er interesseret i at komme ud af den dyre kontrakt efterhånden.

Og hvis man ikke kan løse det må man jo bare konstatere at han ikke ville det nok. Men jeg føler mig overbevist om at Falk står i Ådalen inden alt for længe

Comment

Working...
                                X