Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Sommer 2025

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

Hvis du lytter og læser til alt andet Troels siger, så er det meget tydeligt, hvad hans sigte er. Og det virker sikkert også på en del, der synes den slags er sød musik. Om det så er det rigtige at gøre strategisk, er en anden sag.
    Har har ansat Zorniger for at please mig. Come on….

Comment

Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

Jeg har set 10 af PNE’s kampe.
      frø er frø - han har spillet godt i 2 af de 10, elendigt i 6 og 2 neutrale. De rykker sandsynligvis ud næste sæson, så måske en mulighed.
      hellere Bundu, som rykkede ud, men var rigtig god - dog med en lang skades periode. Sam Greenwood ville være interessant, hvis vi kan tiltrække noget realistisk fra den række.
      Sam er deres bedst lønnede spiller med en ugeløn på lidt om 250.000,- om ugen.

Comment

Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

... nok mere for at redde sin egen r**

Comment

Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

Zorniger er den mest pleasende ansættelse Troels kunne lave. Manden har et stort navn i Superligaen, fordi folk primært kender ham for hans gode periode i Brøndby, da han lavede noget banebrydende, og ikke hans mere afmålte karriere sidenhen.

Men det er faktisk ikke en gang det jeg hentyder til, det er alle de andre ting Troels italesætter, som hele tiden handler om, hvad omverdenen synes. Identitetsprojektet som i bund og grund for en stor del handler om en fanstyret-spillestil og identitet på fodboldbanen. Hele rekrutteringsstrategien som handler om kun at hente profiler og ellers bruge akademispillere for resten, hvor dygtige spillere fra lavere niveau og især lejespillere er TOTALT bandlyst, som naturligt også er de cases fans tænder mindst på. Det handler meget om, hvad andre ønsker OB skal være og gøre, fans og sikkert også Thorborg, og det lyder til i høj grad at være det kompas han styrer efter, hvilket har været meget tydeligt i interview med SFÅ eller det her fx: https://www.mediano.nu/oversigt/2025...roels-bossword

Det kan man jo mene om, hvad man vil. Jeg tror grundlæggende ikke på, at man bare skal give folk det de tror de vil have, så bliver verden fyldt af Ekstra Bladet, TikTok og reality-tv. Når jeg hører Troels nu hører jeg ikke længere den fodboldtænker han engang fremstod som, men i højere grad en mand der taler ind i det narrativ som sikrer ham hans position og brede opbakning.

Uanset hvordan man vender og drejer det, så kunne kombinationen af Zorniger og Falk som henholdsvis træner- og spillertilgang, klart den kombination som skaber de umiddelbart mest positive impulser og reaktioner baseret på folks minder om den, nok kun overgået af, hvis Eriksen blev skiftet ud med Falk. Og det gør det jo selvfølgelig ikke nødvendigvis forkert, men det gør det heller ikke nødvendigvis til de rigtige valg, alene fordi at folk har nogle store positive følelser forbundet med de beslutninger.

Comment

Falk er No go...
            Der må sgu kunne findes nogle fede alternativer
            Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...
            2025 stadig med armene over kors

Comment

Kæmpe ja tak til Falk.

Comment

Falk tilbage til OB - jeg syntes det handler meget om hvilken aftale man lande hvor attraktivt det er. Tænker Falk selv vil skulle gå en hel del ned i løn. Evt transfer - fck har en dyr aldrende spiller siddende på bænken, de vil spare en del lønkroner ved at lade ham gå gratis - så tænker ikke vi skal strække os særligt langt ifht transfer.

Men at Troels undersøger muligheden - det har jeg ikke det store problem med. Også fordi Zorninger må have vendt tommelfingeren opad og derfor må mene det er en fin mulighed.

OB er nok bare så attraktive at skal vi handle spillere med kvalitet - fra "falk" hylden - jamen så er der nogle betænkninger, skadeshistorik og en udløbsdato der nærmer sig. Eller også skal vi en hylde eller to ned.

Falk i sig selv syntes jeg vil være en fin signing, men det kommer an på pris og jo også hvad der ellers bliver hentet ind.

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                  Falk tilbage til OB - jeg syntes det handler meget om hvilken aftale man lande hvor attraktivt det er. Tænker Falk selv vil skulle gå en hel del ned i løn. Evt transfer - fck har en dyr aldrende spiller siddende på bænken, de vil spare en del lønkroner ved at lade ham gå gratis - så tænker ikke vi skal strække os særligt langt ifht transfer.

Men at Troels undersøger muligheden - det har jeg ikke det store problem med. Også fordi Zorninger må have vendt tommelfingeren opad og derfor må mene det er en fin mulighed.

OB er nok bare så attraktive at skal vi handle spillere med kvalitet - fra "falk" hylden - jamen så er der nogle betænkninger, skadeshistorik og en udløbsdato der nærmer sig. Eller også skal vi en hylde eller to ned.

Falk i sig selv syntes jeg vil være en fin signing, men det kommer an på pris og jo også hvad der ellers bliver hentet ind.
                  Mon ikke Falk rykker endnu længere væk fra spilletid efter FCK lige har smidt små 40 millioner for en 17-årig midtbanespiller (og rykket Németh op) og nok gerne vil frigøre Falks løn.
                  Last edited by Online; i dag, 20:16.

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

Mon ikke Falk rykker endnu længere væk fra spilletid efter FCK lige har smidt små 40 millioner for en 17-årig midtbanespiller (rykket Németh op) og nok gerne vil frigøre Falks løn.

han skal nærmest være gratis før jeg tænker det er en god ide…
                    Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...
                    2025 stadig med armene over kors

Comment

Mon ikke Falk rykker endnu længere væk fra spilletid efter FCK lige har smidt små 40 millioner for en 17-årig midtbanespiller og nok gerne vil frigøre Falks løn.
                      kan godt tænkes - så det lige...30 +evt 10 ekstra - for en 17 årig. Det er altså en helt anden liga OB befinder sig i.

Så kan man hente Falk gratis - så er der potentielt 2-3 gode år i ham. Og jeg ser langt heller Falk end Hjulsager...

Men lad os se hvad der sker. Spændende er det - men syntes konteksten er vigtig. Hvad koster Falken (transfer og løn) og hvad får man ellers bragt ind.

Comment

Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlæg

han skal nærmest være gratis før jeg tænker det er en god ide…
                        helt ærligt - så tænker jeg da han skal være gratis. Er han ikke oppe og hæve en 6 mill om året - det er mange penge at have bundet op i en marginal spiller.

FCK spare løn kroner, Falk får spilletid og bliver en central figur på at bygge det nye OB. Og OB får en spiller af en kvalitet man ikke har mulighed for at købe sig til.

Lyder ret meget som en win-win-win hele vejen rundt. Måske der er lidt med Falks kompensation der står i vejen. For FCK kan jo ikke regne med at Falk har nogen egentlig salgsværdi

Comment

helt ærligt - så tænker jeg da han skal være gratis. Er han ikke oppe og hæve en 6 mill om året - det er mange penge at have bundet op i en marginal spiller.

FCK spare løn kroner, Falk får spilletid og bliver en central figur på at bygge det nye OB. Og OB får en spiller af en kvalitet man ikke har mulighed for at købe sig til.

Lyder ret meget som en win-win-win hele vejen rundt. Måske der er lidt med Falks kompensation der står i vejen. For FCK kan jo ikke regne med at Falk har nogen egentlig salgsværdi
                          Han får 9 millioner i FCK, så han skal sluge en markant lønnedgang.

Står jo til 18 millioner i resten af kontraktperioden, hvor pengene ryger ind på kontoen selv om han nok kommer til at hygge sig på bænken det meste af tiden.

Comment

Han får 9 millioner i FCK, så han skal sluge en markant lønnedgang.

Står jo til 18 millioner i resten af kontraktperioden, hvor pengene ryger ind på kontoen selv om han nok kommer til at hygge sig på bænken det meste af tiden.
                            er han på 9?!!? Hold da op...

Jamen det kommer jo så an på hvor meget han ønsker at få spilletid. En ting er han nok vil blive lønførende i OB - fair nok, men det skal ikke være med afstand. Tænker man har en eller anden lønstruktur - den må man holde (nogenlunde) fast i.

Comment

kan godt tænkes - så det lige...30 +evt 10 ekstra - for en 17 årig. Det er altså en helt anden liga OB befinder sig i.

Så kan man hente Falk gratis - så er der potentielt 2-3 gode år i ham. Og jeg ser langt heller Falk end Hjulsager...

Men lad os se hvad der sker. Spændende er det - men syntes konteksten er vigtig. Hvad koster Falken (transfer og løn) og hvad får man ellers bragt ind.
                              3 gode år føler jeg måske er lige vel optimistisk. Når spillere kommer op i den alder er det generelt svært at forudse hvor meget de vil bidrage med i fremtiden. Vi ser spillere der toppræsterer i midten af 30erne og spillere som fuldstændig mister deres niveau den dag de fylder 30. Som du selv siger, så har lønnen selvfølgelig meget at sige her, men jeg tror ikke der er tvivl om at han vil blive lønførende. Personligt ville jeg ikke være tryg med andet end en 1-årlig kontrakt til ham, måske 1+1 hvis vi strammer den.

Comment

er han på 9?!!? Hold da op...

Jamen det kommer jo så an på hvor meget han ønsker at få spilletid. En ting er han nok vil blive lønførende i OB - fair nok, men det skal ikke være med afstand. Tænker man har en eller anden lønstruktur - den må man holde (nogenlunde) fast i.
                                Ja, det er lidt vildt at Corner, Falk og Elyounoussi tilsammen får det samme i løn som den samlede trup i enten SIF, VFF eller RFC

Comment

Working...
                                X