Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Sommer 2025

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur Se indlæg

3 gode år føler jeg måske er lige vel optimistisk. Når spillere kommer op i den alder er det generelt svært at forudse hvor meget de vil bidrage med i fremtiden. Vi ser spillere der toppræsterer i midten af 30erne og spillere som fuldstændig mister deres niveau den dag de fylder 30. Som du selv siger, så har lønnen selvfølgelig meget at sige her, men jeg tror ikke der er tvivl om at han vil blive lønførende. Personligt ville jeg ikke være tryg med andet end en 1-årlig kontrakt til ham, måske 1+1 hvis vi strammer den.
    det svært at spå - især om fremtiden

Min pointe er at der fint kan være 3 gode år i ham. Har han lysten så er der i teorien intet i vejen for han kan spille til han bliver 36.

Men ja det kan være hans niveau falder eller han bliver skadet under første træning og aldrig spiller mere.

En et årig aftale så tror jeg slet ikke det er en mulighed. Heller ikke en 1+1.

Måske en 2 årig med en option.

At han bliver lønførende har jeg ikke noget problem med. Har man en ramme der hedder eks. 200K om måneden - så mener jeg bare man skal holde sig til den struktur (eller ihvertfald ikke sprænge rammen alt for meget)

Comment

Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

Har har ansat Zorniger for at please mig. Come on….
      Bare se hvordan vinter vinduet pleasede folk. Eller hans udtalelser, især den om at oprykning er sekundært.

"Sød musik" der pleaser..... eller noget
      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

Bare se hvordan vinter vinduet pleasede folk. Eller hans udtalelser, især den om at oprykning er sekundært.

Tror du folk havde hyldet ham, hvis han havde hentet 3 spiller i Køge, Hobro og Kolding, eller hvad er din pointe?

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

det svært at spå - især om fremtiden

Min pointe er at der fint kan være 3 gode år i ham. Har han lysten så er der i teorien intet i vejen for han kan spille til han bliver 36.

Men ja det kan være hans niveau falder eller han bliver skadet under første træning og aldrig spiller mere.

En et årig aftale så tror jeg slet ikke det er en mulighed. Heller ikke en 1+1.

Måske en 2 årig med en option.

At han bliver lønførende har jeg ikke noget problem med. Har man en ramme der hedder eks. 200K om måneden - så mener jeg bare man skal holde sig til den struktur (eller ihvertfald ikke sprænge rammen alt for meget)
          Hvis det er sandt, bør vi holde os væk imo.

Comment

Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur Se indlæg

Hvis det er sandt, bør vi holde os væk imo.
            dét aner jeg ikke om det er - det er jo ren spekulation vi har gang i her.

Men har han to år tilbage i FCK til en hyrer vi ikke kan komme i nærheden af - hvorfor skulle han skifte det ud med en 1 årig?

Og vil man have spillere der "køber ind" på projektet - så går det vel begge veje. Vil også mene at er vi nede i 1 årige kontrakter så kan vi jo ligeså godt kaste os ud i leje aftaler som under BW (dem var der jo mange der var SÅ glade for)

Hvis man ikke tror Falk kan holde mere end et år - så skal man holde sig langt væk.

Men tror man på han kan præstere de næste 2-3 sæsoner (og prisen er fornuftig) så tror jeg han kunne være en fin signing.

Comment

Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

Tror du folk havde hyldet ham, hvis han havde hentet 3 spiller i Køge, Hobro og Kolding, eller hvad er din pointe?
              .... at hans udtalelser jo ikke ligefrem har pleaset folket. Hans ageren i transfervinduet ej heller. Tværtimod.
              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

.... at hans udtalelser jo ikke ligefrem har pleaset folket. Hans ageren i transfervinduet ej heller. Tværtimod.
                Så når der bliver snakket om en trup der kun skal bestå af topspillere udefra og egne talenter, og der kun er blevet hentet spillere fra højere rangerede klubber, så har det ført til utilfredshed?.....
                Det kan jeg godt se, det står jo i skærende kontrast til folkeforføreren Jesper Hansen, der jo blev hyldet for sine signinger af Lasse Kryger, Jeppe Hansen, Thomas Mikkelsen mfl. Der har Troels virkelig truffet nogle modige og upopulære beslutninger med Bonde, Bürgy og Grot, det kan jeg godt se.....

Og så må jeg sige, at jeg har svært ved at gennemskue, hvad det er for nogle udtalelser du henviser til, hvor han skulle have nedprioriteret resultater og oprykning. Han har snakket om 3 vigtige ting målepunkter: Kultur, oprykning og udtryk, og kulturen som det vigtigste indsatsområde, nok netop fordi det er grundlaget for de resultater og udtryk. Henvis mig gerne til den modreaktion der har været på de udsagn, det er jeg mildest talt gået min næse forbi

Comment

Så når der bliver snakket om en trup der kun skal bestå af topspillere udefra og egne talenter, og der kun er blevet hentet spillere fra højere rangerede klubber, så har det ført til utilfredshed?.....
                  Det kan jeg godt se, det står jo i skærende kontrast til folkeforføreren Jesper Hansen, der jo blev hyldet for sine signinger af Lasse Kryger, Jeppe Hansen, Thomas Mikkelsen mfl. Der har Troels virkelig truffet nogle modige og upopulære beslutninger med Bonde, Bürgy og Grot, det kan jeg godt se.....

Og så må jeg sige, at jeg har svært ved at gennemskue, hvad det er for nogle udtalelser du henviser til, hvor han skulle have nedprioriteret resultater og oprykning. Han har snakket om 3 vigtige ting målepunkter: Kultur, oprykning og udtryk, og kulturen som det vigtigste indsatsområde, nok netop fordi det er grundlaget for de resultater og udtryk. Henvis mig gerne til den modreaktion der har været på de udsagn, det er jeg mildest talt gået min næse forbi
                  Kunne ikke være mere enig

Comment

Zorniger er den mest pleasende ansættelse Troels kunne lave. Manden har et stort navn i Superligaen, fordi folk primært kender ham for hans gode periode i Brøndby, da han lavede noget banebrydende, og ikke hans mere afmålte karriere sidenhen.

Men det er faktisk ikke en gang det jeg hentyder til, det er alle de andre ting Troels italesætter, som hele tiden handler om, hvad omverdenen synes. Identitetsprojektet som i bund og grund for en stor del handler om en fanstyret-spillestil og identitet på fodboldbanen. Hele rekrutteringsstrategien som handler om kun at hente profiler og ellers bruge akademispillere for resten, hvor dygtige spillere fra lavere niveau og især lejespillere er TOTALT bandlyst, som naturligt også er de cases fans tænder mindst på. Det handler meget om, hvad andre ønsker OB skal være og gøre, fans og sikkert også Thorborg, og det lyder til i høj grad at være det kompas han styrer efter, hvilket har været meget tydeligt i interview med SFÅ eller det her fx: https://www.mediano.nu/oversigt/2025...roels-bossword

Det kan man jo mene om, hvad man vil. Jeg tror grundlæggende ikke på, at man bare skal give folk det de tror de vil have, så bliver verden fyldt af Ekstra Bladet, TikTok og reality-tv. Når jeg hører Troels nu hører jeg ikke længere den fodboldtænker han engang fremstod som, men i højere grad en mand der taler ind i det narrativ som sikrer ham hans position og brede opbakning.

Uanset hvordan man vender og drejer det, så kunne kombinationen af Zorniger og Falk som henholdsvis træner- og spillertilgang, klart den kombination som skaber de umiddelbart mest positive impulser og reaktioner baseret på folks minder om den, nok kun overgået af, hvis Eriksen blev skiftet ud med Falk. Og det gør det jo selvfølgelig ikke nødvendigvis forkert, men det gør det heller ikke nødvendigvis til de rigtige valg, alene fordi at folk har nogle store positive følelser forbundet med de beslutninger.
                    Jeg er ret sikker på at TB ikke havde givet folk hvad de vil have, hvis “vi” havde bedt om noget der ikke var realistisk eller noget som ikke fremmede udviklingen af en sund klubkultur (nu kan jeg ikke huske om du er en af dem der synes at alt var fint i Ådalen, indtil SK ødelagde det hele - for så giver det ikke mening at debattere mere…)
                    Jeg mener også, at AZ på papiret og objektivt set ligner den type træner, som OB har brug for. En tydelig træner, hvor der er fokus på 110 % indsats i alle facetter af fodboldklubben OB. De BIF-fsns jeg kender siger at han revolutionerede hele klubben og de er ham evig taknemlig. Der var naturligvis svipsere. Men hans grundlæggende arbejde for at løfte klubben kulturmæssigt var forbilledligt. Samtidig tror jeg også at han faktisk er en overscoring. Hvilket navn kan man få til at træne en oprykker med 14 års deroute i bagagen? Hvem går rundt uden arbejde? Hvilken dygtig træner vil forlade sit job for at tage til OB? Jeg tror man overvurderer OBs position, hvis man bare tror at toptrænerne står i kø. Det er jo også et parameter man må med i sin vurdering af den træner vi endte med. Kunne TB havde hentet en objektivt bedre træner, med de styrker som OB som klub har brug for lige nu?
                    Jeg er med på at Falk er et sats. Jeg så ham dog i hans seneste indsats for FCK, hvor han blev skiftet ind med 20 min igen. Han var stjernegod. Han er LANGT bedre end OBs bedste spiller. Han kan stadig vende og dreje. Gør sig intelligent spilbar. Ser kanaler op gennem kæderne. Kan holde på bolden og tilsvinge sig frispark, fordi han er så god til at holde på bolden. Samtidig har han rutine fra utallige mesterskaber og championsleaguelampe. Hvis Han er skadesfri stadig den bedste spiller OB har haft siden han selv sidst var i klubben. Jeg kan ikke forstå, hvorfor du partout konkluderer at grunden til at Falk er interessant er at TB vil please publikum. Kunne det ikke være vurderet på hans kompetencer? Det virker næsten mere som om, at du har en torn i siden med TB, når du vil dreje den hen i den retning?
                    Mener du også at TB fyrede SK, fordi “vi” forlangte det for at please os?
                    Last edited by claudes1; i dag, 05:57.

Comment

Ja. Det er klasse.

Comment

Folk mente at TB nærmest løj, når han sagde at det ikke var muligt at hente kvalitetsspillere til OB i første Div, eller var uduelig når han kun kunne hente spillere som Bonde, Adam og Bürgy. Altså at TB var så uduelig, han brugte 1. Div som undskyldning for at han ikke hentede bedre spillere. Alrså dækkede han over egen inkompetence med søgte undskyldninger Synes dog ikke folk gentog denne groteske kritik, da han hentede Grot - jo de gjorde - men ikke da de havde set ham spille…. Så sagde de bare ingenting

Comment

Jeg gider ikke bruge tid på at finde dem. Men der er utallige posts herinde, som mener at det var en katastrofe, at oprykning ikke var 1. Prioritet men kun 2. P efter kulturgenopretningen i TBs udlægning af klubbens ståsted, da han tiltrådte. Der må du selv lige kigge tilbage i trådene. For den er altså god nok, hvor crazy det ellers lyder
                          EDiT: det letteste er jo at de debattører selv “melder sig”. Jeg har en god idé om hvem de er. Men det er jo lettere at de lige selv giver sig til kende og gentager deres holdning…
                          Last edited by claudes1; i dag, 06:23.

Comment

Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

Jeg er ret sikker på at TB ikke havde givet folk hvad de vil have, hvis “vi” havde bedt om noget der ikke var realistisk eller noget som ikke fremmede udviklingen af en sund klubkultur (nu kan jeg ikke huske om du er en af dem der synes at alt var fint i Ådalen, indtil SK ødelagde det hele - for så giver det ikke mening at debattere mere…)
                            Jeg mener også, at AZ på papiret og objektivt set ligner den type træner, som OB har brug for. En tydelig træner, hvor der er fokus på 110 % indsats i alle facetter af fodboldklubben OB. De BIF-fsns jeg kender siger at han revolutionerede hele klubben og de er ham evig taknemlig. Der var naturligvis svipsere. Men hans grundlæggende arbejde for at løfte klubben kulturmæssigt var forbilledligt. Samtidig tror jeg også at han faktisk er en overscoring. Hvilket navn kan man få til at træne en oprykker med 14 års deroute i bagagen? Hvem går rundt uden arbejde? Hvilken dygtig træner vil forlade sit job for at tage til OB? Jeg tror man overvurderer OBs position, hvis man bare tror at toptrænerne står i kø. Det er jo også et parameter man må med i sin vurdering af den træner vi endte med. Kunne TB havde hentet en objektivt bedre træner, med de styrker som OB som klub har brug for lige nu?
                            Jeg er med på at Falk er et sats. Jeg så ham dog i hans seneste indsats for FCK, hvor han blev skiftet ind med 20 min igen. Han var stjernegod. Han er LANGT bedre end OBs bedste spiller. Han kan stadig vende og dreje. Gør sig intelligent spilbar. Ser kanaler op gennem kæderne. Kan holde på bolden og tilsvinge sig frispark, fordi han er så god til at holde på bolden. Samtidig har han rutine fra utallige mesterskaber og championsleaguelampe. Hvis Han er skadesfri stadig den bedste spiller OB har haft siden han selv sidst var i klubben. Jeg kan ikke forstå, hvorfor du partout konkluderer at grunden til at Falk er interessant er at TB vil please publikum. Kunne det ikke være vurderet på hans kompetencer? Det virker næsten mere som om, at du har en torn i siden med TB, når du vil dreje den hen i den retning?
                            Mener du også at TB fyrede SK, fordi “vi” forlangte det for at please os?
                            Jeg er helt enig i at AZ er det ypperste som OB kunne ende med. Jeg tilskriver det i høj grad TBs personlige kendskab til AZ - det eneste jeg vil tilføje er vel at jeg ikke tror solidariteten mellem toptrænere er på topniveau hvor jeg da har flere beretninger om at ledige trænere gerne kontakter klubber og tilbyder deres services i stedet for den der nu er tilknyttet en given klub .. men det er jo en anden snak.
                            Jeg har også den fulde tillid til at TB/AZ selvf. kun tilbyder RF en aftale hvis det er deres klare opfattelse at han er en forstærkning her og nu med de risici der er, og ikke bare et kært minde om noget der var engang fra TBs side.

Believe OB

½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

Ligegyldige kampe eksisterer ikke

Comment

Working...
                            X