Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Sommer 2025

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

selvfølgelig bør de tælles med her. Yaya og JBA var også en del af holdet sidste sæson - så de skal erstattes af spillere udefra (eller talenter der rykkes op) ellers bliver truppen jo mindre rent numerisk - for ikke at tale kvalitetsmæssigt
    Selvfølgelig skal Ivan, der spillede en marginal rolle i første division, da ikke tælles med som en der pinedød skal erstattes. Men altså med den der 1:1 tankegang er der jo aldrig plads til at tage højde for ungdomsspillere, der udvikler sig og er klar til at indtage mere betydelige roller inteuppen. For et år siden mente du vel ikke at Askou, Boyang, Martin, Juul-Sandberg mm skulle tælles med som tilgange eller hvad? Skal Magnus Andersen og Eskildsen så også tælles med denne sommer?

Edit: kan ved genlæsning se ift det sidste, at du mener talenter der rykkes op skal tælles med også. Det er jo fint nok, men så er alt jo fint hvis bare TB rykker Noah Lassen og Amrani officielt op efter deadline ;)

Comment

Der er mange måder at tælle på. Det er dog ikke mange dage siden, at Troels udtalte, at han gik efter en trup på 20 markspillere.

Jeg skal ikke afvise, at det først er inden for de sidste par uger, at han synes det og måske syntes han noget andet, sagde noget andet, tidligere i vinduet.

Lige nu er der 21 markspillere, man kan så selv begynde at trække fra der, for at få plads

Comment

Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

Bartolt har aldrig været i førsteholdstruppen, hvorfor skal han tælles med her? Michelson og Ivancevoc tæller helt sikkert heller ikke med i “hvad der skal ud, skal erstattes”-regnskabet. Deres roller i
        truppen har McCoy og JBA/Boyang overtaget.
        Helt enig. Man får ikke noget brugbart ud af at lave de der 1:1, "Spiller X afløser spiller Y"-sammenligninger. Det giver mere mening at se hver sæson og transfervindue som en ny situation, kigge på hvordan vi spiller, hvilke spillere, der evt. har rykket sig og hvor vi er sårbare og har brug for erstatning. Gør man det er det da også tydeligt, at det ville give mere ro i maven med 2-3 spillere ind.

Men igen. Ikke for enhver pris.

Comment

Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

Selvfølgelig skal Ivan, der spillede en marginal rolle i første division, da ikke tælles med som en der pinedød skal erstattes. Men altså med den der 1:1 tankegang er der jo aldrig plads til at tage højde for ungdomsspillere, der udvikler sig og er klar til at indtage mere betydelige roller inteuppen. For et år siden mente du vel ikke at Askou, Boyang, Martin, Juul-Sandberg mm skulle tælles med som tilgange eller hvad? Skal Magnus Andersen og Eskildsen så også tælles med denne sommer?

Edit: kan ved genlæsning se ift det sidste, at du mener talenter der rykkes op skal tælles med også. Det er jo fint nok, men så er alt jo fint hvis bare TB rykker Noah Lassen og Amrani officielt op efter deadline ;)
          nej det er ikke bare fint - numerisk skal der være en trup på 22 plus målmænd eller hvor mange de har - her tæller talenterne klart med. Det syntes jeg ikke de gør på helt samme måde ifht om de er klar til at spille...for hvis det var tilfældet så havde vi jo truppen på plads - der er 22 (tror jeg - gider ikke lige tælle efter) men når stort set ingen på bænken er nogle Zorniger mener er gode nok til at han kan bringe dem efter 60 min - så er der et problem.

- Tænker også der er en grund til Zorniger gerne vil have 20 spillere der er klar til at spille, og så to talenter. Og her er det jo en flydende overgang, Askou ser ud til at være klar, Yaya har også rykket sig - pointen er der er en ubalance i truppen, der mangler spillere der er klar - det behøver ikke være en 28 årig spiller, Ejdum tæller jo tydeligvis med. Men Hansborg, Sandberg, Martin, Andersen, Grubbe er jo ikke. Trybull kan vel også tælles med her - da det er tydeligt Zorniger ikke vil bruge ham. Det er 6 spillere ud af en trup på 20-22...godt nok meget.
          Last edited by mhbp; i dag, 13:12.

Comment

Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
            Der er mange måder at tælle på. Det er dog ikke mange dage siden, at Troels udtalte, at han gik efter en trup på 20 markspillere.

Jeg skal ikke afvise, at det først er inden for de sidste par uger, at han synes det og måske syntes han noget andet, sagde noget andet, tidligere i vinduet.

Lige nu er der 21 markspillere, man kan så selv begynde at trække fra der, for at få plads
            numerisk tror jeg vi er der - men det der er tale om er jo noget mere kvalitet. Så kunne man jo overveje at sende et par stykker på lån for at gøre plads. Eller få sendt Trybull videre

Comment

numerisk tror jeg vi er der - men det der er tale om er jo noget mere kvalitet. Så kunne man jo overveje at sende et par stykker på lån for at gøre plads. Eller få sendt Trybull videre
              Numerisk er det så inkl. Trybull og Bonde?
              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

uagtet at jeg ikke er TBs største fan, så er han jo ikke en dårlig sportsdirektør - eller uintelligent når det kommer til fodbold. Han kender også Zorniger og hans spillestil - så han ved godt hvad han har sat igang og hvad der kræves.

Nej vi får ikke de 4-5 som Zorniger og sikkert en del af os andre mener der mangler. Men jeg kan simpelthen ikke forestille mig at man ikke henter mere ind. Troels gjorde det hele sidste sæson - minimums bemanding - gav plads til de unge, ja - men på et ikke specielt stabilt spilledende hold - så hvor godt var det egentligt? Samtidig har han skubbet de berømte lektier foran sig - og med tilgangen af Zorniger har han nok øget den mængde lektier der skulle laves.

Én mere ind må være et absolut minimum, håber på to og drømmer urealistiske drømme om mere.

Jeg tror også der sker mere. Selvfølgelig kan de se det samme som vi ser.

Ift. til at skubbe de berømte lektier foran sig:
                Jeg synes jo netop dette transfervindue har vist hvad, der var positivt ved at vente. Der har været skrevet en del om spillere som Bonde, Adam Sørensen og Bürgy, men hyldemæssigt vil jeg mene det er tæt på toppen af, hvad en klub som OB kan håbe på at tiltrække til 1. division. Da vi hentede Adam var der f.eks. store dele af "fodbold-Danmark", der havde svært ved at forstå hvorfor han valgte OB over Silkeborg eller andre danske klubber. Men i Superligaen er flere af de spillere bare lige knap gode nok. Det er tidligt for alvor at konkludere noget om de nye spillere i dette vindue, men flere af dem har i hvert fald vist et topniveau, der er noget helt andet.

Og så er Zorniger kommet.​ Jeg kunne nemt forestille mig, at netop de mange lektier (den smalle trup) har været en stor medvirkende faktor til, at han fandt projektet interessant. Fordi der så var mulighed for at få indflydelse på truppen og noget økonomisk råderum at arbejde med.

Comment

Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

Du kan ikke finde et eneste citat fra TB, der understøtter dit udsagn. Det er det sædvanlige uintelligente bavl og selektive læsning fra pøblen herinde :).

Der venter helt sikkert en travl periode for alle os, der arbejder med rekkrutering i OB. Jeg kunne godt forestille mig, at vi som udgangspunkt skal have tre nye spillere, siger Bech og tilføjer mere generelt:

– Vi skal have en netto-tilgang, og det skal vi især i forventning om, at der også er nogle spillere, der forlader os”

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...en-superligaen

Før der blev ophævet med Mihajlo og Nico’s kontraktudløb.
                  Last edited by Plum; i dag, 13:48.
                  "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Numerisk er det så inkl. Trybull og Bonde?
                    Bonde træner vel ikke med endnu så nej. Men kunne sagtens se Troels prøve at tælle ham med hvis det er "lige oppe over" at han vender tilbage.

trybull - træner han med, går jeg ud fra når han er udtaget til kampe, så ja numerisk tæller han da med - at han så burde sendes videre så man kunne få en anden ind som Zorniger faktisk vil bruge. På den måde er det vel ikke anderledes end eks. Sandberg - numerisk tæller han med - men er jo ikke i nærheden af spilletid.

Comment

Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

Jeg tror også der sker mere. Selvfølgelig kan de se det samme som vi ser.

Ift. til at skubbe de berømte lektier foran sig:
                      Jeg synes jo netop dette transfervindue har vist hvad, der var positivt ved at vente. Der har været skrevet en del om spillere som Bonde, Adam Sørensen og Bürgy, men hyldemæssigt vil jeg mene det er tæt på toppen af, hvad en klub som OB kan håbe på at tiltrække til 1. division. Da vi hentede Adam var der f.eks. store dele af "fodbold-Danmark", der havde svært ved at forstå hvorfor han valgte OB over Silkeborg eller andre danske klubber. Men i Superligaen er flere af de spillere bare lige knap gode nok. Det er tidligt for alvor at konkludere noget om de nye spillere i dette vindue, men flere af dem har i hvert fald vist et topniveau, der er noget helt andet.

Og så er Zorniger kommet.​ Jeg kunne nemt forestille mig, at netop de mange lektier (den smalle trup) har været en stor medvirkende faktor til, at han fandt projektet interessant. Fordi der så var mulighed for at få indflydelse på truppen og noget økonomisk råderum at arbejde med.
                      jamen der kan helt sikkert være fordele ved at vente - men det betyder bare at der er mere der skal laves på et eller andet tidspunkt. Troels har jo godt vist at alle de unge ikke ville tage skridtet op og være klar til superligaen, nogle har gjort det, nogle er kommet tættere på, og så er der andre som det nok ikke lykkedes med - eller som bare kræver endnu mere tid.

Comment

Der venter helt sikkert en travl periode for alle os, der arbejder med rekkrutering i OB. Jeg kunne godt forestille mig, at vi som udgangspunkt skal have tre nye spillere, siger Bech og tilføjer mere generelt:

– Vi skal have en netto-tilgang, og det skal vi især i forventning om, at der også er nogle spillere, der forlader os”

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...en-superligaen
                        Den er jo fra April og vi har hentet 5 spillere siden han udtalte dette

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

Men der har også været 5 afgange ..

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

man har solgt to startere, sendt en spiller på leje plus de afgange der har været...

Comment

Men der har også været 5 afgange ..
                              Ja. Men han lavede også flere interviews på det tidspunkt, hvor han lidt uddyber det (mener han havde et i SFÅ). Det jeg læser ham sige, er ikke, at der skal være tre flere spillere i truppen. Men at man gerne vil have 3 forstærkninger ind i truppen (nok en til hver kæde) og derudover erstatte spillere, der evt. skulle blive solgt fordi de er interessante for større klubber (Luca, Deedson). Ikke at man nødvendigvis skal erstatte en spiller som Ivancavic, der reelt ikke spillede en rolle på det tidspunkt.

Men enig i, at der mangler nogle i det regnskab. To nok. Som minimum en erstatning for Luca.
                              Last edited by Agbre; i dag, 14:04.

Comment

man har solgt to startere, sendt en spiller på leje plus de afgange der har været...
                                Det er vel også fem .. men jeg medgiver at TB jo ikke udtaler om det er før eller efter kontraktudløb .. eller hvordan talenter tælles med eller ej …

Der er pt 21 markspiller hvor Bonde er ude og Trybull åbenbart er bandlyst. Dertil et nyoprykket talent og AZ tydeligvis vil køre start11 ud over kanten fremfor at bruge reserverne, undskyld gamechangerne, så mener jeg altså at der mangler et par stykker og jeg tror på at de kommer hvis TB skal gøre brug af udtalelserne omkring at vente … det var næppe Ismahila og evt. Thomas Isherwood han havde i tankerne ..

TB har varslet et par udlejninger. Der skal vel også noget ind bare for at holde antal ..
                                Last edited by Plum; i dag, 14:04.

Comment

Working...
                                X