Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Vinter 2025

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

https://fyens.dk/ob/skotske-medie-ob...20751b3434e-11

Ja det kan vi jo alle regne ud. Men hvad er det første tal Leif? Gratis omgang fra fyens.dk.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
      https://fyens.dk/ob/skotske-medie-ob...20751b3434e-11

Ja det kan vi jo alle regne ud. Men hvad er det første tal Leif? Gratis omgang fra fyens.dk.
      Nu starter man jo ikke med et 0 , og derfor er første ciffer helt sikkert et 1-tal - alt andet ville da være en sensation - sværere er det da ikke.

Comment

Oprindeligt indsendt af Brians Se indlæg
        Nogle der har hørt Celtic skulle være interesseret i Slotsager ?.
        Så lige i farten i formiddags, at den er på Sky News. Læste ikke linket, men det kunne måske tyde på der er interesse i hvert fald.
        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

Så lige i farten i formiddags, at den er på Sky News. Læste ikke linket, men det kunne måske tyde på der er interesse i hvert fald.
          Jeg læste også et sted på Twitter fra et hollandsk medie, at Utrecht stadig havde været interesseret, men Slotsager(-"lejren") skulle have informeret dem om, at han havde valgt en anden klub. Så kunne godt tænkes han allerede har skrevet kontrakt med Celtic fra sommer. Og der måske/måske ikke er forhandling om skifte nu her.

Comment

Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

Jeg læste også et sted på Twitter fra et hollandsk medie, at Utrecht stadig havde været interesseret, men Slotsager(-"lejren") skulle have informeret dem om, at han havde valgt en anden klub. Så kunne godt tænkes han allerede har skrevet kontrakt med Celtic fra sommer. Og der måske/måske ikke er forhandling om skifte nu her.
            Det kunne måske godt lyde som noget der efterhånden falder på plads. Ja, det er jo så spørgsmålet hvem han har mest værdi for det næste halve år.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

Det kunne måske godt lyde som noget der efterhånden falder på plads. Ja, det er jo så spørgsmålet hvem han har mest værdi for det næste halve år.
              Ja, måske det hænger på om vi kan finde en erstatning inden mandag aften.

Comment

Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg

Ja, måske det hænger på om vi kan finde en erstatning inden mandag aften.
                Erstatning ? vi har jo stort set ikke brugt ham ?? hvis Julius har taget så store skridt som der nævnes kan vi vel klare foråret med Gomez, Julius, Paulsen og Ivancevic
                Truppen skal jo slankes....

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Nej men sporene skræmmer og så var det blot en dumsmart oneliner fra mig på din melding om at “dukker den rigtige spiller op” ..

Jeg syntes at det er fint at se talenterne an men jeg syntes at det er et gamble, dels med oprykningen i denne sæson og dels med en stor udskiftning til sommer.
                  Mange talenter kan rykke sig bevares, men at forvente at 3-4-5 nye kan starte inde/være reelle alternativer og sikre overlevelse i næste sæson mener jeg er naivt.
                  Spillere som Luca, Ejdum og Martin der er start11’ere i dag er knapt nok blevet testet på SL niveau og slet ikke i en hverken en hel eller halv sæson, så at forvente at næste række er klar kan jeg ikke forstå at folk køber ind på.
                  Det nye kuld der kommer op er endnu mere uerfarne på trods af gode resultater i ungdomsrækkerne.
                  Hvor mange af dem der blev rykket op i sommers spiller kontinuerligt i 1. div.

Luca, Ejdum, Martin, Markus
                  McCoy, Askou, Sandberg, Hansborg
                  Lassen, Bender, Grymer, Boe +
                  Jeg synes generelt du fokuserer lidt for kortsigtet. For meget kun på næste sæson. Det er klart, at hvis de unge skal være i truppen skal man stole på, at de kan spille en eller anden rolle i næste sæson. Ved at give dem spilletid resten af sæsonen kan man bedre vurdere om de er klar til at agere 1./2./3. reserve til forskellige positioner. Hvis de ikke kommer for langt bag i køen er der større chance for, at de kan få noget spilletid og blive klar til en større rolle om et eller to år.

Men det er så bare min måde at se det på.

Jeg er med på at tro, håb og kærlighed til klubben driver entusiasmen men “stiverne” .. der mangler stivere .. Myhra, Trybull og Owusu er de erfarne med DonD og Gomez som de næste - begge 23.. begge forholdsvis ustabile.

OB mister Manneh, Fenger, Slotsager, Nico, Bjørn, Mihajlo og måske DonD. Alle spillere i eller lige omkring start11 + Bonde og Yaya der skal erstattes af 2. eller 3. række talenter ..

Det er forrykt siger jeg, forrykt

Jeg mener i den grad at man bør forstærke det hold der p.t. ligner

Myhra
                  Owusu. Gomez. Askou. Adam.
                  Trybull.
                  Grubbe. Ejdum.
                  Martin
                  DonD. Luca.

Reserverne er:
                  Hansen
                  McCoy. X. X. X.
                  Lassen.
                  Grymer. Bender.
                  Sandberg.
                  Markus. Hansborg/Boe.

og starter man i dette vindue er der en chance for at man ikke skal starte forfra til sommer med at spille for mange nye ind som måske kommer sidst i vinduet hvor der allerede er spillet en del kampe .. man kan jo risikere at man ligger i den nedre del af tabellen og så bliver det næppe heller nemt at hente spillere til ..

Jeg har svært ved at se upsiden ved at vente ..
                  Udover spilletid til talenter, der vil gavne på længere sigt er upsiden ved at vente er først og fremmest, at man kan få bedre spillere. Ganske enkelt. Over en bred kam vil de spillere vi henter til sommer være bedre end dem vi evt. henter i dette vindue. Fordi det er et sommervindue, og der dermed er flere “ledige” på markedet og fordi man vil være det mere det mere attraktive som klub (hvis man er i Superliga). Det betyder ikke, at man ikke kan hente gode spillere nu. Mulighederne for det er bare en del mere begrænsede så alt sandsynlighed taler for, at man vil finde bedre spillere ved at vente.

Downsiden er dels, at man helt reelt risikerer at sætte oprykningen over styr ved at være for defensive (eller tålmodige) og vente. Og dels, at man risikerer at “give sig selv for mange lektier for”. Så man enten presser sig selv til at tage forhastede beslutninger om nye spillere tidligt i vinduet for at have en chance for at integrere dem bare lidt. Eller at man venter for længe og ikke har en konkurrencedygtig trup i de første kampe, hvilket kan skabe en lavine-effekt for resten af sæsonen. Eller, at de til sommer bare heller ikke lykkes med at hente den nødvendige kvalitet. Alle de bekymringer er, som jeg ser det, legitime.

Det er bl.a. de beslutninger TB er ansat til at tage. Ved ikke at gøre mere i dette vindue presser han (og de) sig selv til at gøre mere til sommer, men så må de levere der. Kikser vi enten oprykning eller falder sammen i Superligaen er det fiasko. Så er der ikke så meget mere at komme efter.

Og så er der ikke drøftet risiko for at Luca, Ejdum, Martin eller andre bliver solgt og bør erstattes ..

og så regner jeg egentlig med at man også siger farvel til Selven … der sammen med Yaya sagtens kan erstattes med egne talenter ..

Og ikke mindst … med 4-5 talenter op til sommer? er det stadig færre end der har kontraktudløb så forsøg nu at få afskibet Mihajlo, Slotsager og Fenger i denne uge og hentet erstatninger .. ryger DonD og Nico skal de jo også erstattes og det er måske dem man venter på at få afklaret ..
                  Skal jeg spå om truppen i næste sæson tror jeg følgende:

Ud:
                  • Deedson sælges.
                  • Fenger og Slotsager sælges i dette vindue eller er væk senest til sommer.
                  • Ivancevic ønsker man ikke at forlænge med og Mickelson vil nok noget andet hvis han er reserve.
                  • Selvén og Yaya Bojang har måske længere kontrakter, men kan ikke forestille mig andet end, at der findes noget andet til dem fra sommer af.
                  • Og så er der Grubbe. Jeg beundrer hans indstilling, men jeg tror ikke på ham som central midt. Synes også der er tegn på, at klubben heller ikke rigtigt gør. På trods af tynd trup kunne jeg på hans vegne godt frygte, at han vil glide længere bagi køen og blive overhalet af flere unge. Måske vil Owusu få en del kampe på midten. Så til sommer kunne jeg godt forestille mig, at han selv ønsker noget andet.
                  Bjørn Paulsen tror jeg forlænger. Det er 8 spillere væk fra de 24 der er i dag. 16 tilbage (inkl. Bonde). Det er ikke meget. 4-5 op fra akademiet lyder vildt, men er måske et godt bud. 5 “voksne” spillere udefra, mindst en starter til hver kæde. Det kunne være:

Ind:
                  • Noah Lassen.
                  • Magnus Andersen?
                  • Valdemar Grymer?
                  • Tobias Elnegaard på mål?
                  • Noah Barholt (backup på venstre back)?
                  • En midterforsvarer med starter-niveau.
                  • En 8’er med starter-niveau.
                  • En makker til Luca med starter-niveau. Skal gerne være en erstatning for Deedson. Dvs. en der har fart og kan true modstanderne dybt. Har vi 0 fart helt fremme gør vi det svært for os selv. Gerne en der også kan spille højrekant så vi har muligheden for at skifte til 4-3-3.
                  • En backup/konkurrent til Luca. Dvs. en der har noget fysik og ikke er helt grøn.
                  • En backup/konkurrent til Trybull. Skal også gerne være en spiller, der har noget fysik og kan sætte sig igennem i dueller. Er spændt på både Sandberg og Noah Lassen, men kunne godt frygte, at en midtbane med en af dem, William Martin og Ejdum bare ville blive fuldstændig mast fysisk.
                  Det vil give 26 spillere og ikke så mange nye, at jeg tror det vil være et problem. Men sikkert helt skudt ved siden af. Og som du selv siger er der ikke taget højde for evt. salg af f.eks. Luca (håber og tror faktisk ikke det sker).

Det vil samtidig give en meget ung trup, hvor en stor del af bredden består af talenter. Det kunne godt bekymre lidt, men kunne være et fedt hold at følge. En defensiv allround spiller udefra med rutine/niveau ville nok pynte. Det samme med offensiven, hvor det hurtigt kunne blive tyndt. Måske spillere som Hansborg, Sandberg, Markus Jensen kunne blive udlejet.

Der kunne også ske noget mere på målmandsposten hvis f.eks. Martin Hansen stopper.

Er spændt på hvordan det puslespil går op. Det kan godt se lidt uoverskueligt ud, men jeg håber da TB og co. har en plan som de formår at føre ud i livet. Først og fremmest håber jeg bare ikke vi får smidt den oprykning væk.

Comment

[QUOTE=Agbre;n355133]

Jeg synes generelt du fokuserer lidt for kortsigtet. For meget kun på næste sæson... /QUOTE]

Men man er også nødt til at tænke lidt kortsigtet. Oprykning skal sikres og dernæst skal vi helst overleve næste sæson. Fint med tanker på den helt lange bane men der skal også bare leveres hver weekend så vi ikke ender som et elevator hold.

Og med det hold du lister op - og det TB lægger op til man gør her i foråret - det er for smalt i min bog. Og det er mange startere man skal hente næste sommer - så kan det godt være de har højere kvalitet, men kommer de først sidst i vinduet kan 25/26 sæsonen være ovre inden den kommer igang.

Comment

Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

Jeg synes generelt du fokuserer lidt for kortsigtet. For meget kun på næste sæson. Det er klart, at hvis de unge skal være i truppen skal man stole på, at de kan spille en eller anden rolle i næste sæson. Ved at give dem spilletid resten af sæsonen kan man bedre vurdere om de er klar til at agere 1./2./3. reserve til forskellige positioner. Hvis de ikke kommer for langt bag i køen er der større chance for, at de kan få noget spilletid og blive klar til en større rolle om et eller to år.

Men det er så bare min måde at se det på.

Udover spilletid til talenter, der vil gavne på længere sigt er upsiden ved at vente er først og fremmest, at man kan få bedre spillere. Ganske enkelt. Over en bred kam vil de spillere vi henter til sommer være bedre end dem vi evt. henter i dette vindue. Fordi det er et sommervindue, og der dermed er flere “ledige” på markedet og fordi man vil være det mere det mere attraktive som klub (hvis man er i Superliga). Det betyder ikke, at man ikke kan hente gode spillere nu. Mulighederne for det er bare en del mere begrænsede så alt sandsynlighed taler for, at man vil finde bedre spillere ved at vente.

Downsiden er dels, at man helt reelt risikerer at sætte oprykningen over styr ved at være for defensive (eller tålmodige) og vente. Og dels, at man risikerer at “give sig selv for mange lektier for”. Så man enten presser sig selv til at tage forhastede beslutninger om nye spillere tidligt i vinduet for at have en chance for at integrere dem bare lidt. Eller at man venter for længe og ikke har en konkurrencedygtig trup i de første kampe, hvilket kan skabe en lavine-effekt for resten af sæsonen. Eller, at de til sommer bare heller ikke lykkes med at hente den nødvendige kvalitet. Alle de bekymringer er, som jeg ser det, legitime.

Det er bl.a. de beslutninger TB er ansat til at tage. Ved ikke at gøre mere i dette vindue presser han (og de) sig selv til at gøre mere til sommer, men så må de levere der. Kikser vi enten oprykning eller falder sammen i Superligaen er det fiasko. Så er der ikke så meget mere at komme efter.

Skal jeg spå om truppen i næste sæson tror jeg følgende:

Ud:
                      • Deedson sælges.
                      • Fenger og Slotsager sælges i dette vindue eller er væk senest til sommer.
                      • Ivancevic ønsker man ikke at forlænge med og Mickelson vil nok noget andet hvis han er reserve.
                      • Selvén og Yaya Bojang har måske længere kontrakter, men kan ikke forestille mig andet end, at der findes noget andet til dem fra sommer af.
                      • Og så er der Grubbe. Jeg beundrer hans indstilling, men jeg tror ikke på ham som central midt. Synes også der er tegn på, at klubben heller ikke rigtigt gør. På trods af tynd trup kunne jeg på hans vegne godt frygte, at han vil glide længere bagi køen og blive overhalet af flere unge. Måske vil Owusu få en del kampe på midten. Så til sommer kunne jeg godt forestille mig, at han selv ønsker noget andet.
                      Bjørn Paulsen tror jeg forlænger. Det er 8 spillere væk fra de 24 der er i dag. 16 tilbage (inkl. Bonde). Det er ikke meget. 4-5 op fra akademiet lyder vildt, men er måske et godt bud. 5 “voksne” spillere udefra, mindst en starter til hver kæde. Det kunne være:

Ind:
                      • Noah Lassen.
                      • Magnus Andersen?
                      • Valdemar Grymer?
                      • Tobias Elnegaard på mål?
                      • Noah Barholt (backup på venstre back)?
                      • En midterforsvarer med starter-niveau.
                      • En 8’er med starter-niveau.
                      • En makker til Luca med starter-niveau. Skal gerne være en erstatning for Deedson. Dvs. en der har fart og kan true modstanderne dybt. Har vi 0 fart helt fremme gør vi det svært for os selv. Gerne en der også kan spille højrekant så vi har muligheden for at skifte til 4-3-3.
                      • En backup/konkurrent til Luca. Dvs. en der har noget fysik og ikke er helt grøn.
                      • En backup/konkurrent til Trybull. Skal også gerne være en spiller, der har noget fysik og kan sætte sig igennem i dueller. Er spændt på både Sandberg og Noah Lassen, men kunne godt frygte, at en midtbane med en af dem, William Martin og Ejdum bare ville blive fuldstændig mast fysisk.
                      Det vil give 26 spillere og ikke så mange nye, at jeg tror det vil være et problem. Men sikkert helt skudt ved siden af. Og som du selv siger er der ikke taget højde for evt. salg af f.eks. Luca (håber og tror faktisk ikke det sker).

Det vil samtidig give en meget ung trup, hvor en stor del af bredden består af talenter. Det kunne godt bekymre lidt, men kunne være et fedt hold at følge. En defensiv allround spiller udefra med rutine/niveau ville nok pynte. Det samme med offensiven, hvor det hurtigt kunne blive tyndt. Måske spillere som Hansborg, Sandberg, Markus Jensen kunne blive udlejet.

Der kunne også ske noget mere på målmandsposten hvis f.eks. Martin Hansen stopper.

Er spændt på hvordan det puslespil går op. Det kan godt se lidt uoverskueligt ud, men jeg håber da TB og co. har en plan som de formår at føre ud i livet. Først og fremmest håber jeg bare ikke vi får smidt den oprykning væk.
                      Er ikke sikker på at det er lettere til sommer .. OB er stadig en oprykker og spillere vil afvente bedre muligheder til sidst i vinduet hvor der er spillet en del kampe og dermed kan man risikere at ligge i den tunge ende i forhold til manglende forstærkninger mod bedre hold - det lokker ikke til.
                      Omvendt burde det nu være muligt at hente fornuftige spillere der ikke har fået meget tid i efteråret a la Adam og Bonde …
                      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...or-thorkelsson

"Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

Comment

Hvad har det med os at gøre?

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

Hvad har det med os at gøre?
                            Ikke noget specifikt. Ved ikke om han bare ikke er god nok til SJE eller de leder efter en anden type men ung centerforsvar med landskampe kan man vel bygge på ..

Comment

Så lidt talgymnastik …

Hvis man nu leger med tanken om at Akademiet skal levere 5 spillere hver år, så har man:
                              5 1. seniorer der er oppe og træne med og snuse til holdet,
                              5 2. seniorer der har været i truppen i en sæson og bør kunne være reserver og så
                              5 3. Seniorer der bør være i start11 eller konkurrere om pladserne ..

p.t. er det så:
                              Luca, Ejdum, Martin, Markus og Grubbe
                              McCoy, Askou, Sandberg, Hansborg og der burde nok være en 3. målmand
                              Lassen, Bender, Grymer, Hjalte Bo og Wulf har trænet med i opstarten … andre?

Er OB så Danmarksmestre i transition?

Det er givetvis ikke alle der slår igennem så nogle forbliver reserver eller ryger videre ..

Det er 15 spillere og så mangler der stadig 8-10 spillere der gerne skulle være startere eller kandidere til det ..

Myhra, Hansen, Gomez, Owusu, Trybull, Adam, Bonde, DonD.

Lækkert med “ældre” Akademiespillere som Fenger og Slotsager men er også snart væk ..

Bjørn, Mihajlo, Nico, Yaya, Selven er nok snart væk ..
                              Last edited by Plum; i går, 20:24.

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

Men man er også nødt til at tænke lidt kortsigtet. Oprykning skal sikres og dernæst skal vi helst overleve næste sæson. Fint med tanker på den helt lange bane men der skal også bare leveres hver weekend så vi ikke ender som et elevator hold.

Og med det hold du lister op - og det TB lægger op til man gør her i foråret - det er for smalt i min bog. Og det er mange startere man skal hente næste sommer - så kan det godt være de har højere kvalitet, men kommer de først sidst i vinduet kan 25/26 sæsonen være ovre inden den kommer igang.

Er det ikke netop pointen ved at bruge de unge og give dem den nødvendige spilletid, at man håber på det er med til at vi netop ikke skal hente SÅ mange startere fremover?

Bevares, det kan blive en smal trup, og næste sæson er selvfølgelig ikke en fjernere fremtid... omvendt så har vi også haft/har spillere i truppen nu, som skulle styrke start 11'eren da de blev hentet til superligaen, men som ikke engang gav/giver til bredden her i 1. Division.

Hellere det vi ser nu end plan C D og E handler.

Comment

Working...
                                X