Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Vinter 2025

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Transfervinduet Vinter 2025

    P.t. en trup med 24 spillere, hvoraf 11-12 er fra Akademiet (50%) og 7 har kontraktudløb til sommer (29%).

    Indtil videre har denne sæson peget mod direkte oprykning og det tænker jeg godt man kan have for øje når man kigger ind i det kommende transfervindue.

    Truppen er klart stærk nok til 1. div. men det ser i mine øjne ud til at der mangler forstærkninger hvis man skal holde sig i Superligaen.

    Stærkeste start11 med alle klar må være:
    Myhra
    Owusu Bjørn Gomez Mickelson
    Manneh
    Ejdum Bonde
    DonD Luca Fenger

    Der er ikke meget konkurrence fra reserverne
    :
    Hansen
    Grubbe Slotsager Mihajlo McCoy
    Trybull
    Nikolai William
    Jensen Elias Selven
    +
    Julius og Yaya

    I SL tænker jeg at det kun er
    Myhra
    Owusu X Gomez X
    Trybull
    Ejdum Bonde
    Don D. Luca William

    der kan gøre sig gældende - det er mindst to forstærkninger til start11 som minimum og så er der stadigvæk ikke meget konkurrence fra bænken ligesom man godt kan være lidt i tvivl om et par af dem i start11.

    Jeg forudsætter at der ikke bliver forlænget med nogen af kontraktudløbende pr. 30/6-2025 da vi har en del højrebacks og ikke ser Michelson stærk nok til at spiller VB i SL. Vil gerne forlænge med Fenger men tror ikke at han vil. Syntes det ser svært ud at bruge Mihajlo i SL når han ikke bruges i 1. div. Tror ikke BP er stærk nok til SL om 9 mdr. men forlænger gerne som sup og kultur. Slotsager virker tabt. Forlænger gerne med Manneh men tror ikke at han vil og er det så som sup for Trybull. Ser dog gerne en forlængelse med Hansborg-Sørensen.

    Evt. forlængelser mener jeg skal være på plads inden jul så TB og resten ved hvilke puslespilsbrikker der skal passe sammen.

    Men forlænger de ikke skal de så sælges til vinter? Kan man sælge Michelson, Fenger, Mihajlo, Slotsager og Manneh? Så er yderligere mindst tre fra start11 der skal erstattes og to erfarne subs.

    Det betyder reelt at vi SKAL have mindst en CB og VB senest til sommer og jeg vil foretrække her fra vinteren af + erstatninger for evt. salg.

    Skal man så se en tak længere frem kan det jo ikke udelukkes at der er nogen fra ovenstående SL start11 der bliver solgt til sommer, hvilket igen kræver erstatninger.

    Det er min mening at OB kigger ind i 5-6 nye start11 spillere og skal der ikke gå bananza i den til sommer så bør man henter 2-3 allerede til vinter også selvom det måske syntes unødvendigt til 1. div. men der må man godt se lidt frem og have lidt ambitioner.

    Det kræver så også at man er så komfortabelt langt foran nr. 3 så man har "sikret" sig oprykning og potentielle nye spillere kan se sig spiller i 1. div. fra februar (første kamp 23/2 - ved ikke hvornår opstart er) til start juni hvor sæsonen slutter (4 mdr.).

    ------------------------

    Stjålet fra Kontraktlængdetråden:

    Nicholas Michelson 30/6-2025
    Max Fenger 30/6-2025
    Mihajlo Ivancevic 30/6-2025
    Bjørn Paulsen 30/6-2025
    Tobias Slotsager 30/6-2025
    Alasana Manneh 30/6-2025
    Elias Hansborg-Sørensen 30/6-2025

    Gustav Grubbe 30/6-2026
    Max Ejdum 30/6-2026
    Johannes Selvén 30/6-2026
    Leeroy Owusu 30/6-2026
    Martin Hansen 30/6-2026(Option på ydeligere 1 år)
    Markus Jensen 30/6-2026
    Nikolaj Juul-Sandberg 30/6-2026
    Tom Trybull 30/6-2026

    Don Deedson 30/6-202​7​
    Yaya Bojang 30/6-2027
    Luca Kjerrumgaard 30/6-2027
    Julius Berthel Askou 30/6-2027
    Jakob Bonde 30/6-2027
    William Christian Martin 30/6-2027

    Marcus McCoy 30/6-2028​

    Viljar Myhra 31/12-2028
    James Gomez 31/12-2028​​

    Trup størrelse: 24

    ---------------
    Lader man blot kontrakterne løbe ud og stiller med rest til start i næste sæson (tænkt eksperiment) så kunne det være
    Myhra
    Owusu Julius Gomez McCoy
    Trybull
    Ejdum Bonde
    DonD Luca Martin

    Hansen
    Grubbe Yaya X X
    X
    Nikolai X
    Selven Elias Jensen

    Ser svært ud .. ​
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

    Venter man for længe, får man ingenting ...

    #2
    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
    P.t. en trup med 24 spillere, hvoraf 11-12 er fra Akademiet (50%) og 7 har kontraktudløb til sommer (29%).

    Indtil videre har denne sæson peget mod direkte oprykning og det tænker jeg godt man kan have for øje når man kigger ind i det kommende transfervindue.

    Truppen er klart stærk nok til 1. div. men det ser i mine øjne ud til at der mangler forstærkninger hvis man skal holde sig i Superligaen.

    Stærkeste start11 med alle klar må være:
    Myhra
    Owusu Bjørn Gomez Mickelson
    Manneh
    Ejdum Bonde
    DonD Luca Fenger

    Der er ikke meget konkurrence fra reserverne
    :
    Hansen
    Grubbe Slotsager Mihajlo McCoy
    Trybull
    Nikolai William
    Jensen Elias Selven
    +
    Julius og Yaya

    I SL tænker jeg at det kun er
    Myhra
    Owusu X Gomez X
    Trybull
    Ejdum Bonde
    Don D. Luca William

    der kan gøre sig gældende - det er mindst to forstærkninger til start11 som minimum og så er der stadigvæk ikke meget konkurrence fra bænken ligesom man godt kan være lidt i tvivl om et par af dem i start11.

    Jeg forudsætter at der ikke bliver forlænget med nogen af kontraktudløbende pr. 30/6-2025 da vi har en del højrebacks og ikke ser Michelson stærk nok til at spiller VB i SL. Vil gerne forlænge med Fenger men tror ikke at han vil. Syntes det ser svært ud at bruge Mihajlo i SL når han ikke bruges i 1. div. Tror ikke BP er stærk nok til SL om 9 mdr. men forlænger gerne som sup og kultur. Slotsager virker tabt. Forlænger gerne med Manneh men tror ikke at han vil og er det så som sup for Trybull. Ser dog gerne en forlængelse med Hansborg-Sørensen.

    Evt. forlængelser mener jeg skal være på plads inden jul så TB og resten ved hvilke puslespilsbrikker der skal passe sammen.

    Men forlænger de ikke skal de så sælges til vinter? Kan man sælge Michelson, Fenger, Mihajlo, Slotsager og Manneh? Så er yderligere mindst tre fra start11 der skal erstattes og to erfarne subs.

    Det betyder reelt at vi SKAL have mindst en CB og VB senest til sommer og jeg vil foretrække her fra vinteren af + erstatninger for evt. salg.

    Skal man så se en tak længere frem kan det jo ikke udelukkes at der er nogen fra ovenstående SL start11 der bliver solgt til sommer, hvilket igen kræver erstatninger.

    Det er min mening at OB kigger ind i 5-6 nye start11 spillere og skal der ikke gå bananza i den til sommer så bør man henter 2-3 allerede til vinter også selvom det måske syntes unødvendigt til 1. div. men der må man godt se lidt frem og have lidt ambitioner.

    Det kræver så også at man er så komfortabelt langt foran nr. 3 så man har "sikret" sig oprykning og potentielle nye spillere kan se sig spiller i 1. div. fra februar (første kamp 23/2 - ved ikke hvornår opstart er) til start juni hvor sæsonen slutter (4 mdr.).

    ------------------------

    Stjålet fra Kontraktlængdetråden:

    Nicholas Michelson 30/6-2025
    Max Fenger 30/6-2025
    Mihajlo Ivancevic 30/6-2025
    Bjørn Paulsen 30/6-2025
    Tobias Slotsager 30/6-2025
    Alasana Manneh 30/6-2025
    Elias Hansborg-Sørensen 30/6-2025

    Gustav Grubbe 30/6-2026
    Max Ejdum 30/6-2026
    Johannes Selvén 30/6-2026
    Leeroy Owusu 30/6-2026
    Martin Hansen 30/6-2026(Option på ydeligere 1 år)
    Markus Jensen 30/6-2026
    Nikolaj Juul-Sandberg 30/6-2026
    Tom Trybull 30/6-2026

    Don Deedson 30/6-202​7​
    Yaya Bojang 30/6-2027
    Luca Kjerrumgaard 30/6-2027
    Julius Berthel Askou 30/6-2027
    Jakob Bonde 30/6-2027
    William Christian Martin 30/6-2027

    Marcus McCoy 30/6-2028​

    Viljar Myhra 31/12-2028
    James Gomez 31/12-2028​​

    Trup størrelse: 24

    ---------------
    Lader man blot kontrakterne løbe ud og stiller med rest til start i næste sæson (tænkt eksperiment) så kunne det være
    Myhra
    Owusu Julius Gomez McCoy
    Trybull
    Ejdum Bonde
    DonD Luca Martin

    Hansen
    Grubbe Yaya X X
    X
    Nikolai X
    Selven Elias Jensen

    Ser svært ud .. ​
    Mickelson, Fenger og Manneh mener jeg man skal holde på - uagtet om de forlænger eller ej. De er fra start 11 og de skal sikre oprykning. De få basseører de vil kunne indbringe - der giver et salg ikke mening. Slotsager er en sag for sig - håber man kan få ham sendt udenlands. Og tænker også Ivan vil være til salg - han er pt 4. valg - så kommer der et bud så ok...ellers så må man holde på ham og så lade ham gå til sommer.

    Ellers ret enig - der bør signes 2-3 spillere til vinter, for at begynde integrationen på holdet og så man undgår at skulle lave alt for meget til sommer. Hansborg har jeg set for lidt til at kunne vurdere - men hvis han udvikler sig nogenlunde så lav da en længere aftale med ham. BP vil jeg også gerne skrive en 1 årig forlængelse med, men regner ham også som værende backup fra sommer af.

    En vesntreback, angriber/kant og en midtstopper (lige pt har vi for mange - men det kan hurtigt ændre sig)

    Comment


      #3
      Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

      Mickelson, Fenger og Manneh mener jeg man skal holde på - uagtet om de forlænger eller ej. De er fra start 11 og de skal sikre oprykning. De få basseører de vil kunne indbringe - der giver et salg ikke mening. Slotsager er en sag for sig - håber man kan få ham sendt udenlands. Og tænker også Ivan vil være til salg - han er pt 4. valg - så kommer der et bud så ok...ellers så må man holde på ham og så lade ham gå til sommer.

      Ellers ret enig - der bør signes 2-3 spillere til vinter, for at begynde integrationen på holdet og så man undgår at skulle lave alt for meget til sommer. Hansborg har jeg set for lidt til at kunne vurdere - men hvis han udvikler sig nogenlunde så lav da en længere aftale med ham. BP vil jeg også gerne skrive en 1 årig forlængelse med, men regner ham også som værende backup fra sommer af.

      En vesntreback, angriber/kant og en midtstopper (lige pt har vi for mange - men det kan hurtigt ændre sig)
      Men hvis man henter en VB her til vinter er det jo nok svært at beholde Michelson i start11 ..
      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

      Venter man for længe, får man ingenting ...

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

        Men hvis man henter en VB her til vinter er det jo nok svært at beholde Michelson i start11 ..
        ja måske - men en ny spiller skal lige have tid til at spille sig ind. Og så må Mickelson eller den nye jo være backup

        edit: tænker det er prisen du kan få for Mickelson med ½ år tilbage holdt op imod oprykning. Og selv om vi nok er tæt på så vil den ikke være helt sikker, og vi vil ikke kunne få ret meget for NM. Og så vil jeg da se det som en klar fordel at en ny spiller ikke SKAL gå ind og slå til fra dag ét af. Men kan blive spillet ind gradvist - og så være klar til efter sommerferien.

        - Det samme gør sig jo gældende hvis vi henter en stopper og en angriber. Tænker ikke Luca ryger på bænken, men måske han så ikke behøver spille 90 min hver gang.
        Last edited by mhbp; 29-09-2024, 17:29.

        Comment


          #5
          Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

          ja måske - men en ny spiller skal lige have tid til at spille sig ind. Og så må Mickelson eller den nye jo være backup

          edit: tænker det er prisen du kan få for Mickelson med ½ år tilbage holdt op imod oprykning. Og selv om vi nok er tæt på så vil den ikke være helt sikker, og vi vil ikke kunne få ret meget for NM. Og så vil jeg da se det som en klar fordel at en ny spiller ikke SKAL gå ind og slå til fra dag ét af. Men kan blive spillet ind gradvist - og så være klar til efter sommerferien.

          - Det samme gør sig jo gældende hvis vi henter en stopper og en angriber. Tænker ikke Luca ryger på bænken, men måske han så ikke behøver spille 90 min hver gang.
          Tror at det bliver svært at hente en SL kapacitet til 1. div. hvis de ikke er sikre på spilletid i 1. div.
          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

          Venter man for længe, får man ingenting ...

          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

            Tror at det bliver svært at hente en SL kapacitet til 1. div. hvis de ikke er sikre på spilletid i 1. div.
            Det havde vi også svært ved, da vi lå i SL...

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

              Tror at det bliver svært at hente en SL kapacitet til 1. div. hvis de ikke er sikre på spilletid i 1. div.
              nu skal vedkommende vi henter jo helst være i klubben mere end det ½ år hvor det stadig hedder 1 division.

              Og selvfølgelig signer man ikke en spiller for at vedkommende SKAL sidde på bænken, er han bedre end Mickelson så skal han spille. Men der vil være muligheden for at man på den måde kan bringe en ny spiller ind - lige lade dem falde til.

              Og så forstår jeg bare ikke den holdning - må der nu ikke være konkurrence om pladserne? En ny spiller vil også kunne holde Mickelson til ilden. Tænker også vi skal have noget ind til midten (nok først til sommer) Det skal da også være en der er god nok til at "true" Bonde eller Trybull eller Ejdum.

              Men nej det er sikkert ikke let generelt at hente superligaspillere til 1 div. - selv om fortællingen har været det bliver lettere til januar end det var i august (det håber jeg så er tilfældet)

              Men altså hvis vi signer et klart førstevalg til vb til januar - så sælg da gerne NM...jeg tror bare ikke det indbringer ret meget, og så ser jeg ikke det store problem i at holde ham kontrakten ud.

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                nu skal vedkommende vi henter jo helst være i klubben mere end det ½ år hvor det stadig hedder 1 division.

                Og selvfølgelig signer man ikke en spiller for at vedkommende SKAL sidde på bænken, er han bedre end Mickelson så skal han spille. Men der vil være muligheden for at man på den måde kan bringe en ny spiller ind - lige lade dem falde til.

                Og så forstår jeg bare ikke den holdning - må der nu ikke være konkurrence om pladserne? En ny spiller vil også kunne holde Mickelson til ilden. Tænker også vi skal have noget ind til midten (nok først til sommer) Det skal da også være en der er god nok til at "true" Bonde eller Trybull eller Ejdum.

                Men nej det er sikkert ikke let generelt at hente superligaspillere til 1 div. - selv om fortællingen har været det bliver lettere til januar end det var i august (det håber jeg så er tilfældet)

                Men altså hvis vi signer et klart førstevalg til vb til januar - så sælg da gerne NM...jeg tror bare ikke det indbringer ret meget, og så ser jeg ikke det store problem i at holde ham kontrakten ud.
                Præcis. Det er uholdbart selv på 1. Divisions-niveau at have en højrebenet 1. Års spiller i førsteholdstruppen som backup. Der skal en ind som er konkurrencedygtig, og så må vi se om man kan være heldig at forlænge med Nico. Det er jo en dejlig spiller at have på kontrakt, som kan garderer på begge backs med fin kvalitet. Det skal så nok være nu her, hvor han har spillet godt og virker til at trives rigtig godt som klart førstevalg.

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                  Men hvis man henter en VB her til vinter er det jo nok svært at beholde Michelson i start11 ..
                  Hvis OB skal blive er seriøst bud på et interessant SL-hold, skal der jo sidde NM-kvalitet på nogle pladser på bænken. NM eller den evt. vestrebenede back der hentes kunne passende blive en af dem. Ikke mindst fordi NM kan spille begge back-positioner. Synes i øvrigt også det går noget trægt med Grubbes udvikling. Jeg er ikke overbevist om, at han har tilstrækkeligt højt SL-niveau og at han kan få det.

                  Comment


                    #10
                    Hvis man signer spillere af tilstrækkelig solid SL kvalitet til vinter - spiller de naturligvis i start 11 i forårssæsonen - så er de jo klart bedre end det vi har, uanset om det gælder VB eller CM - vi skal have suppleret bredden og i kvalitet - men den vigtigste opgave må være at opkvalificere start 11 fra nuværende overlegen Nordic Bet kvalitet til medium superliga kvalitet - og der synes jeg der ser ud til at være et godt stykke vej at gå. Jeg tænker 2-4 markante forstærkninger er nødvendige og halvdelen som min allerede til vinter. Jeg betragter Slotsager som på vej væk, og det samme med Fenger ( som jeg heller ikke ser som topkvalitet superliga). Vores kanter er i bedste fald svingende MJ har ikke overbevist endnu og Don D er for ustabil og for svag defensivt - der er pladser nok at købe ind til udover de nævnte.

                    Comment


                      #11
                      Målmænd: Myhra (klart førstevalg), Martin (back-up en sæson til - gerne brug optionen på et år - vi har brug for ham).
                      Højre back: Forlæng med Owusu eller sælg i sommeren '25. Grubbe burde måske på et lejeophold. Mener også man skal forlænge med Mickelson, som kan være 1. backup hertil. McCoy skal nok lige have sin første senior sæson i OB, inden man nok også skal overveje noget udlejning her.
                      Midterforsvar: Gomez som førstevalg. Forlæng gerne 2 år med BP, og giv ham det ansvar, han fortjener. Tror Slots og Ivan er tabt, så vi skal som minimum have en rigtig god midterforsvar ind. Så kan Yayha og Julius konkurrere om at være fjerdevalg, og den sidste bør udlejes.
                      Venstre back: For min skyld må man gerne køre med Nico på venstre back (ser ikke hans højre ben som en svaghed). Kunne dog bruge en back, som er ca. lige så god.
                      Midtbane: Ejdum, Bonde og Manneh er en god midtbane, og Trybull er en god back-up. Det skal heller ikke være fuldstændig umuligt for Sandberg at spille sig på hold som fjerdevalg. Derfor håber jeg, man strækker sig langt for at forlænge med Manneh, og hvis ikke det er muligt, at man så køber en fuldgod erstatning.
                      Højre kant: Sidder Don Deedson på med Elias Hannesborg som runner-up. Lad os få forlænget med Hannesborg - gerne 4-5 år, så vi ikke ender i det rod, vi altid ender i med vores talenter.
                      Angriber: Luca som klart førstevalg, men der mangler en konkurrent.
                      Venstre kant: Håber på en forlængelse med Fenger, men hvis ikke muligt kan man håbe William Martin og Marcus Jensen kan deles om den, da der vil blive langt til spilletid for den ene af dem, hvis der købes en fuldgod erstatning. Kan dog være, at det bliver nødvendigt.

                      I ovenstående forudsætter jeg, at man ikke får forlænget med Manneh, Fenger og Slotssager, men derimod får forlænget med Nico og BP.

                      Det betyder, at vi som minimum skal have en venstre back, en midterforsvar, en midtbane, en angriber og en venstre kant (5 spillere) inden sommeren '25.

                      Og det ville da være rart, hvis 2-3 af handlerne blev ordnet allerede i vintertransfervinduet, så vi ikke skal skifte for mange spillere i den samme kæde lige op til den nye Superligasæson.

                      OBS: Det er er også vigtigt, at vi inden sommeren '25 har truffet en afgørelse vedr. Ejdum, Marcus Jensen og Sandbergs kontrakt, som udløber i '26. Forlæng eller find en anden løsning.

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                        nu skal vedkommende vi henter jo helst være i klubben mere end det ½ år hvor det stadig hedder 1 division.
                        ”Selvfølgelig men skal også være indstillet på 1. div. i 4-5 mdr.”

                        Og selvfølgelig signer man ikke en spiller for at vedkommende SKAL sidde på bænken, er han bedre end Mickelson så skal han spille. Men der vil være muligheden for at man på den måde kan bringe en ny spiller ind - lige lade dem falde til.
                        “Han skal da helt sikkert være stærkere end Michelson, væsentlig stærkere og min. på niveau med Owusu”

                        Og så forstår jeg bare ikke den holdning - må der nu ikke være konkurrence om pladserne? En ny spiller vil også kunne holde Mickelson til ilden. Tænker også vi skal have noget ind til midten (nok først til sommer) Det skal da også være en der er god nok til at "true" Bonde eller Trybull eller Ejdum.
                        “Helt sikkert, konkurrence om pladserne men jeg syntes også at Bonde og Trybull er laveste niveau”

                        Men nej det er sikkert ikke let generelt at hente superligaspillere til 1 div. - selv om fortællingen har været det bliver lettere til januar end det var i august (det håber jeg så er tilfældet)

                        Men altså hvis vi signer et klart førstevalg til vb til januar - så sælg da gerne NM...jeg tror bare ikke det indbringer ret meget, og så ser jeg ikke det store problem i at holde ham kontrakten ud.
                        Har prøvet at svare i dit indlæg.
                        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                        Venter man for længe, får man ingenting ...

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                          Har prøvet at svare i dit indlæg.
                          klart nye spillere skal være med på der lige er 4-5 mdrs 1 division der skal "oveståes" - men der skulle jo gerne være et projekt, en plan TB kan sælge til dem.

                          en ny vb behøver ikke nødvendigvis at være bedre en NM - syntes han har et ganske godt niveau. Men anderledes og med et bedre venstreben. Og så skal det også her forståes som at det jo ikke er sikkert en ny vb er bedre fra dag ét.

                          jeg håber også på en ( eller måske et par ) klare upgrades på midtbanen - det tror jeg så bare først man kigger på til sommer.

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af Bolbro Se indlæg
                            Målmænd: Myhra (klart førstevalg), Martin (back-up en sæson til - gerne brug optionen på et år - vi har brug for ham).
                            Højre back: Forlæng med Owusu eller sælg i sommeren '25. Grubbe burde måske på et lejeophold. Mener også man skal forlænge med Mickelson, som kan være 1. backup hertil. McCoy skal nok lige have sin første senior sæson i OB, inden man nok også skal overveje noget udlejning her.
                            Midterforsvar: Gomez som førstevalg. Forlæng gerne 2 år med BP, og giv ham det ansvar, han fortjener. Tror Slots og Ivan er tabt, så vi skal som minimum have en rigtig god midterforsvar ind. Så kan Yayha og Julius konkurrere om at være fjerdevalg, og den sidste bør udlejes.
                            Venstre back: For min skyld må man gerne køre med Nico på venstre back (ser ikke hans højre ben som en svaghed). Kunne dog bruge en back, som er ca. lige så god.
                            Midtbane: Ejdum, Bonde og Manneh er en god midtbane, og Trybull er en god back-up. Det skal heller ikke være fuldstændig umuligt for Sandberg at spille sig på hold som fjerdevalg. Derfor håber jeg, man strækker sig langt for at forlænge med Manneh, og hvis ikke det er muligt, at man så køber en fuldgod erstatning.
                            Højre kant: Sidder Don Deedson på med Elias Hannesborg som runner-up. Lad os få forlænget med Hannesborg - gerne 4-5 år, så vi ikke ender i det rod, vi altid ender i med vores talenter.
                            Angriber: Luca som klart førstevalg, men der mangler en konkurrent.
                            Venstre kant: Håber på en forlængelse med Fenger, men hvis ikke muligt kan man håbe William Martin og Marcus Jensen kan deles om den, da der vil blive langt til spilletid for den ene af dem, hvis der købes en fuldgod erstatning. Kan dog være, at det bliver nødvendigt.

                            I ovenstående forudsætter jeg, at man ikke får forlænget med Manneh, Fenger og Slotssager, men derimod får forlænget med Nico og BP.

                            Det betyder, at vi som minimum skal have en venstre back, en midterforsvar, en midtbane, en angriber og en venstre kant (5 spillere) inden sommeren '25.

                            Og det ville da være rart, hvis 2-3 af handlerne blev ordnet allerede i vintertransfervinduet, så vi ikke skal skifte for mange spillere i den samme kæde lige op til den nye Superligasæson.

                            OBS: Det er er også vigtigt, at vi inden sommeren '25 har truffet en afgørelse vedr. Ejdum, Marcus Jensen og Sandbergs kontrakt, som udløber i '26. Forlæng eller find en anden løsning.
                            Målmandsposten; kan MH stadig godt affinde sig med en position som 2. valg? og kan hans fysik overhovedet holde til det? Og så skal der vel også findes en 3. keeper

                            altså forlæng da endelig med Owusu - men syntes slet slet ikke vi skal begynde at overveje et salg. Der bliver rigeligt at se til.

                            jeg forlænger gerne med Manneh - men tvivler godt nok på om de 4 inde centralt er godt nok.

                            Det samme med kanterne; Don D har været meget svingende, Hansborg har endnu ikke vist noget (måske en forlængelse og så et leje ophold hvis man ser potentialet i ham) Fenger er nok væk, Markus J mangler at vise sit niveau kontinuerligt. Og William Martin - ser de ham som kant eller 8'er?

                            Så tænker der skal noget ind til kanterne.

                            Ejdum mener jeg allerede nu har vist så meget at der ikke bør være tvivl om at man forlænger.

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                              Målmandsposten; kan MH stadig godt affinde sig med en position som 2. valg? og kan hans fysik overhovedet holde til det? Og så skal der vel også findes en 3. keeper

                              altså forlæng da endelig med Owusu - men syntes slet slet ikke vi skal begynde at overveje et salg. Der bliver rigeligt at se til.

                              jeg forlænger gerne med Manneh - men tvivler godt nok på om de 4 inde centralt er godt nok.

                              Det samme med kanterne; Don D har været meget svingende, Hansborg har endnu ikke vist noget (måske en forlængelse og så et leje ophold hvis man ser potentialet i ham) Fenger er nok væk, Markus J mangler at vise sit niveau kontinuerligt. Og William Martin - ser de ham som kant eller 8'er?

                              Så tænker der skal noget ind til kanterne.

                              Ejdum mener jeg allerede nu har vist så meget at der ikke bør være tvivl om at man forlænger.
                              Jeg kan ikke svare på, om Martin Hansen kan affinde sig med at være 2. valg, eller om hans fysik kan holde til det. Men jeg hører, at han bidrager enormt positivt til kulturen i truppen, og så viste han også, at han har et vist niveau i 1-0 sejren over Hillerød, hvor vi var i undertal det sidste kvarter + tillægstid. Så jeg aner det ikke, men hvis den udmeldte option kan anvendes, mener jeg, man bør gøre det, da vi har brug for et utrolig kompetent andetvalg, når/hvis Myhra bliver skadet.. En erstatning, der gør, at vi ikke taber på lederskabsdelen, og det er mit indtryk, at Martin Hansen har en meget fremtrædende lederrolle i truppen på trods af, at han er andetvalg, fordi hans holdkammerater tager ham seriøst. Men folk må endelig rette mig, hvis jeg er helt galt på den.

                              Enten har man afklaret inden sommeren '25 om Owusu vil forlænge, ellers lever man med risikoen for, at han kan forhandle frit med andre klubber fra vinteren '25, og der skal gerne være en fast struktur i organisationen, der gør, at det mere er reglen end undtagelsen, at vores spillere ikke skifter transferfrit til andre klubber.

                              Der er heller ikke kun fire midtbanespillere, men fem - hvis du tæller Sandberg med. Og hvis strategien er, at der skal være kortere vej for vores talenter til spilletid, ville jeg ikke prioritere at hente en femte midtbanespiller udefra, da der så vil blive for langt til spilletid for Sandberg. Det er imidlertid vigtigt, at man erstatter Manneh, hvis forlængelse ikke er mulig - men det håber jeg virkelig det er. Hans fod har godt nok sikret os en hel anden farlighed på dødbolde.

                              Jeg er ikke bekymret for Deedsons niveau. Det svinger en smule, men ikke mere end vi har været vant til, og jeg er egentlig tryg ved, at her har vi en superligaspiller.

                              Om Fenger er væk, kan vi jo kun spekulere i, men ville være rart hvis Obstruktion eller SFÅ ville følge op på, om Fenger og Manneh overhovedet vil overveje at forlænge? Nu har der jo været så meget fokus på Slotssager, men i mellemtiden har en journalist jo faktisk spurgt Nico, om han ville forlænge, og det blev vi da klogere af. Måske vi også kunne blive klogere, hvis nogen gad at spørge Fenger og Manneh (jeg tror i øvrigt aldrig, jeg har set et interview med Manneh?)

                              I øvrigt enig i dine tanker og undringer vedrørende Markus J, Hannesborg og William Martin. Men personligt synes jeg, at jeg har set nok fra dem til, at jeg mener, vi skal passe på dem.

                              Jeg håber også Troels arbejder på en forlængelse med Ejdum inden årets udgang. Det vil være rettidig omhu. Han er dygtig!

                              Comment

                              Working...
                              X