P.t. en trup med 24 spillere, hvoraf 11-12 er fra Akademiet (50%) og 7 har kontraktudløb til sommer (29%).
Indtil videre har denne sæson peget mod direkte oprykning og det tænker jeg godt man kan have for øje når man kigger ind i det kommende transfervindue.
Truppen er klart stærk nok til 1. div. men det ser i mine øjne ud til at der mangler forstærkninger hvis man skal holde sig i Superligaen.
Stærkeste start11 med alle klar må være:
Myhra
Owusu Bjørn Gomez Mickelson
Manneh
Ejdum Bonde
DonD Luca Fenger
Der er ikke meget konkurrence fra reserverne
:
Hansen
Grubbe Slotsager Mihajlo McCoy
Trybull
Nikolai William
Jensen Elias Selven
+
Julius og Yaya
I SL tænker jeg at det kun er
Myhra
Owusu X Gomez X
Trybull
Ejdum Bonde
Don D. Luca William
der kan gøre sig gældende - det er mindst to forstærkninger til start11 som minimum og så er der stadigvæk ikke meget konkurrence fra bænken ligesom man godt kan være lidt i tvivl om et par af dem i start11.
Jeg forudsætter at der ikke bliver forlænget med nogen af kontraktudløbende pr. 30/6-2025 da vi har en del højrebacks og ikke ser Michelson stærk nok til at spiller VB i SL. Vil gerne forlænge med Fenger men tror ikke at han vil. Syntes det ser svært ud at bruge Mihajlo i SL når han ikke bruges i 1. div. Tror ikke BP er stærk nok til SL om 9 mdr. men forlænger gerne som sup og kultur. Slotsager virker tabt. Forlænger gerne med Manneh men tror ikke at han vil og er det så som sup for Trybull. Ser dog gerne en forlængelse med Hansborg-Sørensen.
Evt. forlængelser mener jeg skal være på plads inden jul så TB og resten ved hvilke puslespilsbrikker der skal passe sammen.
Men forlænger de ikke skal de så sælges til vinter? Kan man sælge Michelson, Fenger, Mihajlo, Slotsager og Manneh? Så er yderligere mindst tre fra start11 der skal erstattes og to erfarne subs.
Det betyder reelt at vi SKAL have mindst en CB og VB senest til sommer og jeg vil foretrække her fra vinteren af + erstatninger for evt. salg.
Skal man så se en tak længere frem kan det jo ikke udelukkes at der er nogen fra ovenstående SL start11 der bliver solgt til sommer, hvilket igen kræver erstatninger.
Det er min mening at OB kigger ind i 5-6 nye start11 spillere og skal der ikke gå bananza i den til sommer så bør man henter 2-3 allerede til vinter også selvom det måske syntes unødvendigt til 1. div. men der må man godt se lidt frem og have lidt ambitioner.
Det kræver så også at man er så komfortabelt langt foran nr. 3 så man har "sikret" sig oprykning og potentielle nye spillere kan se sig spiller i 1. div. fra februar (første kamp 23/2 - ved ikke hvornår opstart er) til start juni hvor sæsonen slutter (4 mdr.).
------------------------
Stjålet fra Kontraktlængdetråden:
Nicholas Michelson 30/6-2025
Max Fenger 30/6-2025
Mihajlo Ivancevic 30/6-2025
Bjørn Paulsen 30/6-2025
Tobias Slotsager 30/6-2025
Alasana Manneh 30/6-2025
Elias Hansborg-Sørensen 30/6-2025
Gustav Grubbe 30/6-2026
Max Ejdum 30/6-2026
Johannes Selvén 30/6-2026
Leeroy Owusu 30/6-2026
Martin Hansen 30/6-2026(Option på ydeligere 1 år)
Markus Jensen 30/6-2026
Nikolaj Juul-Sandberg 30/6-2026
Tom Trybull 30/6-2026
Don Deedson 30/6-2027
Yaya Bojang 30/6-2027
Luca Kjerrumgaard 30/6-2027
Julius Berthel Askou 30/6-2027
Jakob Bonde 30/6-2027
William Christian Martin 30/6-2027
Marcus McCoy 30/6-2028
Viljar Myhra 31/12-2028
James Gomez 31/12-2028
Trup størrelse: 24
---------------
Lader man blot kontrakterne løbe ud og stiller med rest til start i næste sæson (tænkt eksperiment) så kunne det være
Myhra
Owusu Julius Gomez McCoy
Trybull
Ejdum Bonde
DonD Luca Martin
Hansen
Grubbe Yaya X X
X
Nikolai X
Selven Elias Jensen
Ser svært ud ..
Indtil videre har denne sæson peget mod direkte oprykning og det tænker jeg godt man kan have for øje når man kigger ind i det kommende transfervindue.
Truppen er klart stærk nok til 1. div. men det ser i mine øjne ud til at der mangler forstærkninger hvis man skal holde sig i Superligaen.
Stærkeste start11 med alle klar må være:
Myhra
Owusu Bjørn Gomez Mickelson
Manneh
Ejdum Bonde
DonD Luca Fenger
Der er ikke meget konkurrence fra reserverne
:
Hansen
Grubbe Slotsager Mihajlo McCoy
Trybull
Nikolai William
Jensen Elias Selven
+
Julius og Yaya
I SL tænker jeg at det kun er
Myhra
Owusu X Gomez X
Trybull
Ejdum Bonde
Don D. Luca William
der kan gøre sig gældende - det er mindst to forstærkninger til start11 som minimum og så er der stadigvæk ikke meget konkurrence fra bænken ligesom man godt kan være lidt i tvivl om et par af dem i start11.
Jeg forudsætter at der ikke bliver forlænget med nogen af kontraktudløbende pr. 30/6-2025 da vi har en del højrebacks og ikke ser Michelson stærk nok til at spiller VB i SL. Vil gerne forlænge med Fenger men tror ikke at han vil. Syntes det ser svært ud at bruge Mihajlo i SL når han ikke bruges i 1. div. Tror ikke BP er stærk nok til SL om 9 mdr. men forlænger gerne som sup og kultur. Slotsager virker tabt. Forlænger gerne med Manneh men tror ikke at han vil og er det så som sup for Trybull. Ser dog gerne en forlængelse med Hansborg-Sørensen.
Evt. forlængelser mener jeg skal være på plads inden jul så TB og resten ved hvilke puslespilsbrikker der skal passe sammen.
Men forlænger de ikke skal de så sælges til vinter? Kan man sælge Michelson, Fenger, Mihajlo, Slotsager og Manneh? Så er yderligere mindst tre fra start11 der skal erstattes og to erfarne subs.
Det betyder reelt at vi SKAL have mindst en CB og VB senest til sommer og jeg vil foretrække her fra vinteren af + erstatninger for evt. salg.
Skal man så se en tak længere frem kan det jo ikke udelukkes at der er nogen fra ovenstående SL start11 der bliver solgt til sommer, hvilket igen kræver erstatninger.
Det er min mening at OB kigger ind i 5-6 nye start11 spillere og skal der ikke gå bananza i den til sommer så bør man henter 2-3 allerede til vinter også selvom det måske syntes unødvendigt til 1. div. men der må man godt se lidt frem og have lidt ambitioner.
Det kræver så også at man er så komfortabelt langt foran nr. 3 så man har "sikret" sig oprykning og potentielle nye spillere kan se sig spiller i 1. div. fra februar (første kamp 23/2 - ved ikke hvornår opstart er) til start juni hvor sæsonen slutter (4 mdr.).
------------------------
Stjålet fra Kontraktlængdetråden:
Nicholas Michelson 30/6-2025
Max Fenger 30/6-2025
Mihajlo Ivancevic 30/6-2025
Bjørn Paulsen 30/6-2025
Tobias Slotsager 30/6-2025
Alasana Manneh 30/6-2025
Elias Hansborg-Sørensen 30/6-2025
Gustav Grubbe 30/6-2026
Max Ejdum 30/6-2026
Johannes Selvén 30/6-2026
Leeroy Owusu 30/6-2026
Martin Hansen 30/6-2026(Option på ydeligere 1 år)
Markus Jensen 30/6-2026
Nikolaj Juul-Sandberg 30/6-2026
Tom Trybull 30/6-2026
Don Deedson 30/6-2027
Yaya Bojang 30/6-2027
Luca Kjerrumgaard 30/6-2027
Julius Berthel Askou 30/6-2027
Jakob Bonde 30/6-2027
William Christian Martin 30/6-2027
Marcus McCoy 30/6-2028
Viljar Myhra 31/12-2028
James Gomez 31/12-2028
Trup størrelse: 24
---------------
Lader man blot kontrakterne løbe ud og stiller med rest til start i næste sæson (tænkt eksperiment) så kunne det være
Myhra
Owusu Julius Gomez McCoy
Trybull
Ejdum Bonde
DonD Luca Martin
Hansen
Grubbe Yaya X X
X
Nikolai X
Selven Elias Jensen
Ser svært ud ..
Comment