Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OB her og nu, i morgen og overmorgen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
    Vi var 5 point efter FcV efter 12. runde... ved forårets start var vi 4 point foran, det er så vokset gennem foråret, og svinger nu mellem 7 og 10 points forspring fra runde til runde, det til trods for FcVs gode periode... EfB og Sønderjyske er også under os nu...

    Der er kun 3 hold der har hentet flere point end os siden dengang, og så AaB med samme høst... "ikke bestået, slet ikke..?" hehe

    Foreløbig bestået, helt klart... missionen er jo ikke at skal vise særlige boller eller flot spil eller en bestemt stil, men at skrabe point sammen, og det har vi været blandt de bedre til under Ove...
    Du snakker som vi har klaret frisag... Prøv at se på det resterende kampprogram og kom så med et realistisk bud hvor mange point vi realitisk set står til at skrabe sammen. Sammenlign det gerne med de 3 hold under os. (Silkeborg anser jeg 100% som klar nedrykker)

    Du glemmer også præmissen for min kritik. Uagtet point-snit og -høst i fht. den og den klub, så lader spil og indstilling, stadig alt for meget tilbage at ønske. Jeg har flere gange beskrevet hvor, og hvordan. Det bør du få med dig, hvis vi skal debattere det her. Ove mener selv truppen er til Top 7 - og for god til at ligge dernede med nedrykningstregen lige i haserne, og så måler jeg ham derefter - indtil han selv eller OB melder andet ud.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
      Vi var 5 point efter FcV efter 12. runde... ved forårets start var vi 4 point foran, det er så vokset gennem foråret, og svinger nu mellem 7 og 10 points forspring fra runde til runde, det til trods for FcVs gode periode... EfB og Sønderjyske er også under os nu...

      Der er kun 3 hold der har hentet flere point end os siden dengang, og så AaB med samme høst... "ikke bestået, slet ikke..?" hehe

      Foreløbig bestået, helt klart... missionen er jo ikke at skal vise særlige boller eller flot spil eller en bestemt stil, men at skrabe point sammen, og det har vi været blandt de bedre til under Ove...
      28 10.05.2015 OB - FCM X2
      29 15.05.2015 AaB - OB 1X
      30 20.05.2015 OB - SIF 1X
      31 25.05.2015 FCK - OB 1X
      32 31.05.2015 HOB - OB 1X
      33 07.06.2015 OB - RFC 1X
      Anser det ikke som realitisk at vi henter mere end 5-7 point. Er det nok?

      30. og 31. spillerunde anser jeg som ekstremt afgørende, for i begge møder holdende under os hinanden. 3 point mod SIF er BYDENDE nødvendigt for at klare frisag.
      Last edited by Z.A.E; 09-05-2015, 13:50.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Z.A.E Se indlæg
        Du snakker som vi har klaret frisag... Prøv at se på det resterende kampprogram og kom så med et realistisk bud hvor mange point vi realitisk set står til at skrabe sammen. Sammenlign det gerne med de 3 hold under os. (Silkeborg anser jeg 100% som klar nedrykker)

        Du glemmer også præmissen for min kritik. Uagtet point-snit og -høst i fht. den og den klub, så lader spil og indstilling, stadig alt for meget tilbage at ønske. Jeg har flere gange beskrevet hvor, og hvordan. Det bør du få med dig, hvis vi skal debattere det her. Ove mener selv truppen er til Top 7 - og for god til at ligge dernede med nedrykningstregen lige i haserne, og så måler jeg ham derefter - indtil han selv eller OB melder andet ud.
        uden at jeg har intentioner om at blande mig særlig meget i denne debat, så mener jeg altså også at have hørt Ove melde ud at foråret ville blive en lang kamp for at undgå nedrykning, så vidt jeg husker efter en RFC kamp. Målsætning er overlevelse og 7 plads, men lur mig om ikke Ove er realist på det punkt
        Believe OB

        ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

        Ligegyldige kampe eksisterer ikke

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Z.A.E Se indlæg
          28 10.05.2015 OB - FCM X2
          29 15.05.2015 AaB - OB 1X
          30 20.05.2015 OB - SIF 1X
          31 25.05.2015 FCK - OB 1X
          32 31.05.2015 HOB - OB 1X
          33 07.06.2015 OB - RFC 1X
          Anser det ikke som realitisk at vi henter mere end 5-7 point. Er det nok?
          Det ville jo betyde, at FCV skulle hente 14-16 point i seks kampe, der inkluderer to kampe mod FCK og FCM, plus 10 mål på målscoren, så umiddelbart: Ja.

          Edit: 13 mål på målscoren.

          Edit Edit: FCVs sidste seks kampe hedder:
          FCK Hj.
          Hobro Ud.
          FCM Hj.
          Sdj Ud.
          EFB Ud.
          SIF Hj.

          Jeg har meget svært ved at se dem hente mere end ni point i de seks kampe.
          Last edited by Onkel Riffel; 09-05-2015, 13:56.
          "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
          Kluden Krew - O'ense Internationals

          Comment


            Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
            uden at jeg har intentioner om at blande mig særlig meget i denne debat, så mener jeg altså også at have hørt Ove melde ud at foråret ville blive en lang kamp for at undgå nedrykning, så vidt jeg husker efter en RFC kamp. Målsætning er overlevelse og 7 plads, men lur mig om ikke Ove er realist på det punkt
            Det kan sagtens være du har ret, og det bør han vist også være, lige nu...

            Jeg har bare - personligt - ikke hørt andet, end han synes vi er for gode, til at ligge dernede. Det synes jeg ikke er urimeligt at tage ham til indtægt for, når jeg bedømmer hans arbejde.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg

              Edit Edit: FCVs sidste seks kampe hedder:
              FCK Hj.
              Hobro Ud.
              FCM Hj.
              Sdj Ud.
              EFB Ud.
              SIF Hj.

              Jeg har meget svært ved at se dem hente mere end ni point i de seks kampe.
              Mon ikke FCM er mestre på det tidspunkt og kommer med tømmermænd? Her kunne jeg godt se FCV tage 3 p. Hobro kan nok hverken nå noget op eller ned... SIF har nok ikke noget at spille for i sidste runde, så er vi 6 p. Et lidt kækt bud er at jeg tror godt de kan tage 12 p. Hvilket betyder vi skal have 5 bare for at slutte på samme point-antal. De ridder på en bølge og de er ikke helt chanceløse hjemme mod FCK der er langt fra noget der ligner et tophold pt. og synes endvidere lidt at have opgivet at indhente FCM.

              EDIT: Det positive er at holdende vi kæmper om nedrykning med skal møde hinanden i 4/6 af de resterende spillerunder.
              Last edited by Z.A.E; 09-05-2015, 14:20.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Z.A.E Se indlæg
                Mon ikke FCM er mestre på det tidspunkt og kommer med tømmermænd? Her kunne jeg godt se FCV tage 3 p. Hobro kan nok hverken nå noget op eller ned... SIF har nok ikke noget at spille for i sidste runde, så er vi 6 p. Et lidt kækt bud er at jeg tror godt de kan tage 12 p. Hvilket betyder vi skal have 5 bare for at slutte på samme point-antal. De ridder på en bølge og de er ikke helt chanceløse hjemme mod FCK der er langt fra noget der ligner et tophold pt. og synes endvidere lidt at have opgivet at indhente FCM.
                De skal have seks point, hvis de ikke eksploderer i målscoringen. De skal score to mål mere pr. kamp end os i de sidste seks, hvis de skal kunne nøjes med fem point.

                Edit: For slet ikke at snakke om det faktum, at EFB og Sdj også skal overhale os...
                Last edited by Onkel Riffel; 09-05-2015, 14:23.
                "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                Kluden Krew - O'ense Internationals

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Z.A.E Se indlæg
                  Stråmandsargument? Han skriver mange af vores unge. Det er jo ikke helt rigtigt, hvilket jeg argumenterer for. Selvom jeg kalder det et "parameter" så er det jo bare en måde anskue Ove's ageren på. I den kontekst, kunne det være rart snart at se Jacob Barrett, istedet for vores anfører. Det kan vel umuligt blive ringere?
                  Ja, og så sammenligner du med TB, og anfører at Ove ikke har ændret alverden siden under Troels... hvilket ikke var hvad der blev skrevet.

                  Og ja, jeg ville også gerne se Barrett spille... men han er skadet, ikke?

                  Oprindeligt indsendt af Z.A.E Se indlæg
                  Dagsorden? Overlevelsen er jo langtfra sikret endnu, men der vist stadig Top 7 på menuen, oder? Den målsætning har jeg personligt ikke set hverken Ove eller OB ændre på, men vi kan vist efterhånden godt tillade os, at skyde en hvid pil efter den, i betragtning af det resterende kampprogram. Men Ove mener jo at truppen, er til en 7. plads, og så forventer jeg naturligvis at han handler derefter. Det har der været alt for mange tilfælde af hvor han havde muligheden for at jagte dette, men undlod at gøre det.
                  Jeg tror mere eller mindre alle, på nær enkelte debattører herinde, mener at vores trup burde ligge højere. Og havde vi haft Ove fra starten af sæsonen, tvivler jeg bestemt også på at vi havde ligget hvor vi gør nu. Men det er gætterier, omend underbygget af en hæderlig pointhøst under Ove. Men det virker til at du bedømmer Ove efter nogle lidt selvopfundne kriterier. Ja, målet for sæsonen var en 7. plads, men da Ove kom til var det jo ikke ligefrem realistisk længere, og jeg tror ikke på at det har været en del af Oves samtaler med ledelsen...

                  Mvh

                  MaxHH

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                    De skal have seks point, hvis de ikke eksploderer i målscoringen. De skal score to mål mere pr. kamp end os i de sidste seks, hvis de skal kunne nøjes med fem point.

                    Edit: For slet ikke at snakke om det faktum, at EFB og Sdj også skal overhale os...
                    OB kan nøjes med 5 og FCV skal have 13. Enig?

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Z.A.E Se indlæg
                      Du snakker som vi har klaret frisag... Prøv at se på det resterende kampprogram og kom så med et realistisk bud hvor mange point vi realitisk set står til at skrabe sammen. Sammenlign det gerne med de 3 hold under os. (Silkeborg anser jeg 100% som klar nedrykker)

                      Du glemmer også præmissen for min kritik. Uagtet point-snit og -høst i fht. den og den klub, så lader spil og indstilling, stadig alt for meget tilbage at ønske. Jeg har flere gange beskrevet hvor, og hvordan. Det bør du få med dig, hvis vi skal debattere det her. Ove mener selv truppen er til Top 7 - og for god til at ligge dernede med nedrykningstregen lige i haserne, og så måler jeg ham derefter - indtil han selv eller OB melder andet ud.
                      Jeg snakker ud fra den tid han har været her... Den udregning har jeg jo selvfølgelig med, men hvis jeg skal sætte det lavt, så siger jeg 4 point, 3 mod SIF og en enkelt uafgjort ud over det... Det ville betyde vi ender på 36 point, og at FcV derfor skal have 12 point(deres målscorer er langt efter som det er nu) det er 4 sejre ud af 6 kampe, og det tror jeg ikke på, trods det at de ikke har det værste kampprogram... Får vi kun 3 point, er det samme scenarie...

                      Tror du vi kan få 3 point..?

                      Nej det synes jeg ikke jeg gør, men i min verden kan det slet ikke dumpe manden...
                      Ja, og i hans tid i klubben har vi jo også netop hentet point til en bedre placering, men han overtog et hold under stregen 1/3 ind i sæsonen, og det kan Ove jo af gode grunde ikke lave om på, det trækker jo ned og gør at de point mangler nu...
                      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Z.A.E Se indlæg
                        28 10.05.2015 OB - FCM X2
                        29 15.05.2015 AaB - OB 1X
                        30 20.05.2015 OB - SIF 1X
                        31 25.05.2015 FCK - OB 1X
                        32 31.05.2015 HOB - OB 1X
                        33 07.06.2015 OB - RFC 1X
                        Anser det ikke som realitisk at vi henter mere end 5-7 point. Er det nok?

                        30. og 31. spillerunde anser jeg som ekstremt afgørende, for i begge møder holdende under os hinanden. 3 point mod SIF er BYDENDE nødvendigt for at klare frisag.
                        5-7 point... For at gør det kort, ja, det er længe nok...
                        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Z.A.E Se indlæg
                          OB kan nøjes med 5 og FCV skal have 13. Enig?
                          Du har ret, det er mig der vrøvler (helt vildt)! Men du læser fint, hvad jeg mener, og ikke hvad jeg skriver
                          "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                          Kluden Krew - O'ense Internationals

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
                            Ja, og så sammenligner du med TB, og anfører at Ove ikke har ændret alverden siden under Troels... hvilket ikke var hvad der blev skrevet.

                            Og ja, jeg ville også gerne se Barrett spille... men han er skadet, ikke?



                            Jeg tror mere eller mindre alle, på nær enkelte debattører herinde, mener at vores trup burde ligge højere. Og havde vi haft Ove fra starten af sæsonen, tvivler jeg bestemt også på at vi havde ligget hvor vi gør nu. Men det er gætterier, omend underbygget af en hæderlig pointhøst under Ove. Men det virker til at du bedømmer Ove efter nogle lidt selvopfundne kriterier. Ja, målet for sæsonen var en 7. plads, men da Ove kom til var det jo ikke ligefrem realistisk længere, og jeg tror ikke på at det har været en del af Oves samtaler med ledelsen...

                            Mvh

                            MaxHH
                            Er der noget galt i at sammenligne OP og TB? Det har jo været en del af debatten hele tiden. Jeg ved ikke hvor meget du har fulgt med? Jeg er jo stadig af den holdning at TB også kunne have flyttet tingene den smule som Ove har gjort. Ove har jo fået nogle flere spillere at gøre godt med som Troels ikke havde.

                            Jeg kan ikke se det selvopfundne i at bedømme Ove's arbejde, på en præmis han selv stiller op på Live TV? Nej, klart ledelsen og Ove udelukkende har talt overlevelse. Det er jo ikke rocket science.

                            Barrett er med i truppen til imorgen. Aner ikke hvornår han vendte tilbage fra skade, men umiddelbart har han stået til rådighed længe, når jeg søger rundt omkring er der kun meldinger om hvad der er foregået i 2014. Folk med mere viden om JBL's situation, må gerne byde ind.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Z.A.E Se indlæg
                              Er der noget galt i at sammenligne OP og TB? Det har jo været en del af debatten hele tiden. Jeg ved ikke hvor meget du har fulgt med? Jeg er jo stadig af den holdning at TB også kunne have flyttet tingene den smule som Ove har gjort. Ove har jo fået nogle flere spillere at gøre godt med som Troels ikke havde.
                              Der er overhovedet ikke noget galt med at sammenligne de to... men det bliver et stråmandsargument, når man får det til at lyde som om det er det modparten har gjort, og derefter argumenterer imod den (falske) påstand.
                              Men det er ligegyldigt ordkløveri...

                              Oprindeligt indsendt af Z.A.E Se indlæg
                              Jeg kan ikke se det selvopfundne i at bedømme Ove's arbejde, på en præmis han selv stiller op på Live TV? Nej, klart ledelsen og Ove udelukkende har talt overlevelse. Det er jo ikke rocket science.
                              Jeg er ikke sikker på at jeg har hørt det interview... siger Ove at vi bør ende på 7. pladsen, eller at vi har en trup der burde ligge på 7. pladsen? Der er markant forskel på de to ting, når man overtager et hold midt i en sæson, og de bestemt ikke har hentet tilstrækkeligt med point inden man overtager.

                              Oprindeligt indsendt af Z.A.E Se indlæg
                              Barrett er med i truppen til imorgen. Aner ikke hvornår han vendte tilbage fra skade, men umiddelbart har han stået til rådighed længe, når jeg søger rundt omkring er der kun meldinger om hvad der er foregået i 2014. Folk med mere viden om JBL's situation, må gerne byde ind.
                              Jeg spørger også selv, har ingen specifik viden... synes bare han har været skadet hver gang jeg har spurgt nogen om hvordan det går med ham...

                              Mvh

                              MaxHH

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
                                Ja, og så sammenligner du med TB, og anfører at Ove ikke har ændret alverden siden under Troels... hvilket ikke var hvad der blev skrevet.

                                Og ja, jeg ville også gerne se Barrett spille... men han er skadet, ikke?



                                Jeg tror mere eller mindre alle, på nær enkelte debattører herinde, mener at vores trup burde ligge højere. Og havde vi haft Ove fra starten af sæsonen, tvivler jeg bestemt også på at vi havde ligget hvor vi gør nu. Men det er gætterier, omend underbygget af en hæderlig pointhøst under Ove. Men det virker til at du bedømmer Ove efter nogle lidt selvopfundne kriterier. Ja, målet for sæsonen var en 7. plads, men da Ove kom til var det jo ikke ligefrem realistisk længere, og jeg tror ikke på at det har været en del af Oves samtaler med ledelsen...

                                Mvh

                                MaxHH
                                Barret er udtaget til truppen i morgen

                                Comment

                                Working...
                                X