Oprindeligt indsendt af claudes1
Se indlæg
Så lad mig kalde jer über-SK-kritikere. Du har ret "haters" er for hårdt et udtryk - undskyld for det! Men jeg iagttager, at der en gruppe på forum, som næsten kun råber "SK" hver eneste gang noget skal kritiseres i øjeblikket. Det bliver lidt trættende, når det ikke er mere nuanceret. SK har arbejdet med kulturen siden han overtog holdet. Han forsøger nu at implementere en spillestil, hvor man gerne vil presse modstanderen højt på banen. Man står - i ligaen - med tre spillere på kanten af modstanderens felt ved målspark. Når det pres virker, er det smukt at se. Det gjorde det utallige gange mod Hvidovre. Men det tager meget lang tid at implementere til perfektion, især fordi Alm ikke gad den slags. Samtidig er vi begyndt at spille med back-overlap i meget større omfang end tidligere. Man har kun de træninger man har. Jeg vil hellere havde at de får implementeret spilsystem A ordentligt dette efterår, da det er det der skal tegne OB i lang tid. Så må plan B og plan C komme til senere.
Det virker som om folk tror, at det er præcis den samme startopstilling som sidste år og man bare skal justere lidt. Mod Hvidovre var syv (7!!!) nye i startopstillingen i forhold til 90% af sidste sæson. Det er mig en gåde, at folk tror, at det skal virke og man skal kunne omstille til plan B, når det ikke spiller. Det er jo et helt nyt hold. Relationer skal bygges op, der er et hav af ungdomsspillere i truppen, som har rigeligt at kæmpe med i deres direkte dueller og docering af kræfter osv. Nu påpeger du, at jeg har en middelmådig tankegang. Det tror jeg egentligt ikke. Men den må stå for din egen regning. Jeg tænker mere, at man måske skulle se lidt bredere på projektet for at se det fulde billede af de udfordringer SK står overfor. Jeg synes jo ikke at han er verdens bedste træner. Men måske er han netop den rette lige nu, og som OB kan få fat i lige nu. Men jeg har dyb respekt for den opgave han står over for og midt i.
Jeg tror, at meget af jeres SK-kritik skal ses i lyset af OBs nedrykning. I mener, at SK havde rigeligt tid til at få skuden rettet op og han tog en masse dårlige taktiske beslutninger. Det er jo nok der vores uenighed opstår. Han lavede mange udefra set besynderlige beslutninger. Men alt hvad jeg har af 1.-håndsviden fra spillere i truppen og hvad BP, SK og TB sidenhen nu har sagt offentligt, har det været en fuldstændig vanvittig trup at være træner af. Det er derfor også min påstand at det havde været overordentligt svært for nogen træner at redde det her. Set i bagklogsskabens klare lys havde det nok været det bedste, at en lang række spillere ikke havde spillet i foråret. Noget i nærheden af alle de såkaldte "profiler" som BW havde hentet til at være rygrad og kvalitet i truppen. Jeg har svært ved at se en eneste ny træner komme ind fra gaden og sætte de 5-6 spillere på tribunen. Men det er jo spekulation. Fair nok, at mene at BW ikke er eneste årsag til nedrykning og at SK måske kunne have gjort noget anderledes - men han er tæt på 100% ansvarlig for at klubben ligger i ruiner i min optik (ja, og så er det jo egentligt NTs skyld - men det er en anden historie). Som jeg ser det setup, som SK skulle præstere i før sommerferien, vil jeg ikke mene at det var givet, at han burde kunne holde os i ligaen. Vi havde jo ret beset den dårligste trup (med på papiret dygtige enkeltspillere), når så mange spillere faktisk ikke spillede for at holde OB i ligaen.
Comment