Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Luca Kjerrumgaard

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

fint med noget positiv omtale - og ganske fortjent.

Dog en lidt underlig liste - er det angribere som ikke er "slået igennem" endnu eller hvordan har de sammensat den? Bare af danske angribere under 23 tænker jeg da at en spiller som Højlund bør kunne gøre sig på en sådan liste
    Der findes hele tiden på nye lister. Denne er i den mere obskure ende.
    Tænker ikke nogen bliver solgt fordi deres navn optræder på denne underlige liste.

Comment

fint med noget positiv omtale - og ganske fortjent.

Dog en lidt underlig liste - er det angribere som ikke er "slået igennem" endnu eller hvordan har de sammensat den? Bare af danske angribere under 23 tænker jeg da at en spiller som Højlund bør kunne gøre sig på en sådan liste
      Lidt mere forklaret her

https://ob.dk/nyheder/2024/oktober/l...ende-angribere

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
        Men sammenligningen er jo altså en smule skør :D.
        OB spiller ikke i den øverste række!
        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

Jeg er ikke fan.
        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

Comment

Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

Rigtigt. Dog burde der heller ikke være nogen med fra en historisk ringe superliga. Tendensen er superligaen sakker bagud ift de større ligaer. Pengene ødelægger sporten.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Rigtigt. Dog burde der heller ikke være nogen med fra en historisk ringe superliga. Tendensen er superligaen sakker bagud ift de større ligaer. Pengene ødelægger sporten.
            Der er ikke rigtig noget belæg for at sige at superligaen er historisk ringe, den eneste målestok vi har peger ikke på det :).
            Men 1. div er jo altså langt under suppen og langt under alle de øverste ligaer, det giver ingen mening at tage sådan en række med. Screenshot 2024-10-16 at 14-11-39 Country coefficients UEFA rankings UEFA.com.png

Jeg er ikke fan.
            Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

Comment

sammenholdt med den velkendte Chilenske liga...eller den russiske og MLS.

Så at Luca ikke spiller i den øverste række mener jeg ikke er det største problem ved en sådan liste - det er bare generelt svært at sammenligne på tværs af ligaer.

Men angriber, under 23 der har spillet x-antal min. der klare han sig så ganske fint.

Comment

sammenholdt med den velkendte Chilenske liga...eller den russiske og MLS.

Så at Luca ikke spiller i den øverste række mener jeg ikke er det største problem ved en sådan liste - det er bare generelt svært at sammenligne på tværs af ligaer.

Men angriber, under 23 der har spillet x-antal min. der klare han sig så ganske fint.
                Som er langt langt bedre end den næstbedste danske række ... jeg forstår ikke helt din pointe :).

Jeg er ikke fan.

Comment

Som er langt langt bedre end den næstbedste danske række ... jeg forstår ikke helt din pointe :).
                  For en gang skyld er vi enige

"sammenholdt med den velkendte Chilenske liga...eller den russiske og MLS."

Øøøhhh, kender du egentligt niveauerne på de ligaer (og hvem der spiller der)

Fordi en liga ikke er "velkendt" for dig, er den vel ikke per definition dårligere end 1. division i DK ? !

Men det er korrekt, at det er meget svært at sammenligne ligaer... specielt, når man ikke har kendskab til dem

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

For en gang skyld er vi enige

"sammenholdt med den velkendte Chilenske liga...eller den russiske og MLS."

Øøøhhh, kender du egentligt niveauerne på de ligaer (og hvem der spiller der)

Fordi en liga ikke er "velkendt" for dig, er den vel ikke per definition dårligere end 1. division i DK ? !

Men det er korrekt, at det er meget svært at sammenligne ligaer... specielt, når man ikke har kendskab til dem
                    kender intet til de nævnte ligaer. Jeg siger heller ikke de er dårligere - blot at de nok er ret så forskellige og ikke vildt sammenlignelige.

Der er også spillere fra den engleske PL, den tyske Bundesliga, Franske Ligue 1 og Hollandske æresdivision med - nogle lidt større ligaer og (ihvertfald for mig) lidt mere kendte. Derfor giver de sammenligninger stadig ikke megen mening i min bog. På trods af det er de bedste nationale ligaer.

Hvor meget kender i til niveaeut i Chile? eller MLS? Bedre end superligaen?

Comment

sikker? For jeg aner det ikke - ikke nogle ligaer er bruger meget tid på. Ved der var en del penge - og derfor en del gode spillere i den russiske liga ( men det er nok før krigen - så hvordan det forholder sig nu aner jeg ikke)

MLS...ville nok tænke den var omkring superliga niveau - måske lidt over, men så heller ikke mere

Comment

sikker? For jeg aner det ikke - ikke nogle ligaer er bruger meget tid på. Ved der var en del penge - og derfor en del gode spillere i den russiske liga ( men det er nok før krigen - så hvordan det forholder sig nu aner jeg ikke)

MLS...ville nok tænke den var omkring superliga niveau - måske lidt over, men så heller ikke mere
                        100% sikkert markant meget bedre :).

Jeg er ikke fan.

Comment

Der er ikke rigtig noget belæg for at sige at superligaen er historisk ringe, den eneste målestok vi har peger ikke på det :).
                          Men 1. div er jo altså langt under suppen og langt under alle de øverste ligaer, det giver ingen mening at tage sådan en række med. Screenshot 2024-10-16 at 14-11-39 Country coefficients UEFA rankings UEFA.com.png
                          Danmark ligger under stormagter som Norge, Tyrkiet, Israel og Grækenland. Er nu ikke specielt imponerende.
                          Sammenholdt med meget skuffende resultater af de danske hold denne sæson i Europa, rykker vi nok nogle pladser ned de kommende sæsoner.
                          Men det kommer selvfølgelig an på hvor på listen man mener Danmark skal ligge.
                          Jeg vil til hver en tid mene den tyske 2.bundesliga, og den engelske Championship også er større ligaer end superligaen. Det vil altid være et skridt op at skifte fra superligaen til de 2 ligaer.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Danmark ligger under stormagter som Norge, Tyrkiet, Israel og Grækenland. Er nu ikke specielt imponerende.
                            Sammenholdt med meget skuffende resultater af de danske hold denne sæson i Europa, rykker vi nok nogle pladser ned de kommende sæsoner.
                            Men det kommer selvfølgelig an på hvor på listen man mener Danmark skal ligge.
                            Jeg vil til hver en tid mene den tyske 2.bundesliga, og den engelske Championship også er større ligaer end superligaen. Det vil altid være et skridt op at skifte fra superligaen til de 2 ligaer.
                            Championship er meget meget meget større end SL !

Comment

Historisk ringe er nok at stramme den ja, men det er jo ikke pga. Superligaen, at ligaer som den skotske, østrigske, schweiziske etc. er faldet en del. Eller at den russiske også er røget ned.

Havde de ligaer holdt niveauet var Superligaen knap top-20.

Og vi kan vel godt blive enige om, at den europæiske kampagne ikke kører ret godt for suppeholdene?
                              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Kjerrumgaard blev efterudtaget til Danmarks U21-hold på grund af mange afbud. Kæmpe tillykke Luca, jeg håber på at du få en chance for at vise dig frem. Fortjent udtagelse.

Comment

Working...
                                X