Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2024/2025

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

Det som kan få det til at ramle helt, er i min optik, hvis de andre henter 4-6 point på os de næste tre kampe. Så er det nærmest kun et nederlag til en af top 3 klubberne og vi er hentet. Jeg tror ikke holdet har modstandskraften til at bevare roen.
    Hvis de sejre du taler om kommer i de næste to-fire runder, så tror jeg på dig. Men hvis de ikke kommer der, kommer de måske slet ikke og så rykker ikke op.
    EDIT: det er min forudsigelse at spillet ikke bliver bedre de næste 10 kampe, da SK ikke har de spillere i truppen mere til at få den midtbane til at fungere. Det ser jo helt forkert ud i hele 1. Halvleg i går. Der er et stort tomt område lige over midten af banen, når vi har bolden på kanten. Ingen spiller tilbyder sig i det rum. Samtidig bliver Trybulll bare ringere og ringere. Som jeg har sagt hele tiden: når han ikke spiller på absolut topniveau er han ikke god nok til superligaen.
    Vi har ligaens bedste målmand, ligaens bedste forsvar, ligaens bedste angriber.
    Midtbanen er TB ansvar. Han har fejlet big time. Fik man virkelig så mange penge for Manneh man ikke kunne sige nej?

Største problem ligger dog på træner posten. Manden er flink som dagen er lang. Men der er vel minimum 6-8 trænere i ligaen der får mere ud af deres spillematriale.

Thorborg går meget op i at spille til par. Det gør vi stadig ikke pt. Vel at mærke i nordicbet ligaen. Der er absolut ingen udvikling i spillet, og synes spillene virker forvirrede, hvilket vi dårligt kan klandre dem.

Jeg synes man bør skifte træner nu så han har slutspillet til at vurdere truppen. Tror bare der er behov for at ryste posen nu inden det er for sent.
    Vi er i krise og skal hurtigst muligt ud af den.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Midtbanen er TB ansvar. Han har fejlet big time. Fik man virkelig så mange penge for Manneh man ikke kunne sige nej?

Største problem ligger dog på træner posten. Manden er flink som dagen er lang. Men der er vel minimum 6-8 trænere i ligaen der får mere ud af deres spillematriale.

Thorborg går meget op i at spille til par. Det gør vi stadig ikke pt. Vel at mærke i nordicbet ligaen. Der er absolut ingen udvikling i spillet, og synes spillene virker forvirrede, hvilket vi dårligt kan klandre dem.

Jeg synes man bør skifte træner nu så han har slutspillet til at vurdere truppen. Tror bare der er behov for at ryste posen nu inden det er for sent.
      Jeg vil godt se den træner der kan få de spillere, som enten er uerfarne på voksen niveau eller slet ikke er midtbanespillere til at fungere. Ikke dermed sagt at SK skal blive. Men tro ikke at en ny træner lige får det til at virke på 5 kampe uden tilførsel af 1-2 kvalitets spillere til midtbanen. Inkl en ny 6er. Når Trybull er dårlig er han virkelig dårlig. Vi har intet alternativ.

Comment

Jeg vil godt se den træner der kan få de spillere, som enten er uerfarne på voksen niveau eller slet ikke er midtbanespillere til at fungere. Ikke dermed sagt at SK skal blive. Men tro ikke at en ny træner lige får det til at virke på 5 kampe uden tilførsel af 1-2 kvalitets spillere til midtbanen. Inkl en ny 6er. Når Trybull er dårlig er han virkelig dårlig. Vi har intet alternativ.
        Enig . Der er for mange spillere i truppen som knap har niveau til NB-ligaen, og slet ikke til superligaen.
        Hvis man går og bilder sig ind, at Bonde, Tribul, Gomez, og Adam har niveau til at være bærende spillere, i en trup med unge nogenlunde talentfulde spillere, så tror jeg man får en brat opvågning når vi møder hold som Viborg, Randers og Silkeborg . De er langt bedre sammensat end vores, både i trup, trænerstaben, og ledelsen.

Vi kommer aldrig videre, så længe vores indkøb kun lige kan være med på Superliga niveau. Vi skal væk fra at hente spillere, som har været okay i Viborg, Sønderjyske, eller Horsens, men er på vej ud derfra. Så kommer de hertil, og gør det okay. Spillere som har været fint fungerende, uden at shine i en godt sammensat trup, bliver jo ikke forvandlet til bærende spillere, i en skævt sammensat trup.
        817 ⚪️
        Y.N.W.A ❤️

Comment

Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

Enig . Der er for mange spillere i truppen som knap har niveau til NB-ligaen, og slet ikke til superligaen.
          Hvis man går og bilder sig ind, at Bonde, Tribul, Gomez, og Adam har niveau til at være bærende spillere, i en trup med unge nogenlunde talentfulde spillere, så tror jeg man får en brat opvågning når vi møder hold som Viborg, Randers og Silkeborg . De er langt bedre sammensat end vores, både i trup, trænerstaben, og ledelsen.

Vi kommer aldrig videre, så længe vores indkøb kun lige kan være med på Superliga niveau. Vi skal væk fra at hente spillere, som har været okay i Viborg, Sønderjyske, eller Horsens, men er på vej ud derfra. Så kommer de hertil, og gør det okay. Spillere som har været fint fungerende, uden at shine i en godt sammensat trup, bliver jo ikke forvandlet til bærende spillere, i en skævt sammensat trup.
          Derudover er det en falliterklæring at stille op med 6 udlændinge i nordicbet ligaen. Troede vi skulle satse på akademiet.
          Men det er som sædvanlig varm luft fra den siddende sportsdirektør eller hvad han nu kalder sig.

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
            Jeg forstår stadigvæk ikke panikken over at vi ikke rykker op. Endnu

Kan Horsens hente 10p på 10 kampe? Hmmm. Måske. De har momentum. Men det vil jo nok også kræve at de får en del point over Fredericia

Det var en kæmpe bet at Fredericia får 3p i dyb overtid. Det ødelagde klart aftenen for mig. Men det lyder ikke til at de er særlig gode pt og det er svært at se dem få 20-22 point i de sidste kampe hvis vi fortsætter med at være ringe. Vi skal jo nok få lidt sejre hist og pist

Men vi spiller dårligt og det er simpelthen alt for ringe det der foregår. Men OB har kun sig selv at takke ved at svække truppen så meget som de har gjort. Den midtbane er skandaløst ringe
            Du har muligvis ret i, at der ikke er den store grund til at gå i panik, men der er også andre modstandere i slutspillet end Horsens og Fredericia.
            Man kan sagtens argumentere for, at spillet har haltet i længere tid, men pointsmæssigt begyndte det at gå galt for os, da Bonde blev skadet i runde 17.
            Efter 16 runder, var OB 15 points foran nr. 3. Nu er vi 15 points foran nr. 6.
            Hvis vi nu for sjovs skyld regner med, at alle holdene i slutspillet fortsætter med samme pointgennemsnit, som man har opnået i de seneste 6 kampe, så ville man få følgende fiktive slutstilling:
            Horsens 62
            OB 59
            Hvidovre 58
            Fredericia 55
            Kolding 51
            Esbjerg 44
            Konklussion: OB rykker op. Ingen grund til panik!

Og så måske alligevel lidt. Vores gloværdige pointhøst er kommet i kampe mod Kolding og 5 hold, der alle er endt i nederste halvdel.
            Spillemæssigt kan man vel heller ikke ligefrem sige, at vores formkurve er opadgående.
            Det kan godt være, vi kan få en sejr i ny og næ, men det er godt nok svært at vælge en kamp, der vil være "3 sikre points".
            Midtbanen sejler (i bedste fald) eller er vel nærmest ikke-eksisterende. Vi spiller bolden lidt rundt og på tværs nede i forsvaret. Kommer vi over midten, så taber vi den alt for let, og vinder INGEN andenbolde. Holdet spiller som en pose nødder, og trænerteamet lærer absolut ingenting af det.
            Muligvis er der ikke den store grund til panik, men alligevel går vores trænerteam i panik flere gange i hver kamp.

Jeg tror da sådan set også mest på, at vi rykker op, men forstår ikke helt, hvordan du kan være SÅ rolig.

Comment

Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

Vi har selv gjort os så uattraktive at det kommer til at tage mange år, meget held og/eller rigtig mange penge som vi kan overbetale spillere med, så de kan overtales til OB. Jeg må sige at jeg er meget skeptisk på OBs fremtid.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Jeg er ligeglad med ligaens bedste den ene og den anden. Det er HOLDET der ikke fungerer som en organisme. Det har det kun gjort i 7-8 kampe de sidste 5-6 år, da vi havde Gigovic og Tverskov på midten samtidig. Den bedste midtbane-duo i 14 år i OB. De to bandt med deres kvalitet holdet sammen, så det var et HOLD.

Comment

Oprindeligt indsendt af Henning001 Se indlæg

Du har muligvis ret i, at der ikke er den store grund til at gå i panik, men der er også andre modstandere i slutspillet end Horsens og Fredericia.
                  Man kan sagtens argumentere for, at spillet har haltet i længere tid, men pointsmæssigt begyndte det at gå galt for os, da Bonde blev skadet i runde 17.
                  Efter 16 runder, var OB 15 points foran nr. 3. Nu er vi 15 points foran nr. 6.
                  Hvis vi nu for sjovs skyld regner med, at alle holdene i slutspillet fortsætter med samme pointgennemsnit, som man har opnået i de seneste 6 kampe, så ville man få følgende fiktive slutstilling:
                  Horsens 62
                  OB 59
                  Hvidovre 58
                  Fredericia 55
                  Kolding 51
                  Esbjerg 44
                  Konklussion: OB rykker op. Ingen grund til panik!

Og så måske alligevel lidt. Vores gloværdige pointhøst er kommet i kampe mod Kolding og 5 hold, der alle er endt i nederste halvdel.
                  Spillemæssigt kan man vel heller ikke ligefrem sige, at vores formkurve er opadgående.
                  Det kan godt være, vi kan få en sejr i ny og næ, men det er godt nok svært at vælge en kamp, der vil være "3 sikre points".
                  Midtbanen sejler (i bedste fald) eller er vel nærmest ikke-eksisterende. Vi spiller bolden lidt rundt og på tværs nede i forsvaret. Kommer vi over midten, så taber vi den alt for let, og vinder INGEN andenbolde. Holdet spiller som en pose nødder, og trænerteamet lærer absolut ingenting af det.
                  Muligvis er der ikke den store grund til panik, men alligevel går vores trænerteam i panik flere gange i hver kamp.

Jeg tror da sådan set også mest på, at vi rykker op, men forstår ikke helt, hvordan du kan være SÅ rolig.
                  SK tager allerede nu “sjove” beslutninger og jeg frygter at når modstanderne kommer tættere på panikker det mere … frygter at endnu et forspring bliver sat over styr når OB skal spille mod de øvrige top6 hold ..
                  "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

SK tager allerede nu “sjove” beslutninger og jeg frygter at når modstanderne kommer tættere på panikker det mere … frygter at endnu et forspring bliver sat over styr når OB skal spille mod de øvrige top6 hold ..
                    Jeg bliver nødt til at spørge dem, som mener at SK fejler totalt ved at spille spillere ude af position: skal Owusu eller Michelson eller Adam på bænken?

Comment

Jeg bliver nødt til at spørge dem, som mener at SK fejler totalt ved at spille spillere ude af position: skal Owusu eller Michelson eller Adam på bænken?
                      Nej det skal de 3 spillere du nævner ikke. Men der er så vidt jeg ved 11 spillere på et fodboldhold

Comment

Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

Nej det skal de 3 spillere du nævner ikke. Men der er så vidt jeg ved 11 spillere på et fodboldhold
                        Men hvis alle tre skal være banen, vil en af dem jo spille ude af position - eller hvad?

Comment

Hvis en af dem skal så er det Niko i forhold til at de to andre skal spille her i næste sæson ..
                          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

problemet ligger jo ikke kun ved Krogh - truppen er dårligt sammensat. Hvad er vi oppe på? 4 højrebacks?

Men af de 3 du nævner ville det jo give mest mening at Mickelson sad ude / agerede indskifter. Med udløb lige om lidt og nu med en venstrefodet vb, derfor havde det også givet langt mere mening det var ham man solgte i vintervinduet - frem for Manneh...det kunne nok ikke lade sig gøre, Manneh ville videre osv osv.

Men nej som det ser ud nu skal de alle tre spille - men man behøver måske ikke spille med to backs inde centralt.

Comment

Men hvis alle tre skal være banen, vil en af dem jo spille ude af position - eller hvad?
                              Jeps, men så er det én ude af position og ikke 3.
                              Problemet i OB lige nu er at for mange spillere bliver rykket rundt fra kamp til kamp. Vi rykkede ned med den problematik og jeg er bange for det gentager sig nu med en misset oprykning.
                              Situationen er kaotisk ligesom sidste år.

Comment

Det bliver lidt dumt det spørgsmål, hvilket nok ikke var din mening.
                                De bliver jo nødt til at spille til alle 3 når TB ikke har lykkedes med at sammensætte en harmonisk trup.
                                Problemet ligger dog et andet sted. Hvorfor skal det være nødvendigt at rykke så meget rundt på så mange positioner fra kamp yil kamp. Ofte også i løbet af kampen.

Vi så også i kampen mod Hvidovre at vi skifter os dårligere som kampen skrider frem. Hvilket har været et gennemgående tema hele sæsonen.
                                Både fordi truppen er forkert sammensat af TB, og fordi Krogh tager nogle beslutninger som er svære at se logikken i.

Det bliver alt for hektisk og forvirrende. Man bliver nødt til at finde sin foretrukne formation og spille ud fra den.

SK aner stadig ikke hvordan han skal sætte sin start 11er.

Comment

Working...
                                X