Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2024/2025

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
    BP er jo helt indforstået med at han ikke er førstevalg på positionen .. sådeeeeh. Jeg ser faktisk BP som en fuldgod erstatning for Fenger som vel næppe har leveret flere mål og assists end BP har fra sin normale mere tilbagetrukne rolle på banen.
    For OB i den genopbygningsfase vi befinder os i virker det bare enormt undervældende at Fenger skal erstattes af en 33 årig CFer med udløb til sommer. Alle de minutter BP eventuelt får som angriber i foråret er minutter der så ikke går til akademiet. Man ville aldrig se sådan en disposition i FCN og det er ellers dem vi i løbet af vinteren er blevet talt op til at ville kopiere.
    Det er jo heller ikke fordi OB har fået vredet armen om på ryggen ift. Fenger og selvom den smule økonomi der har været i det er positiv er det jo på ingen måde det der flytter noget. Man kunne have holdt på Fenger til udløb, men kunne have hentet en erstatning ude fra eller fra akademiet, men man ender i stedet for at gå med en virkelig uambitiøs løsning og som så meget andet af det OB foretager sig virker det bare slapt.

Comment

Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

For OB i den genopbygningsfase vi befinder os i virker det bare enormt undervældende at Fenger skal erstattes af en 33 årig CFer med udløb til sommer. Alle de minutter BP eventuelt får som angriber i foråret er minutter der så ikke går til akademiet. Man ville aldrig se sådan en disposition i FCN og det er ellers dem vi i løbet af vinteren er blevet talt op til at ville kopiere.
      Det er jo heller ikke fordi OB har fået vredet armen om på ryggen ift. Fenger og selvom den smule økonomi der har været i det er positiv er det jo på ingen måde det der flytter noget. Man kunne have holdt på Fenger til udløb, men kunne have hentet en erstatning ude fra eller fra akademiet, men man ender i stedet for at gå med en virkelig uambitiøs løsning og som så meget andet af det OB foretager sig virker det bare slapt.
      Det skal han heller ikke. Der kommer selvfølgelig andet ind og erstatter, men som du siger, det er en genopbygningsfase.
      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Jeg synes det her virker som en unødvendig udmelding. Jeg kunne sagtens se logikken i at forlænge med Bjørn Paulsen i en rolle som 3./4.valg til midterforsvaret og "indskiftningsjoker" til angrebet. Men forstår ikke hvorfor det skal meldes ud på denne måde.

Jeg har heller ikke noget problem med, at han reelt erstatter Fenger i dette forår, så længe det ikke går for meget ud over spilletiden til Markus Jensen og Hansborg. Hvis vi mangler Luca i en kamp eller to tror jeg de får mere ud af at spille i angrebet med Bjørn end med Deedson (pga. den plads Bjørn kan skabe). Men at have ham som eneste angrebsbackup på længere sigt er helt sikkert uambitiøst. Det forventer jeg dog heller ikke sker.

Comment

Det må også formodes at BP er et alternativ til Kjerrumgaard i angrebet, samt en indskiftningsmulighed, hvis vi mangler et mål i slutningen af kampene og bare skal banke lange bolde i feltet. Det ser jeg ikke går udover de unge. Hansborg, Markus osv. er ikke substitutter for Kjerrumgaard. De er i kamp om pladsen ved siden af ham.
          Det synes jeg egentlig er fint, og det tyder jo også på man har indset at BP er færdig som midtstopper i den måde man vil spille på. Her er han bare for langsom.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

Det skal han heller ikke. Der kommer selvfølgelig andet ind og erstatter, men som du siger, det er en genopbygningsfase.
            Du er modig ..
            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Du er modig ..
              Som der skrives, En 33 årig CFer, med udløb til sommer.

Tror du eller nogen andre sådan helt oprigtigt på at man vælger ham som fremtidig erstatning???

Comment

Lige nu er han jo afløseren? Jeg er da helt med på at der SKAL komme noget andet ind til sommer, men en halvsæson som nu hvor BP er løsningen er jo altså en halvsæson for meget.

Comment

Tror du eller nogen andre sådan helt oprigtigt på at man vælger ham som fremtidig erstatning???
                  Nej, men pointen var nu også at sådan en spiller aldrig skulle være erstatningen.

Comment

Nej men at du mener at det er en selvfølgelighed at der kommer en ind syntes jeg er modigt at udtale.

Jeg syntes at der har været mange åbenlyse tiltag og behov der ikke er mødt af klubben i en lang årrække, så at se det som en selvfølgelighed at det sker … det er .. ja .. jeg ville ikke lægge navn til at se det som en selvfølgelighed - måske en forventning eller et håb ..

Der er intet ondt i det .. jeg er benovet ..

F.eks. TB har jo ment at det var en nødvendighed for OB at hente Bonde i sommers til truppen til 1. div., så da han blev skadet anså jeg det som helt rimeligt at man fandt en erstatning og specielt i forhold til at man jo vidste at Manneh havde kontraktudløb til sommer så det gav god mening.

Nu har man ikke bare undladt at erstatte Bonde men tilmed solgt Manneh uden at hente nogen ind med udsagnet om at skulle bruge talenter men vælger at bruge to højrebacks ..
                    Last edited by Plum; 26-02-2025, 19:27.
                    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

selvfølgelig er BP ikke en fremtidig erstatning. Og alt taget i betragtning så er jeg da positiv over at man erkender man er tyndt besat - og derfor er begyndt at prøve BP af oppe foran.

Men mængden af "hjemmearbejde" der skal laves til sommer...lige nu er det vel en enkelt angriber. Men Don D med et ben ude af døren, og en ganske eftertragtet Luca - så kan man pludselig se ind i at skulle finde tre angribere...

Comment

Nej men at du mener at det er en selvfølgelighed at der kommer en ind syntes jeg er modigt at udtale.

Jeg syntes at der har været mange åbenlyse tiltag og behov der ikke er mødt af klubben i en lang årrække, så at se det som en selvfølgelighed at det sker … det er .. ja .. jeg ville ikke lægge navn til at se det som en selvfølgelighed - måske en forventning eller et håb ..

F.eks. TB har jo ment at det var en nødvendighed for OB at hente Bonde i sommers til truppen til 1. div., så da han blev skadet anså jeg det som helt rimeligt at man fandt en erstatning og specielt i forhold til at man jo vidste at Manneh havde kontraktudløb til sommer så det gav god mening.

Nu har man ikke bare undladt at erstatte Bonde men tilmed solgt Manneh uden at hente nogen ind med udsagnet om at skulle bruge talenter men vælger at bruge to højrebacks ..
                        Ja det er virkelig tragisk. Men barren må jo være sat højt når det ikke er lykkedes at finde en erstatning, eller måske 2.

Fejlen ved OB er man siger en ting, og gør det stik modsatte. Gang på gang. Det er dybt frustrerende.

Comment

Lige nu er han jo afløseren? Jeg er da helt med på at der SKAL komme noget andet ind til sommer, men en halvsæson som nu hvor BP er løsningen er jo altså en halvsæson for meget.
                          Hvis vi lå i kamp om oprykningen eller om overlevelse, ja enig. Som situationen er, så er det ok.

Comment

Nej, men pointen var nu også at sådan en spiller aldrig skulle være erstatningen.
                            Som udgangspunkt nej, det er jeg enig i... men skal det være en kort overgang, fordi det ikke lykkedes at få handlet en af dem man gerne vil, så ser jeg lige så gerne BP frem for at handle noget andet midlertidigt ind.

Comment

Det synes jeg bestemt ikke. Det giver fuldstændig sig selv I min verden. Om det så er en spiller der er god nok, det kan jeg godt kradse noget tvivl frem om, men ikke om der kommer en.

Ikke uenig, og det kan jeg sagtens se din bekymring i, men vi kan omvendt også nævne de første 10 angribere vi har hentet ind i samme årrække uden det var nødvendigt. Det får mig heller ikke til at tro vi henter 3-4 stykker ind som erstatning.

Udgangspunktet er at vi skal bruge dem vi har. Og vi har talenter og højrebacks, og en masse andet. Det er det der overordnet er meldt ud, hvor de unge så selvsagt er en stor del af det.

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

selvfølgelig er BP ikke en fremtidig erstatning. Og alt taget i betragtning så er jeg da positiv over at man erkender man er tyndt besat - og derfor er begyndt at prøve BP af oppe foran.

Men mængden af "hjemmearbejde" der skal laves til sommer...lige nu er det vel en enkelt angriber. Men Don D med et ben ude af døren, og en ganske eftertragtet Luca - så kan man pludselig se ind i at skulle finde tre angribere...
                                Ja, hvis vi har en kort midlertidigt løsning i truppen, så er det fint man tager den. Det har jo ligesom gået hånd i hånd med Fengers afgang, så om det er en indrømmelse eller planlagt, det skal jeg ikke kunne sige.

Ja, altså hvis... det kan jeg ikke argumentere imod. Der er også nogen der gerne vil have Myhre, og sådan kan der altid opstå store behov.

Comment

Working...
                                X