Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Julius Berthel Askou

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Selvfølgelig kan man forlænge med Askou. Han vil faktisk gerne blive i Odense.
    Men det kommer også til at koste. Og det skal det gøre, for manden er dygtig.
    Nu må det simpelthen være slut med at sparre sig til en 8.plads TB.
    Udfordringen er når sportsdirektøren groft sagt aflønner efter alder/erfaring ikke talent, udviklings/-videresalgspontentiale.

Comment

Du har ret. Når spiller går ud og siger han vil forlænge så er det enten klub eller agent der er problemet.
      Hvis han nu forlanger samme løn som Falk er det jo nok ikke så simpelt. Det gør han selvfølgelig ikke. Men hvis man forlanger fx frikøbsklausul og ublu lønkrav ift man stadig er U19 spiller næsten kan det jo godt komplicere tingene lidt.
      Jeg tror man skulle have sikret ham sidste sæson hvor man måske prøvede at få en ung spiller på en lang og billig kontrakt og troede han ville springe på med det samme. Sådan gik det ikke. Nu kender han sin værdi. Hans aktie stiger på markedet dagligt og spørgsmålet er om det er for sent

Jeg vil nødigt af med Julius. Jeg er kæmpe fan. Men TB står også og skal sælge for mindst 15-20 mill til sommer ift budget. Så vi kommer til at miste nogen eller nogle gode spillere uanset hvad. Så måske er Julius er kommer med i det puslespil ligepludselig.

Men udefra set burde man jo have forlænget allerede med ham uden de store problemer som man så med Ejdum og McCoy

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

Udfordringen er når sportsdirektøren groft sagt aflønner efter alder/erfaring ikke talent, udviklings/-videresalgspontentiale.
        Pardon my french… Men det ved du altså ikke en hujende fis om. Sikke noget vrøvl

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

Pardon my french… Men det ved du altså ikke en hujende fis om. Sikke noget vrøvl
          Jo, det gør jeg !

Sjovt at du så samtidigt skriver - "Men TB står også og skal sælge for mindst 15-20 mill til sommer ift budget"... så du kender budgettet ?

Er den bæredygtige forretning som BW opbyggede røget ud i åen, siden der nu skal sælges for så meget ?

Skal omkostningerne til hans redningsplanke AZ & Co være på bekostning af, at store talenter ikke belønnes efter evne ?

Comment

Oprindeligt indsendt af El Profesor Se indlæg

Tror også at han har fået blod på tanden ift at tage et skridt op allerede nu til sommer. Selvom Askou og Owusu ikke helt kan sammenlignes, er der et begyndende mønster, hvor man hellere vil lade en profil gå og satse på et talent, end at strække sig og gå lidt på kompromis for at forlænge. For eksempel vil Bojang være den oplagte afløser for Askou, og så har man jo bl.a. Amrani(?) der tilmed er venstrebenet. Nok meget godt for talentudviklingen, men måske knap så godt for kontinuiteten. Det vil også risikere at forlænge tidshorisonten for at kunne opbygge et slagkraftigt hold. Men måske også den virkelige grund til at man ikke melder en målsætning ud, fordi talentudvikling og -salg, som kan føre til udsving og ustabilitet rent resultatmæssigt, prioriteres højere end top-6 (næsten) hvert år.
            og den der - det kan jeg ikke få til at passe i mit hoved. Zorniger, Falk til dels Arp - de rimer altså ikke på et hold der konstant spiller lige omkring en 7. plads

Man kan jo ikke bygge op omkring talenterne - til at begynde med er de ikke gode nok / ustabile. Når de så når et vist niveau så ryger de videre i systemet og man starter i et eller andet omfang forfra.

Ryger Julius, og det kunne meget vel ske - så skal der bringes en starter ind til forsvaret. Yaya er stadig ikke god nok, Amrani er trods alt endnu ikke rykket op - så nok også lige tidligt nok at bygge op om ham og Bürgy bliver ikke hurtigere - og har udløb i 27Ž - så næppe heller ham det "langsigtede" projekt skal bygges op om.

Comment

Du har ret. Når spiller går ud og siger han vil forlænge så er det enten klub eller agent der er problemet.
              Synes bare jeg får et dejavu fra Slotsagercasen, Julius har dog til sommeren 27, og derfor virker det underligt den ikke er forlænget,
              såfremt det er muligt. Jeg tror han bliver solgt om 3 mdr., uanset han selv siger han gerne vil blive i OB. Han er god, men han er ikke
              uerstattelig. Men klart, at såfremt OB gerne vil i top6, så skal der altså bedre styr på længden af kontrakten på de dygtigste.

Comment

Jo, det gør jeg !

Sjovt at du så samtidigt skriver - "Men TB står også og skal sælge for mindst 15-20 mill til sommer ift budget"... så du kender budgettet ?

Er den bæredygtige forretning som BW opbyggede røget ud i åen, siden der nu skal sælges for så meget ?

Skal omkostningerne til hans redningsplanke AZ & Co være på bekostning af, at store talenter ikke belønnes efter evne ?
                Jeg ved ihverfald langt mere end dig om hvad der sker i OB. Og det du skrev var bare noget værre vrøvl der skulle pointeres

Når man ligger et budget kigger man selvfølgelig også på hvilke varer man har på hylderne der har værdi. Hvert år skal der sælges for X antal millioner for også at bidrage til et højere lønbudget, sig on fees osv. Nogle år er det højere end andre men der er ingen tvivl om at der er inflation i markedet og derfor stiger dette beløb også.
                Simplicificeret behøver man at øge transfersalgs beløbet for at kunne øge lønbudgettet hele tiden

99,9% af alle profesionelle klubber skal sælge fordi man presser lønbudgettet til det yderste og også over uden salg. Det sker også i OB

Comment

Hvordan kan du vide det? Det vil jeg gerne se noget dokumentation for - ellers må jeg betragte det som ren spekulation og det er uinteressant

Comment

Jeg ved ihverfald langt mere end dig om hvad der sker i OB. Og det du skrev var bare noget værre vrøvl der skulle pointeres

Når man ligger et budget kigger man selvfølgelig også på hvilke varer man har på hylderne der har værdi. Hvert år skal der sælges for X antal millioner for også at bidrage til et højere lønbudget, sig on fees osv. Nogle år er det højere end andre men der er ingen tvivl om at der er inflation i markedet og derfor stiger dette beløb også.
                    Simplicificeret behøver man at øge transfersalgs beløbet for at kunne øge lønbudgettet hele tiden

99,9% af alle profesionelle klubber skal sælge fordi man presser lønbudgettet til det yderste og også over uden salg. Det sker også i OB
                    Det betyder jo så også, at skal der købes erstatning ind, så gælder inflationen også den anden vej.

Comment

Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg

Synes bare jeg får et dejavu fra Slotsagercasen, Julius har dog til sommeren 27, og derfor virker det underligt den ikke er forlænget,
                      såfremt det er muligt. Jeg tror han bliver solgt om 3 mdr., uanset han selv siger han gerne vil blive i OB. Han er god, men han er ikke
                      uerstattelig. Men klart, at såfremt OB gerne vil i top6, så skal der altså bedre styr på længden af kontrakten på de dygtigste.
                      men man har vel ikke villet forlænge tidligere fordi der stadig var en del ubekendte. Det er vel ret beset først i efteråret at han rigtigt har slået sig fast som (mere eller mindre) fast starter.

Men kan sagtens vise sig det havde været billigere at forlænge tidligere, men det er jo en chance.

Comment

Jo, det gør jeg !

Beklager, men det var altså ikke skide bæredygtigt, dels at handle som han gjorde, og især at rykke ned. Lad være med at bilde dig selv eller andre ind, at det var bæredygtigt.

Så hvis du tænker noget er anderledes, så er det nok fordi der sidenhen både har skulle ryddes op, rykkes op og bygges op.
                        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Hvis han nu forlanger samme løn som Falk er det jo nok ikke så simpelt. Det gør han selvfølgelig ikke. Men hvis man forlanger fx frikøbsklausul og ublu lønkrav ift man stadig er U19 spiller næsten kan det jo godt komplicere tingene lidt.
                          Jeg tror man skulle have sikret ham sidste sæson hvor man måske prøvede at få en ung spiller på en lang og billig kontrakt og troede han ville springe på med det samme. Sådan gik det ikke. Nu kender han sin værdi. Hans aktie stiger på markedet dagligt og spørgsmålet er om det er for sent

Jeg vil nødigt af med Julius. Jeg er kæmpe fan. Men TB står også og skal sælge for mindst 15-20 mill til sommer ift budget. Så vi kommer til at miste nogen eller nogle gode spillere uanset hvad. Så måske er Julius er kommer med i det puslespil ligepludselig.

Men udefra set burde man jo have forlænget allerede med ham uden de store problemer som man så med Ejdum og McCoy
                          tænker da det er ret sandsynligt. Ejdum som vi vel var flere der var sikker på skulle skydes af her til sommer...altså han gør det fint, men hvis man drømmer om et stort salg - der viser han ikke nok kontinuerligt. Tænker godt man kan få de der 15 mill som BIF vel bød i vinters - men lige pt er vi vel langt fra de beløb de fleste håber og tror på han kan blive værd.

Der viser Julius sig vel pt bare bedre frem, og kan man ikke forlænge - så kunne man sælge ham og så prøve om man kan holde på Ejdum en sæson mere.

Men altså, Grot - mon ikke også han sælges. Gomez nok også. Ikke nogen 25 mill. salg men lidt bør det da kunne blive til. Og så ryger der et par store lønchecks når Tom T. og BP stopper...

Comment

Oprindeligt indsendt af jamborg Se indlæg

Hvordan kan du vide det? Det vil jeg gerne se noget dokumentation for - ellers må jeg betragte det som ren spekulation og det er uinteressant
                            Ignorer ham. Ham og hans makker, har glemt brugernavnet, skriver de samme idiotiske ting om og om igen, så længe folk bider på.

Comment

Oprindeligt indsendt af jamborg Se indlæg

Hvorfor er det uinteressant? Der er vel kun et par enkelte stykker herinde der reelt, måske ved noget - resten af os kan jo kun spekulere over tingene og komme med vores bidrag ud fra de tanker vi gør os.

Ville satme hurtigt blive et fattigt debatforum hvis det kun er facts og ikke meninger der blev frembragt.

Er du fuldstændig urelevant fordi du ikke har facts eller er det ok at have en mening?

Det vi kan gøre er at “tale” ordentligt til hinanden ..
                              Last edited by Plum; i går, 19:26.
                              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

men man har vel ikke villet forlænge tidligere fordi der stadig var en del ubekendte. Det er vel ret beset først i efteråret at han rigtigt har slået sig fast som (mere eller mindre) fast starter.

Men kan sagtens vise sig det havde været billigere at forlænge tidligere, men det er jo en chance.
                                men det er vel også det vi skal .. tage chancer på de unge hvis det er det vi bygger strategien op om. Vi kan jo ikke vente til de er slået igennem .. det kan både, agenten og andre jo se .. vi har vel trænere og en sportschef der ser dem til dagligt der skal kunne se det for andre ..
                                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Working...
                                X