Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet sommer 2024

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Der er godt nok nogle kampe der skal tages for den kære Troels. Nødvendigt, men gør nok heller ikke hans arbejde med at få nye ind lettere. Den der balance han skal finde imellem ikke at lade de spillere lykkes med at brokke/skabe sig til et skifte ved reelt at sænke deres egen værdi så OB bliver tvunget til at sælge for mindre (det er en meget skidt præcedens at få skabt). Samtidig med, at han jo skal skabe plads og harmoni på træningsbanen, luft i budgettet og i øvrigt skal få OB til at fremstå så attraktiv som muligt.... Den opgave misunder jeg ham ikke.

    Det kunne godt blive en meget svær sæson eller i hvert fald start på den. Er spændt på om/hvordan vi formår at lande på benene.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
      Jeg vil heller brække begge ben på langs, end se den idiot i vvores klub!
      https://scontent.frke1-1.fna.fbcdn.n...4A&oe=66483523

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

        Målsætningen har alle år været top 6, endda de senere år top 4 i gode og top 6 i dårlige.
        . Den er nået en enkelt gang de sidste 12 sæsoner. Jeg tror ikke vi har kunnet lokke spillere til Superliga holdet, med en fortælling om at vi lige har vindet U19. Eller har det 5. Bedst rangeret akademi i DK.
        Minteh var så åbenlyst er talent, at det ikke er ekstraordinært godt arbejde af BW. For mig at se, kunne enhver sportsdirektør sælge ham til 50-70 mill, og 10 % i videresalg er ret normalt, måske endda lidt i den lave ende af skalaen.

        Hvis vi skal lægge os fladt ned , og sige at BW lavede et salg ud over det sædvanlige, og tjente 70 mill til klubben, så kan vi begynde at trække prisen for nedrykningen fra, og engang om et par år regne på hvor meget vi fik ud af det salg.
        For det første, er vi jo helt enige om at målsætningen for OB's herre seniorhold ikke har været opnået. Men målsætningen der var bestemmende for den sportslige ledelses job havde flere facetter end blot Superliga-holdets resultater. På mange parametre har den sportslige ledelse jo egentlig nået de mål, der var sat.

        At ovenstående faktum så blev en sovepude til ikke at ændre, hvad der skulle ændres, før det var for sent, er jo et problem et andet sted i ledelseskæden.

        For det andet:

        Jeg er ikke enig i din formodning om, at enhver idiot kunne lave det salg.

        Minteh var et åbenlyst talent, men han kom også med en disciplinærhistorik, både på og udenfor banen. Han havde tydelige tilpasningsvanskeligheder, og han var ekstremt svingende i sine præstationer. Mit argument ville være, at hvis Newcastle ville, så kunne de have forhandlet prisen godt ned på Minteh.

        En investering på i omegnen af 10 millioner pund er ikke pebernødder, heller ikke for Newcastle, og jeg er da glad for omend en smule overrasket over, at Minteh har stabiliseret sit niveau så godt som han har. Men det var på ingen måder givet, at man normalt betaler den slags penge for en spiller, man kan sikre sig gratis/meget billigere om seks måneder. Særligt når selvsamme spiller kan forekomme som en tikkende bombe. Udeblivelser, kontroverser med holdkammerater/trænere, tilpasningsproblemer etc. Yankuba Minteh-salget er Bjørns fortjeneste, og det er uklædeligt, at tage det fra ham, som om det var noget enhver kunne have gjort.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Leander Se indlæg

          Jeg vil heller brække begge ben på langs, end se den idiot i vvores klub!
          Amen to that!

          35-årige udlændinge, der er blevet for dårlige til Vejle, er ikke spillere vi skal have til Odense.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

            Der er godt nok nogle kampe der skal tages for den kære Troels. Nødvendigt, men gør nok heller ikke hans arbejde med at få nye ind lettere. Den der balance han skal finde imellem ikke at lade de spillere lykkes med at brokke/skabe sig til et skifte ved reelt at sænke deres egen værdi så OB bliver tvunget til at sælge for mindre (det er en meget skidt præcedens at få skabt). Samtidig med, at han jo skal skabe plads og harmoni på træningsbanen, luft i budgettet og i øvrigt skal få OB til at fremstå så attraktiv som muligt.... Den opgave misunder jeg ham ikke.

            Det kunne godt blive en meget svær sæson eller i hvert fald start på den. Er spændt på om/hvordan vi formår at lande på benene.
            Ja, men Troels Bech og resten som sidder med det sportslige ansvar gør det heller ikke let for sig selv. Hvis vi skal spille 4-4-3, så skal der altså mere kvalitet ind og især på fløjene. Synes vi er lidt tynde der også i antal.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

              Amen to that!

              35-årige udlændinge, der er blevet for dårlige til Vejle, er ikke spillere vi skal have til Odense.
              Hvem siger han er for dårlige til dem og det ikke er lønnen? Desuden er han da i de kampe jeg har set og ikke kun imod os, bedre end de andre vi har bortset fra Slotsager. Desuden er Vejle i en højere række end os. Dertil kommer at vi meget sandsynligt ikke kan tiltrække noget bedre for nuværende. Men han ryger da også til en klub i en højere/bedre række tror jeg.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Kappen1975 Se indlæg

                Mon ikke de to ting hænger lidt sammen?
                Hvis vi rykker op, hvor kulturen stadig sejler, rykker vi sandsynligvis ned igen. Den her klub skal repareres fuldstændig. En sund klub har en fremtid. En syg har ikke.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Mwape Se indlæg

                  Hvem siger han er for dårlige til dem og det ikke er lønnen? Desuden er han da i de kampe jeg har set og ikke kun imod os, bedre end de andre vi har bortset fra Slotsager. Desuden er Vejle i en højere række end os. Dertil kommer at vi meget sandsynligt ikke kan tiltrække noget bedre for nuværende. Men han ryger da også til en klub i en højere/bedre række tror jeg.

                  Albintosa er færdig på topniveau. Han havde status som en vild fighter og talisman for Vejle, men det ville være et selvmål af dimensioner at bruge penge på at hente ham til OB.

                  Endnu en over the hill udlænding, der skal fylde nogle pladser ud. Dem har vi (og har haft) rigeligt af. Han var ikke god nok til Vejle til sidst, havde en for høj skadesfrekvens og var blevet for langsom. Ellers tak!

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Mwape Se indlæg

                    Ja, men Troels Bech og resten som sidder med det sportslige ansvar gør det heller ikke let for sig selv. Hvis vi skal spille 4-4-3, så skal der altså mere kvalitet ind og især på fløjene. Synes vi er lidt tynde der også i antal.
                    4-4-3 ville være fedt!

                    Jeg synes dog 4-3-3 giver fint mening. Jeg kan ikke se, at nogen form for 4-4-2 ville være bedre for os. Centralt på midtbanen er vi lige så tynde som på kanterne. På kanterne har vi tre af vores mest lovende talenter som forhåbentlig gerne skulle etablere sig som profiler i denne sæson.

                    Og er glad for, at vi ikke baserer hele vores koncept på den reelt ene gode kamp vi spillede imod Randers i slutningen af sidste sæson. For mig at se skyldtes den præstation 10% det taktiske og de resterende 90% en kombination af, at vi var desperate og Randers reelt var gået på ferie.

                    Omend Kjerrumgaard og Fenger kunne være en fed duo. Hvis sidstnævnte altså bliver her.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

                      4-4-3 ville være fedt!

                      Jeg synes dog 4-3-3 giver fint mening. Jeg kan ikke se, at nogen form for 4-4-2 ville være bedre for os. Centralt på midtbanen er vi lige så tynde som på kanterne. På kanterne har vi tre af vores mest lovende talenter som forhåbentlig gerne skulle etablere sig som profiler i denne sæson.

                      Og er glad for, at vi ikke baserer hele vores koncept på den reelt ene gode kamp vi spillede imod Randers i slutningen af sidste sæson. For mig at se skyldtes den præstation 10% det taktiske og de resterende 90% en kombination af, at vi var desperate og Randers reelt var gået på ferie.

                      Omend Kjerrumgaard og Fenger kunne være en fed duo. Hvis sidstnævnte altså bliver her.
                      Det eneste jeg ikke er enig i er at RFC reelt var gået på ferie. De havde dog 7. pladsen at spille for

                      Believe OB

                      ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                      Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg


                        Albintosa er færdig på topniveau. Han havde status som en vild fighter og talisman for Vejle, men det ville være et selvmål af dimensioner at bruge penge på at hente ham til OB.

                        Endnu en over the hill udlænding, der skal fylde nogle pladser ud. Dem har vi (og har haft) rigeligt af. Han var ikke god nok til Vejle til sidst, havde en for høj skadesfrekvens og var blevet for langsom. Ellers tak!
                        Siger hvem. Han har allerede andre tilbud og i de seneste kampe, så han bedre ud end alle andre vi har i midterforsvaret bortset fra Slotsager. Desuden er han stadigvæk hurtigere end BP. Det er en fri transfer, så kun løn og en kort kontrakt. Men som sagt vi får ham ikke, så du kan sove roligt videre.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

                          4-4-3 ville være fedt!

                          Jeg synes dog 4-3-3 giver fint mening. Jeg kan ikke se, at nogen form for 4-4-2 ville være bedre for os. Centralt på midtbanen er vi lige så tynde som på kanterne. På kanterne har vi tre af vores mest lovende talenter som forhåbentlig gerne skulle etablere sig som profiler i denne sæson.

                          Og er glad for, at vi ikke baserer hele vores koncept på den reelt ene gode kamp vi spillede imod Randers i slutningen af sidste sæson. For mig at se skyldtes den præstation 10% det taktiske og de resterende 90% en kombination af, at vi var desperate og Randers reelt var gået på ferie.

                          Omend Kjerrumgaard og Fenger kunne være en fed duo. Hvis sidstnævnte altså bliver her.
                          Nej, det vil være en kæmpe fejl, vi vil blive ved med at give for mange chancer væk. Det viste sig allerede mod både B93 og Aab.

                          Comment


                            Mon ikke vi henter noget centralt til banen inden alt for længe......

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Mwape Se indlæg

                              Nej, det vil være en kæmpe fejl, vi vil blive ved med at give for mange chancer væk. Det viste sig allerede mod både B93 og Aab.
                              Hvilket system er det du tænker vi kan stille som vil stille os stærkere defensivt?

                              For mig at se er det kvaliteten af dem vi har stillet med i de første kampe (primært på central midtbane og i midterforsvaret), der har været problemet langt mere end det er 4-3-3 som system.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Dinjo Se indlæg
                                Mon ikke vi henter noget centralt til banen inden alt for længe......
                                Ved du måske noget?

                                Comment

                                Working...
                                X