Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet sommer 2024

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Meget enig. Tvivler på at vi overhovedet kan udnytte det budget vi har i forvejen. Skulle der komme en stor sum penge burde de bruges på akademi og faciliteter som en hybrid træningsbane eller 2. Det giver meget mere mening
    ja brug nogle af midlerne til at opgradere på andre områder end truppen.

    Og så er det jo ikke forbudt at gemme lidt til en regnvejrsdag - måske lidt ekstra minteh millioner nu, og så håber vi på et godt salg af slotsager...men hvem bliver den næste. Jo stadig ikke garanteret at vi laver +30 mill i salg hvert år. Så hvis der er lidt at bruge af til når vi vender tilbage til suppen, så gør det da heller ikke noget.

    Comment


      Ved godt spillerne er spredt for alle vinde, på ferie rundt i hele verden, men alligevel imponerende der slet ikke er nogen rygter om afgange.
      Regner med Troels er i fuld gang med at få overblik over hvem der er i OB næste sæson.

      Comment


        Ingen tvivl om Troels har travlt, men mon ikke der er en gruppe af spillere, der gerne vil noget andet, men ikke har en nedrykningsklausul, hvor de bare kan smutte. Tror det bliver en sejtrækker hen imod 1. septemer.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
          Ingen tvivl om Troels har travlt, men mon ikke der er en gruppe af spillere, der gerne vil noget andet, men ikke har en nedrykningsklausul, hvor de bare kan smutte. Tror det bliver en sejtrækker hen imod 1. septemer.
          Det gør det helt sikkert. Nogle er måske afklaret men ikke meldt ud og andre har nok fået et pris skilt i nakken som deres agent må prøve at realisere. Og den bedste måde er vel at spille og præstere

          Comment


            Sådan Don

            Vil meget gerne beholde ham, men hvis han vil væk er det kun godt, at han gør god reklame for sig selv !

            https://bold.dk/fodbold/nyheder/ob-s...valifikationen

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
              Sådan Don

              Vil meget gerne beholde ham, men hvis han vil væk er det kun godt, at han gør god reklame for sig selv !

              https://bold.dk/fodbold/nyheder/ob-s...valifikationen
              Synes det afhænger meget af hvilket spilsystem vi skal praktisere.

              Bliver det 4-4-2 med diamant og to angribere, så er vores kanter nok til salg til rette pris.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg

                Synes det afhænger meget af hvilket spilsystem vi skal praktisere.

                Bliver det 4-4-2 med diamant og to angribere, så er vores kanter nok til salg til rette pris.
                Mon dog den langsigtede plan er at spille efter sådan et outdatet system, bare fordi at det fungerede i 3 ud af 6 halvlege i de sidste 3 kampe.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                  Mon dog den langsigtede plan er at spille efter sådan et outdatet system, bare fordi at det fungerede i 3 ud af 6 halvlege i de sidste 3 kampe.
                  Ingen anelse, men det er vigtigt, der tages stilling til, hvilket system der er det foretrukne, inden vi handler for meget, både køb og salg.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                    Mon dog den langsigtede plan er at spille efter sådan et outdatet system, bare fordi at det fungerede i 3 ud af 6 halvlege i de sidste 3 kampe.
                    jeg ved ikke hvad de spiller på akademiet - men lyder da mere til det er noget i den stil. Og der bør være en bedre sammenhæng mellem akademiet og førsteholdet.

                    - Og så syntes jeg snart OB har forsøgt i mange år med en 4-3-3 eller en variant af det, det har aldrig rigtigt virket og man har ikke villet investere de midler der skulle til - de mere tekniske spillere koster som regel mere.

                    Så er det da bedre at gå tilbage til et mere simpelt system hvis det hjælper holdet. Hellere gøre det godt frem for at spille som de andre bare dårligere.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                      jeg ved ikke hvad de spiller på akademiet - men lyder da mere til det er noget i den stil. Og der bør være en bedre sammenhæng mellem akademiet og førsteholdet.

                      - Og så syntes jeg snart OB har forsøgt i mange år med en 4-3-3 eller en variant af det, det har aldrig rigtigt virket og man har ikke villet investere de midler der skulle til - de mere tekniske spillere koster som regel mere.

                      Så er det da bedre at gå tilbage til et mere simpelt system hvis det hjælper holdet. Hellere gøre det godt frem for at spille som de andre bare dårligere.
                      Akademiet spiller primært en flad 4-4-2 når de ikke har bolden, og når de har bolden bliver mere til en 4-3-3/4-2-3-1, hvor den ene angriber falder ned og bliver midtbanespiller.

                      Og det man skal huske på her er, at det jo også var det man forsøgte under Alm. Når man forsvarede stod man i en 4-4-2, og så var det en ret tydelig 4-2-3-1 man spillede med når man havde bolden.

                      Jeg tror generelt man skal væk fra fortællingen om, at det handler om formation. Det handler om måden du træner den formation på og hvilke spillere du vælger. Hvorfor fungerer det på akademiet og ikke på førsteholdet, når det langt henad vejen er det samme man forsøger? Jeg tror det er fordi, at man forsøger at gøre det på 2 forskellige måder. Akademiets er mere simpelt og med nogle andre typer, på førsteholdet har man villet alt for meget på én gang.

                      Fortællingen omkring 4-1-2-1-2 som en kæmpe genialitet er i hvert fald ret tåbelig. For det første er det slet ikke hvad akademiet spiller, så allerede der har du et problem. Du risikerer at tabe folk som Charly, Jenner, Hansborg osv. på gulvet, fordi at du spiller noget der ikke passer til dem. Og for det andet, så nævner jeg bare lige igen, at det system heller ikke var mere overbevisende end hvad nogle prøver at gøre det til. Det var én god halvleg mod Hvidovre, fulgt op af én der var rigtig dårlig. Det var to gode halvlege hjemme mod et Randers-hold, som vi så også må sige var virkeligt dårlige på dagen. Og så fejlede det så fuldstændigt i Viborg i den sidste kamp.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                        Akademiet spiller primært en flad 4-4-2 når de ikke har bolden, og når de har bolden bliver mere til en 4-3-3/4-2-3-1, hvor den ene angriber falder ned og bliver midtbanespiller.

                        Og det man skal huske på her er, at det jo også var det man forsøgte under Alm. Når man forsvarede stod man i en 4-4-2, og så var det en ret tydelig 4-2-3-1 man spillede med når man havde bolden.

                        Jeg tror generelt man skal væk fra fortællingen om, at det handler om formation. Det handler om måden du træner den formation på og hvilke spillere du vælger. Hvorfor fungerer det på akademiet og ikke på førsteholdet, når det langt henad vejen er det samme man forsøger? Jeg tror det er fordi, at man forsøger at gøre det på 2 forskellige måder. Akademiets er mere simpelt og med nogle andre typer, på førsteholdet har man villet alt for meget på én gang.

                        Fortællingen omkring 4-1-2-1-2 som en kæmpe genialitet er i hvert fald ret tåbelig. For det første er det slet ikke hvad akademiet spiller, så allerede der har du et problem. Du risikerer at tabe folk som Charly, Jenner, Hansborg osv. på gulvet, fordi at du spiller noget der ikke passer til dem. Og for det andet, så nævner jeg bare lige igen, at det system heller ikke var mere overbevisende end hvad nogle prøver at gøre det til. Det var én god halvleg mod Hvidovre, fulgt op af én der var rigtig dårlig. Det var to gode halvlege hjemme mod et Randers-hold, som vi så også må sige var virkeligt dårlige på dagen. Og så fejlede det så fuldstændigt i Viborg i den sidste kamp.
                        ok - jeg ser ikke akademiet så ved ikke hvad de spiller. Syntes bare der har været en fortælling om at man gør to ret forskellige ting fra 1 hold til akademi. Og der mener jeg bare at uanset hvad man så ender med at gøre - så skal det hænge bedre sammen.

                        Umiddelbart tænker jeg heller ikke at man ville beholde krogh hvis det var 4-4-2 med diamant...vidst ikke lige det han praktiserer.

                        Helt grundlæggende er jeg lidt ligeglad hvad system / formation angår. Udtrykket skal være i orden. Og så skal man internt være på samme side. Vide hvad vej man går, og rekruttere spillere efter det. Og også være bevidst om de konsekvenser et systemskifte kan have - som du siger det kan komme til at koste nogle af de unge. Og det mener jeg bestemt ikke er optimalt. Men omvendt skal man heller ikke holde stædigt fast i et system man ikke tror på for at kunne få eks. Charly til at lykkedes.
                        - vælger man at skifte stil/formation/udtryk til noget der ikke passer til eks. Charly - så må man hjælpe ham videre i stedet.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                          Akademiet spiller primært en flad 4-4-2 når de ikke har bolden, og når de har bolden bliver mere til en 4-3-3/4-2-3-1, hvor den ene angriber falder ned og bliver midtbanespiller.

                          Og det man skal huske på her er, at det jo også var det man forsøgte under Alm. Når man forsvarede stod man i en 4-4-2, og så var det en ret tydelig 4-2-3-1 man spillede med når man havde bolden.

                          Jeg tror generelt man skal væk fra fortællingen om, at det handler om formation. Det handler om måden du træner den formation på og hvilke spillere du vælger. Hvorfor fungerer det på akademiet og ikke på førsteholdet, når det langt henad vejen er det samme man forsøger? Jeg tror det er fordi, at man forsøger at gøre det på 2 forskellige måder. Akademiets er mere simpelt og med nogle andre typer, på førsteholdet har man villet alt for meget på én gang.

                          Fortællingen omkring 4-1-2-1-2 som en kæmpe genialitet er i hvert fald ret tåbelig. For det første er det slet ikke hvad akademiet spiller, så allerede der har du et problem. Du risikerer at tabe folk som Charly, Jenner, Hansborg osv. på gulvet, fordi at du spiller noget der ikke passer til dem. Og for det andet, så nævner jeg bare lige igen, at det system heller ikke var mere overbevisende end hvad nogle prøver at gøre det til. Det var én god halvleg mod Hvidovre, fulgt op af én der var rigtig dårlig. Det var to gode halvlege hjemme mod et Randers-hold, som vi så også må sige var virkeligt dårlige på dagen. Og så fejlede det så fuldstændigt i Viborg i den sidste kamp.
                          Tak for beskrivelsen, har ledt lidt efter hvordan de spiller på akademiet, men svært at finde noget om det på "nettet".

                          Comment


                            Mon ikke dette vindue bliver mega kedeligt, da vi skal slås om krummerne sidst i vinduet

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
                              Mon ikke dette vindue bliver mega kedeligt, da vi skal slås om krummerne sidst i vinduet
                              Om ikke andet bliver det da lidt for spændende at se hvilke spillere der forlader os - jeg er lidt nervøs for at dem vi rigtigt gerne vil af med bliver hængende og dem som vi gerne vil have bliver - ønsker at rejse og så kan det ende i en dårligt sammensat trup med lav moral en gang mere. Jeg synes det er en nærmest umulig opgave TB er på - uanset at han sikkert har penge til rådighed.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
                                Mon ikke dette vindue bliver mega kedeligt, da vi skal slås om krummerne sidst i vinduet
                                kommer vel an på hvor høj en hylde man sigter efter.

                                tænker man skal have lagt snittet rigtigt - og det kan i sig selv blive svært nok. Men man skal have fundet nogle der har højt nok niveau til at man også kan bygge omkring dem i superligaen, men samtidig ikke har så hæjt niveau at de på ingen måde kan se sig selv spille i 1 division.

                                Og så skal TB og resten af holdet kunne præsentere en god overordnet plan. Et projekt hvor dem vi henter ind må formodes at skulle være de berømte stivere i korsettet...og så skal økonomien selvfølgelig også være i orden. Det kommer helt sikkert til at koste.

                                Men tror godt vi kan se der kommer til at gå noget tid inden der kommer gang i handlerne. Tænker de helt store klubber kigger meget på EM - og resten af transfermarkedet plejer jo at være afhængigt af der sker noget øverst oppe.

                                Og så skal der jo nok også findes løsninger på en del spillere vi skal have ud af klubben; kan man finde en ny klub til dem? Skal man opsige aftalen? Vil spilleren være med til at gå gratis eller skal man hen og betale dem for at smutte?

                                Jeg håber man får lavet et par signings inden træningsopstart, kunne være Hebo eller Grønning eller noget i den stil - et eller andet der peger fremad så vi kan begynde at se konturene af det nye OB hold. Og så håber jeg også man får sendt et par spillere væk - så der også begynder at blive taget hånd om den del af kabalen. Kunne være de lavthængende frugter; Tongya - har gjort det godt på leje - vi ved han ikke kommer tilbage og alligevel så hænger den lidt i luften som endnu en uafklaret sag.

                                Comment

                                Working...
                                X