Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet sommer 2024

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Forlængelse med de 2 her nu er tæt på urealistisk. Skidt med at vi ikke tjener på dem bare de vil give 100% den kommende sæson. Men der er nok kameler der skal sluges.

    Tænker vi får pænt mange transfer millioner i kassen i løbet af sommeren. Men de skal nok strække sig over 2 sommer vinduer da vi nok ikke har de store salgsemner sommeren 2025 efter et år i 1.Div. Mon ikke vi kan få 50 mill ind plus evt Minteh millioner?
    eftersom vi ikke har haft for vane at lave så store salg, og der kom i omegnen af 100 mill ind sidste år. Et godt salg af Slots og et ok af Rami plus evt minteh penge...dét skal kunne række. Det koster at rykke ned. var vi blevet oppe havde vi nok kunne holde på rami - så kunne man lave penge på ham næste sæson. Nu må man nok tage lidt mindre og et år før tid.

    Hverken Fenger eller Manneh slår mig som nogen der vil skabe uro - men det er klart en balance gang TB og holdet skal gå. Köhler havde jeg da heller ikke forventet det nummer af. Men får man taget en ordenlig snak med dem - får dem med ombord, og får dem til at se at med en god sæson - så står de gratis næste sommer og kan selv tjene på det - tror godt det kan komme til at virke.

    Hvis vi bare lader alle gå der ikke rigtigt havde tænkt sig de skulle spille 1 division - så skal der godt nok bringes mange ind...og du kan næppe finde nok der vil kunne klare det i superligaen om et års tid. Så vil man igen stå og skulle skifte markant ud i truppen.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

      Forlængelse med de 2 her nu er tæt på urealistisk. Skidt med at vi ikke tjener på dem bare de vil give 100% den kommende sæson. Men der er nok kameler der skal sluges.

      Tænker vi får pænt mange transfer millioner i kassen i løbet af sommeren. Men de skal nok strække sig over 2 sommer vinduer da vi nok ikke har de store salgsemner sommeren 2025 efter et år i 1.Div. Mon ikke vi kan få 50 mill ind plus evt Minteh millioner?
      Du skal nok huske at vi nu sælger som nedrykker - jeg tror ikke MF kan koste 7,5 mio kr. og prisen på Slots og Rami vil også være trykket af vores status - jeg tvivler på vi kommer over 30 mio kr. i indtægter - og det er vel tæt på hvad nedrykningen koster. Jeg tænker vi skal beholde MF og AM og så satse på en loyal indsats fra dem begge indtil de så kan tage deres frie transfer næste sommer. Det er dog værd at huske at OB ikke bakkede MF særligt op - og det koster måske på loyalitetskontoen nu. Jeg ser ingen ide i at hente aldrende spillere "hjem" på dyre aftaler - så nej tak herfra til JJT, JG og DH, vi skal rykke op med noget der kan forventes at holde i suppen - ELLER vi skal rykke op med plads i lønbudgettet til at investere når oprykningen forhåbentligt er sikret.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg

        Du skal nok huske at vi nu sælger som nedrykker - jeg tror ikke MF kan koste 7,5 mio kr. og prisen på Slots og Rami vil også være trykket af vores status - jeg tvivler på vi kommer over 30 mio kr. i indtægter - og det er vel tæt på hvad nedrykningen koster. Jeg tænker vi skal beholde MF og AM og så satse på en loyal indsats fra dem begge indtil de så kan tage deres frie transfer næste sommer. Det er dog værd at huske at OB ikke bakkede MF særligt op - og det koster måske på loyalitetskontoen nu. Jeg ser ingen ide i at hente aldrende spillere "hjem" på dyre aftaler - så nej tak herfra til JJT, JG og DH, vi skal rykke op med noget der kan forventes at holde i suppen - ELLER vi skal rykke op med plads i lønbudgettet til at investere når oprykningen forhåbentligt er sikret.
        Jeg tror du undervurderer hvad en Golden Boy omkring top 50 koster som 18 årig i dagens marked. Nedrykker eller ej. Der er RIGTIG mange interesserede klubber. Hjælper det på prisen at vi rykkede ned? Nej nok ikke. Men det forhindrer nok nærmere prisen i at komme i 8-10 mill euro klassen.
        Det ville selvfølgelig have hjulpet lidt hvis han havde mere end 1 år tilbage.

        En lille research viser at en 19 årig og en 20 årig(begge forsvarsspillere) som ligger lige under Slots er værdisat til 5-8 mill euro

        Tongya 7,5 mill
        Rami 7,5-15 mill
        Fenger 5-7 mill
        Slots 30-45 mill

        Plus evt Minteh penge. Hvem ved om der kunne ske andre salg som vi ikke lige så komme. Måske direkte fra akademiet? William Christian Martin kunne være et bud
        Last edited by fmprOB; 11-06-2024, 13:40.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

          Jeg tror du undervurderer hvad en Golden Boy omkring top 50 koster som 18 årig i dagens marked. Nedrykker eller ej. Der er RIGTIG mange interesserede klubber. Hjælper det på prisen at vi rykkede ned? Nej nok ikke. Men det forhindrer nok nærmere prisen i at komme i 8-10 mill euro klassen.
          Det ville selvfølgelig have hjulpet lidt hvis han havde mere end 1 år tilbage.

          Tongya 7,5 mill
          Rami 7,5-15 mill
          Fenger 5-7 mill
          Slots 30-45 mill

          Plus evt Minteh penge. Hvem ved om der kunne ske andre salg som vi ikke lige så komme. Måske direkte fra akademiet? William Christian Martin kunne være et bud
          rami ville jeg ikke lade gå for 7,5. Fint han sikkert vil væk - og OB vil nok også være interesseret i at sælge - men han skal vide at vi ikke bare lade ham gå for enhver pris. Men kommer det rigtige bud så står man selvf ikke i vejen for et skifte.

          Og så glemmer vi Ivan - syntes det lød som om der var en option på hans lejeophold - tænker ikke det er det store...mon ikke 2-3 mill, men tror ikke han kommer retur.

          Igen; Fenger for 5-7 mill...der er han mere værd for os det år - så må han skifte gratis næste sommer.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

            rami ville jeg ikke lade gå for 7,5. Fint han sikkert vil væk - og OB vil nok også være interesseret i at sælge - men han skal vide at vi ikke bare lade ham gå for enhver pris. Men kommer det rigtige bud så står man selvf ikke i vejen for et skifte.

            Og så glemmer vi Ivan - syntes det lød som om der var en option på hans lejeophold - tænker ikke det er det store...mon ikke 2-3 mill, men tror ikke han kommer retur.

            Igen; Fenger for 5-7 mill...der er han mere værd for os det år - så må han skifte gratis næste sommer.
            Ja Ivan også. 2-3 mill lyder meget rigtigt. Kan også komme flere små salg

            Så der er masser af penge i markedet til OB hvis de er dygtige. Derfor syntes jeg også at det var en lidt billig omgang man kom med fra OBs side at NT nok skulle holde hånden under os når vi rykkede ned. Det var nok mest en signalværdi. For tvivler på at han praktisk spytter 25 mill mere i..

            Comment


              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

              Ja Ivan også. 2-3 mill lyder meget rigtigt. Kan også komme flere små salg

              Så der er masser af penge i markedet til OB hvis de er dygtige. Derfor syntes jeg også at det var en lidt billig omgang man kom med fra OBs side at NT nok skulle holde hånden under os når vi rykkede ned. Det var nok mest en signalværdi. For tvivler på at han praktisk spytter 25 mill mere i..
              jo men fint at signalere det udaf til - ro på der er styr på økonomien.

              - men klart bedre at OB kan klare det selv.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                jo men fint at signalere det udaf til - ro på der er styr på økonomien.

                - men klart bedre at OB kan klare det selv.
                Sikkert mest fordi at man vil signalere til købende klubber at vi ikke behøver penge og der ikke er ophørsudsalg. Og til sponsorerne ikke at forglemme

                Comment


                  Kan se at Slotsager er den 4. Højest rangerede forsvarsspiller på Golden Boys Top 100 hos spillere på 18 år eller yngre.
                  De andre 3 spiller i Barcelona,Ajax og Lille.
                  Der er også lige noget homegrown at tage hensyn til her for mange klubber…

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                    Kan se at Slotsager er den 4. Højest rangerede forsvarsspiller på Golden Boys Top 100 hos spillere på 18 år eller yngre.
                    De andre 3 spiller i Barcelona,Ajax og Lille.
                    Der er også lige noget homegrown at tage hensyn til her for mange klubber…
                    Leny Yoro fra Lille rygtes til bla. Man U. her snakkes der priser på angiveligt 60 mill euro.

                    Slotsager kommer selvfølgelig fra et lavere niveau - men syntes da ikke det lyder helt utænkeligt med et prisskilt på et sted mellem 5-7 mill euro.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                      Leny Yoro fra Lille rygtes til bla. Man U. her snakkes der priser på angiveligt 60 mill euro.

                      Slotsager kommer selvfølgelig fra et lavere niveau - men syntes da ikke det lyder helt utænkeligt med et prisskilt på et sted mellem 5-7 mill euro.
                      Præcis. Og det havde heddet 8-10 mill euro hvis vi bare havde spillet hæderligt og ikke var rykket ned.
                      5-7 mill euro er et slagtilbud for mange klubber og kan forøge hans værdi 2-4 gange på 1-2 år med lidt held

                      Kan ikke forestille mig et scenarie hvor vi ikke laver et stor salg i løbet af sommeren mm han blev slemt skadet(knock on wood) som vi så det med Rooney i FCK. Han stod også foran et rekordsalg

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

                        Du taler om jeres suverænt bedste spiller i sidste sæson.
                        Jeres problem er jo at der er så langt mellem spillerne på det niveau, som jeg ser det, det er dermed ikke Rami Al Hajj der er jeres problem, det er resten.
                        Er det dig Per Frimann?

                        Comment


                          Spændende når Horsens nu har flere økonomiske muskler efter ejerskiftet.


                          https://bold.dk/fodbold/klubber/ac-h...corer-i-kosovo

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

                            Du taler om jeres suverænt bedste spiller i sidste sæson.
                            Jeres problem er jo at der er så langt mellem spillerne på det niveau, som jeg ser det, det er dermed ikke Rami Al Hajj der er jeres problem, det er resten.
                            Det er også derfor han skal væk. Han kan rigtigt nok gøre sig ganske pænt i mange større klubber end OB, men i 1. Division for os, der tror jeg ikke han kommer til at gøre en større forskel end flere af vores andre middelmådige spillere. Rami spiller godt, når resten af holdet er godt. Han har aldrig gjort forskellen på de dage vi slider i det. Det er også årsagen til han endte på bænken i en middelmådig klub i Holland. Holdet omkring ham skal spille, og så skal han nok præsterer, men når Hvidovre dominerer os en efterårsdag i regn og blæst, så hiver han os ikke op til mere end Gruppe og Ejdum kan. Det skaber en usund kultur at have så dygtige spillere rendende, som ikke kan præsterer, hvis ikke vinden blæser i den rigtige retning på dagen.

                            Comment


                              Juul Sandberg fra akademiet skulle også få kontrakt og blive rykket op sammen med Hansborg

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                                Juul Sandberg fra akademiet skulle også få kontrakt og blive rykket op sammen med Hansborg
                                Tonny Hermansen sammenlignede ham med Mathias Jensen fra Brentford typemæssigt. Mener det var i serien En gang Odense altid Odense.

                                Comment

                                Working...
                                X