Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet sommer 2024

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

    Det er hvad den lokale styregruppe har fremlagt i retten for det nye EfB.

    Fordi jeg kender "ejeren" (største ejerandel) i Fredericia, som har ambitioner, men undgår søgelyset efter nogle turbulente år i medierne.
    Det er rigtigt, at den nye styregruppe i EfB har samlet 50 millioner, men det er jo penge der er hentet for at sikre overlevelse i første omgang. De kommer fra et underskud på 29 millioner i 2022, 22 millioner i 2023, og ser ind i et 2024 regnskab der med garanti også er tordnende rødt. Med den drift er 50 millioner jo hurtigt spist. Det jeg hører og læser fra de kanter er, at der er en ambition om at få skabt en drift der ikke leverer kæmpe underskud hvert år, den type underskud der i sin tid fik lokale ejere til at give op på EfB, og hvis det bare er i nærheden af at være rigtigt, så er der dømt økonomisk smalkost i EfB, ikke nogen storsatsning.

    Det er fair nok, at du kender storaktionæren i Fredericia, men han har vel været med i og omkring den klub i mange år? Hvornår har de tænkt sig at skrue op? For mig at se bliver de ved med at agere som en klub der er tilfredse med at være i 1. division.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

      Det er rigtigt, at den nye styregruppe i EfB har samlet 50 millioner, men det er jo penge der er hentet for at sikre overlevelse i første omgang. De kommer fra et underskud på 29 millioner i 2022, 22 millioner i 2023, og ser ind i et 2024 regnskab der med garanti også er tordnende rødt. Med den drift er 50 millioner jo hurtigt spist. Det jeg hører og læser fra de kanter er, at der er en ambition om at få skabt en drift der ikke leverer kæmpe underskud hvert år, den type underskud der i sin tid fik lokale ejere til at give op på EfB, og hvis det bare er i nærheden af at være rigtigt, så er der dømt økonomisk smalkost i EfB, ikke nogen storsatsning.

      Det er fair nok, at du kender storaktionæren i Fredericia, men han har vel været med i og omkring den klub i mange år? Hvornår har de tænkt sig at skrue op? For mig at se bliver de ved med at agere som en klub der er tilfredse med at være i 1. division.
      Ja, udfordringen i EfB er at de er blevet ved med at have et SL budget (større end Viborg, Randers, Silkeborg, Lyngby m.fl.) på trods af, at de lå i 2. division. Det er det der på den korte bane skal dækkes rent likviditetsmæssigt (samt indfrielse af et lån om et par uger), mens der er fremlagt en femårs plan for at komme i SL igen og være bæredygtig. Kender ikke detaljerne, men skal nok prøve om jeg kan snuse noget frem.

      Du har ret i, at de ikke ønsker oprykning her og ny, men er i gang med at bygge et fundament op, så de med en oprykning ikke rykker direkte ned igen. AØ er først rigtigt begyndt at interessere sig for klubben de sidste par år. Førhen var hjælpen brandslukning, nu er fokus på udvikling. De gjorde det rigtigt godt i pokalen og det er noget af det momentum de vil bygge videre på. Tror ikke de umiddelbart kommer i SL, men det er heller ikke en klub vi skal forvente at få tre points fra hver gang.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

        Jeg tror det bliver meget sværere end vi (læs ledelsen) tror !

        Horsens med ny ejer, som vil klubben
        Fredericia med en milliardær i ryggen, som ikke er bange for at støtte når det er påkrævet
        Esbjerg som VIL tilbage i SL
        Vendsyssel, Kolding, B.93, Hobro, Hvidovre som kan/vil drille os

        Alle har nogle homogene truppe, som er vant til stilen i 1. division uden for mange "stjernenykker".

        Jeg tager bestemt intet for givet, hvis vi igen skal bruge efteråret på at sammenspille en ny trup
        Ah. Synes godt nok du taler dem op.

        Det er meget nemt at undervurdere holdene og hvor svært det er i 1. division. Det er også meget nemt at forestille sig, at ledelsen kommer til at undervurdere hvad der skal til. Så jeg siger ikke vi helt sikkert kommer op igen og får det nemt.

        Men på papiret er det altså en af de svagere sammensætninger af hold i 1. division i nogle år. Ingen af dem du nævner er i nærheden af SønderjyskE eller AaB i denne sæson. Der er mange solide hold, der har styr på deres koncept. Det bliver en sæson med mange svære kampe, men det er en opgave som OB skal kunne løse.
        Last edited by Agbre; 21-05-2024, 15:19.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

          Ah. Synes godt nok du taler dem op.

          Det er meget nemt at undervurdere holdene og hvor svært det er i 1. division. Det er også meget nemt at forestille sig, at ledelsen kommer til at undervurdere hvad der skal til. Så jeg siger ikke vi helt sikkert kommer op igen og får det nemt.

          Men på papiret er det altså en af de svagere sammensætninger af hold i 1. division i nogle år. Ingen af dem du nævner er i nærheden af SønderjyskE eller AaB i denne sæson. Der er mange solide hold, der har styr på deres koncept. Det er en opgave som OB skal kunne løse.
          Okay, hvordan gik det sidste gang mod Fredericia og hjemmekampene mod Hvidovre ?

          En ting er hvad vi skal... en anden ting er åbenbart, hvad vi gør !

          AaB sejlede da rundt i oprykningsspillet.
          Last edited by Online; 21-05-2024, 15:25.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

            Ja, udfordringen i EfB er at de er blevet ved med at have et SL budget (større end Viborg, Randers, Silkeborg, Lyngby m.fl.) på trods af, at de lå i 2. division. Det er det der på den korte bane skal dækkes rent likviditetsmæssigt (samt indfrielse af et lån om et par uger), mens der er fremlagt en femårs plan for at komme i SL igen og være bæredygtig. Kender ikke detaljerne, men skal nok prøve om jeg kan snuse noget frem.

            Du har ret i, at de ikke ønsker oprykning her og ny, men er i gang med at bygge et fundament op, så de med en oprykning ikke rykker direkte ned igen. AØ er først rigtigt begyndt at interessere sig for klubben de sidste par år. Førhen var hjælpen brandslukning, nu er fokus på udvikling. De gjorde det rigtigt godt i pokalen og det er noget af det momentum de vil bygge videre på. Tror ikke de umiddelbart kommer i SL, men det er heller ikke en klub vi skal forvente at få tre points fra hver gang.
            Bliver spændende at høre den femårs plan i hvert fald. Enten så skal der skæres markant til, og så er Esbjerg ikke længere en klub som er i nærheden af et Superliga-budget eller med et akademi blandt top 14 i Danmark, ellers skal der tilføres endnu flere penge og hvem er villig til det og hvor længe?

            Lyder interessant med Fredericia, jeg har bare svært ved at se, hvad det er de kan bygge op. De har fået lavet et stadion, men de har få tilskuere og få sponsorere, de har ikke noget rigtigt akademi og de er afhængige af spillersalg for ikke at lave underskud. Lige nu har de en trup med 8 lejespillere, og bare i dag kan jeg se, at de har sagt farvel til 3 spillere. Det er sgu svært at bygge et fundament på, lille økonomi og konstant udskiftning.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Memoryhof Se indlæg

              Jeg er desværre sikker på, at det bliver en svær tid. Når sæsonen slutter på lørdag, med en forventet nedrykning, så er der lidt under to måneder til den nye sæson starter. Og som du påpeger, så skal vi først have styr på træner og sportsdirektør. Under alle omstændigheder, så er der nogen i og omkring OB der går en travl tid i møde.
              En rigtig god grund til at holde fast i SK som træner. Så er der et fast holdepunkt. Han er ikke det største problem. Han er lykkedes med at motivere til to rigtig gode præstationer i træk. Det betyder at han ikke på nogen måde har tabt omklædningsrummet.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                Okay, hvordan gik det sidste gang mod Fredericia og hjemmekampene mod Hvidovre ?

                En ting er hvad vi skal... en anden ting er åbenbart, hvad vi gør !
                Hvorfor jeg også skriver, at jeg nemt kan forestille mig, at det går galt for OB. Jeg tror også vi kommer til at undervurdere opgaven. Der er nærmest ingen nemme kampe i 1. division. Den er fyldt med meget solide FØRSTEDIVISIONShold. De kommer til at tage point mange point fra hinanden.

                Største konkurrent er vel Fredericia (og de er altid ligeved og næsten) og AC Horsens. Vi rykker ned sammen med en af de svageste nedrykkere nogensinde i SL. De mister sikkert også et par profiler nu her.

                Det kunne meget vel være et år hvor 45-50 point er nok til at rykke op.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                  Bliver spændende at høre den femårs plan i hvert fald. Enten så skal der skæres markant til, og så er Esbjerg ikke længere en klub som er i nærheden af et Superliga-budget eller med et akademi blandt top 14 i Danmark, ellers skal der tilføres endnu flere penge og hvem er villig til det og hvor længe?

                  Lyder interessant med Fredericia, jeg har bare svært ved at se, hvad det er de kan bygge op. De har fået lavet et stadion, men de har få tilskuere og få sponsorere, de har ikke noget rigtigt akademi og de er afhængige af spillersalg for ikke at lave underskud. Lige nu har de en trup med 8 lejespillere, og bare i dag kan jeg se, at de har sagt farvel til 3 spillere. Det er sgu svært at bygge et fundament på, lille økonomi og konstant udskiftning.
                  Ja, sagaen fra vestkysten bliver spændende at følge !

                  Du har ret i, at de ikke har den store fodboldtradition (håndbolden stjæler billedet i øjeblikket) samt et samarbejde med FCM på godt og ondt (hvis jeg er lidt provokerende kalde det en del af FCMs akademi). De har/kan få de økonomiske muskler, men de skal jo bruges rigtigt. De har viljen, men er i tvivl om de også har evnerne, så de ikke kommer i en "NT-situation" (håber du forstår, hvad jeg mener)

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

                    Hvorfor jeg også skriver, at jeg nemt kan forestille mig, at det går galt for OB. Jeg tror også vi kommer til at undervurdere opgaven. Der er nærmest ingen nemme kampe i 1. division. Den er fyldt med meget solide FØRSTEDIVISIONShold. De kommer til at tage point mange point fra hinanden.

                    Største konkurrent er vel Fredericia (og de er altid ligeved og næsten) og AC Horsens. Vi rykker ned sammen med en af de svageste nedrykkere nogensinde i SL. De mister sikkert også et par profiler nu her.

                    Det kunne meget vel være et år hvor 45-50 point er nok til at rykke op.
                    Enig. Og det skal vi nok få. But its going to be a bumpy ride down the road

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

                      Hvorfor jeg også skriver, at jeg nemt kan forestille mig, at det går galt for OB. Jeg tror også vi kommer til at undervurdere opgaven. Der er nærmest ingen nemme kampe i 1. division. Den er fyldt med meget solide FØRSTEDIVISIONShold. De kommer til at tage point mange point fra hinanden.

                      Største konkurrent er vel Fredericia (og de er altid ligeved og næsten) og AC Horsens. Vi rykker ned sammen med en af de svageste nedrykkere nogensinde i SL. De mister sikkert også et par profiler nu her.

                      Det kunne meget vel være et år hvor 45-50 point er nok til at rykke op.
                      OB er ellers ikke kendt for at undervurdere modstandere der er lavere rangeret .. eller nowt..
                      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                      Venter man for længe, får man ingenting ...

                      Comment


                        Det bliver et helt nyt hold i næste sæson og der er en stor udfordring men også en chance at bygge på de unge fra akademiet. Mit største ønske er at holde Fenger i klubben selvom Davidsen taler om interesse fra udenlandske klubber. Max ønsker som ansigtet af vores nye hold, gerne som anfører. Han går altid forrest, fighter og løber sindsygt. Der er så meget af den "gamle" OB i ham.
                        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                        - Norbert Elgert -

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                          Det bliver et helt nyt hold i næste sæson og der er en stor udfordring men også en chance at bygge på de unge fra akademiet. Mit største ønske er at holde Fenger i klubben selvom Davidsen taler om interesse fra udenlandske klubber. Max ønsker som ansigtet af vores nye hold, gerne som anfører. Han går altid forrest, fighter og løber sindsygt. Der er så meget af den "gamle" OB i ham.
                          Tror simpelthen ikke at OB slipper ham mm de absolut ikke kan undgå det. Mange vil gerne væk ja. Men mm de har en nedrykningsklausul er det jo OB der bestemmer i sidste ende

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                            Det bliver et helt nyt hold i næste sæson og der er en stor udfordring men også en chance at bygge på de unge fra akademiet. Mit største ønske er at holde Fenger i klubben selvom Davidsen taler om interesse fra udenlandske klubber. Max ønsker som ansigtet af vores nye hold, gerne som anfører. Han går altid forrest, fighter og løber sindsygt. Der er så meget af den "gamle" OB i ham.
                            Fuldstændig enig, hvis han som 9ér scorede væsentligt flere mål... hvis vi mangler én der kan løbe kan vi ringe til den pensionerede Wilson Kipketer

                            En angriber skal ikke være over alt, men på det rette sted

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

                              Hvorfor jeg også skriver, at jeg nemt kan forestille mig, at det går galt for OB. Jeg tror også vi kommer til at undervurdere opgaven. Der er nærmest ingen nemme kampe i 1. division. Den er fyldt med meget solide FØRSTEDIVISIONShold. De kommer til at tage point mange point fra hinanden.

                              Største konkurrent er vel Fredericia (og de er altid ligeved og næsten) og AC Horsens. Vi rykker ned sammen med en af de svageste nedrykkere nogensinde i SL. De mister sikkert også et par profiler nu her.

                              Det kunne meget vel være et år hvor 45-50 point er nok til at rykke op.
                              45 umuligt og jeg tror heller ikke på 50.
                              50 vil være 14 8 10 f.eks. det vil aldrig være nok, der er altid et par hold der vinder okay konstant og det har aldrig været tæt på 50.
                              Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                              Jeg er ikke fan.
                              Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Ruben Se indlæg

                                Et blodbad. Begynder at tvivle på om vi kommer op igen allerede næste år.
                                Hvis det er rigtigt at man vil bibeholde budgettet på samme niveau, så tvivler jeg på vi kommer til at se så mange afgange. At sige farvel til en række superligaspillere, for så at bruge de samme penge på at hente spillere til 1. division vil jo kun efterlade os med en svagere trup, da det alt andet lige må forventes at være sværere at tiltrække folk til næstbedste række. Nogle vil helt sikkert forsvinde, men tvivler på at det blive alle der er nævnt som mulige afgange.

                                Hvor mange muligheder har en Manneh efter en sæson primært på bænken, Deedson hentede vi i 1. division for et år siden, Adelgaard kan vi vel også med god samvittighed tage med ned, ligesom Mouritsen har jo ikke ligefrem brændt ligaen af. Der er selvfølgeligt dem med udløb, og klausuler som vi ikke kan holde på. Men mon ikke vi ender nærmere på 10 afgange end 17. Og jeg tænker at der allerede er et par afløsere for de 10 i truppen, i form af unge spillere der allerede har vist at de har niveauet og viljen.

                                Men det kan være en mulighed for at bruge lidt flere midler på at lokke talenter til, så de får et år til at komme et gear op inden det for alvor går løs. Jeg forestiller mig ikke vi ser meget mere end 6-7 tilgange, og at vi altså lander på færre afgange end Leif ligger op til. Men jeg kan tage seriøst fejl, så det bliver en spændende sommer :)

                                Comment

                                Working...
                                X