Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Opstart 2024

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    I har haft travlt idag drenge Godt arbejde
    Der er altid mange at snakke med, når man kommer tilbage

    Comment


      #47
      Oprindeligt indsendt af OBstruktion Se indlæg
      Vi fangede Mads Lyng til en snak på hans første arbejdsdag i Ådalen.

      Mads Lyng: Trylleformularen er hårdt arbejde - OBstruktion
      Klasse interview. Passer meget fint hvad han siger om hvordan han oplevede OB som modstander.
      Og Mads Lyng virker som én som har en ordentlig del OB-DNA under huden

      Kan god lide hvad han siger om dødboldtræning. Synes det var underrepræsenteret hidtil, til mindst de gange jeg var i Ådalen om st se træningen:
      "100%. Det er også målet med min ansættelse. Vi skal blive bedre enten til at score, eller forhindre de andre i at score. Vi skal score noget mere, og de andre skal score noget færre, og det starter med, at vi går ud mentalt, og forbereder os på, at nu gør vi det her til noget vigtigt.
      Det bliver implementeret i træningen, og vi prioriterer at træne det. Det er noget, alle spillere og trænere er bevidste om. Alle har en rolle, det er ikke kun ham, der sparker bolden, eller ham der skal heade. Alle de andre har også en rolle i det, vi laver på dødbolde. Det rykker noget, når man træner tingene, så bliver man dygtigere til det."

      Det her hører meget gerne:
      ​"Det er en vigtig del for mig i min trænergerning, at når vi træner, så skal der være noget ild i øjnene, vi skal have noget power, og det skal også være sjovt. Det er sjovt, når man giver den gas, og når man vinder, og det starter nu her i sådan en vinteropstart, hvor det er koldt, og det er træls derude, men det er også et godt afsæt til, at man går ud, og giver den en skalle."

      Og så finder han vel den perfekte afslutning for interviewet:
      ​​​​"Det er jo det. Der er ikke nogen, der har patent på hårdt arbejde og alt det der. Det er noget, der ligger i DNA’et, og nogle gange skal man finde tilbage til det, og nu står i her som inkarnerede OB fans gennem mange år, og i ved det bedre end mig, men som jeg ser det, så er det dét, der skal til, at vi tror på det her, og at vi tror på hinanden, og at vi arbejder svinehårdt for det, uanset hvad der sker."

      ​​​​​​​Tak for en igen virkelig meget, meget godt interview som gør mig meget positiv om Lyng som del af vores trænerteam.​
      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
      - Norbert Elgert -

      Comment


        #48
        Oprindeligt indsendt af Jesper G Se indlæg

        Jeg synes godt nok også der bliver tolket meget negativt på alt det der ikke fremgår i kommunikationen fra klubben.
        Dette er ikke møntet på dit opslag.
        Og jeg forstår det også godt, men af og til må vi også lige mærke efter "tror jeg vitterligt at dette er helt skidt eller dømmer jeg det i forhold til fortiden".
        Måske har du ret, men jeg dømmer ikke ift. fortiden, jeg undrer mig i stigende grad over den valgte kommunikation, som jeg har argumenteret for tilpasses den helt konkrete situation, uden at tage højde for hvad hvad man har sagt før, eller hvad der skal ske næste år.

        Derfor undrer jeg mig også over fremhævelsen af, at vi nu fuldender trænersetuppet med en 1,5 års kontrakt til en mand, der skal hjælpe os med at overleve. Finder vi så ud af hvad det nye projekt er om et halvt år?

        Comment


          #49
          Jeg lagde mærke til Frank Hjortebjerg i den video OB havde lagt op på Facebook idag. Man så FH smilende byde spillere velkommen tilbage. For mig har han altid virket lidt mut og introvert, men sådan virkede han slet ikke her. Dejligt at se

          Comment


            #50
            Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg

            Måske har du ret, men jeg dømmer ikke ift. fortiden, jeg undrer mig i stigende grad over den valgte kommunikation, som jeg har argumenteret for tilpasses den helt konkrete situation, uden at tage højde for hvad hvad man har sagt før, eller hvad der skal ske næste år.

            Derfor undrer jeg mig også over fremhævelsen af, at vi nu fuldender trænersetuppet med en 1,5 års kontrakt til en mand, der skal hjælpe os med at overleve. Finder vi så ud af hvad det nye projekt er om et halvt år?
            ligesom jeg gerne havde set en lidt længere kontrakt til SK så havde jeg da også foretrukket at man var "mere sikker i sin sag" og havde en længere aftale. MEN; 1. det kan jo være det er Lyng der ikke vil bindes for en længere periode og 2. så er det vel også fint lige at se hinanden an - det koster også at skifte ud konstant hvis der er lange kontrakter der skal betales af på.

            - Det hænger vel også sammen med snakken om cheftræner - David N der angiveligt ville have egne folk med. Det er da træls hvis det er det sådan en aftale falder på - men kan omvendt godt li' hvis man fra OBs side har bestemt sig for at det er sådan man vil have det og så holder fast.

            Havde man sagt ja til den aftale skulle SK og FH så have været ude af døren - mens OB stadig skulle have betalt dem kontrakten ud.

            Og mht hvad der sker efter sommerferien - lad os nu lige sikre overlevelse først. Og hvorfor skulle vores nye assistent ikke kunne bruges fremadrettet - selv hvis vi skulle befinde os i toppen, så er det vel ikke en dum ting at kunne tage en god dødbold både den ene og den anden vej. Jeg ved da at bla FCM gør ret meget ud af den del af spillet.

            Comment


              #51
              Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

              ligesom jeg gerne havde set en lidt længere kontrakt til SK så havde jeg da også foretrukket at man var "mere sikker i sin sag" og havde en længere aftale. MEN; 1. det kan jo være det er Lyng der ikke vil bindes for en længere periode og 2. så er det vel også fint lige at se hinanden an - det koster også at skifte ud konstant hvis der er lange kontrakter der skal betales af på.

              - Det hænger vel også sammen med snakken om cheftræner - David N der angiveligt ville have egne folk med. Det er da træls hvis det er det sådan en aftale falder på - men kan omvendt godt li' hvis man fra OBs side har bestemt sig for at det er sådan man vil have det og så holder fast.

              Havde man sagt ja til den aftale skulle SK og FH så have været ude af døren - mens OB stadig skulle have betalt dem kontrakten ud.

              Og mht hvad der sker efter sommerferien - lad os nu lige sikre overlevelse først. Og hvorfor skulle vores nye assistent ikke kunne bruges fremadrettet - selv hvis vi skulle befinde os i toppen, så er det vel ikke en dum ting at kunne tage en god dødbold både den ene og den anden vej. Jeg ved da at bla FCM gør ret meget ud af den del af spillet.
              Det er også en stor del af det jeg gerne ville have udtrykt, tak for dét.
              Den anden del er, som jeg ser det, at kommunikationsafdelingen i OB pt. vil være taberne uanset hvad de melder ud og hvordan - der er altid en stor del af vi fans der kommer til at læse det i det mest mulige negative lys.

              Comment


                #52
                Oprindeligt indsendt af Jesper G Se indlæg

                Det er også en stor del af det jeg gerne ville have udtrykt, tak for dét.
                Den anden del er, som jeg ser det, at kommunikationsafdelingen i OB pt. vil være taberne uanset hvad de melder ud og hvordan - der er altid en stor del af vi fans der kommer til at læse det i det mest mulige negative lys.
                Udfordringen er vel, at kommunikationsafdelingen ikke er særlig professionel og består mest af studiemedhjælpere.

                Hvis noget læses i et "negativt lys", kan man jo spørge sig selv om det er modtageren, der er gal på den... eller afsenderen, som ikke forstår at sende et klart budskab ?

                Comment


                  #53
                  Leif melder at det nok bliver i Spanien plus meget andet

                  https://fyens.dk/ob/sygdom-og-privat...lejr-i-spanien

                  Comment


                    #54
                    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                    Leif melder at det nok bliver i Spanien plus meget andet

                    https://fyens.dk/ob/sygdom-og-privat...lejr-i-spanien
                    "OB står til at møde de svenske vicemestre Elfsborg IF fredag den 26. januar umiddelbart inden træningslejren i Elfsborg."

                    Comment


                      #55
                      Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                      "OB står til at møde de svenske vicemestre Elfsborg IF fredag den 26. januar umiddelbart inden træningslejren i Elfsborg."

                      Tror de mener vi spiller på udebane i Elfsborg før truppen tager afsted til træningslejren.
                      Men hvad er det forfærdeligt at vi skal spille alle forberedningskampe på udebane fordi vi kan ikke være sikker at tilbyde en bane man kan spille på hjemme...
                      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                      - Norbert Elgert -

                      Comment


                        #56
                        Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                        ligesom jeg gerne havde set en lidt længere kontrakt til SK så havde jeg da også foretrukket at man var "mere sikker i sin sag" og havde en længere aftale. MEN; 1. det kan jo være det er Lyng der ikke vil bindes for en længere periode og 2. så er det vel også fint lige at se hinanden an - det koster også at skifte ud konstant hvis der er lange kontrakter der skal betales af på.

                        - Det hænger vel også sammen med snakken om cheftræner - David N der angiveligt ville have egne folk med. Det er da træls hvis det er det sådan en aftale falder på - men kan omvendt godt li' hvis man fra OBs side har bestemt sig for at det er sådan man vil have det og så holder fast.

                        Havde man sagt ja til den aftale skulle SK og FH så have været ude af døren - mens OB stadig skulle have betalt dem kontrakten ud.

                        Og mht hvad der sker efter sommerferien - lad os nu lige sikre overlevelse først. Og hvorfor skulle vores nye assistent ikke kunne bruges fremadrettet - selv hvis vi skulle befinde os i toppen, så er det vel ikke en dum ting at kunne tage en god dødbold både den ene og den anden vej. Jeg ved da at bla FCM gør ret meget ud af den del af spillet.
                        Jeg har slet ikke forholdt mig til om det er et godt valg eller ej, kun til kommunikationen omkring valget.

                        Comment


                          #57
                          Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                          Klasse interview. Passer meget fint hvad han siger om hvordan han oplevede OB som modstander.
                          Og Mads Lyng virker som én som har en ordentlig del OB-DNA under huden

                          Kan god lide hvad han siger om dødboldtræning. Synes det var underrepræsenteret hidtil, til mindst de gange jeg var i Ådalen om st se træningen:
                          "100%. Det er også målet med min ansættelse. Vi skal blive bedre enten til at score, eller forhindre de andre i at score. Vi skal score noget mere, og de andre skal score noget færre, og det starter med, at vi går ud mentalt, og forbereder os på, at nu gør vi det her til noget vigtigt.
                          Det bliver implementeret i træningen, og vi prioriterer at træne det. Det er noget, alle spillere og trænere er bevidste om. Alle har en rolle, det er ikke kun ham, der sparker bolden, eller ham der skal heade. Alle de andre har også en rolle i det, vi laver på dødbolde. Det rykker noget, når man træner tingene, så bliver man dygtigere til det."

                          Det her hører meget gerne:
                          ​"Det er en vigtig del for mig i min trænergerning, at når vi træner, så skal der være noget ild i øjnene, vi skal have noget power, og det skal også være sjovt. Det er sjovt, når man giver den gas, og når man vinder, og det starter nu her i sådan en vinteropstart, hvor det er koldt, og det er træls derude, men det er også et godt afsæt til, at man går ud, og giver den en skalle."

                          Og så finder han vel den perfekte afslutning for interviewet:
                          ​​​​"Det er jo det. Der er ikke nogen, der har patent på hårdt arbejde og alt det der. Det er noget, der ligger i DNA’et, og nogle gange skal man finde tilbage til det, og nu står i her som inkarnerede OB fans gennem mange år, og i ved det bedre end mig, men som jeg ser det, så er det dét, der skal til, at vi tror på det her, og at vi tror på hinanden, og at vi arbejder svinehårdt for det, uanset hvad der sker."

                          ​​​​​​​Tak for en igen virkelig meget, meget godt interview som gør mig meget positiv om Lyng som del af vores trænerteam.​
                          Så blev der plads til Simon Okosun igen.....:-), sjovt han blev hentet, da lige netop de elementer tydeligvis ikke havde det helt store fokus.

                          Comment


                            #58
                            Dahlslykke med flere spørgsmål til Søren Krogh og en henvisning til Lineker:
                            "Fodbold er et simpelt spil, 22 mænd jagter bolden i 90 minutter og OB bliver nr. 8.​"

                            https://obstemmer.dk/kaere-soeren-ma...DCWIbnpLkKASTt 6lc1MSFahH62FVnoSOM
                            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                            - Norbert Elgert -

                            Comment


                              #59
                              Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                              Dahlslykke med flere spørgsmål til Søren Krogh og en henvisning til Lineker:
                              "Fodbold er et simpelt spil, 22 mænd jagter bolden i 90 minutter og OB bliver nr. 8.​"

                              https://obstemmer.dk/kaere-soeren-ma...DCWIbnpLkKASTt 6lc1MSFahH62FVnoSOM
                              syntes der er mange gode spørgsmål - som vi forhåbentlig får svar på. Men syntes også den gode Dahlslykke virker lidt utålmodig - til at begynde med er OB og SK bare nødt til at have det helt korte lys på. Det handler om overlevelse - først og fremmest.

                              Når det er sikret kan man begynde at kigge mere indgående på de andre ting.

                              Comment


                                #60
                                https://bold.dk/fodbold/klubber/ob/n...t-til-asia-cup
                                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                                Venter man for længe, får man ingenting ...

                                Comment

                                Working...
                                X