Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Søren Krogh cheftræner

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

I min optik er den danske trænerskole på et utrolig højt niveau, sammen med den portugisiske. Kigger man på danske trænere i udlandet, der ikke har en stor aktiv karriere som spiller bag sig, er der vel evidens for, at vi har nogle enormt talentfulde trænere. Så toptrænere uden for landets egne grænser med dansk pas vs. toptrænere med eks. tysk pas sammenholdt med befolkningens størrelse, så vil jeg vurdere at Danmark ligger højt.

Forskellen på Hoff Thorup og Alexander Zorniger er i min optik, at Alexander Zorniger virker utrolig meget som en... 1. holdstræner, og ikke så meget mere. Han går da sikkert op i, hvor mange talenter han kan få af tilstrækkelig høj kvalitet, men den der holistiske tilgang til en klub, som en levende organisme med en selvstændig historie og kultur. Det virker ikke som om Alexander Zorniger har sønderlig respekt for meget af det danske "foreningspladder".

Jeg er oprigtigt nervøs for den ravage Alexander Zorniger kunne udøve på en skrøbelig kultur i Odense. Men måske vil han være det los i røven Ådalen har trængt til i årevis..... Jeg ved det ikke - jeg er bare nervøs ved udsigten til Hyballa Light
    Mange gode pointer her som jeg kan bakke op om og være eng med. "Et los i røven" til Ådalen forestiller jeg mig at AZ garant for, men kan han købe ind på det langsigtede projekt? måske kan han også det, men jeg kan nærmest forestille mig det er et krav fra Hoff Thorup hvis et skulle ende i hypotetisk valg mellem ham og AZ. I bund og grund ønske jeg mig en OB-træner der kan være her i flere år og arbejde stabilt med udviklingen af klubben .. på samme måde som Paul Thompson har gjort det hos naboerne fra OIK

Believe OB

½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

Ligegyldige kampe eksisterer ikke

Comment

https://www.tv3sport.dk/sport/footba...FarIDKPzmFPERw

Comment

Oprindeligt indsendt af Gummianden Se indlæg

Kan møderne have været om noget andet end ansættelse af AZ? Jeg spørger fordi jeg ikke kan komme på et fortilfælde hvor en træner har været på stadion og se fodbold, hos en klub han samtidigt har haft samtaler med (kan være at min hukommelse bare ikke er god nok). Hvis der ikke har været tale om ansættelsessamtaler kan det måske have været noget så kedeligt som faglig sparring, en snak om Retovs evner som cheftræner eller noget helt tredje.
        Jeg må også sige det var en yderst kikset og respektløs manøvre af Zorniger, at stå blandt striwede fans, hvis han ender med at stå på trænerbænken næste år.
        Bech og zorniger vil helt sikkert hævde samtalerne omkring hans ansættelse først startede længe efter, men det ved vi jo allesammen også vil være en stor fed løgn.
        Jeg har også tænkt tanken, at Bech givetvis har brugt Zorniger som sparringspartner omkring den her form for totalforbud, som der er indikationer på vi vil praktisere.
        Men min fornemmelse vægter mere og mere imod Zorniger overtager roret, kort tid efter sidste fløjt som 1. Divisions-hold. Det lugter af TB vil ned af den her sti med totalforbud, og her får man ikke en mere ultimativ træner end Zorniger, og det ved TB bedre end de fleste andre.

Comment

Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

Jeg må også sige det var en yderst kikset og respektløs manøvre af Zorniger, at stå blandt striwede fans, hvis han ender med at stå på trænerbænken næste år.
          Bech og zorniger vil helt sikkert hævde samtalerne omkring hans ansættelse først startede længe efter, men det ved vi jo allesammen også vil være en stor fed løgn.
          Jeg har også tænkt tanken, at Bech givetvis har brugt Zorniger som sparringspartner omkring den her form for totalforbud, som der er indikationer på vi vil praktisere.
          Men min fornemmelse vægter mere og mere imod Zorniger overtager roret, kort tid efter sidste fløjt som 1. Divisions-hold. Det lugter af TB vil ned af den her sti med totalforbud, og her får man ikke en mere ultimativ træner end Zorniger, og det ved TB bedre end de fleste andre.
          Hvor ville det være inkonsekvent, at hylde foreningsdanmark, nærhed, sammenhængskraft og kultur - og så ansætte en af de mest kontroversielle trænere i superligaen i nyere tid. Kendt for nærmest det diametralt modsatte.

Der er vel nærmest kun Hyballa, der er mere kontroversiel, og så ham chileneren eller noget Randers ansatte i en kort overgang.

For mig ville ansættelsen af Zorniger være et kæmpe vink med en vognstang om, at stemningen i OB er for “lad” og der mangler noget power, men det er jo samtidig et sats.

Comment

[QUOTE=hankatten;n359699]

Hvad mener du med totalforbud ?

OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

Comment

Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

Hvor ville det være inkonsekvent, at hylde foreningsdanmark, nærhed, sammenhængskraft og kultur - og så ansætte en af de mest kontroversielle trænere i superligaen i nyere tid. Kendt for nærmest det diametralt modsatte.

Der er vel nærmest kun Hyballa, der er mere kontroversiel, og så ham chileneren eller noget Randers ansatte i en kort overgang.

For mig ville ansættelsen af Zorniger være et kæmpe vink med en vognstang om, at stemningen i OB er for “lad” og der mangler noget power, men det er jo samtidig et sats.
              men mangler der ikke noget power? Har man ikke netop gennem lang tid prøvet det sikre, trænere der ligner hinanden og OB har kontinuerligt været middelmådige at best. Alm og Krogh - er de ikke lidt rigeligt ens? Men jo Zorninger vil helt sikkert være et sats - men nu kender TB ham jo trods alt - så at tænke man lukker en "Hyballa" ind syntes jeg måske er skudt lidt over målet.

Og så er der nogle der argumenterer for at de gerne ser en træner der kan være i klubben i mange år...for det første sker det sjældent i fodboldens verden, for det andet - skulle man hente en ung træner som Hoff Thorup - gør han det godt så tager han da til udlandet når chancen byder sig igen. Og gør han det ikke godt nok så bliver han alligevel fyret. Skulle man have en træner i længere tid - så tror jeg da man skal kigge efter en af de lidt ældre modeller - der har prøvet sig af i diverse klubber og ligaer.

Jeg syntes så slet ikke det bør være målet lige nu. Vi skal have en træner ind der kan søger for vi overlever første sæson tilbage og så begynde at stabilisere holdet. Det kan så være at ambitionerne ændrer sig om et par sæsoner - og at der så skal nye input til.

Er Zorninger den rigtige? Aner det ikke - men jeg er ret sikker på at Krogh ikke er god nok, og jeg håber de har en ny træner stående klar kort efter sæsonen lukker i

Comment

[QUOTE=sinus;n359702]
                Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

Hvad mener du med totalforbud ?

Jeg mener at den form for fodbold han stod for i sin tid i Brøndby er noget af det nærmeste man kan komme totalfodbold i moderne tider. Der blev presset uhyre højt på modstanderne og man så stort på den defensive organisation, i tillid til at presspillede kunne være det hjem.

Jeg tror TB vil bruge Zorniger og hans spillestil til at bryde med det image vi har opbygget igennem de seneste 15 år, som superligaens grå mus. Derudover harmonere det heller ikke dårligt med vores akademi, hvor man i særlig grad høre vendinger som: Værende i stand til at sætte mange højintense løb sammen, og generel løbevillighed, være kvaliteter man sætter høj pris på vores talenter skal besidde.

Comment

https://www.tv3sport.dk/sport/footba...KnWjS5bEkscQeA

Comment

Jeg kan ikke andet end at slå mig i panden over interviewet med Søren Krogh før kampen!

“Jeg synes, vi skal finde lidt plads til noget i kærlighed i stedet for i OB at finde de evige huller, der er omkring os. Det har været en ekstraordinær god sæson, og det er det, jeg vælger at have fokus på”, siger Søren Krogh og fortsætter: “Jeg har et rigtig stærkt samarbejde inde i klubben med Troels (Bech, red.) og folk omkring mig og… Come on.”​

Vi har pointmæssigt været ekstraordinære i efteråret. Spillemæssigt? Nej

Man skal være meget blind, for at kalde det en ekstraordinær god sæson. Og så jeg faktisk ligeglad med, hvor smal eller dårlig truppen har været.

Man kalder sku ikke en oprykning, for en “ekstraordinær sæson” - jeg kan gå med til at efteråret var ekstraordinær pga pointantallet, vi fik.

Comment

Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg
                      Jeg kan ikke andet end at slå mig i panden over interviewet med Søren Krogh før kampen!

“Jeg synes, vi skal finde lidt plads til noget i kærlighed i stedet for i OB at finde de evige huller, der er omkring os. Det har været en ekstraordinær god sæson, og det er det, jeg vælger at have fokus på”, siger Søren Krogh og fortsætter: “Jeg har et rigtig stærkt samarbejde inde i klubben med Troels (Bech, red.) og folk omkring mig og… Come on.”​

Man skal være meget blind, for at kalde det en ekstraordinær god sæson. Og så jeg faktisk ligeglad med, hvor smal eller dårlig truppen har været.

Man kalder sku ikke en oprykning, for en “ekstraordinær sæson” - jeg kan gå med til at efteråret var ekstraordinær pga pointantallet, vi fik.

... og så troede man ikke, at udtalelserne kunne blive mere pinlige

Comment

Ikke mere ekstraordinær end Fredericia der har vundet lige så mange kampe ..
                        Det er ikke ekstraordinært (godt) at ryge ud af pokalen i første runde til et hold en division ringere …
                        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Jeg er bare utrolig træt af de evindelige hentydninger til ost og huller, fordi det er blevet en måde at kalde fans for kræsne og sortseere på. Det svarer til at sige vi har nej-hatten på. Det er en måde at undgå at tage stilling til enhver form for kritik, og det er et udtryk for den der defensive, underskudsagtige, gnavne måde skiftende trænere og sportschefer har forholdt sig til fansene på siden Bruce Rioch løb sin vej.

Sorrig og glæde de vandre til hobe,
                          lykke, ulykke de gange på rad,
                          medgang og modgang hinanden tilråbe,
                          solskin og skyer de følges og ad.
                          Jorderigs guld
                          er prægtig muld,
                          Himlen er ene af salighed fuld.
                          - Kingo, 1681

Comment

SK kunne god sige der hvis vi havde efterårets pointhøst og synes der vi spillede vi til dels og rigtig flot fodbold. Selvom der var også heldige point så dominerede vi på banen og heldet følger ja den dygtige.
                            Men siden Bondes skade haltede det mere og mere med spillet og pointhøst. Med det spil og de point vi fik i de sidste måneder ville vi ja ikke ligge til oorykningen. Der er efteråret som bragte os i den komfortable situation at dumpe i foråret
                            SK føler vel at han er presset og det føles helt sikker ikke særlig godt at han står til disposition i offentligheden og TBs sidste udtalelser kan god forstås som en kommende trænerskifte. Med tvivler at de der udtalelser hjælper at støtte hans position.
                            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                            - Norbert Elgert -

Comment

https://sport.tv2.dk/fodbold/2025-05...-siger-ob-chef

Comment

der er jo ikke noget underligt i det - TB kan selvfølgelig ikke stå nu og sige at Krogh er på vej ud. Omvendt har han jo ligesom alle andre også set hvordan spillet ikke har udviklet sig - derfor kan han naturligvis heller ikke give nogen garantier til Krogh (hvad de så ville være værd)

Comment

Working...
                                X