Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt LBK-OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    https://fyens.dk/ob/ob-s-traener-var...t-efter-pausen
    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
    - Norbert Elgert -

    Comment


      Det bekymrer mig at Krogh starter uden vores to bedste offensive spillere. Håber han har styr på det.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
        Det bekymrer mig at Krogh starter uden vores to bedste offensive spillere. Håber han har styr på det.
        Jeg tvivler på at DD var klar til at starte inde efter en skadespause. Så har man nok vurderet at han var bedst at bringe sidst i kampen.
        Rami kan vel også forsvares da det lyder til at man ikke ønskede en 10`er idag

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
          Så kampen idag efter en pause. Præcis det samme som tidligere. Lad os håbe på ny sportsdirektør til vinter. Der skal en ny tilgang til det at hente spillere til. Ejerskabet ændres jo ikke.
          Hvem mener du så skal være sportsdirektør?

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

            Men vi får næppe 2 klassespillere i vinterens vindue, og jeg deler heller ikke din formodning om at det vil ændre alverden.

            Og til næste sommer er Helander og den nye tysker (gider ikke Google, hvordan man staver hans navn) væk igen og så begynder det hele forfra.

            Det står elendigt til i den her klub.
            Hvor er det meldt ud at Trybull og Helander ikke fortsætter i OB?

            Comment


              Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
              Det bekymrer mig at Krogh starter uden vores to bedste offensive spillere. Håber han har styr på det.
              Jeg tror han har valgt at starte kampene med en midtbane i bedre balance, for så via indskiftningerne at kunne ændre balancen, alt efter kampens forløb. Da jeg selv var træner elskede jeg de kampe, hvor jeg kunne skifte op i gear i løbet af kampene, jovel det var ikke altid let at forklare en pissedygtig spiller, at han skulle ind og vinde kampen for os de sidste 30 min. Idag i Lyngby var det i den grad vigtig med lidt krudt fra bænken, de kom ind da lyngby var flade, og jeg tror faktisk at hvis kampen havde været 5-7 min længere, så var OB løbet med alle 3.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                Vi spillede en godkendt første halvleg hvor der mangler til dels i offensiven men vi bliver kompakt og tillader ikke meget til Lyngby. Anden halvleg starter maksimal uheldigt og holdet gpr fuldstændigt i knæene for 15 minutter men genopretter sig igen ig det bliver en jævnbyrdig kamp.
                De 15 off-minutter viser hvor ramt holdet er og at der bruges mere end to dage at give tryg og selvtillid tilbage til drengene men tror vi er på rette vej at starte med at skabe et defensivt fundament og den nødvendige kompakthed. Der giver sikkerhed tilbage og så kommer også de nødvendige succesoplevelser.
                At se Krogh agere på sidelinjen er befriende og det ser ud som der er også mere kommunikation i trænerteamet under kampen. Tror virkelig det gypr fremad nu og glæder mig at komme på stadion nædte uge igy opleve sæsonens første hjemmebanesejr.
                Det er også lettere at agere fra bænken, når man vælger at stille op uden holdets 2 bedste offensive spillere. Der kunne sagtens have stået 3-1 på det tidspunkt og så var den kamp lukket. Det bekymrer mig at Krogh - sikkert fordi han jo skal gøre noget anderledes - vælger at sætte vores to eneste proven quality i offensiven (udover Kadrii, som ellers ikke har set for skarp ud - men er eneste (ENESTE) 9er i truppen) på bænken fra start. Håber fandme ikke han begår den fejl igen.

                Alt det snak med spillere som ikke har fået lov af Alm til at shine, er tom snak. Alle kan se hvem der har niveau, hvis man har den mindste fodboldforstsnd, og hvem der ikke har. Tyler og Nouck var fuldtsændig ligegyldige i dag. Det vidste vi, der har fuldt dem, godt. De kan sikkert udvikle sig over de næste 12-15 kampe. Men det kunne de også under Alm. Man har ikke niveau når man har tre halvhjertede aktioner i en hel kamp - slut!. Så har man ikke superliganiveau. Man skal “fylde noget” i størstedelen af en kamp, hvis man ikke er Kadrii og sparker én ind uden der er en chance. 9’eren er den eneste på banen som kan nøjes med at shine i 30 sekunder.
                Last edited by claudes1; 05-11-2023, 01:40.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg

                  Jeg tror han har valgt at starte kampene med en midtbane i bedre balance, for så via indskiftningerne at kunne ændre balancen, alt efter kampens forløb. Da jeg selv var træner elskede jeg de kampe, hvor jeg kunne skifte op i gear i løbet af kampene, jovel det var ikke altid let at forklare en pissedygtig spiller, at han skulle ind og vinde kampen for os de sidste 30 min. Idag i Lyngby var det i den grad vigtig med lidt krudt fra bænken, de kom ind da lyngby var flade, og jeg tror faktisk at hvis kampen havde været 5-7 min længere, så var OB løbet med alle 3.
                  Godt vi ikke var bagud 3-1, da de kom ind. Det var ellers meget tæt på flere gange.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                    Jeg tvivler på at DD var klar til at starte inde efter en skadespause. Så har man nok vurderet at han var bedst at bringe sidst i kampen.
                    Rami kan vel også forsvares da det lyder til at man ikke ønskede en 10`er idag
                    Men du så også at OBs offensiv uden ham ville kunne trævkes op af et 2. Div. hold. Det viser niveauet på resten. Håber ikke Krogh fucker det up i god mening

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
                      Det var bare rigtig vigtigt at vi ikke tabte den kamp her. Det havde været tungt at komme foran og tabe på et dårligt kvarter. Nu kom vi tilbage og lykkedes faktisk med at få sat en modstander under pres i slutfasen, hvor vi ellers har set ekstra svage ud. Det må give lidt optimisme efter katastrofen forleden
                      Don D er tilbage og han er bare giftig. Rami vil også starte næste gang med Köhlers karantæne og det vil styrke os offensivt. Defensivt skal vi stå distancen uden Köhler imod det lortehold til Hvidovre.
                      Selvfølgelig kunne der ikke ske mirakler på to dage efter fyringen af Alm. Vi skulle helskindet ud af den her kamp og bygge det op derfra. Det lykkedes med nød og næppe og så har vi bare en vanvittig vigtig kamp næste weekend, hvor alt andet end en sejr er en eklatant fiasko.
                      Jeg er selvf. helt enig i at det var vigtigt ikke at tabe denne kamp, og jeg er nogenlunde enig i det du skriver om kampen.15-20 rædderlige min. i starten af 2. halvleg var tæt på at koste pointet. Jeg sagde da vi kom bagud at jeg nu forventede at LBK vil stå lidt længere tilbage og lade OB få et optisk overtag og de så ville satse på Gudjohnsons speed og deres fysik på standarter. OB havde vel to afslutninger på målet og to scoringer så jeg vil mene at Rami var savnet i går, men det ændrer sig nok med Köhlers karantæne til næste kamp.

                      Believe OB

                      ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                      Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                      Comment


                        Men vi har jo en systemfejl.

                        Spiller vi med en 10’er som Rami, så løber modstanderne lige igennem os. Det har de gjort lige siden Alm kom til og systemet blev forankret. Vi har været blandt de letteste hold at skabe chancer mod.

                        Spiller vi uden 10’er, så mangler vi chanceskabelsen og selv med en 10’er har det ikke altid set godt ud.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg
                          Men vi har jo en systemfejl.

                          Spiller vi med en 10’er som Rami, så løber modstanderne lige igennem os. Det har de gjort lige siden Alm kom til og systemet blev forankret. Vi har været blandt de letteste hold at skabe chancer mod.

                          Spiller vi uden 10’er, så mangler vi chanceskabelsen og selv med en 10’er har det ikke altid set godt ud.
                          Krogh udtalte sig allerede om det igy overvejelser er om man bruger Rami som 8er eller falsk 9er. Forventer at vi holder fast i at spille med én 6er og to 8er og tror det passer langt bedre end Alms 4-2-3-1 og gør os mere kompakt og mindre sårbar.
                          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                          - Norbert Elgert -

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg
                            Men vi har jo en systemfejl.

                            Spiller vi med en 10’er som Rami, så løber modstanderne lige igennem os. Det har de gjort lige siden Alm kom til og systemet blev forankret. Vi har været blandt de letteste hold at skabe chancer mod.

                            Spiller vi uden 10’er, så mangler vi chanceskabelsen og selv med en 10’er har det ikke altid set godt ud.
                            Jeg er helt enig. Strukturelt har vi aldrig haft succes med 10eren, selvom vores bedste og mest kreative spillere har spillet den: Jebali, Frø og nu Rami.

                            Vi bliver for sårbare.

                            Rami som falsk 9er synes jeg er spændende. Særligt med DD på højrekanten , der kan trække ind og udfylde 9er-pladsen dynamisk og søge dybt.

                            I næste kamp møder vi det eneste hold, vi aktuelt er markant bedre end, og det vil være oplagt at prøve det af.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                              Det er også lettere at agere fra bænken, når man vælger at stille op uden holdets 2 bedste offensive spillere. Der kunne sagtens have stået 3-1 på det tidspunkt og så var den kamp lukket. Det bekymrer mig at Krogh - sikkert fordi han jo skal gøre noget anderledes - vælger at sætte vores to eneste proven quality i offensiven (udover Kadrii, som ellers ikke har set for skarp ud - men er eneste (ENESTE) 9er i truppen) på bænken fra start. Håber fandme ikke han begår den fejl igen.

                              Alt det snak med spillere som ikke har fået lov af Alm til at shine, er tom snak. Alle kan se hvem der har niveau, hvis man har den mindste fodboldforstsnd, og hvem der ikke har. Tyler og Nouck var fuldtsændig ligegyldige i dag. Det vidste vi, der har fuldt dem, godt. De kan sikkert udvikle sig over de næste 12-15 kampe. Men det kunne de også under Alm. Man har ikke niveau når man har tre halvhjertede aktioner i en hel kamp - slut!. Så har man ikke superliganiveau. Man skal “fylde noget” i størstedelen af en kamp, hvis man ikke er Kadrii og sparker én ind uden der er en chance. 9’eren er den eneste på banen som kan nøjes med at shine i 30 sekunder.
                              Deedson var vel endnu ikke på fulde omdrejninger og Rami blev ofret pga taktiske overvejelser. Man ville styrke midtbanen fordi man forventede en meget fysisk kamp og der blev der ja også. Krogh see oroblemet og udtalte sig allerede om overvejelser hvordan han kunne sætte Rami ind næste uge. Alm havde mere end to år om at skabe noget så skulle vi give Krogh mere end to dage.
                              Og Tyler viste flere gode aktioner og lovende takter. Var virkelig positiv overrasket. Min holdning til ham skiftede i hvert fald fra "flop" til "mere spillerid vil vise hvor godt han faktisk er".
                              De forfærdelige 15-20 minutter i starten af anden halvleg skyldes i mine øjne den mentale forfatning af holdet. Men de kæmpede sig tilbage og det skulle hjælpe i fremtiden.
                              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                              - Norbert Elgert -

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                                Deedson var vel endnu ikke på fulde omdrejninger og Rami blev ofret pga taktiske overvejelser. Man ville styrke midtbanen fordi man forventede en meget fysisk kamp og der blev der ja også. Krogh see oroblemet og udtalte sig allerede om overvejelser hvordan han kunne sætte Rami ind næste uge. Alm havde mere end to år om at skabe noget så skulle vi give Krogh mere end to dage.
                                Og Tyler viste flere gode aktioner og lovende takter. Var virkelig positiv overrasket. Min holdning til ham skiftede i hvert fald fra "flop" til "mere spillerid vil vise hvor godt han faktisk er".
                                De forfærdelige 15-20 minutter i starten af anden halvleg skyldes i mine øjne den mentale forfatning af holdet. Men de kæmpede sig tilbage og det skulle hjælpe i fremtiden.
                                Håber du har ret. Tyler er sandsynligvis bedre end Selvén. Det skal han jo også være med deres fortid og alder i mente. Problemet er bare at Hornemann på højre kant er helt håbløst. Så at spille med Tyler på ventre gør Nouck endnu dårligere. Det synes jeg er en udfordring for trænerteamet.
                                Det med holdets mentale forfatning er i min optik bare en søgen efter undskyldninger og at tørre den af på Alm. OB har haft de her blundere kontinuerligt i årevis. Spillere der mangler kvalitet får sådanne perioder. Det er jo også derfor OB aldrig spiller en hel god kamp.
                                EDIT: løsningen må være at Deedson spiller højre kant og så må Tyler og Hornemann slås om venstre. Selvom det er træls at en spiller uden nævneværdigt niveau skal tage spilletid fra en ung af egen avl, som sikkert får 1/4 af lønnen
                                Last edited by claudes1; 05-11-2023, 10:24.

                                Comment

                                Working...
                                X