Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet vinteren 2024

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
    Tror også Nagel vil trække det hele i en lidt mere rolig og nordisk retning, uden der helt går "Jesper Hansen" i det.
    og lige en anden pointe ifht "mere roligt" transfer vindue;

    syntes mange glemmer at der jo skulle ryddes op, der var mange spillere der ikke var gode nok - og mange der ikke ville være her mere. Hvem ville folk have holdt på - der var realistiske? Tverskov ville ikke mere. Det samme med Jebali. Skjelvik var jeg fint tilfreds med skulle videre, Aron ville ikke være her mere - og passede vel heller ikke ind. Okosun - blev ikke brugt rigtigt og passede ikke til det man forsøgte, Kasper Larsen - var ikke god nok - og sådan kunne man vel blive ved.

    Jeg tror stadig ikke på at det har været planen at vi på sigt skulle have så stort et turn-over af spillere. Men der har skullet renses ud - af den eller anden årsag. Så har man lavet lidt for mange korte leje aftaler til min smag, det har bestemt ikke gjort det bedre.
    Og med de klare fejlskud der har været så kommer vi også til at se stor transfer aktivitet et stykke tid endnu vil jeg tro...der skal muges ud i truppen - igen igen desværre

    Comment


      Er Søren Krogh ok med at der ikke hentes forstærkninger ind, for det tyder tyder det da ikke på. Det er heller ikke optimalt. Skulle der komme nye. At de først tiltræder efter træningslejren. Har ledelsen egentlig forstået situationens alvor ?
      OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg
        Er Søren Krogh ok med at der ikke hentes forstærkninger ind, for det tyder tyder det da ikke på. Det er heller ikke optimalt. Skulle der komme nye. At de først tiltræder efter træningslejren. Har ledelsen egentlig forstået situationens alvor ?
        Prøv at se på de andre superligaklubber i bunden. Silkeborg har hentet en spiller i 2. Div, Vejle har hentet AK og Randers har hentet reservekeeper i fcn.
        Det er slet ikke vores tur i fødekæden. De store danske klubber har heller ikke rørt på sig endnu. Jeg tror al der bare basker en smule kommer til at komme de sidste 4-5 dage i vinduet. Frem til her handler det om at få skåret så meget overflødigt fra og gøre vores hoser grønne for spillere man til sidst kan håbe ikke har fundet noget bedre og pludselig presses af timeglasset.

        Comment


          Luca jagter spilletid enten her eller et andet sted ... han ved hvad han vil og det er godt

          https://bold.dk/fodbold/klubber/ob/n...ndt-lejeaftale
          Believe OB

          œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

          Ligegyldige kampe eksisterer ikke

          Comment


            Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
            Luca jagter spilletid enten her eller et andet sted ... han ved hvad han vil og det er godt

            https://bold.dk/fodbold/klubber/ob/n...ndt-lejeaftale
            Tænker slet ikke der bliver satset på Luca. Desværre står buya i vejen, af en eller anden årsag. Han er vel nærmest sidste mand i hierarkiet pt.

            Men så også vildt nok at luca slet ikke kan sidde på bænken. Lyder for mig som lidt for høje tanker om sig selv.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

              Tænker slet ikke der bliver satset på Luca. Desværre står buya i vejen, af en eller anden årsag. Han er vel nærmest sidste mand i hierarkiet pt.

              Men så også vildt nok at luca slet ikke kan sidde på bænken. Lyder for mig som lidt for høje tanker om sig selv.
              Jeg læser det som han bare vil spille og ikke har lyst til at sidde på bænken, eller være helt uden for truppen. Det er imø ikke at have for høje tanker om sig selv, måske er han bare realist og ambotiøs med det han laver

              Believe OB

              œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

              Ligegyldige kampe eksisterer ikke

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

                Tænker slet ikke der bliver satset på Luca. Desværre står buya i vejen, af en eller anden årsag. Han er vel nærmest sidste mand i hierarkiet pt.

                Men så også vildt nok at luca slet ikke kan sidde på bænken. Lyder for mig som lidt for høje tanker om sig selv.
                Det er nok næppe ment sådan, at han vil starte hver eneste kamp, men nok snarere, at han hellere vil på lejeophold på et lavere niveau, hvis der ikke er udsigt til andet end enkelte korte indhop i løbet af foråret. Mon ikke det primært handler om, hvorvidt han får signaler om, at han har en reel chance for at spille sig i startopstillingen, eller at han er langt ned ei hierarkiet fra start? Jeg synes det virker som en meget fornuftig approach, både for ham og for klubben.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg
                  Er Søren Krogh ok med at der ikke hentes forstærkninger ind, for det tyder tyder det da ikke på. Det er heller ikke optimalt. Skulle der komme nye. At de først tiltræder efter træningslejren. Har ledelsen egentlig forstået situationens alvor ?
                  Han vil da sikkert gerne have forstærkninger men han vil sikkert også gerne have noget ro på, kontinuitet og bygge en base op. Det får han ikke af flere nye spillere. Derfor også fint med flere ud og en enkelt eller to markante forstærkninger. Men som andre skriver er det ikke vores tur endnu.
                  "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                  "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                  Venter man for længe, får man ingenting ...

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                    afgangene er jo blot et forsøg på at rette op på alle de fejlkøb man lavede. Skulle BW hellere holde stædigt fast i spillere der ikke bruges, på bekostning af evt. forstærkninger? Det havde i min verden været en endnu større fejl.

                    - i stedet har man erkendt at det ikke var de bedste handler, og prøver at rette op på skuden. Hvis man så også kan lærer af sine fejl fremadrettet så ser det bare endnu bedre ud.

                    Min største bekymring er at vi ikke ser ud til at kunne afhænde spillerne permanent, så fint vi får dem sendt på græs nu og her - men vi skubber problemet foran os - og hentes der også spillere ind nu i dette vindue så står vi bare med en endnu større trup til sommer.
                    Enig i trupstørrelse men med hensyn til de der er hentet har BW måske dels undervurderet styrken på Superligaen i forhold til den svenske liga og købt for svagt ind og dels har han flere gange snakket om potentialet i de forskellige spillere og truppen der så ikke er blevet forløst af Alm.
                    Kan Søren så forløse dem? Det må stå hen i det uvisse men det var min største anke mod Søren som cheftræner; at OB ikke hentede en der er kendt format kunne forløse talent. Søren gjorde det i hvert fald ikke som assistenttræner.

                    Styrken har han forhåbentlig lært og så må man hellere have potentiale i spillere fra akademiet end f.eks. en som Selven og så kun gå efter helt specielle store talenter.
                    Nu fik man Minteh men det var jo ikke fordi man så det lysende talent fra start.
                    Men DonD er jo fint set og hentet.
                    Yaya må vi så se om er i den ene eller anden ende ..
                    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                    Venter man for længe, får man ingenting ...

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                      Enig i trupstørrelse men med hensyn til de der er hentet har BW måske dels undervurderet styrken på Superligaen i forhold til den svenske liga og købt for svagt ind og dels har han flere gange snakket om potentialet i de forskellige spillere og truppen der så ikke er blevet forløst af Alm.
                      Kan Søren så forløse dem? Det må stå hen i det uvisse men det var min største anke mod Søren som cheftræner; at OB ikke hentede en der er kendt format kunne forløse talent. Søren gjorde det i hvert fald ikke som assistenttræner.

                      Styrken har han forhåbentlig lært og så må man hellere have potentiale i spillere fra akademiet end f.eks. en som Selven og så kun gå efter helt specielle store talenter.
                      Nu fik man Minteh men det var jo ikke fordi man så det lysende talent fra start.
                      Men DonD er jo fint set og hentet.
                      Yaya må vi så se om er i den ene eller anden ende ..
                      det kan sagtens være BW har undervurderet hvad det kræver at spille top 6 i superligaen. Men nok ikke det første sted jeg ville kigge;

                      spilsystemet og sammensætningen af truppen; systemet valgt angiveligt fordi det er lettest at tjene penge på de offensive spillere, derfor ville man spille med 4 oppe foran. Men resten af truppen - særligt på midtbanen var slet ikke castet til det. Selv i sommers - da man endelig henter Köhler - men ikke bringer flere midtbanefolk ind, selv om det var åbenlyst at der ville blive problemer, ikke hvis men når der opstod skader og eller karantæner. Det hjalp at få Trybull ind - men den type skulle jo være bragt ind langt før.
                      Og så har de talenter på fløjene man ville spille med bare været for langt fra - charlie er fantastisk - når han rammer niveau men er desværre alt alt for svingende i sine præstationer - skulle man måske overveje et lejeophold til ham også?

                      Og så tænker jeg også Alm og hans ønske om ikke at have noget med transfers at gøre har været et problem. Er der hentet spillere ind han ikke ville bruge? Hvorfor røg Ivancevic så langt bag i køen pludseligt. Var Sauli virkeligt så dårlig eller var han dårligt castet? Der var nogle mærkelige beslutninger. Det samme med at gøre BP til anfører - heller ikke den bedste beslutning.

                      Og så blev man vel også ramt af de øgede forventninger der kom med det store salg af Minteh. Det syntes jeg ikke man klarede godt nok. Der var forventninger om at der blev bragt noget kvalitet ind - og det blev aldrig rigtigt italesat.
                      Istedet lod man som om det var nok med de handler man havde lavet tidligt i vinduet - og der mener jeg overordnet set man gjorde det fint. Et par svipsere ja men en fin start på vinduet.
                      Men det var jo også med forventning om at der kom yderligere forstærkninger for minteh millionerne - det skete aldrig. Og så gik det helt galt da man skulle finde erstatninger for sabbi og frøkjær.
                      Hvordan man overhovedet ender med at se ud til ikke at være forberedt på de afgange er mig en gåde.

                      Men alt det her kan selvfølgelig også være et tegn på at bW har undervurderet superligaen - at han har ment han kunne "fedte" sig igennem endnu en sæson og stadig ligge lige i underkanten af top 6.
                      Den gik så ikke, i denne omgang - men er truppen virkeligt SÅ dårlig? Den er bestemt ikke optimalt sammensat - og der er åbentlyse mangler, men der er sgi da også ret mange gode spillere iblandt. Vi må se om SK kan forløse det...eller til at starte med; bare redde vores røv.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                        det kan sagtens være BW har undervurderet hvad det kræver at spille top 6 i superligaen. Men nok ikke det første sted jeg ville kigge;

                        spilsystemet og sammensætningen af truppen; systemet valgt angiveligt fordi det er lettest at tjene penge på de offensive spillere, derfor ville man spille med 4 oppe foran. Men resten af truppen - særligt på midtbanen var slet ikke castet til det. Selv i sommers - da man endelig henter Köhler - men ikke bringer flere midtbanefolk ind, selv om det var åbenlyst at der ville blive problemer, ikke hvis men når der opstod skader og eller karantæner. Det hjalp at få Trybull ind - men den type skulle jo være bragt ind langt før.
                        Og så har de talenter på fløjene man ville spille med bare været for langt fra - charlie er fantastisk - når han rammer niveau men er desværre alt alt for svingende i sine præstationer - skulle man måske overveje et lejeophold til ham også?

                        Og så tænker jeg også Alm og hans ønske om ikke at have noget med transfers at gøre har været et problem. Er der hentet spillere ind han ikke ville bruge? Hvorfor røg Ivancevic så langt bag i køen pludseligt. Var Sauli virkeligt så dårlig eller var han dårligt castet? Der var nogle mærkelige beslutninger. Det samme med at gøre BP til anfører - heller ikke den bedste beslutning.

                        Og så blev man vel også ramt af de øgede forventninger der kom med det store salg af Minteh. Det syntes jeg ikke man klarede godt nok. Der var forventninger om at der blev bragt noget kvalitet ind - og det blev aldrig rigtigt italesat.
                        Istedet lod man som om det var nok med de handler man havde lavet tidligt i vinduet - og der mener jeg overordnet set man gjorde det fint. Et par svipsere ja men en fin start på vinduet.
                        Men det var jo også med forventning om at der kom yderligere forstærkninger for minteh millionerne - det skete aldrig. Og så gik det helt galt da man skulle finde erstatninger for sabbi og frøkjær.
                        Hvordan man overhovedet ender med at se ud til ikke at være forberedt på de afgange er mig en gåde.

                        Men alt det her kan selvfølgelig også være et tegn på at bW har undervurderet superligaen - at han har ment han kunne "fedte" sig igennem endnu en sæson og stadig ligge lige i underkanten af top 6.
                        Den gik så ikke, i denne omgang - men er truppen virkeligt SÅ dårlig? Den er bestemt ikke optimalt sammensat - og der er åbentlyse mangler, men der er sgi da også ret mange gode spillere iblandt. Vi må se om SK kan forløse det...eller til at starte med; bare redde vores røv.
                        Bestemt ikke uenig .. med andre ider og forløsning af spillerne ikke mindst mentalt vil givetvis kunne rykke meget. Samme skidthold har trods alt også spillet noget rigtig flot bold og man kan vel godt forvente et par hjemmesejre der kan rykke OB frem tabellen.
                        En 7. plads er jo ikke godkendt men bestemt bedre end at flirte med nedrykning resten af sæsonen .. ingen af delene er urealistiske ..
                        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                        Venter man for længe, får man ingenting ...

                        Comment


                          Selvom en ny cheftræner er muligheden for en ny start og nye øjne, så gør Gustav Grubbe sig nogle overvejelser her i transfervinduet.

                          Gustav Grubbe gør sig overvejelser i transfervinduet - OBstruktion

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af OBstruktion Se indlæg
                            Selvom en ny cheftræner er muligheden for en ny start og nye øjne, så gør Gustav Grubbe sig nogle overvejelser her i transfervinduet.

                            Gustav Grubbe gør sig overvejelser i transfervinduet - OBstruktion
                            tror han ville have godt af et lejeophold og noget fast spilletid, og han står vel bagerst i køen lige pt

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                              Bestemt ikke uenig .. med andre ider og forløsning af spillerne ikke mindst mentalt vil givetvis kunne rykke meget. Samme skidthold har trods alt også spillet noget rigtig flot bold og man kan vel godt forvente et par hjemmesejre der kan rykke OB frem tabellen.
                              En 7. plads er jo ikke godkendt men bestemt bedre end at flirte med nedrykning resten af sæsonen .. ingen af delene er urealistiske ..
                              der skal bare lægges afstand til nedrykningsstregen asap. Om vi så ender 7 eller 9 er mig lidt ligegyldigt. Men ja 7. pladsen er da bestemt ikke umulig - men har bare svært ved at se den skulle kaste andet end en enkelt ekstra kamp af sig. Forskellen på top og bund er bare for stor denne sæson.

                              Comment


                                Gemt men aldrig glemt.
                                nogle der ved hvordan det går Franco Tongya nede på Cypern?

                                Comment

                                Working...
                                X