Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet vinteren 2024

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
    Historien har nu også ramt både Tipsbladet og bold.dk. Slask Wroclaw som nævnes er tophold og må (tror jeg) være bedre end OB så egentlig lidt paradoksalt at han ikke kan bruges hos os.
    Det er helt sikkert et skridt op for ham.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg
      Slet..
      Last edited by Plum; 09-01-2024, 16:23.
      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

      Venter man for længe, får man ingenting ...

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
        Udover Vicesportsdirektør og trænerkabale har BW sat et par underskrifter siden transfervinduet lukkede i sommers - mon der er brugt tid på at scoute nye spillere eller fastholder han at potentialet skal udfoldes i den eksisterende trup?
        Richard Helveg (Akademi) Forlænget 30.06.2026
        Mads Larsen (Akademi) Kontrakt 31.12.2026
        Andreas Knudsen (Akademi) Kontrakt 31.12.2026
        Gustav Wulff (Akademi) Midtbane Kontrakt 30.06.2026
        Viktor Bender (Akademi) Kontrakt 30.06.2026
        Reese Moffatt (Q) Forlænget 31.12.2024
        Ajla Habibovic (Q) Forlænget 31.12.2026
        Taget fra SFÅ (har endnu ikke hørt podcasten):

        Hansen
        BERNAT
        Magnus

        OWUSU
        Mickelson
        Grubbe

        SLOTSAGER
        IVANSEVIC
        HELANDER
        Paulsen
        Vaisinen

        Adelgaard
        MOURITSEN

        DEEDSON
        Markus
        Selven

        TRYBULL
        KOHLER
        Manneh
        Ejdum
        Mustafic

        AL-HAJI
        Charly
        Burey
        Mucolli

        KADRII
        Turay
        Luca
        Fenger

        29 spillere - det er mange - rigtig mange for kun en turnering. og alligel sidder man med en følelse af at holdet skal styrkes i venstre side og på toppen. Det er ikke helt godt nok reserven på højre back er bedste venstre back og alternativerne på venstre kant er så mange men ingen helt nok og til sammenligning så er overgået af tilsvarende højrekant der kommer lige fra 1. division.

        OB har scoret 21 mål, hvilket er det samme som VIFF og AGF og resultaterne i kampene (2:2, 1:2, 1:2, 2:1, 1:1:, 1:5, 1:2, 0:3, 2:1, 1:2, 0:1, 1:2, 0:0, 2:2, 0:2, 0:1, 1:1 - ex. Pokal) viser at OB på trods af utroligt ringe spil på banen ikke bliver spillet ud af banen målmæssigt. En storsejr over Hvidovre der gav igen og et 3 målsnederlag til Silkeborg er det blevet til i første halvsæson.

        Men hvis OB skal kunne kendes ved at de kan løbe øen rundt uden trøje på eller hvordan det nu lyder med meget fysik så kan det jo ærgre at så mange kampe bliver afgjort i de sidste minutter.

        Kan vi tro på at SK har fået/får vendt bøtten med en ny tilgang til defensiven så der bliver lukket af for i der er kun 4 hold der har lukket flere mål ind end OB og Vejle er ikke et af dem. Bygges op derfra og ikke mere "to hold på banen" som OBs modstandere har indtryk af.

        OB stillede op til de sidste to (pointgivende )kampe på samme måde med samme spillere:

        Bernat
        Slotsager Ivansevic Helander
        Owusu Kohler Trybull Mouritsen
        Deedson Kadrii Al-Haji

        Af dem har fire kontraktudløb til sommer. Derudover er tre vel nok de største salgsemner OB har og i min mening er en mere ikke god nok til holdet. Skal man begynde den oprydning nu eller holde fast i det man har og kender til man er sikret overlevelse i ligaen?

        Jeg håber på at man tilbyder Bernat, Slotsager, Helander og Trybull (samt Mickelson) en forlængelse. Tror helt ærligt ikke at Kadrii kan finde endnu en ungdom i OB desværre. Forlængelserne vil givetvis ikke alle gå igennem men hvis man ikke skyder på mål scorer man ikke og det kan da godt være at man afventer forlængelser indtil man ved hvad spillerstilsudvalget kommer tilbage med, hvilket sikkert er fornuftigt nok. Forlængelserne kunne jo være med klausul om nedrykning.

        Jeg håber at man kan skille sig af med 5-6 spiller + et par udlejninger og tilføje to spillere med kvalitet (VB og top).

        Det kan jo være svært at vurdere om OB er bedst tjent med at hente en ny VB og så have Adelgaard som reserve så han kan lære mere eller om han skal udlejes og have spilletid mens man holder Mouritsen som reserve så nedenstående er mere et miks af muligheder.

        Salg af spillere der ikke har været (nok) inde over holdet i denne sæson (og næppe kommer det):
        Vaisinen
        Mustafic
        Mucolli
        Turay
        Mouritsen
        Paulsen
        Burey

        Udlejning:
        Grubbe
        Adelgaard
        Selven
        Charly
        Fenger
        Kjerrumgaard
        Ejdum
        Markus

        Kunne man forestille sig at der kommer nogen op i truppen fra talentholdene? eller er det en sommerting.
        https://ob.dk/nyheder/2024/januar/ya...orsteholdstrup

        30 i 1. holdstruppen ..
        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

        Venter man for længe, får man ingenting ...

        Comment


          Mon ikke Yaya ind betyder, at der arbejdes på en løsning for Sauli?

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg
            Mon ikke Yaya ind betyder, at der arbejdes på en løsning for Sauli?
            Det ville give god mening. De få minutter der falder af til vores 5. valg i midterforsvaret bør i hvert fald gå til Yaya, hvis man tror på hans talent.

            Comment


              Måske har man lavet en "Minteh". Man har skjult et stort talent indtil man har skrevet en billig kontrakt. Det tror jeg - jeg har stor fidus til Yaya

              Comment


                Oprindeligt indsendt af kentini Se indlæg
                Måske har man lavet en "Minteh". Man har skjult et stort talent indtil man har skrevet en billig kontrakt. Det tror jeg - jeg har stor fidus til Yaya
                Det er jo nærliggende at bruge det kommende halvår på at integrere ham i superligatruppen og så kan han være det næste talent i centerforsvaret efter en Slotsager, som til sommer kan være flyvefærdig til næste step.
                Jeg aner dog slet ikke om han er bedst som stopper eller på midtbanen.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur Se indlæg

                  Det ville give god mening. De få minutter der falder af til vores 5. valg i midterforsvaret bør i hvert fald gå til Yaya, hvis man tror på hans talent.
                  skal vi spille med 3 nede bagerst kan der hurtigt blive brug for alle mand, både BP og Ivancevic har desværre haft deres problemer mht skader.

                  - Og som jeg kan forstå det så kan Yaya stadig spille på u19 lidt endnu hvis det skulle være.

                  Tænker mere det ligner man begynder at tænke lidt fremad. Fra sommer af er Helander med stor sandsynlighed videre så giver god mening at begynde at gøre klar - så vi ikke skal ud i helt så stor en udskiftning som sidste sommer.

                  Så et par forlængelser med Trybull og Bernat og ikke mindst Slots det ville pynte gevaldigt

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg
                    Mon ikke Yaya ind betyder, at der arbejdes på en løsning for Sauli?
                    Man har da lov at håbe. Jeg er godt nok overrasket over at Sauli eftersigende har spillet rimeligt fast i Serie B tidligere

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

                      Man har da lov at håbe. Jeg er godt nok overrasket over at Sauli eftersigende har spillet rimeligt fast i Serie B tidligere
                      Han har vel reelt aldrig fået chancen (lige som Tyler). Slots skal jo spille for at få erfaring/højere salgspris, Helander er landsholdsspiller og så vælger man at gøre BP til anfører Synes det er lidt hårde odds

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

                        Man har da lov at håbe. Jeg er godt nok overrasket over at Sauli eftersigende har spillet rimeligt fast i Serie B tidligere
                        Jeg synes absolut ikke at Sauli "falder igennem" de gange jeg har set dem træne.

                        Comment


                          Er Mjällbys option på Max Fenger egentlig udløbet ?

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af O´nse Se indlæg

                            Jeg synes absolut ikke at Sauli "falder igennem" de gange jeg har set dem træne.
                            Var Darko Bodul ikke også altid god til træning?

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                              Han har vel reelt aldrig fået chancen (lige som Tyler). Slots skal jo spille for at få erfaring/højere salgspris, Helander er landsholdsspiller og så vælger man at gøre BP til anfører Synes det er lidt hårde odds
                              Men der er vel også en grund til at han ikke har fået en chance? Altså at han ikke er god nok.
                              Det samme kan vel siges om folk som Burey og Mucolli. Jeg går ud fra at hvis spillerne er gode nok til træning, så vil de også få chancen om søndagen.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur Se indlæg

                                Men der er vel også en grund til at han ikke har fået en chance? Altså at han ikke er god nok.
                                Det samme kan vel siges om folk som Burey og Mucolli. Jeg går ud fra at hvis spillerne er gode nok til træning, så vil de også få chancen om søndagen.
                                Burey tror jeg er kommet i en dårlig forfatning, da han kom sent i vinduet og stort set ikke havde spillet hele 2023 pga. en skade. Da han så kom i form fyrede vi Alm og SK skiftede kort tid efter over til 3-5-2. Ham vil jeg ikke konkludere noget på endnu, men han får det nok svært, når nu vi fortsætter i et system uden kanter.
                                Til forskel kom Sauli til som fast mand i sin klub i Italien og havde formentlig fået flere minutter, hvis han er god nok. Jeg forventer helt sikkert han er på listen over spillere vi skal have videre i dette vindue

                                Comment

                                Working...
                                X