Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet vinteren 2024

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Helander er så vigtig for vores overlevelseschancer.
    Nu hvor Sven Köhler er skadet kunne ham her så være en mulighed?: https://bold.dk/fodbold/nyheder/eks-...pa-tysk-skifte

    Comment


      mangler efterhånden en nyhed der kan sende min optimisme op i vejret..

      Comment


        Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

        Helander er så vigtig for vores overlevelseschancer.
        Nu hvor Sven Köhler er skadet kunne ham her så være en mulighed?: https://bold.dk/fodbold/nyheder/eks-...pa-tysk-skifte
        Ja tak til Magnus C. Masser af erfaring fra superligaen og god alder. Ham sammen med en anden cm.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg

          Jeg er så enig - spillere, træningsbaner, stadion, akademi osv - alt skal købes billigst muligt og tales mest muligt op for at det ikke er synligt for alle fans, sponsorer og medier - at man fedter sig igennem og alligevel fastholder en ikke opnået målsætning efterhånden på 12 år - det er sagen i en nøddeskal. Når vores konkurrenter alle investerer betydeligt mere end vi gør er det klart at vi synker mod bunden - og efterhånden ikke længere kan se konkurrenterne forsvinde i tågen.
          Jeg er ikke helt sikker på at man fedter sig igennem.

          Jeg tror bare lidt at man står i et vadested, hvor man nok godt ved at kvaliteten i førsteholdstruppen ikke er helt god nok, men stadig er nød til at allokere midler til akademiet og har hængepartier både i forhold til faciliteter og stadion, det er en balancegang det der.

          Jeg havde så håbet at Minteh salget kunne gøre at man kunne skubbe på den process til at få gjort op med det der.

          Det vigtigste for mig det er at vi holder forretningen kørende så vi får skabt de midler der gør at vi kan have ihvertfald et top tre akademi i Danmark, målt på udviklede superligaspillere, superligaprofiler og udenlandsprofiler. Og så skal man gøre det ordentligt. Samtidigt med at vi får udviklet en trup der kan spille top 4 i superligaen.

          der skal der altså gang i forretningen, det er også derfor jeg stadig er tilhænger af salget af Frø og Sabbi, og også gerne tager en nedrykning, hvis det så bare betyder at der kommer styr på tingene, at man får foretningen til at køre så man kan gøre tingene ordentligt. Men det er selvfølgeligt ligegyldigt hvis pengene bare skal ind på Thorborgs konto.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

            Ja tak til Magnus C. Masser af erfaring fra superligaen og god alder. Ham sammen med en anden cm.
            Er det dig, Jesper Hansen?

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur Se indlæg

              Er det dig, Jesper Hansen?
              Synes godt nok også Magnus C. ville være en skuffende signing. Han imponerede mig i hvert fald ikke i AaB.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
                Ikke meget man hører om Buya Turay. Det er snart nogen dage siden, at vi fik at vide han forhandler med en anden klub.
                I et svensk medie stod der, at han er på prøvetræning inden en eventuel kontraktindgåelse.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur Se indlæg

                  Er det dig, Jesper Hansen?
                  Er dig Poul Hansen?

                  Så lad os finde en lykkeridder på 29/30 med en anden kulturel baggrund som skal implementeres over tid i stedet..

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                    I et svensk medie stod der, at han er på prøvetræning inden en eventuel kontraktindgåelse.
                    Tak for svar, så giver det mere mening. Nyheden på "vores" hjemmeside er så ikke en der rutter med sandheden.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

                      Jeg er ikke helt sikker på at man fedter sig igennem.

                      Jeg tror bare lidt at man står i et vadested, hvor man nok godt ved at kvaliteten i førsteholdstruppen ikke er helt god nok, men stadig er nød til at allokere midler til akademiet og har hængepartier både i forhold til faciliteter og stadion, det er en balancegang det der.

                      Jeg havde så håbet at Minteh salget kunne gøre at man kunne skubbe på den process til at få gjort op med det der.

                      Det vigtigste for mig det er at vi holder forretningen kørende så vi får skabt de midler der gør at vi kan have ihvertfald et top tre akademi i Danmark, målt på udviklede superligaspillere, superligaprofiler og udenlandsprofiler. Og så skal man gøre det ordentligt. Samtidigt med at vi får udviklet en trup der kan spille top 4 i superligaen.

                      der skal der altså gang i forretningen, det er også derfor jeg stadig er tilhænger af salget af Frø og Sabbi, og også gerne tager en nedrykning, hvis det så bare betyder at der kommer styr på tingene, at man får foretningen til at køre så man kan gøre tingene ordentligt. Men det er selvfølgeligt ligegyldigt hvis pengene bare skal ind på Thorborgs konto.
                      Problemet er at verden går videre medens vi står i vadstedet - med vand til lige under næsen efterhånden - jeg er enig i den vej du beskriver er vejen at gå - MEN træningsbaner og superligastatus er helt afgørende forudsætninger for at bevæge sig i den retning - mulighederne for en opgradering uden brug af nye NT penge var tilstede med salgene sidste sommer - men er ikke blevet forfulgt. For år tilbage kunne vi sammenligne os med FCK, Brøndby, AGF - medens FCM var et lag under - nu er de så langt væk at de nye sigtepunkter hedder Vejle, Lyngby, Randers og Aab - næste gang de andre rykker og vi står stille hedder det nedrykning - og hvilke talenter vil være på et akademi fra en 1.divisions klub ? Vi har et utal af skader og træner i dele af sæsonen med for lav intensitet p.g.a. for dårlige træningsbaner - hvorfor er der ikke handlet på det for længe siden ? Fordi vi tøver og forhandler med kommunen og alle mulige andre fordi der absolut skal købes billigst muligt i stedet for at få løst problemet. Det samme gælder spillerindkøbene - helst gratis - ingen transfer - fører til for mange fejlslagne indkøb og ældre skadesplagede spillere - vi er nødt til at følge konkurrenternes budgetter hvis målsætningen er top 6 - ellers må den revideres til at hedde overlevelse - også i fremadrettede sæsoner. Alt det nuværende spin og glorificering af hele OB universet er der jo alligevel ingen som følger klubben som reelt tror på længere.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

                        Er dig Poul Hansen?

                        Så lad os finde en lykkeridder på 29/30 med en anden kulturel baggrund som skal implementeres over tid i stedet..
                        Fint nok hvis du vil blive glad for en spiller som, i bedste fald, var dybt middelmådig i både Superligaen og Eliteserien. Jeg er bare af en anden holdning. Og det betyder altså ikke at jeg hungrer efter at vi henter en afdanket lykkeridder.
                        Men altså, vi hentede da trods alt Trybull gratis for et par måneder. Han er klart bedre end Magnus Christensen.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur Se indlæg

                          Fint nok hvis du vil blive glad for en spiller som, i bedste fald, var dybt middelmådig i både Superligaen og Eliteserien. Jeg er bare af en anden holdning. Og det betyder altså ikke at jeg hungrer efter at vi henter en afdanket lykkeridder.
                          Men altså, vi hentede da trods alt Trybull gratis for et par måneder. Han er klart bedre end Magnus Christensen.
                          Vi har alle vores holdninger og selvfølgelig skal spillerne vi henter være gode nok.

                          Historien om trybull er jo fin, men hvis den slags spillere hang på træerne, er jeg sikker på Bjørn er mand for at få dem hertil.
                          Og hvis det så skulle lykkes at finde og signe en ny Trybull, så er en 1-årig kontrakt ikke noget man kan bygge et hold op af. Vi kommer aldrig videre med gigo, trybull, helander handler, hvis de ikke er her lidt længere tid af gangen

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

                            Vi har alle vores holdninger og selvfølgelig skal spillerne vi henter være gode nok.

                            Historien om trybull er jo fin, men hvis den slags spillere hang på træerne, er jeg sikker på Bjørn er mand for at få dem hertil.
                            Og hvis det så skulle lykkes at finde og signe en ny Trybull, så er en 1-årig kontrakt ikke noget man kan bygge et hold op af. Vi kommer aldrig videre med gigo, trybull, helander handler, hvis de ikke er her lidt længere tid af gangen
                            Ingen tvivl om at Trybull var et quick fix. Han var nødvendig at hente fordi klubben fuldstændig havde fejlvurderet hvor stærk vores midtbane var i sommerens vindue.
                            Men vi snakker bare altid om at det ikke nytter noget at hente middelmådige spillere der ikke rykker os, og som samtidig tager spilletid fra egne talenter. Den snak tror jeg også vi vil have om Magnus Christensen hvis vi skulle hente ham.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg

                              Problemet er at verden går videre medens vi står i vadstedet - med vand til lige under næsen efterhånden - jeg er enig i den vej du beskriver er vejen at gå - MEN træningsbaner og superligastatus er helt afgørende forudsætninger for at bevæge sig i den retning - mulighederne for en opgradering uden brug af nye NT penge var tilstede med salgene sidste sommer - men er ikke blevet forfulgt. For år tilbage kunne vi sammenligne os med FCK, Brøndby, AGF - medens FCM var et lag under - nu er de så langt væk at de nye sigtepunkter hedder Vejle, Lyngby, Randers og Aab - næste gang de andre rykker og vi står stille hedder det nedrykning - og hvilke talenter vil være på et akademi fra en 1.divisions klub ? Vi har et utal af skader og træner i dele af sæsonen med for lav intensitet p.g.a. for dårlige træningsbaner - hvorfor er der ikke handlet på det for længe siden ? Fordi vi tøver og forhandler med kommunen og alle mulige andre fordi der absolut skal købes billigst muligt i stedet for at få løst problemet. Det samme gælder spillerindkøbene - helst gratis - ingen transfer - fører til for mange fejlslagne indkøb og ældre skadesplagede spillere - vi er nødt til at følge konkurrenternes budgetter hvis målsætningen er top 6 - ellers må den revideres til at hedde overlevelse - også i fremadrettede sæsoner. Alt det nuværende spin og glorificering af hele OB universet er der jo alligevel ingen som følger klubben som reelt tror på længere.
                              Jeg er meget enig.

                              Jeg er enig i at verden går videre og OB sikker bagud i forhold til konkurrenterne, netop fordi de er super dygtige til at sætte barren højt og gør tingene ordentligt fra starten af.

                              Og det er også økonomien, men for mig er det værste ved det, indstillingen, det helt mentale aspekt i at have en kultur hvor man synes det er fedt at springe over hvor gærdet er lavest. Det er i min optik, roden til mange af vores kvaler og jeg tror ikke på at OB får rykket sig før man for gjort op med det der.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

                                Vi har alle vores holdninger og selvfølgelig skal spillerne vi henter være gode nok.

                                Historien om trybull er jo fin, men hvis den slags spillere hang på træerne, er jeg sikker på Bjørn er mand for at få dem hertil.
                                Og hvis det så skulle lykkes at finde og signe en ny Trybull, så er en 1-årig kontrakt ikke noget man kan bygge et hold op af. Vi kommer aldrig videre med gigo, trybull, helander handler, hvis de ikke er her lidt længere tid af gangen
                                Jeg synes det er genialt at vi kan få spillere ind af den kaliber på korte kontrakter i vores situation nu og her. Især hvis det er en plads hvor vi ikke lige har et talent på spring, eller hvor en de tidligere etablerede spillere ikke har præsteret. Det åbner op for at der måske kan komme et nyt talent op og præstere, ligeså snart kontrakterne på de etablerede spillere udløber, samt at de kan støtte op om de talenter der allerede spiller fra start og give videre af deres erfaring mens de er her. Så tror jeg ikke vi ender i en situation hvor en f.eks. Troels Kløve SKAL spille, fordi han kun lige er marginalt bedre end et talent vi har i truppen.

                                Comment

                                Working...
                                X