Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet vinteren 2024

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

    kender ham ikke - og selv om det da ville være fint med lidt mere bredde på midten - så er det jo slet slet ikke der vi står og har mangler lige pt.
    Der mangler en 8er……

    Comment


      Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

      nu ved vi jo ikke andet end at de skulle have sendt et bud afsted. Kan jo være det er et bud som Anderlecht sendte efter Helander - og så tænker jeg ikke BW giver det meget tid. Intern handel i superligaen - alt andet lige dyrere.

      - men så kommer det jo også an på charly selv. Man kan jo håbe at han er så fornuftigt at han siger; AGF - Aldrig...så er den jo ikke længere
      De må jo lave en FCM/Borring+inflation men så er det vist også ok ..
      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

      Venter man for længe, får man ingenting ...

      Comment


        Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg
        Jeg tror det vil være fint for alle parter, såfremt Horneman sælges til AGF. Men økonomien skal jo være iorden. Synes faktisk efteråret har været meget skuffende bortset fra et mål imod FCK samt et tilbageløb i Farum. Der har været meget langt imellem snapsene….
        Men du vil gerne have Tongya tilbage? Må indrømme, at vi ser meget forskelligt på det.

        Charly har spidskompetencer. Og har spillet kampe, hvor man kan se, at han kan gøre en forskel på superliganiveau. Hans første halvleg i første kamp imod Randers er for mig stadig det højeste niveau vi har set fra en offensivspiller i denne sæson.

        Tongya ser jeg som god fysik, middelmådig teknik, men ringe fart og overblik. Kan ikke rigtigt følge, at han skulle være god som 8'er. Back måske. Men for mig er han prototypen på en udenlandsk spiller, der bare ikke har tilstrækkeligt niveau eller spidskompetencer til at han bær være i OB og evt. tage spilletid fra egne talenter.

        Men godt vi har noget at være uenige om :-)

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

          Men du vil gerne have Tongya tilbage? Må indrømme, at vi ser meget forskelligt på det.

          Charly har spidskompetencer. Og har spillet kampe, hvor man kan se, at han kan gøre en forskel på superliganiveau. Hans første halvleg i første kamp imod Randers er for mig stadig det højeste niveau vi har set fra en offensivspiller i denne sæson.

          Tongya ser jeg som god fysik, middelmådig teknik, men ringe fart og overblik. Kan ikke rigtigt følge, at han skulle være god som 8'er. Back måske. Men for mig er han prototypen på en udenlandsk spiller, der bare ikke har tilstrækkeligt niveau eller spidskompetencer til at han bær være i OB og evt. tage spilletid fra egne talenter.

          Men godt vi har noget at være uenige om :-)
          Tongya har da et væsentligt bedre overblik end Charly (som jo reelt ikke har noget)

          Bange for at Charly bliver den nye Hylle

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

            Men du vil gerne have Tongya tilbage? Må indrømme, at vi ser meget forskelligt på det.

            Charly har spidskompetencer. Og har spillet kampe, hvor man kan se, at han kan gøre en forskel på superliganiveau. Hans første halvleg i første kamp imod Randers er for mig stadig det højeste niveau vi har set fra en offensivspiller i denne sæson.

            Tongya ser jeg som god fysik, middelmådig teknik, men ringe fart og overblik. Kan ikke rigtigt følge, at han skulle være god som 8'er. Back måske. Men for mig er han prototypen på en udenlandsk spiller, der bare ikke har tilstrækkeligt niveau eller spidskompetencer til at han bær være i OB og evt. tage spilletid fra egne talenter.

            Men godt vi har noget at være uenige om :-)
            Fodbold er nuancer, jeg har altid fokuseret på holdets udtryk, ikke så meget spidskompetencer hos enkelte, specielt ustabile spillere. Jeg tænker bund og rygrad, så er det logik at en type som Horneman aldrig vil være de første på mit holdkort. Tongya fyldte en del, og så kunne han beskytte bolden med sin rumpe, og ikke mindst gøre sine holdkammerater gode.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

              Tongya har da et væsentligt bedre overblik end Charly (som jo reelt ikke har noget)

              Bange for at Charly bliver den nye Hylle
              Synes det er tæt på det samme med de to ift. blik for spillet. Synes ofte Tongya driblede lige ind i sine modstandere og virkede som om, at spillet gik lidt for hurtigt for ham. Charly har jo farten til at udfordre og bruger den måske lidt for meget. Men han er også en trussel som modstanderne skal forholde sig til, når han gør. Han skal helt sikkert lægge på og blive meget bedre til at træffe beslutninger.

              Hart bare sjældent set en kant bringe så lidt offensivt som Tongya. Modstanderne har næppe brugt meget tid på at forberede sig på ham.

              Charly en ny Hylle. Tjaa. Synes ikke man skal se dem begge på en fodboldbane i mange minutter for at se, at Charly har et noget højere niveau. Dermed ikke sagt, at Charly helt sikkert bliver en kæmpe succes. Der skal han, som sagt, stadig lægge meget på. Men jeg synes desværre "nemt" man kunne se, at Hyllegaard aldrig bliver en stor spiller.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                Tongya har da et væsentligt bedre overblik end Charly (som jo reelt ikke har noget)

                Bange for at Charly bliver den nye Hylle
                Hyllegaard kunne reelt kun én ting, han var en god dybdeløber. Charly har meget mere på repertoiret. Han er stadig meget ustabil, så jeg kan godt være i tvivl om han vil være i stand til at tage det næste skridt.
                Men at sammenligne Charly og Hyllegaard giver ikke rigtig så meget mening i mit hoved.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

                  Men du vil gerne have Tongya tilbage? Må indrømme, at vi ser meget forskelligt på det.

                  Charly har spidskompetencer. Og har spillet kampe, hvor man kan se, at han kan gøre en forskel på superliganiveau. Hans første halvleg i første kamp imod Randers er for mig stadig det højeste niveau vi har set fra en offensivspiller i denne sæson.

                  Tongya ser jeg som god fysik, middelmådig teknik, men ringe fart og overblik. Kan ikke rigtigt følge, at han skulle være god som 8'er. Back måske. Men for mig er han prototypen på en udenlandsk spiller, der bare ikke har tilstrækkeligt niveau eller spidskompetencer til at han bær være i OB og evt. tage spilletid fra egne talenter.

                  Men godt vi har noget at være uenige om :-)
                  Enig. Men man kunne også vende den om og sige at der ikke var nogen grund til at leje Tongya for at hente Buray. Ved godt de 2 cases ikke hang sammen.
                  Men hellere Tongya end Tyler

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Maddog Murdock Se indlæg
                    Skal vi spille med to 8ere, så mangler vi i den grad en. Manneh og vores tyske venner er bedst defensivt, selv om de kan dække en 8er fint. Ham her ser spændende ud og selv om man ikke må ligge ret meget i værdier på transfermarkt, så er 2 mio. euro alligevel lidt.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg

                      Skal vi spille med to 8ere, så mangler vi i den grad en. Manneh og vores tyske venner er bedst defensivt, selv om de kan dække en 8er fint. Ham her ser spændende ud og selv om man ikke må ligge ret meget i værdier på transfermarkt, så er 2 mio. euro alligevel lidt.
                      I artiklen snakker de om 2,6-3,2 mill. Nok mere realistisk

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                        I artiklen snakker de om 2,6-3,2 mill. Nok mere realistisk
                        Bestemt, vi giver ikke 15 Mille for noget, det sker ikke. Mere for at sige der må være noget potentiale. Kan også se når jeg kigger på de midtbanespillere Djurgården har, så er de godt besat, udefra det man kan vurdere på transfermarkt. Jeg ser ikke svensk fodbold

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                          Enig. Men man kunne også vende den om og sige at der ikke var nogen grund til at leje Tongya for at hente Buray. Ved godt de 2 cases ikke hang sammen.
                          Men hellere Tongya end Tyler
                          Helt enig (i begge). Jeg er måske også lidt hård ved Tongya. Synes ikke man kunne sætte en finger på hans indsats. Han kæmpede for det. Og som kant var han disciplineret og god til at hjælpe sin back. Det er klart brugbare kvaliteter. Har respekt for ham som spiller. Jeg forventer bare mere hvis vi har en italiensk spiller gående. Så skal han enten have potentiale til at blive et stort salg eller have rutine og niveau til at løfte hele holdet. Det så jeg bare ikke i Tongya. Det kan være godt at have 1-2 typer med Tongya's kvaliteter. Jeg synes bare det bør være et talent eller en Troels Kløve-type, der måske også har roller i truppen.

                          Ville også hellere have Tongya end Tyler i truppen. Selvom vi kun har set meget lidt til Tyler. må jeg indrømme, at jeg hurtigt dragede negative konklusioner om ham. Da vi hentede ham var det svært at finde nogen, der sagde noget positivt om ham. Fra Millwall-fans var det klare indtryk jeg fik, at han havde en lad indstilling på banen. Det farvede mig nok allerede, men synes også det var præcis hvad man så fra ham i kampene (og det har jeg det bare svært med). I hans fysik og boldkontrol synes jeg godt man kunne se noget kvalitet. Men han gav for let op i dueller og løb. Virkede nem at frustrere. Virkede ikke som en der for alvor kæmpede for det. Når jeg ser det er jeg hurtigt til at tænke: Nej tak, videre!

                          Og så skal jeg da gerne indrømme, at en spiller som Charly har langt længere snor end begge de to når jeg personligt evaluerer dem.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

                            Men du vil gerne have Tongya tilbage? Må indrømme, at vi ser meget forskelligt på det.

                            Charly har spidskompetencer. Og har spillet kampe, hvor man kan se, at han kan gøre en forskel på superliganiveau. Hans første halvleg i første kamp imod Randers er for mig stadig det højeste niveau vi har set fra en offensivspiller i denne sæson.

                            Tongya ser jeg som god fysik, middelmådig teknik, men ringe fart og overblik. Kan ikke rigtigt følge, at han skulle være god som 8'er. Back måske. Men for mig er han prototypen på en udenlandsk spiller, der bare ikke har tilstrækkeligt niveau eller spidskompetencer til at han bær være i OB og evt. tage spilletid fra egne talenter.

                            Men godt vi har noget at være uenige om :-)
                            Tongya er da glimrende rent teknisk. Det kommer selvfølgelig an på hvordan man vil vurdere det, jeg mener her hans touch og evne til at modtage bolden i fødderne, så har han noget fysik på sig også og en disciplineret indsats i de kampe han spiller, jeg kunne sagtens se ham spille en 8'er.

                            Hans udfordring er primært kommunikativt hvor det ikke rigtigt duer at han kun kan italiensk og fransk, der skal han som minimum kunne tale engelsk og så er han ganske enkelt ikke gennembrudsstærk nok til at spille en kant.

                            Jeg synes sammenligningen med Charly er bizar, Charly er en helt anden type af fodboldspiller og er en mere udpræget kant.

                            Der kan sagtens være plads til dem begge i OB. Trybull har udløb om et halvt år, så kunne man jo rykke Köhler ned og spille 6'er så skal man stadig have noget til 8'er positionerne og jeg har svært ved at se i truppen hvem der lige byder ind med det samme som Tongya.

                            Tyler Burey er vi enige om.
                            ​​​​​

                            ​​​​​​

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Bolbro Se indlæg

                              Han skal da under ingen omstændigheder til AGF!

                              AGF-fans på bold.dk spekulerer i, hvorvidt de også kan få Slotssager med i købet.

                              Hvor er vores selvforståelse sammenlignet med deres?

                              Han skal forløses her!
                              Hahaha siger også lidt om AGF's storhedsvanvid... Når Tobias forlader OB, bliver det til en sværvægter og ikke til en tumpeklub af den størrelse
                              https://scontent.frke1-1.fna.fbcdn.n...4A&oe=66483523

                              Comment


                                Vores svenske makker: https://youtu.be/f_KJHBduOz8?si=ATXHyQ5QtmVFyg5A

                                Jeg synes han ser spændende ud. Kan godt lide sideskift og de lange afleveringer, og også ganske hurtig i opfattelsen når den skal stikkes dybt bag om forsvaret.

                                Comment

                                Working...
                                X