Oprindeligt indsendt af manner
Se indlæg
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Transfervinduet vinteren 2024
Collapse
X
-
Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlægSå blev Yaya officiel: https://ob.dk/nyheder/2024/januar/ya...orsteholdstrupLast edited by Plum; 09-01-2024, 16:23."Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."
"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."
Venter man for længe, får man ingenting ...
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Plum Se indlægUdover Vicesportsdirektør og trænerkabale har BW sat et par underskrifter siden transfervinduet lukkede i sommers - mon der er brugt tid på at scoute nye spillere eller fastholder han at potentialet skal udfoldes i den eksisterende trup?
Taget fra SFÅ (har endnu ikke hørt podcasten):Richard Helveg (Akademi) Forlænget 30.06.2026 Mads Larsen (Akademi) Kontrakt 31.12.2026 Andreas Knudsen (Akademi) Kontrakt 31.12.2026 Gustav Wulff (Akademi) Midtbane Kontrakt 30.06.2026 Viktor Bender (Akademi) Kontrakt 30.06.2026 Reese Moffatt (Q) Forlænget 31.12.2024 Ajla Habibovic (Q) Forlænget 31.12.2026
Hansen
BERNAT
Magnus
OWUSU
Mickelson
Grubbe
SLOTSAGER
IVANSEVIC
HELANDER
Paulsen
Vaisinen
Adelgaard
MOURITSEN
DEEDSON
Markus
Selven
TRYBULL
KOHLER
Manneh
Ejdum
Mustafic
AL-HAJI
Charly
Burey
Mucolli
KADRII
Turay
Luca
Fenger
29 spillere - det er mange - rigtig mange for kun en turnering. og alligel sidder man med en følelse af at holdet skal styrkes i venstre side og på toppen. Det er ikke helt godt nok reserven på højre back er bedste venstre back og alternativerne på venstre kant er så mange men ingen helt nok og til sammenligning så er overgået af tilsvarende højrekant der kommer lige fra 1. division.
OB har scoret 21 mål, hvilket er det samme som VIFF og AGF og resultaterne i kampene (2:2, 1:2, 1:2, 2:1, 1:1:, 1:5, 1:2, 0:3, 2:1, 1:2, 0:1, 1:2, 0:0, 2:2, 0:2, 0:1, 1:1 - ex. Pokal) viser at OB på trods af utroligt ringe spil på banen ikke bliver spillet ud af banen målmæssigt. En storsejr over Hvidovre der gav igen og et 3 målsnederlag til Silkeborg er det blevet til i første halvsæson.
Men hvis OB skal kunne kendes ved at de kan løbe øen rundt uden trøje på eller hvordan det nu lyder med meget fysik så kan det jo ærgre at så mange kampe bliver afgjort i de sidste minutter.
Kan vi tro på at SK har fået/får vendt bøtten med en ny tilgang til defensiven så der bliver lukket af for i der er kun 4 hold der har lukket flere mål ind end OB og Vejle er ikke et af dem. Bygges op derfra og ikke mere "to hold på banen" som OBs modstandere har indtryk af.
OB stillede op til de sidste to (pointgivende )kampe på samme måde med samme spillere:
Bernat
Slotsager Ivansevic Helander
Owusu Kohler Trybull Mouritsen
Deedson Kadrii Al-Haji
Af dem har fire kontraktudløb til sommer. Derudover er tre vel nok de største salgsemner OB har og i min mening er en mere ikke god nok til holdet. Skal man begynde den oprydning nu eller holde fast i det man har og kender til man er sikret overlevelse i ligaen?
Jeg håber på at man tilbyder Bernat, Slotsager, Helander og Trybull (samt Mickelson) en forlængelse. Tror helt ærligt ikke at Kadrii kan finde endnu en ungdom i OB desværre. Forlængelserne vil givetvis ikke alle gå igennem men hvis man ikke skyder på mål scorer man ikke og det kan da godt være at man afventer forlængelser indtil man ved hvad spillerstilsudvalget kommer tilbage med, hvilket sikkert er fornuftigt nok. Forlængelserne kunne jo være med klausul om nedrykning.
Jeg håber at man kan skille sig af med 5-6 spiller + et par udlejninger og tilføje to spillere med kvalitet (VB og top).
Det kan jo være svært at vurdere om OB er bedst tjent med at hente en ny VB og så have Adelgaard som reserve så han kan lære mere eller om han skal udlejes og have spilletid mens man holder Mouritsen som reserve så nedenstående er mere et miks af muligheder.
Salg af spillere der ikke har været (nok) inde over holdet i denne sæson (og næppe kommer det):
Vaisinen
Mustafic
Mucolli
Turay
Mouritsen
Paulsen
Burey
Udlejning:
Grubbe
Adelgaard
Selven
Charly
Fenger
Kjerrumgaard
Ejdum
Markus
Kunne man forestille sig at der kommer nogen op i truppen fra talentholdene? eller er det en sommerting.
30 i 1. holdstruppen .."Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."
"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."
Venter man for længe, får man ingenting ...
Comment
-
Oprindeligt indsendt af kentini Se indlægMåske har man lavet en "Minteh". Man har skjult et stort talent indtil man har skrevet en billig kontrakt. Det tror jeg - jeg har stor fidus til Yaya
Jeg aner dog slet ikke om han er bedst som stopper eller på midtbanen.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur Se indlæg
Det ville give god mening. De få minutter der falder af til vores 5. valg i midterforsvaret bør i hvert fald gå til Yaya, hvis man tror på hans talent.
- Og som jeg kan forstå det så kan Yaya stadig spille på u19 lidt endnu hvis det skulle være.
Tænker mere det ligner man begynder at tænke lidt fremad. Fra sommer af er Helander med stor sandsynlighed videre så giver god mening at begynde at gøre klar - så vi ikke skal ud i helt så stor en udskiftning som sidste sommer.
Så et par forlængelser med Trybull og Bernat og ikke mindst Slots det ville pynte gevaldigt
- Likes 3
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg
Man har da lov at håbe. Jeg er godt nok overrasket over at Sauli eftersigende har spillet rimeligt fast i Serie B tidligere
- Likes 1
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
Han har vel reelt aldrig fået chancen (lige som Tyler). Slots skal jo spille for at få erfaring/højere salgspris, Helander er landsholdsspiller og så vælger man at gøre BP til anfører Synes det er lidt hårde odds
Det samme kan vel siges om folk som Burey og Mucolli. Jeg går ud fra at hvis spillerne er gode nok til træning, så vil de også få chancen om søndagen.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur Se indlæg
Men der er vel også en grund til at han ikke har fået en chance? Altså at han ikke er god nok.
Det samme kan vel siges om folk som Burey og Mucolli. Jeg går ud fra at hvis spillerne er gode nok til træning, så vil de også få chancen om søndagen.
Til forskel kom Sauli til som fast mand i sin klub i Italien og havde formentlig fået flere minutter, hvis han er god nok. Jeg forventer helt sikkert han er på listen over spillere vi skal have videre i dette vindue
Comment
Comment