Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet vinteren 2024

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Og netop derfor burde man måske allerede have hentet en her til vinter og været på forkant
    Hvis Sven er så tæt på at være klar allerede nu - er der da ingen grund til at hente en erstatning allerede nu - vi har da masser af spillere som drømmer om kontrakter på større adresser. Det ville betyde at vi skulle have en erstatning klar overalt et halvt år før tid - det er da for dyrt og urealistisk.
    Vi er i en overgangs fase ( igen igen) hvor der p.t. drøftes spillestil og system - det vil formentlig også afgøre hvilke typer vi skal bruge - 6 eller 8 - eller 10 er.
    Hvis Sven er så tæt på at være klar synes jeg vores ageren omkring midtbanen i transfervinduet giver meget mere mening.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg

      Han kan godt, men synes bare ikke han bringer nok pres og fysik. Kan bedre lide når han ligger og bruger sin placeringsevne og boldsikkerhed på en dyb position, men andre må da gerne byde ind her
      Enig - det synes jeg også er det bedste vi har set fra ham. Hans teknik og overblik kommer bedst til sin ret der. En type som ham synes jeg kalder på to hårdt arbejdende spoilere og dem har vi vel i Sven og Trybull

      Believe OB

      ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

      Ligegyldige kampe eksisterer ikke

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg

        Hvis Sven er så tæt på at være klar allerede nu - er der da ingen grund til at hente en erstatning allerede nu - vi har da masser af spillere som drømmer om kontrakter på større adresser. Det ville betyde at vi skulle have en erstatning klar overalt et halvt år før tid - det er da for dyrt og urealistisk.
        Vi er i en overgangs fase ( igen igen) hvor der p.t. drøftes spillestil og system - det vil formentlig også afgøre hvilke typer vi skal bruge - 6 eller 8 - eller 10 er.
        Hvis Sven er så tæt på at være klar synes jeg vores ageren omkring midtbanen i transfervinduet giver meget mere mening.
        Jeg tror ikke der bliver løbet nogen former for risici med Sven, selvom han måske føler han er langt fremme allerede nu. Lægen sage 10-14 uger så min forventning er minimum 10 uger inden han er klar til sl. Håbet har vi dog stadig lov til at have

        Believe OB

        ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

        Ligegyldige kampe eksisterer ikke

        Comment


          Vel første gang siden de glade sølv dage at OB har 2 transfers i Top 5

          https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...superliga-koeb

          Comment


            Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
            Enig - det synes jeg også er det bedste vi har set fra ham. Hans teknik og overblik kommer bedst til sin ret der. En type som ham synes jeg kalder på to hårdt arbejdende spoilere og dem har vi vel i Sven og Trybull
            Blot til info, så er Manneh faktisk den af vores spillere, som (set over hele sæsonen) har flest succesfulde afleveringer på modstanderens banehalvdel (jf. Superliga Stats). Samtidig er han også den spiller, som (sammen med Rami) laver flest af vores såkaldte 'gennembrudsafleveringer.' Han lykkes i snit med 86,4 % af alle sine afleveringer.

            Jeg kan faktisk godt li' ham, og ser ham som en del af fremtidens projekt. Dér, hvor han godt må forbedre sig, er i forhold til hans lange afleveringer. Han lægger tit og ofte nogle irriterende lange dybdeafleveringer, som virker forhastede og ugennemtænkte, og som gør, at vores angreb løber ud i sandet. Her har Köhler, Trybull og Rami en langt højere succesrate på henholdsvis 65 %, 69 % og 80 %. Til sammenligning lykkes Manneh med under halvdelen af sine lange afleveringer, selvom han f.eks. laver færre af dem end Köhler (der laver allerflest, og dermed er den, der giver længde i vores spil).

            Jeg foretrækker også Köhler og Trybull, men ser gerne Manneh supplere dem, og jeg håber, at der kan bygges på hans niveau. Når han spiller godt, spiller han virkelig godt.
            Last edited by Bolbro; 05-02-2024, 23:04.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
              Vel første gang siden de glade sølv dage at OB har 2 transfers i Top 5

              https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...superliga-koeb
              Ja, det tyder på, man bevæger sig i den rigtige retning.

              OB bliver ikke en topklub igen, før økonomien igen bliver en konkurrencefordel. De næste 5 år skal bevise, om vi kan lave de salg, der skal til, for at skabe lige så store råderum som AGF og Nordsjælland, der jo formentlig ikke har tænkt sig at se stille til i mellemtiden.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Bolbro Se indlæg

                Ja, det tyder på, man bevæger sig i den rigtige retning.

                OB bliver ikke en topklub igen, før økonomien igen bliver en konkurrencefordel. De næste 5 år skal bevise, om vi kan lave de salg, der skal til, for at skabe lige så store råderum som AGF og Nordsjælland, der jo formentlig ikke har tænkt sig at se stille til i mellemtiden.
                Ja jeg blev også meget overrasket. Men vi skal nok forvente 1-2 store salg til sommer. Spørgsmålet er så bare om man stadig er lige så købe villig.
                Vi må se om PL og Saudi sætter ild til transfermarkedet når vi når sommer.
                Så skal der nok komme bud efter Sven,Rami,Slots,DD og måske andre. Vi må bare håbe de er store

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                  Ja jeg blev også meget overrasket. Men vi skal nok forvente 1-2 store salg til sommer. Spørgsmålet er så bare om man stadig er lige så købe villig.
                  Vi må se om PL og Saudi sætter ild til transfermarkedet når vi når sommer.
                  Så skal der nok komme bud efter Sven,Rami,Slots,DD og måske andre. Vi må bare håbe de er store
                  Jamen, det er jeg faktisk ikke i tvivl om, at de vil gøre. Og hvis vi rent faktisk vil være et Superligahold, der gør sig gældende, så skal vi både handle for markante højere beløber, end vi gør i dag, men også kontinuerligt sælge for større beløber, end vi gør i dag. Ambitionen må være 100 millioner i transferindtægter pr. regnskabsår, og at en stadig større procentdel af disse indtægter kan blive reinvesteret direkte i truppen. Det er den såkaldte "bæredygtige vej."

                  Det kan lyde meget fint, men når det så er sagt, så har jeg faktisk store forhåbninger til, at vi netop kan ramme omkring 100 mio. for en kombination af de spillere, vi har, som også godt (sportsligt) kan erstattes til billigere penge, end de kan sælges til.

                  Lad os nu se. Meget kommer til at afhænge af, om vi overlever Superligaen, og hvordan vores spillere klarer sig det næste halve års tid...

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Bolbro Se indlæg

                    Jamen, det er jeg faktisk ikke i tvivl om, at de vil gøre. Og hvis vi rent faktisk vil være et Superligahold, der gør sig gældende, så skal vi både handle for markante højere beløber, end vi gør i dag, men også kontinuerligt sælge for større beløber, end vi gør i dag. Ambitionen må være 100 millioner i transferindtægter pr. regnskabsår, og at en stadig større procentdel af disse indtægter kan blive reinvesteret direkte i truppen. Det er den såkaldte "bæredygtige vej."

                    Det kan lyde meget fint, men når det så er sagt, så har jeg faktisk store forhåbninger til, at vi netop kan ramme omkring 100 mio. for en kombination af de spillere, vi har, som også godt (sportsligt) kan erstattes til billigere penge, end de kan sælges til.

                    Lad os nu se. Meget kommer til at afhænge af, om vi overlever Superligaen, og hvordan vores spillere klarer sig det næste halve års tid...
                    Ja vi kunne sagtens sælge for 100 mill til sommer hvis markedet kommer igang fra toppen. Men meningen må være kun at sælge 1-2 profiler og så fortsætte med at hente transferfrie spiller og bruge 5-10 mill pr spiller på de huller der så må være i truppen. Vi er nød til at holde på de bedste spillere til sommer så meget som muligt.

                    Optimalt ville være at kun at sælge Slotsager for 50-60 mill+ og så hente 2-3 store profiler og bruge det der skal til

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                      Ja vi kunne sagtens sælge for 100 mill til sommer hvis markedet kommer igang fra toppen. Men meningen må være kun at sælge 1-2 profiler og så fortsætte med at hente transferfrie spiller og bruge 5-10 mill pr spiller på de huller der så må være i truppen. Vi er nød til at holde på de bedste spillere til sommer så meget som muligt.

                      Optimalt ville være at kun at sælge Slotsager for 50-60 mill+ og så hente 2-3 store profiler og bruge det der skal til
                      Jeg tror, det vil være klogt, at kigge på at sælge Deedson til sommer. Jeg tænker, at han i hvert fald scorer 4-5 mål mere i det resterende grundspil + kvalifikationsspil, og så vil han tiltrække sig noget interesse, som sammen med Slotssager gerne skal bringe os op i nærheden af de 100 mio.

                      Sommeren efter må det være planen, at spillere som Rami, Köhler og (hvis vi er heldige) Charly formentlig har udtjent sin værnepligt, og kan generere lignende beløb. Det er mit håb. Meget skal lykkes. Men det er helt klart i den retning, det skal gå, før vi kan få råd til de samme investeringer som AGF og Nordsjælland, og dermed kan forbedre vores placeringer på den lange bane.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg
                        Top 6 over vores lønninger i truppen ifølge bold

                        -Bashkim
                        -Kohler
                        -Manneh
                        -Martin Hansen
                        -Helander
                        -Mickelson

                        Jeg er meget overrasket over Manneh ligger så højt oppe
                        Hvo rmeget får de?

                        Comment


                          https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...-hentes-gratis
                          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                          Venter man for længe, får man ingenting ...

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Bolbro Se indlæg

                            Jeg tror, det vil være klogt, at kigge på at sælge Deedson til sommer. Jeg tænker, at han i hvert fald scorer 4-5 mål mere i det resterende grundspil + kvalifikationsspil, og så vil han tiltrække sig noget interesse, som sammen med Slotssager gerne skal bringe os op i nærheden af de 100 mio.

                            Sommeren efter må det være planen, at spillere som Rami, Köhler og (hvis vi er heldige) Charly formentlig har udtjent sin værnepligt, og kan generere lignende beløb. Det er mit håb. Meget skal lykkes. Men det er helt klart i den retning, det skal gå, før vi kan få råd til de samme investeringer som AGF og Nordsjælland, og dermed kan forbedre vores placeringer på den lange bane.
                            Lyder som noget der er sandsynligt helt klart. Men det er samtidig svært at spå om. Fodbold er en underlig størrelse. De FFP regler i England gør det helt klart at markedet er noget mere fattigt. Så pt har de brug for doping fra Saudi så pengene igen kan sendes ned igennem systemet

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Bolbro Se indlæg

                              Jeg tror, det vil være klogt, at kigge på at sælge Deedson til sommer. Jeg tænker, at han i hvert fald scorer 4-5 mål mere i det resterende grundspil + kvalifikationsspil, og så vil han tiltrække sig noget interesse, som sammen med Slotssager gerne skal bringe os op i nærheden af de 100 mio.

                              Sommeren efter må det være planen, at spillere som Rami, Köhler og (hvis vi er heldige) Charly formentlig har udtjent sin værnepligt, og kan generere lignende beløb. Det er mit håb. Meget skal lykkes. Men det er helt klart i den retning, det skal gå, før vi kan få råd til de samme investeringer som AGF og Nordsjælland, og dermed kan forbedre vores placeringer på den lange bane.
                              Da der allerede har været bud efter Köhler tror jeg det bliver svært at holde på ham til '25. Vil man tjene lidt på ham er det også ved at være, salgsmæssigt har han lidt alderen imod sig.

                              - i første omgang skal OB "bare" til at levere til par, så rykker vi forbi Viborg. Silkeborg, Randers og Lyngby. Nok til at i det mindste lege med om top 6 på mere regulær basis.

                              Tror det bliver svært rigtigt at rykke alene pga større salg. De andre klubber laver også større salg. Og de spillere vi så gerne vil have ind bliver samtidig dyrere. Vi er nødt til at sælge for at kunne følge med - overhale på den måde tror jeg ikke på.

                              Comment


                                Så godt han er uden klub, men var/er han ikke en af de musikere der kun laver et enkelt sommerhit. ? :-)

                                Comment

                                Working...
                                X