Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Træneremner

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Han kan jo Starte med de bedste spillere.
    og spillere der vil det
    så tænker jeg man kommer længere .
    at mihajlo ikke spiller fast og med anføre bindet er mig en gåde.
    Han er alt det vi mangler i det forsvar.
    og var vel den bedste mand vi havde der, inden han blev skadet.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

      Jeg er ikke uenig og er ikke Pro Alm men fakta er at han/OB også startede dårligt i sidste sæson, at han ikke blev fyret, at han fik OB op og vende i top6.

      Er enig i at undskyldningerne ikke holder men tænker også, at der med den margin på tre point til top6 da det gjalt måske havde været klaret med Jebali og Gigo eller reelle afløsere.

      Den trup OB har nu er næppe bedre end den man havde for 12 mdr. siden så mulighederne er nok ikke bedre end for 12 mdr. siden.

      Vil en anden træner gøre det bedre med denne trup - måske, måske ikke men i hvert fald skal der ske et eller andet.

      Men det virker ikke som om spillerne er utilfredse med Alm? Har han tabt omklædningsrummet?
      Jeg har hørt Brøndbylyd efter deres 3 første kampe og så efter deres sidste kamp i denne sæson. I de tre første programmer smadrer de fuldstændig JS. De mente, at der ingen udvikling havde været i al den tid han havde været i klubben. Der var ingen idé i spillet. Det hele er tilfældigheder og han bruger deres Masterclass-spillere alt for lidt. Derudover havde han valgt Mensah som anfører, hvilket jo var en katastrofe, når han ikke er god nok til en startplads. Brøndby vinder så en del kampe - efter min vurdering pisse heldigt. De kunne lige så godt have fået 3-4 uafgjorte kampe og endda tabt en enkelt eller to af de fire
      Så køber de, hvad der nok ender med at blive en af de bedste forsvarsspillere i hele suppen i denne sæson. Jacob Rasmussen. Derudover køber de Klaiber, som lidt er en Leroy-type - men noget bedre - også med opdragelse i den hollandske liga. Køb af to kvalitetsspillere og pludselig virker JS´s system.
      Bare for at sige, at kvalitetsspillere bare hæver niveauet på kollektivet mere end bare at udfylde en plads 1 til 1.
      I OB havde træneren endda også mistet et hav at startopstillingsspillere, som er blevet erstattet af en blanding af spillere på samme, lidt over og lidt under de spillere som har forladt klubben. Lige inden deadline mister han endog 2 spillere fra startopstillingen i foråret, hvor den ene erstattes af en bordtennisspiller.
      Hvad var der sket, hvis BW havde (fået penge til af) hente(t) to kvalitetsspillere i august?
      PS: har nogen tjekket startopstillingen fra pokalfinalen 2022.... 8 af spillerne er ikke i klubben mere og de 3 sidste er ikke startere.Det er fandme crazy, at man på 1½ år står med et HELT nyt hold som træner - hvem fanden kan få sådan noget til at klikke?

      Comment


        Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

        Jeg har hørt Brøndbylyd efter deres 3 første kampe og så efter deres sidste kamp i denne sæson. I de tre første programmer smadrer de fuldstændig JS. De mente, at der ingen udvikling havde været i al den tid han havde været i klubben. Der var ingen idé i spillet. Det hele er tilfældigheder og han bruger deres Masterclass-spillere alt for lidt. Derudover havde han valgt Mensah som anfører, hvilket jo var en katastrofe, når han ikke er god nok til en startplads. Brøndby vinder så en del kampe - efter min vurdering pisse heldigt. De kunne lige så godt have fået 3-4 uafgjorte kampe og endda tabt en enkelt eller to af de fire
        Så køber de, hvad der nok ender med at blive en af de bedste forsvarsspillere i hele suppen i denne sæson. Jacob Rasmussen. Derudover køber de Klaiber, som lidt er en Leroy-type - men noget bedre - også med opdragelse i den hollandske liga. Køb af to kvalitetsspillere og pludselig virker JS´s system.
        Bare for at sige, at kvalitetsspillere bare hæver niveauet på kollektivet mere end bare at udfylde en plads 1 til 1.
        I OB havde træneren endda også mistet et hav at startopstillingsspillere, som er blevet erstattet af en blanding af spillere på samme, lidt over og lidt under de spillere som har forladt klubben. Lige inden deadline mister han endog 2 spillere fra startopstillingen i foråret, hvor den ene erstattes af en bordtennisspiller.
        Hvad var der sket, hvis BW havde (fået penge til af) hente(t) to kvalitetsspillere i august?
        PS: har nogen tjekket startopstillingen fra pokalfinalen 2022.... 8 af spillerne er ikke i klubben mere og de 3 sidste er ikke startere.Det er fandme crazy, at man på 1½ år står med et HELT nyt hold som træner - hvem fanden kan få sådan noget til at klikke?
        Det kan Bo Henriksen ;-)….. eller jeg tror han vil være bedre til det end Alm og det tror jeg også Niels Frederiksen og Jess Thorup vil. Men når det er sagt, så er jeg helt med på alle dine pointer og sammenligningen med Brøndby kan jeg sagtens følge. Jeg tror dog samtidig også de tre trænere jeg nævner vil kunne gøre det mindst lige så godt som Jesper Sørensen.
        Min tro på at Alm kan rykke OB de 10-15% der er nødvendigt er væk og hans måde at organisere vores holds defensiv på er problematisk og har været det i hele hans tid som OB træner.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

          Det kan Bo Henriksen ;-)….. eller jeg tror han vil være bedre til det end Alm og det tror jeg også Niels Frederiksen og Jess Thorup vil. Men når det er sagt, så er jeg helt med på alle dine pointer og sammenligningen med Brøndby kan jeg sagtens følge. Jeg tror dog samtidig også de tre trænere jeg nævner vil kunne gøre det mindst lige så godt som Jesper Sørensen.
          Min tro på at Alm kan rykke OB de 10-15% der er nødvendigt er væk og hans måde at organisere vores holds defensiv på er problematisk og har været det i hele hans tid som OB træner.
          Jeg tror egentligt at hans måde at organisere sig defensivt på, går ud på at man skal score mange mål.... nej, spøg til side - at man har kanter, som kan arbejde defensivt som Tongya. Vi har bare ikke en eneste kant mere, som kan arbejde defensivt. Så er det imperativt at man har to 6ere, som kan gå til stålet for at det ikke skal falde helt sammen. Når Köhler så er ude, ser vi ekstremt svage ud. Men to 6ere kan heller ikke dække et helt mellemrum mellem en offensiv, der som oftest ikke er kommet til en afslutning, fordi de reelt ikke er gode nok, hvilket udløser, at vi ikke kan nå tilbage og stå i organisationen og så en 4-back kæde, hvor Leroy sandsynligvis er med i offensiven, så de reelt kun er tre i 4-back-kæden...

          Comment


            Alm er nærmest på en mission-impossible med alle de nye spillere der hele tiden kommer til klubben, ingen tvivl om det. Og jeg bliver da også mere og mere usikker på, om BW er en type, som vi på sigt har brug for. Når det så er sagt, så har jeg specielt to anker mod AA:
            Først, så kører han utrætteligt videre med et system, der ikke virker, og som kun har virket i ganske få øjeblikke. Og det ser ud til, at der skal et dekret oppefra til, for at han ændrer på noget.
            Dernæst, så har han på et ret tidligt tidspunkt i sin tid i OB fraskrevet sig enhver medvirken i, og ethvert ansvar for, hvilke spillere, der kommer ind i klubben. Med en sådan ansvarsfralæggelse mener jeg ikke, at man er sig sin opgave voksen. Han har altså et, velsagtens, ganske godt lønnet lederjob.
            Alt i alt vil jeg være meget skuffet, hvis man ikke seriøst overvejer at stoppe samarbejdet med AA. Mange navne fra den sædvanlige danske trænerkarussel har været nævnt, jeg er nok mest for en, der udviser bare et minimum af entusiasme og engagement.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

              PS: har nogen tjekket startopstillingen fra pokalfinalen 2022.... 8 af spillerne er ikke i klubben mere og de 3 sidste er ikke startere.Det er fandme crazy, at man på 1½ år står med et HELT nyt hold som træner - hvem fanden kan få sådan noget til at klikke?
              Jeg er som sådan ikke uenig i din analyse. Men nu nævner du pokalfinalen, og hvad jeg lige kan se så er der to spillere fra FCM, i deres startopstilling, der stadig spiller i klubben. Tror det er et vilkår mange steder med stor udskiftning. (Ved godt FCM har postet en masse penge i deres nuværende trup)

              Comment


                Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                Jeg har hørt Brøndbylyd efter deres 3 første kampe og så efter deres sidste kamp i denne sæson. I de tre første programmer smadrer de fuldstændig JS. De mente, at der ingen udvikling havde været i al den tid han havde været i klubben. Der var ingen idé i spillet. Det hele er tilfældigheder og han bruger deres Masterclass-spillere alt for lidt. Derudover havde han valgt Mensah som anfører, hvilket jo var en katastrofe, når han ikke er god nok til en startplads. Brøndby vinder så en del kampe - efter min vurdering pisse heldigt. De kunne lige så godt have fået 3-4 uafgjorte kampe og endda tabt en enkelt eller to af de fire
                Så køber de, hvad der nok ender med at blive en af de bedste forsvarsspillere i hele suppen i denne sæson. Jacob Rasmussen. Derudover køber de Klaiber, som lidt er en Leroy-type - men noget bedre - også med opdragelse i den hollandske liga. Køb af to kvalitetsspillere og pludselig virker JS´s system.
                Bare for at sige, at kvalitetsspillere bare hæver niveauet på kollektivet mere end bare at udfylde en plads 1 til 1.
                I OB havde træneren endda også mistet et hav at startopstillingsspillere, som er blevet erstattet af en blanding af spillere på samme, lidt over og lidt under de spillere som har forladt klubben. Lige inden deadline mister han endog 2 spillere fra startopstillingen i foråret, hvor den ene erstattes af en bordtennisspiller.
                Hvad var der sket, hvis BW havde (fået penge til af) hente(t) to kvalitetsspillere i august?
                PS: har nogen tjekket startopstillingen fra pokalfinalen 2022.... 8 af spillerne er ikke i klubben mere og de 3 sidste er ikke startere.Det er fandme crazy, at man på 1½ år står med et HELT nyt hold som træner - hvem fanden kan få sådan noget til at klikke?
                nej der mangler noget kontinuitet - men en ting er at BW skifter stort ud - noget andet er at mange af de udskiftninger har han reelt ikke kunnet gøre det store ved. Tænker ikke du gerne ville beholde KL, Jørgen eller Okosun. Tverskov - ja meget gerne men han ville jo noget andet.

                Sabbi og Frø - ja på deres top niveau men de var jo også meget svingende i deres præstationer. Jebali - ja meget gerne men han ville også videre. Og så sander S...som vel var ok ind imellem.

                Jo der mangler da noget kontinuitet - men da bestemt også kvalitet. Og syntes da der var en del af dem der jeg gerne så skiftet ud - Jørgen syntes jeg så aldrig er blevet erstattet, man havde nok satset på Aske men det går jo pt ikke alt for godt.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                  Jeg tror egentligt at hans måde at organisere sig defensivt på, går ud på at man skal score mange mål.... nej, spøg til side - at man har kanter, som kan arbejde defensivt som Tongya. Vi har bare ikke en eneste kant mere, som kan arbejde defensivt. Så er det imperativt at man har to 6ere, som kan gå til stålet for at det ikke skal falde helt sammen. Når Köhler så er ude, ser vi ekstremt svage ud. Men to 6ere kan heller ikke dække et helt mellemrum mellem en offensiv, der som oftest ikke er kommet til en afslutning, fordi de reelt ikke er gode nok, hvilket udløser, at vi ikke kan nå tilbage og stå i organisationen og så en 4-back kæde, hvor Leroy sandsynligvis er med i offensiven, så de reelt kun er tre i 4-back-kæden...
                  Helt enig og i sidste ende så er det træneren det falder tilbage på når tingene ikke fungerer. Det var jo heller ikke sådan at alt bare kørte fantastisk da vi rådede over både Tverskov, Sabbi, Gigovic, Frø og Tongya.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

                    Det kan Bo Henriksen ;-)….. eller jeg tror han vil være bedre til det end Alm og det tror jeg også Niels Frederiksen og Jess Thorup vil. Men når det er sagt, så er jeg helt med på alle dine pointer og sammenligningen med Brøndby kan jeg sagtens følge. Jeg tror dog samtidig også de tre trænere jeg nævner vil kunne gøre det mindst lige så godt som Jesper Sørensen.
                    Min tro på at Alm kan rykke OB de 10-15% der er nødvendigt er væk og hans måde at organisere vores holds defensiv på er problematisk og har været det i hele hans tid som OB træner.
                    Er det ikke en af assistenterne der har det primære ansvar for at træne det deffensive?

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Ruben Se indlæg
                      Er det ikke en af assistenterne der har det primære ansvar for at træne det deffensive?
                      Mener det er Frank Hjortebjerg, som nogle herinde vil forfremme til cheftræner

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                        Mener det er Frank Hjortebjerg, som nogle herinde vil forfremme til cheftræner
                        Jeg har oplevet her på forum at Hjortebjerg helst ikke må kritiseres på grund af hans store talent.....

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Fergi Se indlæg

                          Jeg har oplevet her på forum at Hjortebjerg helst ikke må kritiseres på grund af hans store talent.....
                          Jeps

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Ruben Se indlæg
                            Er det ikke en af assistenterne der har det primære ansvar for at træne det deffensive?
                            Det er det muligvis, men det ændrer stadig ikke på at det er cheftræneren der har ansvaret for at det fungerer i kampene.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Fergi Se indlæg

                              Jeg har oplevet her på forum at Hjortebjerg helst ikke må kritiseres på grund af hans store talent.....
                              Jeg tænker man må kritisere hvad man vil, men personligt synes jeg ikke rigtigt det giver mening at kritisere assistenttrænere uden at have ekstra indsigt i personens arbejde. Man kan ganske enkelt ikke vurdere hans bidrag fra det samlede billede. Cheftræneren har ansvaret for det hold han sætter på banen og de resultater der kommer, så ham kan man vurdere på hvad man kan se.

                              Jeg har intet forhold til Hjortebjerg og har inter behov for at forsvare ham. Han står måske primært for at træne det defensive, men man må gå ud fra det er under de rammer som Alm definerer. Det kan meget vel være han ville skifte tre forsvars spillere og system hvis han selv kunne vælge.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                                Mener det er Frank Hjortebjerg, som nogle herinde vil forfremme til cheftræner
                                Siger vel alt ;-)

                                Comment

                                Working...
                                X