Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Træneremner

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • Jebola
    replied
    [QUOTE=Agbre;n333792]


    Og ift. Krogh er jeg også spændt på at følge det. Når man ikke kan tiltrække den store kapacitet kan der klart være logik i at tage en uprøvet, men som man selv kender. Måske vigtigst for mig så er jeg personligt meget på linje med den måde han ser spillet, vurderet ud fra hans udtalelser indtil nu. Det var jeg ikke så ofte med Alm.[/QUOTE]

    I min bog har vi to udfordringer i forhold til SK - enten har han ikke haft pondus nok til at øve indflydelse på Alm i det tidligere trænerteam - eller også er han i høj grad grad medansvarlig for den manglende pragmatiske tilgang til modstandere og egen trups formåen - begge dele gør at jeg tvivler på SK som langtidsholdbar OB cheftræner - der kræves virkelig pondus hvis noget for alvor skal forandres.

    Leave a comment:


  • Agbre
    replied
    Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
    Så er klokken over ti, sidste hverdag inden juleferien. Synes jeg kan tillade at konkludere, at det ikke helt går efter planen. Derfor kan det da stadig ende godt.

    Hvis Krogh ikke helt vil, så måske man snakker med Niels Frederiksen igen, kan være vi også er blevet møre overfor hans eventuelle krav. Spændende bliver det.
    Tja. Det er klart, at de er blevet afvist af nogle de så som kandidater. Det virker næsten uundgåeligt i denne situation. Længe siden OB har været så lidt attraktive. Klubben bliver ganske velfortjent set som ligaens galehus. Men synes egentlig ikke det har taget overdrevet længe. Nemt at sige nu, men skulle jeg have gættet på hvornår en ny træner var på plads dengang Alm blev fyret ville jeg nok også have sagt sent i december. Mon ikke det bliver offentliggjort idag eller i morgen så de kan gå på juleferie?

    Og ift. Krogh er jeg også spændt på at følge det. Når man ikke kan tiltrække den store kapacitet kan der klart være logik i at tage en uprøvet, men som man selv kender. Måske vigtigst for mig så er jeg personligt meget på linje med den måde han ser spillet, vurderet ud fra hans udtalelser indtil nu. Det var jeg ikke så ofte med Alm.

    Leave a comment:


  • BN-
    replied
    Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
    Så er klokken over ti, sidste hverdag inden juleferien. Synes jeg kan tillade at konkludere, at det ikke helt går efter planen. Derfor kan det da stadig ende godt.

    Hvis Krogh ikke helt vil, så måske man snakker med Niels Frederiksen igen, kan være vi også er blevet møre overfor hans eventuelle krav. Spændende bliver det.
    Mon ikke cheftræneren er på plads, når de er begyndt at holde samtaler omkring Søren krogs nuværende stilling. Personligt tror jeg at grunden til at det ikke er meldt noget ud i nu, er at de vil have hele trænerteamet på plads først.

    Leave a comment:


  • Bossy
    replied
    Oprindeligt indsendt af Fergi Se indlæg

    Og kan koges ned til at uanset hvor mange udvalg/bestyrelser der laves, så sidder NT med det sidste ord.
    ...Sammen med Thomas Christensen ej at forglemme som var manden der var administrerende direktør og som udtalte "»Poul Hansen står itlbagle som vores stærkeste kandidat, og jo bredere, vi har søgt og researchet, jo stærkere har han stået. Som superligatræner formåede Poul Hansen at få det optimale ud af de klubber, han arbejdede med. Samtidig har han et enormt netværk,«


    ....det tog dem 14 måneder at finde ham.....han sad i stillingen i 13 måneder

    fuldstændigt enig med Kielberg på den her.....sporene skræmmer

    Leave a comment:


  • Polle
    replied
    Så er klokken over ti, sidste hverdag inden juleferien. Synes jeg kan tillade at konkludere, at det ikke helt går efter planen. Derfor kan det da stadig ende godt.

    Hvis Krogh ikke helt vil, så måske man snakker med Niels Frederiksen igen, kan være vi også er blevet møre overfor hans eventuelle krav. Spændende bliver det.

    Leave a comment:


  • Fergi
    replied
    Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

    Husker tydeligt da man var et år om at ansætte Poul Hansen, fordi man ville gøre sit forarbejde så grundigt. Hvordan synes du selv det gik?
    Jeg er kritisk fordi intet i den klub giver mig følelse af grundighed og kompetencer. De får kritik fordi de har fortjent det.
    Og kan koges ned til at uanset hvor mange udvalg/bestyrelser der laves, så sidder NT med det sidste ord.

    Leave a comment:


  • Kielberg
    replied
    Oprindeligt indsendt af Superior Se indlæg

    Jeg synes, det er urimeligt, at du udtaler dig så kritisk. Hvis OB var hurtig, var det måske også galt. Uden, at jeg overhovedet ved det, så mener jeg altid, at man skal gøre sit hjemmearbejde ordentligt så vi måske kan undgå flere fejlansættelser. Giv nu de ansvarlige den nødvendige tid til at lave et ordentligt arbejde. Så kan vi altid efterfølgende rationaliserer opgaven. Ro på..
    Husker tydeligt da man var et år om at ansætte Poul Hansen, fordi man ville gøre sit forarbejde så grundigt. Hvordan synes du selv det gik?
    Jeg er kritisk fordi intet i den klub giver mig følelse af grundighed og kompetencer. De får kritik fordi de har fortjent det.

    Leave a comment:


  • Jebola
    replied
    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

    Hans afsked i Horsens og måden det skete på er vidst veldokumenteret. Helt grundlæggende må jeg sige, at når man skriver under på en forlængelse af en aftale i en bestemt rolle, og så 6 måneder efter, med 3 år tilbage af den aftale, skaber så sig meget og nægter at passe sit job, fordi at man føler sig snydt for en forfremmelse, så man er nødt til at sende manden på "orlog" i flere måneder indtil man kan blive enige om vilkårene for en ophævelse, så har man udvist en uprofessionalisme, som jeg ikke synes OB bør kunne acceptere.

    ​Noget andet er så, at jeg har meget svært ved at se matchet mellem Lyng og OBs nuværende trænerteam og spillestil. Krogh og Hjortebjerg er selvfølgelig i høj grad farvet og formet af måden man gør tingene på i FC Nordsjælland, og de fremstår som nogle der har nogle klare idealer om, hvordan de mener fodbold børe spilles. Lyng har været 10 år i AC Horsens under primært Bo Henriksen og senest Jens Berhel Askou, og har hele vejen igennem været en del af en klub der har en enormt pragmatisk tilgang til spillet. Jeg har meget svært ved at se, at de skulle dele fodboldfilosofi, hvilket må være et krav for at kunne være i trænerteam sammen.

    Og for bare lige at runde Lyngs historik igen, hvor lang er lunten før han laver samme nummer i OB? Er det næste efterår når Søren Krogh viser sig ikke at være løsningen, er det så også cheftrænerjobbet eller ingenting for ham? OB kommer lige fra en situation, hvor man har haft et så dysfunktionelt trænerteam, at man var nødt til at sætte assistenttræneren på tribunen, fordi han og cheftræneren var så uenige, og det har utvivlsomt også været et pres for Alm, at der har siddet to assistenttrænere og luret på hans job, og nu ser det ud til at en af dem får det.

    Man må simpelthen ikke fra dag 1 af allerede gøre Kroghs arbejdsbetingelser så dårlige ved at ansætte en assistent der med al tydelighed har vist, at det er ambitionen om at blive cheftræner hurtigst muligt der driver ham. Hvis der ikke er fuld opbakning omkring Krogh fra alle sider i organisationen er han chanceløs.
    Jeg tror bestemt heller ikke Mads Lyng er løsningen for OB. Men jeg håber heller ikke at man ansætter en cheftræner og 2 assistenter som ser ens på fodbold - man er nødt til at have diversitet i teamet hvis man ønsker udvikling mod et højere niveau - ellers får du bare en cheftræner og to kloner der ikke udvikler sig sammen. En stor del af problemerne under Alm var vel også at man ikke ønskede eller evnede at spille pragmatisk når det var nødvendigt - ligesom trænerteamet forekom rådvildt når de foretrukne løsninger ikke virkede - der bør efter min mening være flere vinkler på fodboldfilosofi og spilsystemer i et godt trænerteam. Det nødvendiggør selvfølgelig lig også at man har en klar rolle og kompetencefordeling.

    Leave a comment:


  • Sheed
    replied
    Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg

    Det må du gerne forklare hvorfor. Er han ikke egnet som assistent? Hvad er dit kendskab til ham?
    Hans afsked i Horsens og måden det skete på er vidst veldokumenteret. Helt grundlæggende må jeg sige, at når man skriver under på en forlængelse af en aftale i en bestemt rolle, og så 6 måneder efter, med 3 år tilbage af den aftale, skaber så sig meget og nægter at passe sit job, fordi at man føler sig snydt for en forfremmelse, så man er nødt til at sende manden på "orlog" i flere måneder indtil man kan blive enige om vilkårene for en ophævelse, så har man udvist en uprofessionalisme, som jeg ikke synes OB bør kunne acceptere.

    Noget andet er så, at jeg har meget svært ved at se matchet mellem Lyng og OBs nuværende trænerteam og spillestil. Krogh og Hjortebjerg er selvfølgelig i høj grad farvet og formet af måden man gør tingene på i FC Nordsjælland, og de fremstår som nogle der har nogle klare idealer om, hvordan de mener fodbold børe spilles. Lyng har været 10 år i AC Horsens under primært Bo Henriksen og senest Jens Berhel Askou, og har hele vejen igennem været en del af en klub der har en enormt pragmatisk tilgang til spillet. Jeg har meget svært ved at se, at de skulle dele fodboldfilosofi, hvilket må være et krav for at kunne være i trænerteam sammen.

    Og for bare lige at runde Lyngs historik igen, hvor lang er lunten før han laver samme nummer i OB? Er det næste efterår når Søren Krogh viser sig ikke at være løsningen, er det så også cheftrænerjobbet eller ingenting for ham? OB kommer lige fra en situation, hvor man har haft et så dysfunktionelt trænerteam, at man var nødt til at sætte assistenttræneren på tribunen, fordi han og cheftræneren var så uenige, og det har utvivlsomt også været et pres for Alm, at der har siddet to assistenttrænere og luret på hans job, og nu ser det ud til at en af dem får det.

    Man må simpelthen ikke fra dag 1 af allerede gøre Kroghs arbejdsbetingelser så dårlige ved at ansætte en assistent der med al tydelighed har vist, at det er ambitionen om at blive cheftræner hurtigst muligt der driver ham. Hvis der ikke er fuld opbakning omkring Krogh fra alle sider i organisationen er han chanceløs.

    Leave a comment:


  • Oblisk
    replied
    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

    Hvis man har gjort det grundige stykke arbejde, hiver man vidst ikke Mads Lyng til samtale i første omgang.
    Det må du gerne forklare hvorfor. Er han ikke egnet som assistent? Hvad er dit kendskab til ham?

    Leave a comment:


  • Superior
    replied
    Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

    Uanset hvad, er det en farce det skal tage så lang tid at samle et nyt trænerteam. Forstår ikke hvorfor OB virker helt uforberedt på situationen.
    Alm blev fyret for efterhånden lang tid siden.
    Jeg synes, det er urimeligt, at du udtaler dig så kritisk. Hvis OB var hurtig, var det måske også galt. Uden, at jeg overhovedet ved det, så mener jeg altid, at man skal gøre sit hjemmearbejde ordentligt så vi måske kan undgå flere fejlansættelser. Giv nu de ansvarlige den nødvendige tid til at lave et ordentligt arbejde. Så kan vi altid efterfølgende rationaliserer opgaven. Ro på..

    Leave a comment:


  • Online
    replied
    Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg
    Henrik Hansen har været til samtale om assistent-jobbet. Tyder vel også på, at man planlægger med SK som cheftræner, så den ene af assistent-rollerne skal fyldes ud. https://bold.dk/fodbold/klubber/ob/n...l-samtale-i-ob
    Bliver der ikke for mange høvdinge i det trænerteam ?

    Leave a comment:


  • Fergi
    replied
    Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

    Det kunne man selvfølgelig håbe. Historien viser bare det modsatte. Det er sgu svært at være optimistisk efter mange års fejltagelser i den klub.
    Har det på samme måde, føler mig helt slukket.

    Leave a comment:


  • Kielberg
    replied
    Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

    Det kan også være fordi de laver en grundigt stykke arbejde for at sammensætte de rigtige profiler i trænerteamet.

    En sag kan have flere vinkler, alt efter hvem der kigger
    Det kunne man selvfølgelig håbe. Historien viser bare det modsatte. Det er sgu svært at være optimistisk efter mange års fejltagelser i den klub.

    Leave a comment:


  • Lennon
    replied
    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

    Hvis man har gjort det grundige stykke arbejde, hiver man vidst ikke Mads Lyng til samtale i første omgang.
    Kender ikke Mads Lyng. Men mon ikke Henrik Hansen ligger lunt i svinget

    Leave a comment:

Working...
X