Ja så er det ved at være alvor, og jeg indrømmer gerne, at Hobro ikke er min drømmemodstander i første kamp. Vi er store favoritter og kan reelt kun skuffe. En tremålssejr vil ikke udløse andet end et skuldertræk og et "Nå ja, det var jo kun hvad man kunne forvente", mens omvendt et pointtab omgående vil sætte spørgsmålstegn og få små alarmklokker til at ringe, ikke mindst i lyset af at de næste kampe ser anderledes vanskelige ud.
Og erfaringsmæssigt ved vi, at oprykkere ofte er svære at have med at gøre i sæsonstarten, hvor de kommer med gejst, optimisme og tro på tingene, samtidig med at vi selv stadig må være lidt usikre på hvor vi står og næppe er 100% i omdrejninger.
Så - vanen tro - frygter jeg det værste og håber det bedste. Ville have foretukket en mellemklassemodstander, en vi kan matche og helst slå, men som vi også ville kunne acceptere et pointtab imod.
Og erfaringsmæssigt ved vi, at oprykkere ofte er svære at have med at gøre i sæsonstarten, hvor de kommer med gejst, optimisme og tro på tingene, samtidig med at vi selv stadig må være lidt usikre på hvor vi står og næppe er 100% i omdrejninger.
Så - vanen tro - frygter jeg det værste og håber det bedste. Ville have foretukket en mellemklassemodstander, en vi kan matche og helst slå, men som vi også ville kunne acceptere et pointtab imod.
Comment